[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:12

Jolandaa_ schreef:
Hmm allergisch ben ik niet, heb wondroos. Top 7 dagen verplicht voet omhoog := :(

Oh das naar zeg. Toch maar naar de dokter geweest dus?

Vervelend lor, hoop dat t mee valt :)

Superleuk Nientsje :) goed bezig!

Jolandaa_

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:28

Ja na werk, kon alleen nog maar strompelen. Moest acuut antibiotica. En als ze mAandag niet minder is of erger word aan de.bel trekken..

Mijn oma heeft zo ooit 6 weken plat gelegen.. Ik hopelijk niet, ga in mei op vakantie..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:39

Duim voor je dat de AB aanpakt. En je geen 6 weken plat hoeft :(:)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 06:45

Ik duim ook mee :(:)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:14

Hoop het voor je, zou een leuke vakantie worden zo /:

Zin in morgen, maar eerst vandaag even de opknap trailer ophalen. Poep Cheyenne nog geen veulen, ik mag hopen dat ze dan fijn vanavond bevalt.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:03

Oeh leuk. Heb je foto's van je trailer?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:14

Nog niet gemaakt maar hij staat er en pap is er ook blij mee, valt heel wat van te maken :D
Guess z'n rietjes zijn aangekomen bij het station, zo blij dat alles nu geregeld is!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:37

Leuk zeg een opknaptrailer :D
En yaay Guess zijn rietjes aangekomen *\o/*

Ik heb vandeweek via FB een zak Fibra (paardenvoer) met een zweetdeken gewonnen en vandaag zijn ze binnengekomen :D
Dus vanavond direct mee naar stal genomen :D
Feike ging meteen de zak slopen, hij had honger :')
Afbeelding
Afbeelding
En de Deken staat hem ook weer goed hihi <3
Afbeelding
Stiekem vind Feike het nu heel jammer dat hij geen langere hals heeft :=
Afbeelding
Feike ook weer even gelongeerd, in de gouden gloed van de ondergaande zon :D
En wauw wat wordt hij mooi!
Hij glanst als een spiegel en hij wordt steeds gespierder, je kunt zijn spieren nu echt heel mooi zien en het worden er steeds meer :D En ja, ik sta dan toch wel even te kwijlen hoor als ik hem zo heerlijk zie bewegen, glanzende vacht, spieren en dan die gouden gloed van de zon erbij :~ Machtig :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:39

het is even een paar dagen stil geweest van mijn kant.maar ik stap weer in vanaf nu .

feike weer blij met een nieuwe fleeshdeken!
Jolanda,heel veel beterschap.wondroos is heel vervelend.hopen dat het snel geneest.

zondag hebben we weer een optreden met het koor.en het is de bedoeling dat ik bij een lied solo ga zingen.maar waar ik altijd bang voor ben is dat ik verkouden raak,of mijn stem kwijt ben.
laat ik nu al een aantal dagen last van een dikke keel hebben.echt balen,want ik verheug me er op

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:02

Sterkte Jolanda! wat vervelend... Wel een heerlijke rit zo te zien een heleboel pagina's terug. En die manen... tot aan de knie!

Lor gefeliciteerd met alweer een nestje!

Mooie nieuwe spulletjes gezien, halster staat Zac gaaf hoor! en Feike doet weer een Roger Moore qua gezichtsuitdrukking met zijn nieuwe deken :D

Dott wat jammer van je stal, sterkte ermee.
En Claudia sterkte van je shetje, wat verdrietig.

Mira, Tess heeft ook veel schilfers, ik heb een shampo gekregen die eigenlijk voor honden is, moet op stal even kijken hoe het heet. Én ik mag alleen nog voordroog geven en voer van de dierenarts. Verder niks meer (ook geen lijnzaadstengels of vitaminekorrels etc).

Nog steeds geen veulen Sheryn, hopelijk doet ze het niet net als je zo'n eind weg bent. Stukje over sabino heb je mij alvast als oplettende lezer :)

Bij ons gaan morgen de paarden voor het eerst op het land. Was eind van de middag bekend, het land werd al weken in de gaten gehouden en er is ook een analyse van een monster gemaakt, je weet nooit wanneer het kan. Nu dus :) Helaas ben ik net een dagje weg, weer een TREC-les in Tilburg en daarna naar de hengsten kijken van het NSvT!
Vorige week was ik met mn dochter bij de ICS-dag, ze werd als eerste verliefd op Noedel en later op Denzel. Vooral omdat ze allebei zo vreselijk lief en rustig waren. Grappig genoeg werden ze allebei kampioen van hun klasse. Het was heel spannend toen Noedel gelijk kwam met Tarzan en ze allebei nog een rondje moesten, ze deed het zowat in haar.. Gelukkig won Noedel :D

Ik heb natuurlijk maar heel kort ervaring in Tinkerland (nog geen jaar! ik ging eind april bij mn merrie kijken!) maar ik vind NSvT ook gezelliger. Mn merrie was zelf al ICS maar ik ben dan lid geworden van het NSvT. Wordt van alles georganiseerd en er is veel hulp.

Ellie succes zondag met zingen! Gaat vast goed. Zingen is leuk :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:41

Als je me daar de naam van wilt geven graag! Pip krijgt al sporadisch hooi en soms een handje muesli. Verder alleen maar gras, als sinds dat ik hem heb heeft ie er last van. Maar ben benieuwd hoe die shampoo heet!

@Nientsje mooie deken hoor!
@ Ellie succes zondag hoop dat je keel opknapt!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:59

nientsje, bofkont hahaaa. Mooi hoor.
Ellie, ik heb ook al enkele dagen last van mijn keel. Een vriendin zei dat ik voor ik naar bed ging een borrel met flink wat suiker moest pakken. WHahaa, nou dat dus gedaan, en het helpt echt hahaaa. Verzacht de keel en heb heerlijk geslapen. Nu echt minder last van mijn keel.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:57

Spannend Ellie, doe maar voorzichtig met je keel!

Oeh klinkt als een geweldige dag Nimby, veel plezier!

Ja borrel met suiker, werkt super Jane :D

Ugh ik wilde vandaag weer op buitenrit, wordt ik wakker met een zere rug -O-
Nouja mij kennende, ga ik alsnog op buitenrit, maar die rug is wel ff kak :\

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:29

Nou ik ben vandaag toch niet op buitenrit geweest...
Wilde niet te ver van stal weg i.v.m. mijn rug en het vrouwenkwaaltje :+
Maar wat doen we dan?
Tsja euhh,,, dan gaan we -heel logisch- maar een keertje springen :')
Ja ik heb een zere rug en ik ga springen 8)7 Achjaa
Daar ga ik, met mijn spring"angst", ja vind het erg spannend, met mijn dol dwaze ponnie die springen fantastisch vind :P
Eerst balkjes gedraafd, meneer werd ondertussen steeds heter "Whieehoeee" en toen wat kruisjes.
Steeds een klein beetje hoger.
Tot we eindigden bij een stijltje van +/- 40cm :P
Maar we springen eigenlijk nooit, laatste x was al weer even geleden, dus is logisch dat ik het nog even rustig aan doe :D En zo goed ben ik ook niet in springen, dus blijf liever nog wat lager :=
Maar, omdat Feike het zo leuk vind, zit ik er wel over te denken om een keertje een springlesje met hem te nemen, zal hij leuk vinden denk ik :D

Een van de sprongen is ook gefilmd.
Was tevens de eerste keer dat ik met Feike gesprongen heb vanuit de galop *\o/*
Dat springt natuurlijk wat makkelijker en Feike hield dan ook genoeg ruimte over boven te sprong :D
Wat een top paard :+:
Let aub niet op mijn geweldige *ughe* houding, zoals ik al zei ik ben er niet goed in en spring ook bijna nooit. Dit was volgens mij nog maar de 4e x met Feike :+

Nou hier komt ie hoor :=

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:08

Ik wil alleen even melden, ik lees nog alles hoor, maar ben even wat minder actief in reageren vanwege de situatie met mn stiefvader.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:15

Lekker Nimby, paardjes de wei op :D

Succes met zingen morgen Ellie!

He, balen van je rug, maar toch zo stoer geweest op met Feike te gaan springen :D

Sterkte Dott.

Vandaag na mijn werk de paardjes gedaan, nog even gevoetbald met Khaleesi :D
Morgen weer lekker naar het bos met Indy en Izzy. En als het goed is komen maandag de kuikentjes uit het ei :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:47

Hier moet ik ook nog is springen met Jack eigenlijk, het bos ga ik mij nog niet aan wagen maar in de weide enkele sprongen zetten met dit droge weer zou moeten kunnen lijkt mij. Vorige keer zaten we op 70cm dus zou nu ook wel moeten lukken misschien eentje naar de 80 of 90 zetten ook, te zien hoe het gaat.
Ene hoefsmid raad mij aan juist wat door te rijden omdat dat goed is voor de doorbloeding en donderdag avond komt een hoefsmid die ze heeft aangeraden dus dan heb ik zekerheid wat het is en kan ik behandelen :).

Ben ook iets minder actief maar dat is ook in het echt met die 2 momenteel morgen eventueel even naar de glasbak met Cupcake en als het lukt even een ritje daarna met Jack. Als die hoeven terug goed zijn ga ik terug intensief doordoen aan het schema maar wil eerst wat zekerheid tot dan kleine ritjes of in de weide eens springen of dergelijke :).

Verder leuk dat je terug wat hebt gewonen Nientsje :).

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 23:18

dat moet er wel leuk uitzien:even met de pony glas weg brengen.
t wordt niet echt veel beter met mijn keel.doet geen zeer,maar voelt gewoon dik aan.gelukkig wel stem,maar ben benieuwd of t morgen gaat lukken.eerst de eerste hindernis voorbij:ik wordt opgehaald door iemand,alleen die auto ligt zo laag op de weg,dat ik last krijg van wagenziekte...niet handig

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:44

Vandaag met de paarden naar de schaapskooi gegaan en een lammetje geboren zien worden.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:11

Agut <3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:50

ahw <3 te lief

uiteindelij is het zingen toch goed gegaan,was er wel erg bang voor dat mijn stem t plots zou laten afweten,maar dat gebeurde niet.
wel even te laat ingezet met t eerste coupletje,maar voor de rest ging ie goed.
ook was er een andere solozanger,die vandaag zijn debuut beleefde.hij was wel even flink zenuwachtig,maar ook hij heeft het goed gedaan vindt ik.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:56

Wat leuk Maartje!

En Dott, beterschap met je situatie :(:)

Nimby wat leuk je een keer gezien te hebben! Jammer genoeg Joanne niet tegengekomen maar we moesten eerder weg want m'n moeder wilde gaan. Ben stiekem een beetje verliefd op Thaddeus maar we hebben onze hengsten keuzes inmiddels al gemaakt. Iemand nog iets gewonnen bij de loterij?

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:22

ja ChimelloSheryn, ik vond het superleuk om jou en je moeder te ontmoeten en in het echt te zien! Je bent ook herkenbaar itt mij :D
En heel leuk om al jullie ervaring te horen en bedankt voor alle tips.

Ik heb niks gewonnen, had wel lootjes voor de keuring. Voor de dekking expres geen lootjes gekocht, dat vond ik teveel het lot tarten, hoe heet dat, voor iemand die vorig jaar om deze tijd nog niet eens een paard had en 'veulens' als iets-niet-voorkomend-in-ons-leven beschouwde :)
(Eerlijk gezegd vind ik het naar de merrie eigenlijk wel bijna moeten, maar dat is een ander verhaal.)

Ik vond het een héle leuke avond, goed georganiseerd en leuke sfeer. Zoveel hengsten kunnen zien is geweldig, je kan de een na de ander kijken, heel rationeel maar ook wat het met je doet. Het kan een helemaal correct type zijn maar dat je zelf de klik niet hebt, of andersom. Wie was er nog meer geweest en wat vonden jullie?

Ik was wel lekker moe na een dagje TREC, en voor mij veel autorijden, daar word ik nu wel steeds beter in door al die paardenevenementen. Ook met fout rijden :-)
Hoewel het natuurlijk peanuts is vergeleken met al die paardendames die twee uur heen en twee uur terug rijden met een enorme auto en een trailer erachter.

Ellie top dat het toch goed ging! welk stuk is dat dat je in je eentje moet zingen, is dat bekend? (heel lang geleden zat ik ook in een koor... vond het onwijs leuk, ben ermee op moeten houden toen ik ging bassen)

Lor beterschap met Jack z'n voeten. Vorige week was er trouwens een hengst Tossy Gogo dat is dan familie van Jack?

Hannah het ziet er toch weer heerlijk uit met Feike.

Maartje succes met de eitjes morgen! (hoe je dat nu weer weet dat ze morgen uitkomen...?)

Dott sterkte!

Mira de shampoo heet: Virbac Sebomild P. Tegen een soort roos, als er teveel huidschilfers worden aangemaakt. Er staat op: 'Verzorging van milde problemen van keratoseborroeïsche aard'

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:49

Dank je Nimby!

Goed gedaan Ellie!

Vandaag een sper gezellige meeting gehad. En Pip was braaf zelfs in het water geweest en gezwommen!

Eerste foto van mijn knapperd
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:54

Het duurt 21 dagen voor een ei uitkomt, kan iets korter of langer zijn, maar de kans is groot dat ze morgen of overmorgen dus uitkomen :D