[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:37

Zo heb even lekker geshopt voor Amigo en Pippin. Alles in het blauw haha

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:53

owwwww wat een heerlijk veulen!!!!! ik ben verliefd!!

heidy: wat een mooi huis! heerlijk tjechie.
ik denk dat een week genoeg is hoor! :D je merkt het snel genoeg aan jack en gewoon wandelen over het terrein kan ook geen kwaad denk ik

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:01

Ik heb zo'n leuke cap voor dochterlief gekocht !!!!

Photobucket ligt eruit , maar zodra het kan , zalik de foto hier neerzetten !

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:07

Wat een leuk veulen! Geweldig kleurtje!

Lepel, ik ben erg benieuwd naar de cap!

Mo is ook erg leuk :D de mams van Wannes van Coydog.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:17

Sorry om jullie weer te belazeren met zo'n k*tbericht maar ben echt kwaad..

Hebben die rotgeiten aan Tinky's staart gewreten -:(-
Ik ben echt verschrikkelijk kwaad, ik kan het gewoon uithuilen.. Ze hadden al eens aan der staart gezeten, en het groeide weer lekker en nu... En net dat voor de zomer, ik had zoveel shoots enzo gepland en nu dit. Ik zweer het je, heb zin om die geiten gewoon weg te doen, zijn we daar ook weer vanaf.. En ik nog constant checken of ze er niet aanzaten, want alles ging goed en dan zet men moeder ze in de wei en komt ze tot de conclusie dat Tink's staart 10cm (wie weet zelf 20!!!) korter is.. Van mijn part hadden ze die bok in de soep mogen draaien! pff!! _-:(

Edit; Komt maar tot aan de rode lijn :n
Edit 2; Ben ik blij dat er geen keuring is dit jaar, ik zou me gewoon dood flippen en die geiten hadden dan zo'n schop onder hun kont gekregen dat ze het niet eens in hun hoofd zouden halen om ooit nog aan die staarten te zitten.
Afbeelding

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:40

Dat meen je niet?! Wat onwijs klote! Mijn pony's staan ook met geiten maar die blijven gelukkig van de staart af.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:46

LovingTweety schreef:
Dat meen je niet?! Wat onwijs klote! Mijn pony's staan ook met geiten maar die blijven gelukkig van de staart af.

Jammer genoeg wel, en dit doen ze al sinds we ze gekocht hebben.. Mijn shetmerrie heeft ook enkel een veulenstaartje, mijn shetruintje een tijdje ook, maar zijn staart is gelukkig weer helemaal aangegroeid.. Ik ben echt verschrikkelijk kwaad, zo'n ZONDE! Had deze zomer zoveel leuks gepland, mooie foto's etc, maar met zo'n staart? Forget it :n Dat wordt invlechten (en ik kan niet eens vlechten, dus dat gaat goed lopen..) Het toppunt is dan ook dat de geiten vandaag enkel aan Tinky's staart zijn gekomen.. Echt zooooooo typisch!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:57

Heb je al van dat anti bijt spul geprobeerd?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:01

Dan maar een stukje land apart maken voor de geiten...

En daarnaast hangt een mooie shoot niet alleen van de staart af toch. Je kan ook extensions laten plaatsen dan voor een shoot bijv.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:18

Ah wat een leuk veulentje Jolanda.

Balen zeg van Tinkys staart... Ik zou de geiten denk ik ook appart zetten. (of anti bijt in haar staart, maar dat moet je dan wel blijven doen)

Laatst was Izzy bij het opstaan op haar staart gaan staan, ik knip ze altijd al vrij kort om dat te voorkomen, maar nu dus nog maar korter..
Er blijft zo weinig van over, want ze heeft dat al vaker gedaan..

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:29

De geiten staan apart, maar omdat er gras op die wei stond en op hun wei dus niet meer, had men moeder ze erbij gezet 8)7 Achja, het is toch al te laat..

Afbeelding
Afbeelding
;( ;(

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:57

Een staart van een springpaard. Iemand bij ons op stal had vrijwillig de staart van haar tinker zo kort geknipt. Dat vond ik zo jammer. maar ja ieder zijn eigen smaak.
Wel jammer hoor voor tinky

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:39

achh zonde kaat... snap helemaal dat je je rot voelt...

even ego post..
was met de jongens weer van huis naar de wei gelopen (ong. 20/30 min lopen door de duinen) kwamen we twee meiden met mini shetten tegen.. als Denzel iets leuk vind zijn het wel mini's... !!
aja,.. ik me al voorbereid dat zal een mini show worden (alla mooi naast me draven en de nek erop),
maar nee... meneer keek even naar ze, snoof een paar keer zacht, maar liep braaf mee aan een slap touwtje..

Ikke trots! ik hoefde geen corectie te geven met mn touwtje alleen, gezegd met een kalme toon, alles is goed jongen lekker door wandelen, ik merk echt dat hij steeds makkelijker wordt naar mate ik nu steeds meer met hem ga doen.. zo fijn. misschien dat het puber gedrag al wat daalt. :D

zou nog vertellen over dat gedoe op de wei waar ik het van de week over had.

Wij huren al zolang we Sjaak hebben twee stukken grond van een bevriende boer.
dit stuk hebben wij al 10 jaar.
aangrenzend zijn nog een aantal weides van dezelfde boer die ook verhuurd worden.
In die 10 jaar hebben al heel veel verschillende paarden die weides versleten.. meestal om de twee jaar zijn er weer nieuwe huurders.
Wij zijn de enige die volle 10 jaar op de wei staan.
Sinds de dood van Silvester vorig jaar is onze wei geheel gerenoveerd (denk aan omliggend prikkeldraad wat achter ons schrikdraad hing weggehaald) overige weide verhuurders doen er overgens niks aan, maar dat mogen hun weten.
Ivm dat we geen gedoe willen of ongelukken omdat Denz hengst is, is onze bedrading aan de aangrenzende weiden kant 1.60m. hoog. hier lopen 3 schriklinten door, de overige kanten van de weide zijn wat lager en maar 2 linten (wij hebben de laatste wei waar niemand komt, doodlopend stuk).

naja nu zijn er vorig jaar 2 vrouwen gekomen met hun kroost.
Zij staan (normaal) aan de andere kant van de wei met hun merries.
Echter sjoemelen zij nog wel eens met weides, bijv. dat als iemand hun paard voor paar daagjes naar huis haalt zetten hun, hun paarden snel op diegenes wei, terwijl daar niks over wordt afgesproken. DIt is ook al eens bij onze wei voor gevallen. aja dat maakt ook verder niet uit.

Tussen onze wei en de volgende weide zit 2 meter tussen ruimte (vroeger grensde de weides gewoon aan elkaar). Wij hebben expres onze draad 2 meter terug gehaald onze eigen wei in ook al staat er normaal een brave ruin naast onze weides. maar dit omdat we gewoon een klaar beetje extra zekerheid hebben.
Nu werd ik van de week gebeld door een van die vrouwen. Helemaal over de zeik van dat ze het niet vonden kunnen een hengst op de wei, dat hij veel te wild doet en dat ze hun merries nu niet in de wei naast ons kunnen zetten.
Naja ik natuurlijk gezegd begrijp het wel, dat het beangstigend kan zijn het woord Hengst.
maar heb haar ook gevraagt of ze wel eens echt met Denzel heeft kennis gemaakt en had gemerkt hoe lief hij eigenlijk is? nee dat had ze niet.
Ik vroeg haar, wat hij dan doet als hij volgens haar 'wild' is.
Jaa,, dan ging hij heen en weer draven langs de draden en hinniken naar de paarden die van de wei werden gehaald.
ik "ohhh..." puur opluchting *ik dacht zal steigeren zijn of proberen door de draden te gaan ofzo of opfokken* nee dat was het niet. maar daar was ze wel bang voor dat dat gaat gebeuren als hij nu al aandacht voor ze heeft als ze weg worden gehaald.

maar puntje bij paaltje, die vrouw en die andere merrie houder vonden dus dat wij er voor moesten zorgen dat hij rustig bleef *dus niet draven of hinniken naar hun merries* en de draden van een normale hengstenwei was volgens hun minstens 2m. hoog en niet 1.60m. wat wij hebben.

naja puntje bij paaltje, ik ben dan vrij kort want het enige wat ik nooit zou willen is dat mijn dier een ander iets zou aan doen, dus veiligheid gaat voor. Mijn mening hierin is dat ik al veel heb gedaan om het veilig te houden.

Ik heb nog nooit gezien dat Denzel naar mijn mening niet te houden is, hij heeft ontzag voor de draden, hinnikt alleen naar de merries maar ook ruinen als ze weggaan en rent zo af en toen lekker zijn rondje samen met sjaak. maar niets meer of minder dan een ruin of zelfs een merrie soms doet.
Het kan natuurlijk helemaal dat hij macho doet als een merrie weggaat en ik er niet bij ben. Maar als ik er wel ben en er gaat een ander paard weg en hij hinnikt of gaat draven heb ik eigenlijk hem nog nooit hoeven corrigeren of roepen.. dus naar mijn idee is dit normaal gedrag, anders zou ik de eerste zijn die meneer ff terug op aarde roept, direct!
Ik heb hele tijd met die vrouw mee gepraat om het gesprek vriendelijk te houden met dat ze gelijk heeft dat de wei ten alle tijden veilig moet zijn.. en dat ik haar angst wel snap.

maar nu komt het...
die vrouw had me helemaal over de zeik toen ze me vroeg wanneer ik hem zou gaan laten castreren!?!
ik was ff met stomheid geslagen.
ik zei, niet..!
zolang hij zich zo blijft gedragen als hij nu doet, want in mijn ogen heeft hij zich ten alle tijden voorbeeldig gedragen in al die tijd, en ik ben heel makkelijk, kan ik mijn paard niet onder controle houden door zijn gedrag, dan gaan de ballen eraf! daar ben ik heel gemakkelijk in..
maar dit sloeg echt alles en dat heb ik ook gezegt.
Nog nooit in die tien jaar waarvan wij 5 jaar hengsten hebben, heeft ooit iemand hoeven klagen of aan zijn veiligheid hoeven twijfelen en van alle hengsten is Denzel bovengemiddeld kalm en steekt hij met vlag en wimpel bovenuit. dusja ik was ff gefrustreerd, want ik snapte het gewoon niet....
ik kwam thuis en Peter mn vriend zegt doe is rustig joh, Er gaat hier helemaal niks veranderen, de paarden staan zo goed en die rot vrouwen hebben helemaal niks te zeggen over ons paard zolang hij niks verkeerd doet.
dusjaa dat vond ik wel weer lief want vriendlief heeft voorderest helemaal niks met de paardjes haha.. maar ik voelde me gewoon rot, zo van maar wat doe ik of Denzel dan verkeerd... als hij nou de draden doorgaat of andere paarden aanvalt of weet ik veel wat... maar nee dat kan ik nu in alle eerlijkheid zeggen, er is tot nu toe nog niets voorgevallen betreffende Denzel.
Dusjaa frustraties frustraties.. en daar heb ik alleen maar last van als iets niet eerlijk gaat.
want kwa baan ben ik daar wel voor getraint dus ben niet zo op de kast te krijgen haha maar je moet niet oneerlijk gaan doen over mn beestjes.. dat vind ik gemeen.

nou sorry hoor meiden van het hele verhaal, mochten jullie een andere mening hebben of tips.. let me know.. ;) want wie weet zijn er nog meer dingen die ik kan doen... want ja, ik leer ook graag nog van andere... ;)

oojaa, nog een ding, vanav. zijn de jongens dus terug gegaan naar de wei, en je raad het al, de betreffende merries zijn in de wei naast onze gezet.

een grote hinnik naar alle paardjes van Hallo daar ben ik weer toen we bij de wei aankwamen.
en hij draaide zijn hoofd weer naar mij, ik kon zijn halstertje af doen en hij ging grazen...
naja ik voor de zekerheid heel de omheining gechecked, schrikdraadapparaat getest... alles goed nou ben na een half uurtje van de wei vertrokken hij is heel even naar de kant van de merries gelopen maar heeft zich na 20 sec. omgedraaid en is weer gaan eten...
haha

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:54

Hou de eer aan jezelf meid. Sta er boven

Als het ze niet bevalt vertrekken ze maar

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:45

Fayem, jij doet er alles aan om het veilig te houden. Zoals jij het omschrijft zo staat mijn hengst ook. En die heeft ok heilig respect voor het draad. Maar het is bij mij ook word ie onhandelbaar in de omgang gaat het mes er onderdoor. Wat ik wel merk is dat mensen heel snel voooroordelen hebben over hengsten en dat is zo jammer. (En dat showen en brullen hoort erbij) Maar ik zou er gewoon boven staan!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 12:04

ohwww.. ik kan er echt niet tegen als er iets gebeurd met manen en staart! balen Jacky!!
Ik zou het een beetje gelijk knippen.. en gelukkig hebben we nog een zomer te gaan, het groeit nu veel harder dan in de winter!

@ Fayem.. als hij niets sloopt e.d. is er toch niets aan de hand?
Moet je hier de ruinen en merries eens zien haha..
ze kunnen niet bij elkaar,maar wel elkaar zien!

Lijken net een stelletje g**le mutsen en hengsten! Brullen showen e.d.
Hoort er bij hoor! En castratie helpt daar niks bij!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:26

Ik zou het zeker niet gellijk knippen die staart, wordt er alleen maar erger van (sorry afgeknipte staarten, zeker op die lengte zijn gewoon lelijk bij tinkers).

Gewoon afblijven. Erg jammer dat het is afgegeten maar met wat geduld komt het helemaal goed :j . JB heeft nu ook een punky plaats op z'n manen omdat ie het had afgeschuurd voor die kriebelende wintervacht. Het is jammer maar komt wel terug goed. Het is voor mij ook geen reden om geen foto's meer van m'n lieverd te nemen zoals je ook wel kan zien op facebook.

Verder super dat je wat heb gevonden voor Diaz Karlijn

Met die hengstentoestand, gewoon hun probleem. Je hebt voor veiligheid gezorgd als zij het niet wel genoeg vinden moeten ze maar geld uit hun portomonnee halen ;).

Ik zie hier dat iemand jarrig is, trouwens prachtig veulen!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:05

tnx meiden, fijn dat jullie net als mij denken.
vanochtend vroeg wezen kijken en de jongens staan gewoon aan de andere kant van de wei dan dat die merries staan, netjes achter ons eigen draadje.. :D ik ben helemaal blij, blijkbaar geeft hij (nu?) niks om dat hengstige spul...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:32

Bedankt, maar ik blijf er toch ook liever af. Ik hou het liever een beetje 'naturel' wel jammer natuurlijk, achja..

Heb vandaag een heerlijk ritje met Tinky gehad! Jammer genoeg heeft ze bij het hoevenkrabben haar neus tegen de paal waar ze aan vasthing gebotst, waardoor er een strook vel van haar neus afgeschuurd is, bloeien dat het deed! :(:) We hebben weer enkele nieuwe paden geprobeerd, en op een van de paden zag ik plots Tinkers in een wei staan! Niks bijzonders denk je, toch wel! Het waren Tinky's oude kuddegenootjes, incl. haar veulentje! Ze zag er super uit (en vooral groot! :oo )en ze stonden lekker naar elkaar te hinnikken :+: Jammer genoeg konden we ze enkel van een afstandje bekijken, want er zaten nog enkele weides tussen. We hebben ook lekker gecrosst op het galoppadje, en Tinky had er echt duidelijk zin in! Woeshh, mevrouw ging snel! En vreugdesprongetjes maken, haha! En toen gebeurde het.. Ik was aan het wachten op mijn moeder, en ik zat te knuffelen met Tinky, schudt mevrouw zich ineens en ja, daar hing ik half aan mijn paard _O- Er was geen weg meer terug, maar de grond zat vol dikke keien := Heb me uiteindelijk met een harde bonk laten vallen, deed geen deugd.. Maar toen, bij het opstijgen, zei Tinky 'DOEI DOEI BAASJES! IK GA NAAR HUIS' Ze trok zich uit onze handen en toen draafde ze weg, richting de straat dus.. Ik nog twijfelen, erachteraan of niet? GODZIJDANK! Dat ik er achteraan ben gegaan.. Ik superhard spurten en ik heb haar wel degelijk ingehaald! Eens ik naast haar liep trok ze echt zo'n geniaal hoofd.. 'Oeps, ik was er alleen vandoor hé?' :+

Geweldig beest heb ik toch.. :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:40

fayem89 schreef:
tnx meiden, fijn dat jullie net als mij denken.
vanochtend vroeg wezen kijken en de jongens staan gewoon aan de andere kant van de wei dan dat die merries staan, netjes achter ons eigen draadje.. :D ik ben helemaal blij, blijkbaar geeft hij (nu?) niks om dat hengstige spul...

Ik merk wel dat (merrie's) die hij regelmatig ziet hoe hengstig ze ook zijn hij er geen bal meer omgeeft. Word een ander verhaal als hij ze nooit ziet dan gaat ie showen en brullen. Heeft die van jou dat ook? (Ben benieuwd of het misschien hengst eigen is)

Amigo in het hoge gras:

Afbeelding

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:08

zoek paard :D

En klinkt als een gelaagd ritje!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:16

Geslaagd was het zeker! Hij was niet blij dat ie na een uurtje weer weg moest :P

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 17:00

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:36

Leuk gemaakt ze Karlijn,

van lekkere ritjes gesporen. Ik ben ook met Jack aleas BJ gaan rijden. heb 17,1km gedaan (was niet gepland maar Jack en ik hadden echt ons lol er in dus maar groot gemaakt). Ik ben een kei mooie tinker tegen gekomen, denk even groot of iets kleine dan Jack en hij leek kei hard op Luna (van de bokker hier in het topic) ik moest toch even 2keer kijken. Zag er echt een heel zacht beestje uit van karakter. Daarna nog 2ruiters tegengekomen die zeiden van "opletten zitten veel tangen" (ik echt dwaas kijken van Tangen ? ) maar dan zei ze "van die beestje" en ze doelde dus op dazen. Nu toch er door gegaan en viel hard mee en Jack gaf er verder niks om.

Nu op de terug weg die 2zelfde ruiters nog eens tegengekomen zo van "leuke rit gehad?" big smile en ja heb een leuke rit gehad. Dus was echt super geslaagd, was allemaal aan een aardig tempo maar aangenaam aan een lekker tempo.

Ook meerdere malen gegalopeerd met Jackje.

*Gut zit nu hele tijd met die schoone tinker in m'n hoofd :~ en met de leuke rit :+: .

*Kaat zo te lezen ook super rit gehad, als je je eens afvraagd hoeveel kilometer je hebt gedaan moet je eens op routeyou.com kijken.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:12

Mira283 schreef:
Ik merk wel dat (merrie's) die hij regelmatig ziet hoe hengstig ze ook zijn hij er geen bal meer omgeeft. Word een ander verhaal als hij ze nooit ziet dan gaat ie showen en brullen. Heeft die van jou dat ook? (Ben benieuwd of het misschien hengst eigen is)

Nou dat is dus verschillend, want die minis die we gister zagen keek hy niet naar om. En nu die merries naast hem staan ook niet, op een hinnik na.
En soms draaft hy als of DE hy Don Juan van de wei is.. ;) of het nou een merrie of ruin is dat maakt dan niet uit..
Ik denk dat het maar net is hoe zijn pet staat. Leuke fotos trouwens, zo in het hoge gras. :D