[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VandeMol

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:24

oeh , wat leuk , GEFELICITEERD !

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:31

Jolandaa_ schreef:
Dana heeft een hengstje, 3 kleur! Morgen foto! *\o/*

gefeliciteerdddd!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:32

SIEMxFUNNY schreef:
Wat leuk al die filmpjes :D Iedereen lekker bezig op zijn eigen manier.
Jaron die een tempotje lager loopt :)
Braaf zeg Leonoor! ziet er goed uit.
Mona die haar best doet. Kayleigh wordt trouwens over 3 maanden 3 jaar.

*\o/* eindelijk een tempootje lager!

Enne als kayleigh jarig is, feessie?

Jaron is morgen jarig

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:32

Even een korte reactie via de ipad, morgen uitgebreider, met hopelijk nieuws ocer spock,als ik genoeg energie heb om er heen te gaan!

Maar karlijn, dat heb je super geregeld met Diaz! Zo blijft ze lekker dichtbij! :D en aveleijns voetje alweer een stuk beter, wat een opluchting!

En jolanda gefeliciteerd! *\o/* ben benieuwd naar de foto!

Slaap lekker allemaal!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 00:35

Jee het is nu na twaalf: Jaron gefeliciteerd!!!! En baas ook natuurlijk :j :D

Ik heb lekker een uurtje buiten gereden, let wel zonder zadel :D Sinds ik boomloos rijd gaat dit echt veel eenvoudiger, zelfs op een tonnetje als Gracey! :D . Wlde eerst wat oefeningen doen met haar been omhoog houden tot ik mijn vinger van haar afhaal, maar bij het poetsen deed ze het met 1 been al voortreffelijk. Ik wil dit even een paar weken vasthouden voor ik meer ga vragen. Wil het moment niet verpesten haha. Dus heb ik haar hoofdstelletje ingedaan ben ik erop gesprongen met mijn spijkerbroek en gympies en hopla naar buiten. Lekker veel gestapt en een drafje, zelfs een galopje haha, maar omdat ze dan soms erg hard wil hield ik wel haar manen erbij beet. Dan kan ik beter achteroverleunen om haar op die manier te remmen. Doe het noooiiiit met teugels. Zo blijf ik een beetje in balans. Was heerlijk en onderweg allemaal mensen "kijk ze zit zonder zadel!! Braaf paard!". We reden langs grote grasmaaiers, weggetjes overspannen met nog hollandse vlaggetjes, allemaal wapperend in de wind. Madam ziet het niet. Wat kan ik op zulke dagen genieten van mijn puppypaard!

Verder heb ik bokt een beetje doorgelezen en krijg soms echt boze neigingen. Lees veel berichten over paarden die heen en weer gesleept worden. Veel berichten die denken dat ze goed voor het paard doen, maar als je het objectief bekijkt de ruiter het meeste voordeel ervan geniet.. maar heb mij ingehouden, velen doen het wel voor mij.

Verder nog even klagen over stal bij mij. Niet over de plek hoor, want zou er bij wijze va nog begraven willen worden..maar gewoon mensen die denken dat als hun paar dop de wei staat, zij gewoon even maanden niet hoeven te komen. Want tja je paard staat toch buiten..en ik elke dag maar tegen die zielige snoetjes aankijken. Ze willen allemaal graag aandacht. En als ik het aanbied, willen ze het niet want ze hebben eht nu druk, maar dat gaat wel weer over en bovendien "ze staan toch op de wei"...
Pfff Ja het is weer zo'n dag...

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 01:34

Gefeliciteerd met het hengstveulen! Heeft hij al een naam?

Andrea: Gefeliciteerd met Jaron *\o/*

Jess: lekker zonder zadel gereden.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:51

oeehh leuk een veulentje!!! foto's foto's foto's :D

ziet er goed uit Simone, ikke jaloers!! ;)

ellie, Ruana sokloos.. hopelijk is ze snel van al het gedoe af.

Toe maar leonoor, druk, druk bij jullie dus. Ik zal vanav. eens je filmpjes bekijken, doet het helaas op het werk niet.

Andrea, goh ben benieuwd ga jou filmpie ook vanav. bekijken!! :D en gefeliciteerd met je 6-jarige knul!!!

Karlijn, super fijn zeg Diaz zo dichtbij.

Super Jes. lekker zonder zadel.. stal problemen, aja ik heb dat ook op de wei helaas.. er zijn altijd mensen die het beter weten enzo. zal vanav. het probleem nog wel ff voorleggen bij jullie.

Mara, jaa fietsen ging eigenlijk gelijk best goed, rechts af is nog even ontdekken maar ging vrijwel helemaal goed met een beetje bijsturen.
hiervoor had ik een Oldenburger merrie en die was af en toe om te stuiteren, dan moet ik toegeven dat Denzel *de woeste hengst* uhum.. een stuk kalmer is... haha
succes met de kunstofkozijnen, duur grapje...

ajuust... ik ga weer aan het werk.. tot vanav.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:41

Goedemorgen.

Werk ze!

Lekker Zz gereden dus. Brave grace.

En namens jaron bedankt :-)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:08

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:22

Dat een kanjer!!!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:49

Jolanda die is mooi zeg! Valk bont of niet? :)

Karlijn, fijn dat Diaz zo dichtbij kan staan en dat je geen verplichtingen hebt en nog eens goedkoop beter kan gewoon niet!

Verder niet echt tijd om uitgebreid te reageren dus mijn beweegreden houden jullie nog te goed ;)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:04

Ja valk bont en 4 hoge witte benen :9 enkele zwarte staart en enkele manen stukken zwart. en wst donkerder rondom de ogen. Sowiso 1 maanoog, andere nog niet gekeken haha

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:52

Super gaaf hoor!!! ik ben echt dol op die kleuren, wil er later ook 1 echt in mijn bezit hebben met een correcte bouw en een bijzonder kleurtje. Gefeliciteerd met deze knapperd *\o/*

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:12

wauw gaaf een knap valk bontje! gefeliciteeerd!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 12:41

Ellie, het zit je ook echt niet mee.. heb je een foto zonder sokken? bij sommige tinkers is dit heel sportief en fris om te zien! Wat is zij pittig dan zeg!

Vandaag komt de hoefsmit, morgen de zadelpasser en als het allemaal kan gaat ze maandag verhuizen.
Ze is er dan iniedergeval helemaal klaar voor!! :D
Ik zie het heel erg zitten!! Dat is al een goed teken natuurlijk!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:42

scheelt voor jou een hoop zorg meid

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:29

Wauw , wat een prachtig veulen ! Het lijkt wel een Mc. Norrington ( stoere naam vind ik dat altijd ! )
Karlijn wordt volgend jaar door Amadeus gedekt , dus dan krijgen we zeker weten een apart kleurtje.
Tja wat er volgend voorjaar bij Kaydee uit gaat komen qua kleurtje , zal ook nog wel een raadsel blijven , in ieder geval wel met vlekken..

Heerlijk hoor Karlijn , Diaz gewoon daar en goedkoper en een meiske dat er lekker mee kan gaan rijden .

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:56

ohhh ik moest even snel reageren... van Jolanda's Veulen krijg ik de hebben hebben hebben kriebels!!!! kwijllll :D als je nog een huisje zoekt hahahaha

maarja wil eigenlijk een merrie erbij met een appart kleurtje hihi

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:31

Jolanda,gefeliciteerd!Gewelidig kleurtje echt super!Meer foto's :j :j :j :j :j :j :j :j :j

Happy birthday voor Jaron *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Zit ff in de meeleesmodus......

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:47

PFFFF. Kyan zijn stal uitgemest....

Had ik voor het laatst in februari gedaan , hahahah
ze hebben een inloopstal met zaagsel , mest ik eens per 3 maand helemaal leeg.
Ze poepen er verder niet in , maar deze raakt wel vermengd met zand en plasjes .
Stal is welgeteld 3,5 x 5,5 meter , dus je kunt wel nagaan hoeveel daar uitgekomen is ...

Maar goed , ik had me voorgenomen om uit te mesten zodra ze het land in zouden gaan ....
Heb ik dus niet gedaan.

Nu mest ik niet uit met een kruiwagen :+ , maar met een minisjofel ( deze kan helaas de stal niet in ). Ik zet de bak laag en schep deze vol .... 3 bakken met ene kop erop zijn eruit gekomen :o

Heb het dus nu gedaan , ik wil ze voor zaterdag in de paddock hebben staan.
1. ik ben dan echt de hele dag weg en verder kan er niemand een oogje in het zeil houden.
2. grasjes zijn een beetje op ....

Enne ze zijn me een beetje ontwent , hahahha. en hebben nu zo iets van , doei doei , heb ik geen zin in.
Dus maar even een week of 2 de paddock in en weer bijtrainen ...
Ze mogen ook wel iets afvallen , want ze hebben me toch een lijf , vooral Karlijn ...... haahahha

Nu ja , nu naar school , kids ophalen , 16.15 uur tandarts met zijn allen en 19.00 uur weer op school , musical en afscheid groep 8

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:05

Lol, dat is gewoon je straf geweest :P

TP, :wave: binnenkort minimeet? :P

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:49

Minimeet :D ,altijd leuk!

Hey Lepel,als je haar naar Amadeus brengt(Ees toch?,pas nog gezien)kom je dan een bakkie doen?

Mooi weer vandaag he?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:30

Wat fijn Karlijn!

Wat fijn dat je zo geniet van het rijden met Gizmo!
En wat een leuke foto, prachtige aanspanning!

Wat naar dat Ruana zo door de verdoving heen kwam zeg.

Brave jaron!!

Goed bezig Leonoor, wel heel druk lijkt me!

Leuk, Mona met een dekje op dr rug :)

Avelyn krijgt de hoogste dosering. 3 tabletten zegt niet zo veel omdat je ze in 50, 100 en 150 mg hebt en het afhankelijk is van het lichaamsgewicht van het paard.
Avelyn krijgt 1 mg per lichaams gewicht. (450 mg, ze weegt precies 460 kg)
Rotspul is het.

Gefeliciteerd met Dana's zoon!

Moeilijk soms he Jess, om het los te laten hoe andere mensen voor hun dieren zorgen..

Diaz weer naar de hoefsmid geweest en morgen de zadelpasser :) Fijn.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 17:38

Vandaag in rengalop over de wei gecrossed met Diaz!
de rit was maar 10 min, maar beide waren we helemaal kapot en bezweet hihi.
Heeeel relaxt uitgestapt in de bak daarna.. lekker rondgestuurd zonder teugels, halthouden, enzo.
Echt genoten van haar!!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:19

klinkt heerlijk Karlijn!

ik ben vanmiddag even snel naar stal geweest! Spock even buiten vastgezet en lekker geborsteld, hij was nog wel aan het hoesten.

zal de stalhoudster nog, die boos op mij was dat ik de eigenaren van Spock had gesmst over zijn astma (eigenaren zijn op vakantie) vond ze niet leuk, want ze wou dat niet via de telefoon doen ofzo? :x vraag me af hoe ze het dan wel wou doen.. en de eigenaren waren er heel blij mee, en ik moest ze op de hoogte houden enzo..

dacht ook bij mezelf; als mijn paard door anderen verzorgt wordt terwijl ik op vakantie ben, wil ik het toch graaaag weten als er een da bij is geweest..

nja t zal wel.