[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 00:11

Sterkte Cindy...

Dobbel overigens niet naar bedoelt mijn email maar maak je niet gek voordat je zekerheid hebt. Van Fybromyalgie kom je nooit meer af en dat gun je niemand. Er kunnen nog zoveel andere dingen zijn.

Ik dacht dat er in Bilthoven een centrum zit waar ze door middel van infusen (20 x herhalen ofzo) je fybromyalgie weg kunnen halen, of was het nou hyperventilatie....weet het niet meer, heb natuurlijk zelf ook alles uitgezocht toen ze nog niet aan mijn hart waren begonnen.

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 00:51

djiezzz... ik been het niet bij, sorry mensen!

dobbel sterkte ik hoop ze kunnen vinden wat je mankeert!!
mooi stallencomplex!

wendy, kijk anders eens uit naar een magnetiseur of reiki beoefenaar in je omgeving,
niet om op te scheppen maar ik heb bij mijn eejee 2 slijmbeurontstekingen binnen 3 dagen weggekregen (elleboog) en eentje (knie) binnen een week.

vaag mailtje nadine, ik geloof er geen zak van, ' vergeten' zulke afspraken vergeet je niet.

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 05:52

Goedemorgen allemaal,

Zijn jullie ook zo moe? bah kijk nu al weer uit naar het voorjaar....

#Mamauba: leuk verslag...

#Dobbel: mooi hoor die stallen.... dat gaat er goed uitzien.... Vervelend wel dat mensen je klachten niet serieus nemen...

#Jellie: mooi paard heb jij hoor! gave merrie en het tuig staat geweldig!

zometeen weer aan het werk en dan vanavond naar mijn binkie toe....
iedereen succes vandaag

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 06:19

geodemorgen, wel bijgelezen, helaas weinig tijd, zag alleen vraag over die 20 wormenkuren, zijn niet allemaal voor Chuck hoor haha

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 06:54

Goeiemorgen!
Ben ook weer bijgelezen, zo weer op 't fietsje naar school, en vanmiddag nog genoeg te doen (autorijden, paardjes doen, nieuwe bril halen *zie 't niezo goed meer* )

En vanavond duimen op die jackpot

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 07:43

Snowdon, ik denk het eigenlijk niet zo snel, ik heb zo het vermoeden dat Lisje echt bont door zal geven. Daarbij, als ik een 2e merrie wil om mee te fokken zie ik liever een andere lijn dan uit Lisje....

Silas, echt wel... Ja die schouder is balen. Ik hoop maar dat het snel beter word... Ik vond het ook echt leuk om te horen van die kleine. Ze is pas 3,5 he...

Mamauba, dat hoop ik ook... Maddox vind ik idd ook een geweldige merrie...

Dobbel, stallen zien er goed uit zeg!!! Wel balen van je werk!!

MM, mijn tinkie is ook maar 1.50, maar dat vind ik eigenlijk wel een fijn maatje hoor... Stokmaat van een toekomstige merrie is niet zo boeiend...

Maya. dat klinkt goed!!!

Spetter, das schrikken van je oma!!! Sterkte!

Silas, jij bent er vroeg bij!!! En je vergeet dat je tussen de middag nog naar de allerleukste paardjes van Eemnes e.o. komt (eemdijk en soest uitgezonderd... )

Goedemorgen trouwens... Ik heb weer echt slecht geslapen... Bah bah, strakkies lekker naar de paardjes (voeren) en dan werken... En vanaaf naar Silas enzo...

Chubby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 08:52

Zou graag uitgebreid reageren, maar bokt werkt niet mee *kijkt boos*

Dobbel, sterkte, fibromyalgie is geen prettig ziektebeeld. Mijn ex- schoonmoeder had het ook.

WenK, zou leuk zijn hoor: een 2e paardje! Slijmbeursontsteking is niet fijn, en volgens mijn moeder zijn die spuiten echt afschuwelijk (sorry).

Maya, lekker hard gewerkt dus dit weekend. Altijd wel gezellig dat klussen (mits het bij een ander is).

Leon, voel je je al wat beter?

*duim duim dat dit bericht geplaatst kan worden*

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:12

Cheveyo schreef:
Sterkte Cindy...

Dobbel overigens niet naar bedoelt mijn email maar maak je niet gek voordat je zekerheid hebt. Van Fybromyalgie kom je nooit meer af en dat gun je niemand. Er kunnen nog zoveel andere dingen zijn.

Ik dacht dat er in Bilthoven een centrum zit waar ze door middel van infusen (20 x herhalen ofzo) je fybromyalgie weg kunnen halen, of was het nou hyperventilatie....weet het niet meer, heb natuurlijk zelf ook alles uitgezocht toen ze nog niet aan mijn hart waren begonnen.

Hee Nicole/

Het ljikt mij stug wat je zegt want Fybromyalgie. is een reuma van de weken delen ( spieren en zo_. En reuma lijkt me niet dat je dat weg kan spuiten. Daar bij gaat het idd gepaard met chronische vermoeidheid ( althans KAN)
dus mischien is het de hyperventilaite

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:13

Morgen iedereen

Ik heb bak koffie voor mijn neus! Ga vanaf nu weer pogen sociaal te doen En deels aan werk Moet natuurlijk ook gebeuren he...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:28

Cindy, dat is schrikken. Sterkte ermee ik hoop dat het snel weer beter gaat met haar.

Mamauba, bedankt, ik ben ook helemaal wijs met mijn tuig en uiteraard met Fantje ook

Fk, thanx

Ik had ook graag naar P & K gegaan. Alleen vrijdag hebben we les en moeten we Flanna wassen. Zaterdag is ze namelijk lintjes karrenpaard bij een wedstrijd voor de mangekids. En zondag is mijn oma jarig.

Maya, leuk dat je je goed vermaakt hebt! Gaaf dat je zondag mee mag! +

Silas, bedankt Ik voel me idd ook niet helemaal fit, beetje snotterig… en dan te bedenken dat het nog echt koud moet worden.. Maar ik kijk ook wel uit naar Sint en Kerst en die gezellige dagen…

Mazzel, druk dagje. Succes met je nieuwe bril.

Bokt was echt sloom vandaag.

Zit lekker op t werk en ga zo hard aan de slag! Fijne dag allemaal!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:48

Citaat:
WenK, zou leuk zijn hoor: een 2e paardje! Slijmbeursontsteking is niet fijn, en volgens mijn moeder zijn die spuiten echt afschuwelijk (sorry).

maar ze helpen wel!
en als je je goed ontspant is het wel te doen hoor,ik spreek uit ervaring,heb er al twee te pakken,ik mag dus nog éen keer mocht het weer nodig zijn....

net de veearts weer maar eens gebeld, op een of andere manier blijft Tom last houden van jeuk in zijn manen,die krijgt nu dus eenzelfde injectie als hierboven beschreven.
volgens mij is het een vicieuze cikel die ik niet kan doorbreken,ik word er moedeloos van willen jullie dat wel geloven....
eigenlijk zou ik dit hier niet moeten typen want wie weet gaat er ooit iemand het verhaal in de wereld gooien dat Tommie een eczeempaard is!
praatjes zijn zo de wereld in geholpen,er is hier in ieder geval 1 iemand die daar over mee kan praten

Zaterdag ben ik ook te vinden op P&K ga ik Tinkermuts en Chuck aanmoedigen

gisteren paar buien regen op ons kop gekregen in Hedel,veel paarden gezien,ook een paar leuke.
aanbod tinkers was minimaal,ik heb wel een leuke gezien een zwart bonte met witte benen en op die benen zaten allemaal zwarte spikkels ala Pippi langkous paard

ik heb trouwens een weekje vakantie maar het voelt niet zo helaas.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:00

Lien, heeft Tommie ook schilfers in zijn manen? Waar ik met Amanda, en de pony van mijn nicht sinds afgelopen zomer ineens last van hebben zijn een soort hele grote schilfers. De huid is niet geïrriteerd, niet rood, niet kapot, maar er zitten grote schilfers op. Anders dan bij paarden met eczeem. Bij Amanda moet ik nog eens wassen met betadineshampoo, maar bij haar valt het erg mee. Ben nu ook overgestapt op Subli basisbrok (nog minder eiwitten) en heb het idee dat dat ook wel beetje geholpen heeft. Pony van nicht heeft er wel meer last van, die schuurt zich beetje kapot. Hij heeft het ook aan manen en op de schoft. Amanda net op 2 plekken in de manen. Nicht had nog ander spul van de DA gekregen wat besteld moest worden, en ze zou aankijken hoe dat hielp, want anders is het wel iets voor mij.

Eigenlijk heb je dus niks aan me… Zal eens balletje opgooien voor Sebacil

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:26

Ben effe paar dagen afwezig.....
Ga naar Vlissingen naar mijn oma. Vannacht had ze weer pijn gehad en bloed was niet goed. Nu snel laatste spulletjes pakken en dan een lange reis naar Vlissingen. Tot over een paar dagen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:32

Sterkte! Weet wel beetje hoe je je voelt... Mijn grootvader heeft ook net een soort aanval gehad, ze zijn op het moment aan het uitzoeken voor mogelijkheid om pace-maker te zetten...

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:32

Spetter - sterkte met je Oma.... en voorspoedige reis gewenst !!

Maya - jij ook sterkte met je opa

Afbeelding

Sissi en Nikita

Bovenstaande foto heb ik onlangs gemaakt, vind het wel iets hebben. Vaak heb ik geen geduld om het juiste moment af te wachten, dus ik klik af en toe wat en als ik geluk heb dan staan ze er een beetje beschaafd op, of juist niet......

Afbeelding

Sissi met d'r tong uit de mond en Nikita kijkt lekker dufffff.....

Afbeelding

Sissi

Foto's die 'mislukt' zijn worden meestal niet getoond door de mensen, maar dat vind ik juist toch ook wel weer iets hebben. Het is een momentopname hoe jij ze ook weleens ziet, beschaafd en minder beschaafd.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:41

Dienie, leuke foto's!

Cindy, goede reis naar je oma toe. Iig sterkte hiermee

Maya, ook sterkte voor jouw opa

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:48

goede reis cindy, en sterkte met je oma!
maya met opa!!

gam heeft in zijn staart soms van die mega vlokken roos.

des zou hij ergens allergisch voor kunnen zijn?

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:58

Nikita heeft ook van die huidschilfers, maar ik doe er niks aan... hoort er volgens mij bij....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:04

Maar schuurt Nikita ook?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:12

Spetter en Maya, sterkte met oma en opa!

Desillies, jammer dat je vakantie niet aanvoelt als vakantie...!

Fibromyalgie wordt toch omschreven als 'weke delen reuma'?
Ik ben ook altijd bang voor reuma. Mijn vader heeft het in een heel ernstige vorm, heeft zijn jeugd ook doorgebracht in de St Maartenskliniek in Nijmegen (van z'n 12e tot z'n 21e, hij mocht zelfs met Kerst ed niet naar huis). Mijn moeder heeft hem daar leren kennen, zij had jeugdreuma.
Toen mijn ouders kinderen wilden, zijn ze gaan informeren naar de erfelijke factor. Toen dacht men nog dat het niet erfelijk was. Nu is dat inmiddels achterhaald.

Anyway...

Heb niet zo'n zin meer Ook niet om naar huis te gaan ofzo hoor... Maar ook niet om te werken...

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:13

Macho heeft ook huidschilfers in zijn manen en boven in zijn staart maar hij schuurt niet !

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:20

Citaat:
des zou hij ergens allergisch voor kunnen zijn?

ik zou het echt niet weten,het begon begin Augustus, terwijl ik op vakantie was heeft hij zijn staart en manen geschuurd,ik hield het op verveling dit omdat hij het eerder niet heeft gedaan (behalve toen ik hem net had dat was in Oktober '04 maar dat was na een paar dagen over)wel had ie een korte pluk in zijn mannen,daar waar het probleem zich nu ook bevind dus heeft ie al wel eerder geschuurd...

zijn staart schuren doet ie nu niet meer,tenminste niet dat ik weet,het haar groeit weer lekker aan (gelukkig) en ik zie het nooit omhoog staan ofzo.
maar zijn manen ik heb ze al afgeknipt (zoals jullie wel weten**grijns**) en ze een tijdje om de dag gewassen met ZT shampoo en daarnaast smeerde ik ze dagelijks in met sweet ich,dat leek goed te helpen.
maar gisteren trof ik een paard aan met zijn hele hals onder de modder van het rollen,Ina (iemand bij stal) vertelde dat ie heel de tijd met zijn hoofd had staan gooien en schudden met zijn hals.
in zijn mannen zat nu dus bloed van het schuren,zo erg is het niet eerder geweest.....

en dat terwijl ik de dag ervoor zijn manen nog gewassen had met ZT shampoo (ik was hem aan het afspuiten na een mentochtje en dacht laat ik ze gelijk even meedoen) smeren met sweet ich doe ik ook dagelijks.

zijn voer is niet veranderd tenminste een week of 6 geleden ben ik de tinkerbrok gaan voeren maar toen deed ie het al.
ik begin nu toch het hooi de schuld te geven,hoewel het er prima uitziet en het lekker ruikt,het zijn van die grote pakken.ik heb de boer eens gevraagd of het bermhooi is maar dat is het niet,blijkt goed weidehooi te zijn.

hoe kun je er achter komen hoeveel voedingsstoffen daar in zitten??

maar dan nog.....
dat hooi eet ie al vanaf December vorig jaar en de eerste 8 maanden van het jaar was er dus niks aan de hand....

ik heb hem ook al een 3 weekse kuur groene leem gevoerd,in de hoop dat ie dan lekker gereinigd zou zijn en dan geen jeuk meer zou hebben en in de hoop dat dan ook de mok weg zou gaan maar helaas heeft dat dus ook niet mogen baten.
intussen is de mok/rasp wel onder controle (is er toch nog iets positiefs)

ik ga er nu toch weer aan twijfelen of ik hem wel uit moet brengen op de keuring......
sh*tzooi,ik heb echt de smoor in.....

en dan niet eens omdat ik zo zielig ben maar het is meer dat ik Tommie zo graag van zijn jeuk af heb en dat dat niet lukt en hij gek word van de kriebels......

bij Ina komt weleens iemand die op een andere manier werkt dan de reguliere veearts,ik weet alleen niet hoe je het noemt,ik denk dat ze een homeopatisch arts is,ze meet je paard door met het eventuele medicijn erbij.
bij mijn zwager werkte dat super en bij de Fjord van Ina ook,ik zal eens informeren of ze Tommie eens wil bekijken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:30

Daar doe je niet veel aan… Je zou kunnen vragen van wat voor weide het is (dus grasrassen), wanneer het gehooid en wanneer het geperst is. Dan kan je er een vaag beeld van krijgen. Maar weidehooi is natuurlijk iha wel krachtig hooi, best kans dat er daar meer eiwit in zit? Trouwens, weet je zeker dat het weidehooi is? Dus dat er ook dieren voor het hooien hebben gelopen? Of dat het enkel gegroeid is, en 1 of meerdere malen gehooid en geperst…

Verder nog wel een hoor.

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:52

Maya schreef:
Daar doe je niet veel aan… Je zou kunnen vragen van wat voor weide het is (dus grasrassen), wanneer het gehooid en wanneer het geperst is. Dan kan je er een vaag beeld van krijgen. Maar weidehooi is natuurlijk iha wel krachtig hooi, best kans dat er daar meer eiwit in zit? Trouwens, weet je zeker dat het weidehooi is? Dus dat er ook dieren voor het hooien hebben gelopen? Of dat het enkel gegroeid is, en 1 of meerdere malen gehooid en geperst…

Verder nog wel een hoor.

dank je Maya,ik zie net dat ik jou vraag niet eens beantwoord heb,Tommie heeft idd wel schilfertjes in zijn manen,niet heel groot maar meer zoiets als wat groot uitgevallen roos.

ik zal Sjaak eens wat nader aan de tand voelen met betrekking tot het hooi,mocht hij het niet weten (of niet willen weten want dat gebeurd ook weleens) dan zal ik dus eigenlijk zelf hooi moeten gaan kopen,zucht.....
wat moet ik dan hebben??
graszaadhooi?

komende Donderdag moeten we trouwens naar het ziekenhuis in Knokke voor mijn mans tennisarm,lekkeretijd weer,eer we dan terug zijn is het halfverwege de avond....
moet er mijn werk weer voor verzetten en ga zo maar door potvedikkie.......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:57

Ik ben idd nogal gek van graszaadhooi he? Maar ik vind het gewoon superspul, lekker stengelig, stabiele kwaliteit, en er zijn ook gradaties qua arm en rijker in…

‘Apart’ dat je ook naar Knokke gaat, opa ligt daar nu. Zou denken dat het vanaf jou toch handiger is om naar andere ziekenhuizen te gaan?

*Valt het trouwens al op dat ik me gigantisch verveel en geen hol te doen heb, andere medewerkers hebben het zelf te druk om iets uit handen te kunnen geven… *