Wij zijn gewisseld van smid half jaartje terug, ben er erg tevreden mee nu. Netjes van Cup!
Jeetje Nietsje klinkt niet best hoor, denk je echt ms gerelateerd? Ben je daar niet nog wat jong voor?
Sansa is een eigenzinnig dametje, ze eist je aandacht echt op en is erg aanwezig, maar deinst niet terug en oogt best uitdagend. Ze is erg energiek. Denk dat daar heel wat werklust in zit voor de toekomst, maar ze zal wel al snel gecorrigeerd moeten worden want ik blijf natuurlijk wel de baas. Chi was hetzelfde als veulen en heb er zo'n fijn paard nu aan. En steeds ga ik terug naar de stal kan het nog niet echt geloven!
Zeker weten doen we het natuurlijk nog niet chimello. Leeftijd zegt niks; mijn moeder was net zou oud als ik nu, toen het bij haar geconstateerd werd. En ik heb vergelijkbare klachten.
Hier is het echt lang zoeken geweest, had ene vroeger die altijd kwam en toen opeens mij telkens in de steek liet. Dan een andere gehad maar bij die kon er bijna niks van af van communicatie als die hier was, dus geen idee hoe Jack z'n hoeven waren etc. Nu deze communiceert wel goed, wees mij direct op dingen en dergelijke dus erg blij mee . Is meer natuurlijk bekapper kijkt meer naar het geheel plaatje wat zeker positief is hier .
Owja en is bij sommige op bokt ook gekend .
Lori
Geplaatst: 23-04-15 23:40
Owja 1tje van nestje 2, hadden jullie nog tegoed :
Hier ook een enorm fijne hoefsmid, vind ik ook heel belangrijk.
Fijn dat het maar rotstraal was. Je zou 1 keer in de week kunnen schrobben met een tandeborstel/afwasborstel met wat groene zeep of anders betadineshampoo, schijnt goed te helpen. Daarna even goed droogmaken.
Wauw, die Sansa!!! Echt een super knap veulen. En met een behoorlijk karakter hahaaa. Daar mag je zeker erg trots op zijn.
Heerlijke dat jonge spul, kuikentjes, konijntjes. Zo leuk als het nog piep is hahaaa.
Ik heb nu 1,5 week geen les gehad. De vader van mijn lesgeefster is overleden. Dus tijd om Storm eens lekker in de kar te zetten en mee te nemen op buitenrit. En wat doet hij dat toch weer erg goed. In de kar ging super. Hij wilde alleen heel graag draven hahaaa. We zijn op ons vaste kleine ronde maar 20 min weg geweest. Normaal is dat een dik half uur. Maar oortjes erop en lopen. Ook onder het zadel op buitenrit ging het weer geweldig. Hij is dan zo oplettend en relaxt. Zo fijn gevoel dat een paard op jou vertrouwd. Dat heb ik nog nooit zo erg meegemaakt als nu met Storm. Ook heb ik weer een poging tot knippen/scheren gedaan. Ik wilde heel graag die lange spriet haren die overal hangen weg knippen. Ben begonnen met scheerapparaat maar dat kriebelde te veel. Heb redelijk wat kunnen doen maar moest echt zijn benen in de gaten houden. Toen maar verder met de schaar en dat ging wonder boven wonder erg goed. Dus op naar zijn baard, oren en maantop. Een groot drama. Dat is dan ook weer niet gelukt. Maar ja..... de rest van de lange haren onder zijn buik en rond zijn benen en dikke billen zijn eraf. Weer een stap de goede richting in. Die baard moet ook nog gaan lukken.
Hoofd zal wel At eng zijn geweest voor hem, wel handig dat hij voor de rest braaf bleef staan. Bij de Aveve hebben ze nu ook kuikentjes enzo zo schattig maar hier worden doe gepikt door kraaien en roofvogels
Lori
Geplaatst: 24-04-15 10:34
Hier ben ik niet zo aan kippen dus kan die schattigheidsgraad goed weerstaan, dit komt trouwens door een valse haan die we vroeger hadden die lukraak aanviel en je dus het eten maar over de draad moest gooien... pikte letterlijk happen weg uit je benen en armen .. nog nooit zo blij geweest toen die overleed . En mijn kippen hadden zelfmoordneigingen en hingen/hangden hun zelf op .