[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:36

Hoi allemaal, ook ik ben weer lekker bij gelezen.

Mamaubo : geweldig dat jullie die Fjord hebben mee genomen. Hoop dat ze gauw lekker in haar vel komt te zitten.

Fjordkootje : wat een leuk hoofdstel voor Mira. Gaaf!

Leonoor & Pollo : gefeliciteerd nog met het mooie resultaat van Baggio..... Gweldig, wat een imposante hengst.

Jacky : houten wielen, zou ik niet doen. Rijd niet zo lekker!

Moet weer verder......

Kytha

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:43

Goeiemorgen,
Sorry dat ik eventjes niet meer gereageerd heb, het is nogal druk geweest, en omdat er gisteren kijkers voor Kaylen kwamen ben ik er eventjes niet meer aan toe gekomen op jullie te reageren..
Dus bij deze;

Leuk, he Jelie, om oude foto’s terug te kijken. Flanna kijkt wel zuur inderdaad
Shak kan dat ook zo goed!

Leonoor en Pollo nog gefeliciteerd

Wat zonde van dat fjordje, mamauba, wel fijn dat jullie haar nu een goed plekje kunnen bieden.

WenK; ook lekker gereden zo te lezen!

Oooow, Annick, wat is Dio toch een droppie zeg zó schattig!

Voor jou gaat het ook al opschieten, jilleroo, spannend!!

Chub; super dat de avond zo goed bevallen is, op eentje na dan..
Is die proef gewoon op de Belle??

Jeetje, Nadine; wat rot dat ze het jou niet hebben laten weten zeg!

Silas; mooie foto’s, smakelijk gezicht die laatste foto!

Jeetje, mamauba wat ziet die merrie eruit.. echt sneu!

Sissi is inderdaad een flinke dame zeg!

Keeva; dat is wel een fijn compliment over je jaarlingen!

Leon; leuk joh van je date!! Spannend allemaal, enne Brandweermannen zijn meestal inderdaad niet verkeerd stoer hoor

Jellie; wel zonde dat Lemmie de schuld kreeg, de onze zou er waarschijnlijk ook mee aan de sleep gaan

TM; Oja, het was paardenmarkt vandaag! Leuk hoor..
Ik moet daar echt niet gaan kijken, zoveel paarden te koop

Gisteren zijn er dus mensen voor Kaylen komen kijken. Een bokker wel te verstaan was een hele aardige vrouw en ik heb er wel een goed gevoel over. Hij is nog niet verkocht, ze wou thuis overleggen en kijken of er plaats was in de hengstenwei. Eigelijk kan ik voor Kaylen niks beters wensen dan dat ie lekker opgroeit met andere hengstjes.
Maar toch wel moeilijk hoor... jullie horen wel hoe het allemaal afloopt!
Darlah was alleen nogal euhm.. vervelend, die moest en zou alle aandacht krijgen dus die parkeert ze altijd precies tussen ons en Kaylen in gekke merrie..
We zijn ook nog eventjes naar Shakyra weesten kijken, en die had zich weer flink misdragen in de modder.. ze zág er niet uit ..
Toch vind ik Kaylen wel veel mooier gebouwd en getekend als z'n mams, maarja.. Shakje gaat echt niet meer weg

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:39

hey even snel...vanavond reageer ik wel uitgebreid

Had dus gewoon een 6 voor economie mn eerste voldoende die ik zonder extra punt heb gehaald, dus helemaal trots op mezelf
en een 7,3 voor wiskunde, was ff feestdag dus vandaag

Ga nu weer snel, ga buitenrijden met een klasgenootje, ik met Santana en zij met haar haflinger!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:54

MM, al zou je Kaylen aan de koningin verkopen, het blijft moeilijk. Opgroeien met leeftijdsgenootjes lijkt me wel heerlijk voor hem.

20 wormenkuren! Dan kun je 3 jaar vooruit TM!

Fijn dat je paardjes zo braaf waren bij de smid Yarka!

Cindy, inmiddels weer een beetje opgewarmd? Gelukkig is het niet al te koud.

Jellie, gelukkig was het geen poepluier waarmee Lem door de kamer zwieperde

Jacky, luchtbanden lijken me idd comfortabeler. Hout vind ik meer voor de sier op van die prachtige oude wagens.

Nadine, wat een vervelende situatie met Cayuse nu!

Leo en Pollo gefeliciteerd met het goede resultaat van Baggio!

Leuke foto van de familie Nikitagogo!

Marieke heeft een ontzettend lief koppie!
Mamauba, gefeliciteerd met je aanwinst. Die staart vind ik wel een heel triest gezicht, dat kan alleen maar beter worden.

Ingrid, goede cijfers zeg. Gefeliciteerd!

Gisteren heb ik een heerlijke buitenrit met Vasthi gemaakt. Ze sprong nog een keer weg vanwege een hond die opeens uit de bosje kwam racen en bij de varkens was ze ook weer wat loperig. Met zo'n harde wind zijn paarden altijd een beetje springeriger dus ik was al voorbereid.

Deze merrie van een kennis staat trouwens te koop. PB maar bij interesse.
merrie, bruin-bont, Cob-type, 1.42, behaalde in september een 2e premie. Verkeersmak, zadelmak en licht ingereden. Heeft momenteel een veulen van John Boy aan de voet.
Afbeelding

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:07

Chubby schreef:
Mamauba, staat Marieke nu 24/7 in de wei bij jullie? Is dat wel verstandig als ze nooit buiten kwam eerst?

Ze heeft tot 2 weken geleden dag en nacht buiten gestaan in een vette wei. Dus ze heeft een lekkere dikke wintervacht. Alleen de laatste 2 weken stond ze zoals elke winter dag en nacht op stal.

Het gaat heel goed met haar. Ze is nog wel iets wantrouwend maar dat is natuurlijk logisch. Ze staat nu alleen met Mauricio want Bram en Pride hadden vanmorgen les. Met Mauricio is ze al vriendjes eten samen uit 1 bak en van het zelfde plukkie kuil Alleen Mauricio vertoon helemaal geen hengsten streken

Wat hebben veel TPers trouwens een grote tinker. Ik vind dat helemaal geweldig. Maar hoe groot waren die tinkers op 2,5 jarige leeftijd en hoe groot nu? Ik vind dat wel handig om even te vergelijken met Magic. Zij was 155 cm tot ze 2,5 jaar was. Ik hoop dat ze de 160 wel haalt maar een paar van die paarden boeren in de buurt zeggen dat ze dat nooit haalt. Maar toch denk ik van wel.

Jellie arme Lemmy. Wel mooi dat je broer het voor hem opnam.

Vasti leuke merrie maar mijn eurotjes zijn even op.

Iedereen bedankt voor de lieve reactie's. Maar de fjord heeft ook onder het enkeltje slager uit kunnen komen door Roos.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:13

Mooie merrie! Had haar al gezien op MP.

Ik zit vandaag toch wat ziekjes thuis, was vorige week al niet lekker... Maar vandaag nog duizelig en misselijk enzo.. Heb al wel wat paracetemol ingenomen en dat doe ik al niet snel! Morgen ga ik wel weer werken, ff een dagje niets doen (en heerlijk uitgeslapen wat erg lang geleden was!)

mamauba: Snowdon is vanaf z'n 2,5 jaar nog ong 10 cm gegroeid.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:28

Chubby is ook nog veel gegroeid hoor! Is gemeten in augustus 2003 (keuring NST) op 1,57 en nu is ze ongeveer 1,63. Ze zou geboren moeten zijn in 2000. Dus in 2 jaar en 3 maanden nog zo'n 6 cm erbij, vanaf een leeftijd van 3,5 jaar ongeveer.

Mazzelmeid, precies wat vashti zegt. Al zou de koningin 'm kopen, moeilijk zal het blijven. Maar het zal vast een wat fijnere gedachte zijn als je nu zeker weer dat 'ie goed terecht komt.

Leon, beterschap!

En nu ga ik weer gauw verder! Sorry dat ik geen tijd heb om op eenieder te reageren...

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:32

snowdon schreef:
Mooie merrie! Had haar al gezien op MP.

Ik zit vandaag toch wat ziekjes thuis, was vorige week al niet lekker... Maar vandaag nog duizelig en misselijk enzo.. Heb al wel wat paracetemol ingenomen en dat doe ik al niet snel! Morgen ga ik wel weer werken, ff een dagje niets doen (en heerlijk uitgeslapen wat erg lang geleden was!)

mamauba: Snowdon is vanaf z'n 2,5 jaar nog ong 10 cm gegroeid.

Beterschap dan maar.

Dat geeft nog flinke hoop voor Magic. Ben benieuwt als ze de 165 haalt. Het waren de dezelde mannen die zeiden dat ik geen hengst kon houden want dat was niet wat voor vrouwen. Maar ja hun hebben dan ook geen tinkers

Hier even twee pica's van mijn kleine meisje. Gemaakt door oma die sinds kort foto's maakt met een digitale camera maar ik vind ze heel leuk gelukt alleen een beetje overbelicht.

Afbeelding

Afbeelding

Is het geen schatje.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:37

Ja, leuke merrie he? Die zou ik er ook wel bij willen hebben.

Mamauba, Vasthi was met 3 jaar 1.54 en was 5 jaar 1.60. Dit jaar is ze (inmiddels 6 jaar) omdat ik nieuwsgierig was weer gemeten door het stamboek en was ze nog steeds 1.60.

Leon, beterschap!

Lief meiske hoor!!! Mamauba.

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:50

Vasthi wanneer weet als ze drachtig is?

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:53

Goedemiddag!

Cindy, t is echt een flinke verbouwing bij jullie zeg! En nu ook nog koud beneden

Mazzel, wat leuk dat je een goed gevoel bij de bokker voor Kaylen had! Spannend voor je. En als hij echt weg moet is t wel fijn dat t via een bokker is, zodat je af en toe op de hoogte gehouden wordt. Ik vind t toch wel grappig dat je op foto's echt van die gezichtsuitdrukkingen kan zien bij de paarden Ik denk dat bijna iedere hond wel interesse in een vieze luier heeft.. en schoon zijn ze natuurlijk ook spannend om mee rond te racen Bevalt je nieuwe zadel nog goed?

Vasthi, mijn moeder zou dan gillend gek geworden zijn En ik ook van een stronthond Fijn dat je zo lekkker buiten gereden hebt Wat een prachtige merrie is dat!!!!

Mamauba, fijn dat het goed gaat! Leuk dat ze t goed kan vinden met Mauricio! Goed dat je op de tip van Roos 'gehapt' hebt. Hoe groot Flan was toen ze 2,5 was weet ik helaas niet. Ik vind 1.60 een super fijne maat.
leuke foto's van je kleine meid!

Waar is Roos trouwens? Grid ook een een tijd niet gezien….

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:00

Ik hoop dat Roos d'r thuissituatie meevalt en dat dat niet de reden is van haar afwezigheid is hier? Grid is wel vaker enige tijd afwezig om vervolgens weer even vrolijk boven water te duiken

Thanx girls (voor beterschap)

Vasthi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:12

mamauba schreef:
Vasthi wanneer weet als ze drachtig is?

Mijn schoonzus gaat haar binnenkort opvoelen. Ik heb nog geen exacte datum, maar begin december zou een eventueel veulen al 5 maanden zijn dus dan is het al goed te voelen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:35

*Meld me even* --> lees terwijl ik dit typte net dat jell me miste

Laatste tijd weinig beschikking over internet en nu net terug van midweekje Eurodisney/ Parijs --> wel goed vermaakt, maar door t slenteren ook weer rugpijn gehad , maarja dat wist ik eigenlijk van te voren al (heb een té bewegelijke onderrug is weinig aan te doen)

Vond de 8 banen trouwens niet echt spannend alleen de (vrij) nieuwe Aerosmit had lekker wat snelheid --> ha ha ben ik toch meer 8baan gewend dan ik dacht

Zus en ma van John zijn behoorlijk Disneyfreak, dus die hebben zich goed vermaakt in t park/ veel foto's gemaakt en ook veel gekocht ...

Wij waren toch wel vrij snel uitgekeken wel leuke dingen gezien , maar toch ook heel veel voor kleine kinderen (of disneyfreaks) wat ons niet zo kon boeien --> cafeetjes en hotel was uiteindelijk t gezelligst nu dus behoorlijk slaaptekort en ook best wat geld lichter
was natuurlijk weer best prijzig: biertje gewoon €3.20 en 1/2 liter €5.80, Eristoff wodka ice €5.00 en fris ca €2.50 voor 33cl enzo maarja dat heb je bij zoiets....

ADSL pakket heb ik dus ondertussen ontvangen en vandaag geïnstalleerd, maar er is waarschijnlijk iets mis met het signaal dat t huis binnen moet komen ... dus daar moet nog naar gekeken worden... maar hopelijk dus binnenkort echt weer internet!!!

Dit weekend beide dagen lekker met Say buitengereden. Zaterdags alleen met Jill en zondags met 4 stalgenootjes was weer genieten ....

sorry dat ik weer op niemand gereageerd heb, dat hoop ik wat in te kunnen halen als ADSL werkt

Iedereen die het kan gebruiken SUCCES en STERKTE !!

*hopelijk binnenkort dus weer actiever hier *

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:39

meld zich...

nikitagogo, allemaal mooie foto's geplaatst zie ik!

leonoor, super resultaat zeg, gefeliciteerd!

shayla, leuke foto's van dr in de paddock

jellie, ow wat is flan mooi geworden, hihi die foto
wel een schatje, maar ook net of ze nog een erg kort nekje heeft
lekker gemend gisteren met marcella, en flantje weer braaf, super hoor
arme lem, lekker met die luier aan de gang hihi, net of je de kat op het spek bind he..

FK, mooi hoofdstel en zadel!

mamauba, ow super dat ze bij jou is, arm dier 2 weken op stal
je hebt dr echt gered
die foto, beestje weet niet wat dr overkomt geloof ik...
de rest van je verhaal, t is gewoon te erg voor woorden
een nieuwe start voor dr zou ik zeggen, lekker afvallen en eerst een lekker mee tutten en doen, super
jammer dat de foto's donker zijn
keertje foto's maken met licht misschien, lief koppie heeft ze
super dat ze ook zo die trailer op ging, denk dat ze het echt wel wist hoor, weg hier...
leuke foto's van je meisje ook!

annick, thanx...
dio is super, wat een lekker ventje is het toch

chubby, lekker op t strand geweest en lekker gereden
jammer dat de laatste comedian niet zo grappig was

silas, leuke foto's

nadine, balen zeg, cayuse te koop...

keevagirl, haha laat dat boren maar aan iemand anders over he ahh haha

jacky, leuke foto's van macho!

spetter, nu wel weer verwarming voor je hoop ik? want t wordt toch wel een beetje frisjes nu

mazzelmeid, fijn dat het goed voelde met de bokker voor kaylen, ben erg benieuwd hoe het uitpakt

vasthi, ook lekker buiten gereden

leon, beterschapjes

de reden van mijn afwezigheid hadden jullie al geraden... maarja
hele weekend eigenlijk weg geweest
zaterdag en zondagnacht in de stad gebleven eigenlijk
weet er niet veel meer van, maar heb niet gekotst haha super toch...

gister buitenrit met fig gemaakt, onder viaduct vonden jochies het grappig een strijker af te steken, ik schrok me rot, fig heeft het niet eens gehoord geloof ik...
toch handig die vuurwerktraining van ons... ben echt trots op hem
vrijdag is ie jarig, 4 jaar alweer, maar t blijft een 'kind'
het type uit het boek van hempfling, voor degene die het wil weten, het staat bijna bovenaan in mn profiel, bij de rest over het analyseren

hij krijgt nu zn enting en vrijdag op zn verjaardag krijgt ie nieuwe schoenen hihi hoefsmid komt
maargoed, ik ga weer, zowieso naar fig
3e keer vandaag
kom denk ik pas thuis met eten en ga dan weer hihi

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:58

Hihi Als je t over de duvel hebt!!! Iig grid & Roos ook weer paraat

Grid, gelukkig heb je t best naar je zin gehad! T is daar idd duur maar toch leuk om eens heen te gaan! Hopelijk doet ADSL t snel

Roos, thanx! Ze had toen heel veel overgewicht, die nek is gewoon een homp vet aanhaar lijf vast Naja je snapt wel wat ik bedoel Jammer dat t thuis effe niet lekker loopt Fijn dat Fig niet schrik van die strijker Succes met zijn enting! Wat voor schoenen krijft ie? Cowboylaarsjes ? Rustig aan he

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:02

Hihi, ik zie Fig al met cowboylaarsjes rondlopen

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:59

Fijne avond allemaal, ik ben er vandoor!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:49

Dit is de mail die ik net kreeg
--------------------------------------
heej nadine,

het is nooit mijn bedoeling geweest om je buiten te sluiten.ik wil je ook alles vertellen heb nu alleen weing tijd kom er op terug. sorry ben onze afspraak vergeten .
en natuurlijk geeft ik jou eerst de keus het spijd me niet aan gedacht. neem me niet kwalijk. waarom bel je me niet dat praat wat makkerlijker. nogmaals sorry wilde je niet voorbij lopen en eigen lijk heb ik hem in een opwelling te koop gezet.

gr saskia

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:31

Goedenavond!!!

vanmiddag maar even naar de dokter geweest nadat ik al een poosje last had van mij schouder.... En ja hoor, slijmbeurs onsteking (ofzo) door overbelasting... Ik heb nu Diclofenac en een maagbeschermer, als dat met een 10 dagen tot 2 weken niet echt helpt moet ik een of andere injecties... No way dus dat dat gaat gebeuren... Prik die naald maar ergens anders maar niet in mij...

Daarnet wel weer even paardjes gevoerd en geknuffeld, wat is het een heerlijk groepje zo. Na de troubles in het begin is het nu echt een geweldig harmonieuze groep (op Aysa na af en toe, maar ze is bezig om die weg te halen). Ze eten uit elkaars bakken, weten wie de baas is (die bolle ) en lopen echt lekker samen... Ik vind het echt een heerlijk gezicht zo alles bij elkaar.

Dit heeft me wel aan het denken gezet over evt een 2e paardje hoor. Een 2e merrie voor af en toe een veulentje en lekker rijden (wat intensiever dan de bolle). Op dit moment denk ik nog even niet, maar ik denk wel dat het gaat gebeuren. haha maar mijn eisenpakket is ook zo hoog dat ik denk dat het wel even duurt voor ik iets vind; een jonge merrie, cobtype evt iets luxe, onbeleerd en liefst effen...

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:31

wat is het rustig hier...

jellie, fig en cowboylaarsjes hihi gaaf toch, ney meneer wordt gewoon lekker bekapt...

nadine, vindt t een vreemd mailtje

pff ben moe, 2 nachten niet geslapen eigenlijk
zo ff douche en alles regelen voor morgen, hele dag oppassen eigenlijk op kindje van 2, dus wens me succes haha ney kan dr wel een beetje tegen nu hoor

figs enting ging super, hij had het niet eens in de gaten, lag lekker in zn stal toen ik kwam dus kon er even lekker tegen aan gaan zitten, toen op moeten laten staan voor spuitje

en nou was ik dus aan de beurt, ik voel me niet top en fig was me een partij vervelend en aan het kloten
maarja, merkte dat ik eigenlijk ook alleen maar boser werd dus heb ff sorry gezegd

eigenlijk heb ik zin om een boel hier te vertelle maar laak maar nie doen

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:35

wenk, balen van je schouder, ook lekker diclofenacjes snoepen dus, minder... hoeveel milligram heb je als ik vragen mag?
leuk 2e paardje erbij misschien...

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:59

snow beterschap

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:07

Roos, 50 mg, 4 tabletten per dag. Ik baal idd wel, elke beweging doet zeer en volgens de ha kan het wel een maadn of 2 duren voor ik er echt vanaf ben....

Tja, ik wil het wel heel graag, maar ik denk niet dat ik makkelijk iets vind wat aan mijn eisen voldoet en dan ook nog eens te koop is... Het karakter vind ik dan ook nog eens heel erg belangrijk, ze moet wel wakker en een beetje brutaal zijn. Daar houd ik van...

Lisje heeft trouwens weer iets moois, ze liep de laatste tijd af en toe niet lekker aan het bit en ze at met vlagen slecht. Nu zat ik zaterdag in haar mond te kijken en toen zag ik dat het zogenaamde hengsten- of ruinentandje door kwam. Daar zal ze best last van hebben...

Ik heb nog even met de tandarts gesproken, die vond het erg apart dat dat doorkwam bij een 7,5 jarige merrie aangezien je het meestal ziet bij hengsten en ruinen van een jaar of 4,5/5.... Ik moet ff bij de apotheek vragen naar een spulletje wat je bij kleine kinderen ook op het tandvlees kunt smeren om de irritatie weg te nemen... Tandje mag er niet uit ivm de verankering in de kaak...

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:08

Oh trouwens, Kayleigh (nu Megan ofzo), het eerste veulen van Lisje heeft van het weekend haar 1e wedstrijd gelopen en is 2e geworden... Toch leuk om te horen...