Hmm lijkt mij ideaal weer hier om de weide te kalken en te mesten etc. dadelijk even bespreken maar anders er maar aan beginnen dat het gras kan groeien .
Oke uiteindelijk 3/4u bezig geweest buiten in de regen deels. Weide gekalkt, kunstmest gegooid, graszaad op sommige plaatsen, stallen uitgemest, konijnenhok eens verschoond aah actief genoeg geweest .
chimello
Geplaatst: 28-04-15 10:32
Pffff van vrijdag al geen internet thuis, ben nu op school.
Sansa is een klein ettertje, ze heeft nu last van tandjes die doorkomen dus overal in bijten. Maar baasje bijt terug dus dat zal ze niet lang blijven doen Ze tilt wel braaf alle voetjes op en ik mag haar overal aanraken. Maar ze eist m'n aandacht echt op en anders bijt ze. Ze is heel erg aanwezig, echt halfzusje van Chihiro, die was als veulen ook zo. Maar ik heb wel liever een paardje met karakter, zij wilt duidelijk aangehaald worden en ik durf te wedden dat ze bewust zo bokt en springt door de stal om te showen want ze kijkt constant of ik nog sta te kijken. En dan maakt ze van die knorgeluidjes als ze bokt Chazie is heel nieuwsgierig maar super rustig, zie haar niet zo veel vaak bokken en springen, maar Sansa ging de eerste dag al helemaal alleen op onderzoek uit en meteen vol door de wei crossen met een wanhopige Cheyenne erachter aan om haar in toom te houden maar ze is niet zo onder de indruk van haar moeder. Twijfel of ze geen hengstje is van binnen.
Hoe gaat het met iedereen? Dott hoe is het nu? En al meer nieuws van de stalling en zo? Chimello heb je nog weer recente foto's van de veulens Ze zijn zo knap!
Hier gisteren 20km buitengereden en oh wat hebben we gelachen.. Safari route met mega heuvels op maar ook stijl er af en een Roos deed het wel maar goh was wel heavy de andere 2 paardjes volgenden de ene keer wel andere keer niet haha Bikkel die Roos van mij Ook een waterplas was voor de andere 2 een dilemma dat ze toch maar afstegen en ze er door begeleidde maar Roos ging stoer wel en nam mooi sprongetje Knappe pony!
Maar ja een stel koeien werd wel een drama zo dan is ze ineens niet meer zo chill maar daar hadden we een stoere fjord voor mee genomen die dat dan wel weer heel braaf deed!
Andere stal is gevonden, 15 mei verhuizen we. Mooie stal met uitloop en weide. Gaat samen met zn huidige weide maatje
Verder gaat t allemaal wel. Morgen de crematie en dan hopelijk alles weer een beetje normaal. Rijden kan ik ook weinig energie voor op brengen, heb Zac gister nog wel vrij laten springen, recordhoogte van een meter
Vrijdag komt de zadelmaker voor een nieuw vzh of springzadel en om mn dressuurzadel even na te kijken.
Is hier rustig. Zou kunnen dat het morgen een spannende dag wordt hier maar dat is nog niet zeker... Ik hoop van wel . Hopelijk morgen meer hier over .
Even kort, ben nogal druk desondanks dat ik al even niet (heb mogen) rijden ivm wondroos.
Morgen op vakantie.
Wat een gaaf veulen Chimello! mooi ding zeg!
Dott
Geplaatst: 28-04-15 21:21
chimello schreef:
Duimen dat het lukt!!
Fijn Dott dat je hebt kunnen verhuizen met je peerd. Hopelijk gaat het ook wat beter in je leven nu
We zijn nog niet verhuisd, maar komt er wel aan
Dank je wel ^^
Je veulen is idd supergaaf
Lori
Geplaatst: 28-04-15 21:31
Sms gekregen, kennis gebeld en nog wat anders gebeld... zoals het er nu naar uit zie gaat het door morgen. Ik zet morgen dan natuurlijk de reden van de spanning hier neer .
Ik kan 1 ding zeggen heb héél veel geduld moeten hebben ervoor. Zo en nu laat ik jullie in nieuwsgierigheid zitten .
Jack zijn ene hoef behandel ik nu dagelijks en die is stabiel tot nu toe, ga 'm morgen eens uitspoelen die hoef (deze met rotstraal).
Ik bedoelde indd ook meer van je hebt een nieuw plekje, niet goed verwoord
Ik kan ook weinig zeggen internet is er nog niet thuis moet alleen mobiel online gaan maar dat is super traag, krijg niets geopend hier en kan geen fotos laden. Grrrr
Ik kom ook weer even binnenvallen, lees nog steeds mee hoor!
Helaas is er vanochtend bij Dublin artrose vastgesteld in zijn rechterkroongewricht voor.. Afgekeurd voor de sport en recreatief rustig aan doen. Nu tijdelijk ontstekingsremmers en straks ook speciaal beslag en een supplement voor zn gewrichten. Ik baal heel erg, niet voor mezelf maar voor Dublin! Hij heeft nu pijn en dat wil ik niet voor hem, gelukkig is inslapen of weidepony nog niet aan de orde en mag hij wel nog lekker ritjes maken. Hij is ook nog maar 10 jaar..
Oef, dat is al wel jong idd.. Sterkte, hopen dat ie met behandeling pijnvrij kan zijn.
Lori
Geplaatst: 29-04-15 22:09
Tromgeroffel er staat iets extra met 4 hoeven extreem knap te wezen eindelijk thuis.
Finally Finn . Die stond in Zeeland en had enorm problemen met een datum voor het vervoer regelen, was echt zenuwachtig toen we aan het naderen waren en toen zag ik 'm en was ik nog verliefder dan ervoor .
gister de hoefsmid weer geweest.voorhoefjes moesten echt nodig gebeuren,ziet er weer puik uit.links voor wel een lelijke hap er uit,maar met een beetje geluk groeit die weer goed aan
Lori
Geplaatst: 29-04-15 23:15
Morgen meer foto's van 'm, ga zien of ik 'm al kan koppelen met Cup dan zodat die samen kunnen staan. Nu nog even apart tot ik ze gekoppeld heb .
Jack zijn hoef nog verzorgd (die van die rotstraal), Cup water gegeven en een eindje bij Finn gezeten kwestie dat die mij stil aan leert kennen. Even gezocht naar een kriebel plekje bij 'm en die gevonden .
Edit@ Nu kun je mij opdweilen, net een veulenfoto'tje in zijn paardenpaspoort tegengekomen .
_Patrick_
Geplaatst: 29-04-15 23:47
Dott gecondoleerd en heel veel sterkte
Ik lees vooral mee, heb druk met werk daarnaast probeer ik ook m'n 2 paarden weer te rijden. Dus niet veel tijd om op iedereen te reageren maar volg jullie wel.