Bedankt voor de tip fayem89, ik heb zelf wel ruime ervaring met rijden maar echt inrijden heb ik nog nooit gedaan, dus dat laat ik dan toch ook maar over dan aan de mensen die daar ervaring mee hebben. Verder is het natuurlijk geen probleem hoor om verder te zoeken dan in de provincie hier. Alleen misschien wisten jullie toevallig een fokker of goed adres. Aan welke prijs categorie moet ik dan denken, willen we meer keuze hebben in het vinden van een goede en lieve Tinker?
in geval van de bovenstaande paarden kun je zelfs nog hulp krijgen van de eigenaren.
Of je bij een fokker een goede/lieve tinker vind, daarvan is de kans net zo groot als bij een particulier. Echter, als je bij een fokker koopt, die fokken op bloedlijnen, dan zit je al gauw 1000 euro hoger of meer.
Dat is ook waar, en kwa bloedlijnen; het zegt mij niet zoveel hoor, als ie maar goed is en gezond, dan vind ik dat veel belangrijker. Een mooie naam op een stamboom is voor mij niet van belang. Verder ben ik wel een veelzijdig iemand; hou wel van een sprongetje op z'n tijd (niet te hoog haha) en af en toe een beetje dressuren maar recreatief vind ik wel mooier. Lekker buitenritjes maken en gewoon relaxen en genieten van het paardje.
dat zijn belangrijke dingen idd, goed voor jezelf opschrijven wat je wel en niet wilt, en goed rondkijken. Ik wilde een rustige, en ik heb een turbotinker (overigens word die al rustiger, maar toch) het moet wel passen
Ik wilde een veelzijdige tinker die wat groter is.
Mo was wel iets duurder dan 2000 euro maar de moeite waard om 2 uur voor in de auto te zitten.
DeCobvan
Geplaatst: 24-06-12 10:21
ja bij fokkers zit je al gauw voor een vijfjarige merrie op 3000/3500 euro. een ruin kost wat minder. persoonlijk zou ik gewoon rond kijken wat er staat, met een budget van 2000 euro, is er echt wel wat te vinden, want bijv. Luna en Diablo zijn alle bij rond die prijs cat. en deze 2 worden netjes ingereden door de eigenaren Lotte en Carolien en zij zullen je ook altijd willen helpen als er wat op doet. Dat zal bij fokstallen niet anders zijn. maar niet elke particulier zit daar op te wachten, somige mensen zijn namelijk blij als ze van hun paarden af zijn.
Je zou ook bokker snowdon (leon) een pbtje kunnen doen, hij en zijn vriend hebben goede contacten in zowel NL als in Engeland. Je kan dus ook een paardje via hun laten importeren (kost wel wat natuurlijk).
ik weet haast zeker dat je tussen de 2000 en de 2500 euro al een leuk paardje kan vinden. soms moet je ook nog spullen aanschaffen omdat deze er niet bij verkocht worden. Hier moet je allemaal rekening mee houden.
edit: Kyan is ook heel leuk, maar denk dat hij te groot voor jullie wordt. Geloof dat hij 1.70 makkelijk gaat halen.
Magica
Geplaatst: 24-06-12 11:16
We zullen even rustig rondkijken, we willen ook niet te overhaast iets doen hoor. Alleen Luna daar ben ik helemaal verliefd op, echt. Al een tijdje geleden zag ik haar op mp staan en toen vond ik haar meteen al mooi De klik moet er natuurlijk ook zijn uiteraard, maar ik ben wel blij met jullie advies en dat jullie meedenken
Ik weet nu niet direct iets te koop staan. Van ingereden/doorgereden moet je ook echt naar het karakter kijken.
M'n vorig paard (tinker natuurlijk) kwam van Foubert, deze was aangekocht geweest als veulen. Maar uiteindelijk een paardje geweest met "peper in de kont" (ideaal voor de koets maar ik had geen ervaring genoeg voor onder het zadel). Dus verder niks op aan te merken bij Foubert, hij had dat niet kunnen geweten hebben. Ik weet niet of ze nog verkopen in België en Nederland.
Deze vorig jaar verkocht naar iemand die echt bij 'm past. Ze begrijpen elkaar en ja die kan nu ook echt doen wat ie graag doet.
Dan de zoektoch aangegaan naar het paardje die bij me pastte. Ben ook naar Eurotinkers geweest gaan kijken naar enkele paardjes. Had daar wel wat met een paardje maar uiteindelijk niet gedaan, er klopten gewoonweg dingen niet daar. Wat we hebben gehad is dat op het ene moment een paard nog 3000 koste en dan te koop stond aan amper de helft op kapaza etc. . Ene moment een ruin en dan een (klop)hengst. Jayney hier kan er over meepraten met White Spirit deze komt van Kanters af maar is daar terecht gekomen jammer genoeg.
Toen via Jayney bij Kanters terecht gekomen. Ik heb eerst een tijdje contact gehad met Wim & Hetty zelf om te kijken of er iets passend kon inzitten. Dan naar daar geweest met eigenlijk de 2opties die konden passen (Jack & Istar, heeel eventueel nog een merrie met veulen aan de voet). Daar de paardjes ontmoet, ik was erg onzeker en ze hebben mij het voorstel gedaan even te blijven om rustig hun te kunnen testen en ja kunnen kiezen van wie of zelfs niet. Echt super super service, zeer vriendelijke mensen en ze weten echt over wat ze praten. Ben thuisgekomen na bijna een week in Nederland met Jack en zeker geen spijt van ga 'm de 29 Juli een jaar hebben en als het aan mij ligt mogen er nog jaren bovenop.
*In tegenstelling tot veel andere stallen hebben we Kanters op geen 1 leugen kunnen betrappen. Hij koste wat maar was de prijs echt waard!
Ik heb gewoon mazzel gehad met mijn halve tinker. Ik had mijn oude paardje laten inslapen en hij stond op dezelfde stal. Van de eigenaar had ik al een aanbod gekregen om hem eventueel te kopen. Ik ben heel rustig met hem bezig gegaan en heb hem gereden. Hij was helemaal groen was 2x opgezeten en niet echt rijden. Ik ben op hem gestapt en de klik was er gewoon en is er nog steeds. Ik kan me geen leukere/lievere hengst voorstellen. Ik ben hem verder aan het inrijden onder begeleiding van een goede instructrice. Plus ik hem voor een lage prijs heb gekocht omdat hij een goed thuis heel belangrijk vond.
Mijn merrie was ook 3000euro (eigenlijk 3750 incl kliniekkosten) , en in haar staat toen, vond ik dit wel redelijk veel. Maar hoe ze nu zo mooi is uitgebloeid had ik het er wel voor over!
VandeMol
Geplaatst: 24-06-12 20:59
Kijk eens wat onze meiden hebben gekregen ?
Een ponietje ! Maandag over een week wordt ze gebracht en dan kunnen wij haar stalletje mooi nog even in orde maken !
Zoooo, ben ik ook weer. Wat een ongelovelijke kl*te dag vandaag zeg. Was met vriendin ff eerst naar haar paardje geweest en toen naar onze stal/land en we hadden ze net ff in de paddock en begint te regenen en onweren, niet normaal. Dus Mona snel maar wat eten gegeven en paardjes in de regen maar weer terug in het land gezet. En toen we thuis waren was het droog en kregen we zelfs blauwe lucht, ongelovelijk. Ik hoop dat deze week beter weer word, zodat ik met Mona weer aan de gang kan met dekje op dr rug. Afvallen gaat super. Moest ik voorheen echt vechten voor een 1.2/1.3 kilo in de week, zit ik nu op de 4 dagen al op 1,5 kilo. Dus dat gaat wel fijn. Ben alleen wel bang voor een stagnatie straks, maar we zullen zien.
Lepel, wat een schatje. Die ziet er heel betrouwbaar uit!!
Mona was qua kosten 1500 euro. Ze was toen 2,5 jr. Heeft wel een Ster Hengst vader en 2e premie moeder. Maar heb dr uiteindelijk niet laten keuren ivm wat er toen met Stafanja gebeurd was vond ik het niet meer nodig. Wel nog behoorlijk bedrag kwijt aan brengkosten, maar ja. Maar paarden blijft altijd een gok. De 1 heeft nooit wat en de ander altijd.
Mira, ja dan heb je op zich wel geluk als je het nieuwe paardje dan al kent.
Patrick, gaaf hoofdstel!
Leonoor, welke prijsklasse zoek je een zadel?
Magica, ga jij toevallig bij Luna kijken as week? En voor een veelzijdig basis paardje zit je met een tinker helemaal goed natuurlijk. Daarom heb ik ook voor tinker gekozen. En ik heb ook al jaren paardenervaring, maar geen inrijdervaring. En nu kan ik ook nog wel eens angstig zijn in het zadel (gekomen door eerste paardje), maar heb toch gekozen voor een jong paardje. Maar ik doe het inrijden volledig met hulp en daarnaast zal ik er pas opstappen als alles een beetje bevestigd is tot dan wil ik juist de stabiele factor voor Mona op de grond zijn.
Jolanda, wat een gave hengst. Is die nu wel goedgekeurd? Wat een leuk veulen. En die staart, wauw wat gaaf!!
Kailonne, als ik ging verhuizen dan ging ik na 1 a 2 weken wel weer beginnen met grondwerk, maar het echte werken dat bekeek ik dan per paard. Ene is er sneller aan toe als ander.
Tweety, leuke foto's. En welkom.
Siem, balen van de manen van je paardje.
miese, ik vind dat je juist gehandeld hebt hoor dat je de eigenaren op de hoogte heb gebracht. Ik zou echt niet blij zijn als ze dat pas vertellen als ik weer thuis ben.
Diaz, lekker genoten nog. Succes morgen met verhuizen.
Draaakje, oh oke, heb zelf geen ervaring met prednisolol, maar moet het alleen maar geven in de ochtend. Beesie moet het nu om de dag 3 capsules.
Tamadine
Geplaatst: 24-06-12 21:17
Magica schreef:
Wat een leuk pony'tje, daar zullen de kids vast helemaal blij mee zijn.
En als het allemaal doorgaat, donderdag bij Luna kijken . . . even vrijblijvend kennis maken enzo