[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 08:56

Minstens 40 cm als het goed is.... Die van mij kwam met draven bijna tegen het lamoen aan, dus we laten er een stuk tussen zitten.

Over het algemeen is het zo dat het paard bij het marathonrijden (en dus ook als je een maraton tuig hebt) wat dichter op de kar staat omdat ie dan kort moet draaien. Bij recreatief rijden kan ie er vaak beter wat verder af staan. 40 cm was dacht ik het minimum, maar galoperen word dan al echt moeilijk....

Dit is overigens niet mijn eigen wijsheid, ik heb dit gehoord...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:04

Goedemorgen!!!!!

Bonte schreef:
Even controle. Ben je er nog????????

Hiihi, ik was hem al braaf gepeerd

Niki, mooie foto van die 2 dames! Toen ik proef ging rijden in een buitenbak bij Flanna kwam er ook een brandweer wagen voorbij met loeiende sirene. Daar reageerde ze totaal niet op, dat vond ik toen zoooo super Ik had toen echt een bokpartij verwacht
Leuke aftekening heeft Fleurtje. Zo heet de JR van mijn vorige buren ook

Hihi Coydog, dat is goed Dan zal de rest van winkelend Nederland wel denken wat een zuurpruimen Je hebt iig leuke paardenspulletjes gekocht! En lekker bij de IKEA gegeten

Leonoor, wat goed van Baggio!!!!

Pollo, Felies met t resultaat!!!!

Shayla, leuke foto's!!!!

Jacky, ik vind t een nette prijs. HIj staat idd wel wat kort op de wagen.
Ook kijken of er op de wielen geen speling zit.

EDIT:

Ik zat net effe tussen mijn foto's te kijken. Zag oude plaatjes van Flanna terug van de 1e x dat ik erop zat.
Afbeelding
Toen was ze echt nog dik en wat keek ze zuur.....
Laatst bijgewerkt door Jellie op 06-11-05 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:16

Bonte schreef:
jacky2 schreef:
Bij mijn vriendin is dat ook gebeurt,
Alleen andersom,
ze haalde in houten een hoge tweede premie,en toen ze de papieren binnenkreeg telde ze de punten op en kwam ze uit op 143 punten.
Dus had ze een eerste premie,zij gemailt naar het stamboek en nu een maand later smsde ze me gisteravond dat ze toch een eerste premie had gehaald.
Hoe kan zo'n fout nou gebeuren ?(dit is geen harde kritiek maar gewoon een vraag ? )
Ze heeft nou wel de dagkampioenschap gemist !

Helaas onoplettendheid van de jury. Cora, mail Anouk even hierover. Ik geef het ook alvast door.

lijkt me niet alleen een fout van de jury,er is toch een schrijver bij? en uiteindelijk krijgt iemand anders de papieren ook in handen (bijvoorbeeld degene die de uitslagen publiceerd of degene die de stickertjes voor in het paspoort uitgeeft)....
het lijkt me dat je dan ook de punten nog even nateld....

in Coy's geval is het dus wel werkelijk een eerste premie maar de vriendin van Jacky pieste toch mooi naast de pot m.b.t het kampioensschap....

Spetter

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:55

Goedemorgen! Leonoor en Pollo gefeliciteerd zeg!
Jellie, dat gevoel ken ik met winkelen. Xl is tegenwoordig maatje 38 lijkt wel...
Jacky, het lamoen steekt ook erg omhoog lijkt wel. Als het paard een wending maakt drukt ie in de schouder ben ik bang. Kan het ook verkeerd zien hoor. Denk dat de tinker ook iets te groot is voor die kar.
Shayla leuke foto's!
Nikitagogo, wat zie je die spanning tussen die jackies duidelijk op de foto zeg!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:07

Ik weet niet of het om grotere maten gaat, Jellie, maar Miss Etam heeft aardig wat grotere maten.... Alleen ben ik sinds een tijdje al mijn eten aan het halveren en nu zakt 1 van mijn nieuwe broeken van mijn kont af

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:26

"I'm watching you!"
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/ ... 4/original

Gisteren hebben we weer een half uurtje over het pad gehobbeld, halverwege kwam de 8jr jonge kleindochter van de boer op Connemara Sunny erbij. 't Was lekker, ik op Koot, Peter op Mira. Ik had vandaag vroeg naar stal willen gaan om even samen de straat op te gaan op een tijdstip waarop de meeste dagjesmensen (de boerderij is zowat naast de Horsten, het landgoed waar Willem Alexander woont) nog thuis zijn. Maar Peter was lui, en ik eigenlijk ook wel
Vanmiddag komen Peter zijn zus en kids langs, en ze gaan mee naar de paarden toe. Weten nog niet van Mira
Jongste jochie Roy (7 jr, Down syndroom) vindt het ge-wel-dig op de boerderij, het is altijd dubbel genieten als hij mee is
http://www.pbase.com/natalianl/image/30943767
http://www.pbase.com/natalianl/image/41770792

We noemen Mira trouwens af en toe de prinses op de erwt, ze heeft zo haar tuttige dingen, zo heeft ze gisteren ontdekt dat mandarijntjes te min zijn voor haar

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:43

O ja, het westernhoofdstelletje:
Afbeelding

En d'r eigen zadel
Afbeelding

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:49

Jacky2 - ik zou de kar niet kopen, te korte lamoenen en het karretje zelf is eigenlijk voor een D-pony zo te zien:

Zie het verschil met een kar voor een normale paardenmaat en die jij op het oog hebt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:19

Fjordkootje, leuke foto's hoor! Veel plezier met de visisite!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:37

fjordkootje schreef:
Indezz schreef:
FjordKootje : Was alles in orde met Kootje en Mira of heeft ortho nog wat gevonden?

Indezz, het is een homeopathe, en ze komt a.s. donderdag!

Sorry, Fjordkootje, ben lichtelijk chaotisch en ben altijd al blij als ik iets kan onthouden. Zit dus wel in mijn hoofd, alleen de tijd vergeet ik steeds.....
Vergeef me, is een vervelende karaktertrek van me!!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:41

Indezz: snow was gisteren en vandaag wel relaxed, maar ik heb nog niet gereden in een drukke bak, doe dat gewoon niet meer... Misschien dat ik van de week toch weer probeer te STAPPEN in de drukke bak.[/quote]

Fijn Snowdon dat het goed ging met buitenrijden. Naar welke film ben je geweest? Wij zijn gisteravond naar Zorro geweest!!! Echt lache...

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:41

Nikitagogo:

Dank je wel voor het advies,we zoeken gewoon weer verder !

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:13

Hier even snel een berichtje van mij.

We hebben vanmorgen de fjord opgehaald. Het arme dier. Ze stond al twee weken in een box waar ze niet uit kwam. Drie sprietjes strooi en veel drek. Ze heeft helemaal geen staart meer. Ze zat net aan haar eten. Ongeveer 3 kilo brok.

Hier even snel een foto. Vanavond of morgen meer info.

Afbeelding

Oja het is de linker

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:40

Fk, ik heb over t algemeen maat 38. Heb wel redelijke grote boobs en dat is met sommige blousjes/jasjes lastig.. (maar die draag ik toch zelden).

Cindy, voor jou ook lastig kleding kopen. Jij bent echt lang. Ik heb een lange collega en die slaagt vaak bij de We daar hebben ze geloof ik ook extra lange broeken enz… Leuke foto’s!

Mamauba, fijn dat het fjordje bij jullie is! Zal vast een mooier leven gaan krijgen! Heb je inmiddels al een naam?

Net lekker gemend met Flanna. Marcella is ook mee geweest. Mooi weer. Jan en Lem in het bakje achter Lem piepen omdat ie mee wilde rennen Flan was braaf, af en toe wat sloom. Maar na een goede tik liep ze beter door Ze is ook maar 1x wat geschrokken, bij een klapperende vlaggenmast. Sprongetje opzij en weer lekker verder. Nu staat ze lekker voor een paar uurtjes in de wei. Hoe dan ook we hebben een gezellig ritje gehad.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:08

Veel succes met de fjord, mamauba! Welke Tink staat er nu bij op de foto?

Indezz: We zijn naar Dark Water geweest, erg goede film! En de hele avond was geweldig

jacky: De kar is op zich wel ok, de Tinker die ervoor staat is misschien ook groter en langer als jouw Macho?

Leonoor en Ilona, gefeliciteerd met Baggio!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:22

Ooooh, wat hebben wij heeeeeeeeeeeeerlijk gereden. Daar was ik echt weer eens aan toe!!!

Angelique heeft lekker op Lisje gereden en ik op de pony van een vriendin van me. We zijn ruim 3 uur weg geweest, veel gestapt, af en toe een flink drafje of galopje en vooral veel genieten van de paardjes en het weer... Ik kon zo'n rit echt wel even gebruiken, en Angelique denk ik ook wel...

Verder stonden de paarden er heerlijk rustig bij, ze hadden lekker kuil etc, dus die waren wel tevreden...

Zo naar de verjaardag van mijn paps...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:36

Zo Flan staat weer lekker op stal. Ze heeft lekker gegraasd en zich volgens mij wel vermaakt

Zo effe douchen... blegh ik stink naar paard en lederolie

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:15

Tjee, wat is t hier stil zeg!!!

Net lekker gedouched. Voel me gelijk herboren

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:19

snowdon schreef:
jacky: De kar is op zich wel ok, de Tinker die ervoor staat is misschien ook groter en langer als jouw Macho?

Hebben jullie ook gezien, dat op beide foto's te strengen slap hangen, dus het paard naar achteren staat. Er zit dus wel meer ruimte tussen.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:36

hallo
meld me ook eens
ga even tot 3 pagina's terug.

Tinkermuts: leuke merrie, lijkt me een heel lief ding.

Vasthi: wat een leuke foto's van Cesair, fijn dat het nu goed gaat.

Chubby: het word dus een Clio zo te lezen??? leuke auto's, zijn ook wel zuinig.

WenK: nieuw tuig

roos: gaat weer niet zo lekker

xingridx: gelukkig is je toetsweek voorbij, zou er echt niet meer aan moeten denken zeg

NikitaGoGo: mooie foto van je paardjes
en sissi 1.63 zoooooooooooo die is ook groot dus, net zo groot als deems, hou oud is ze nou???
ook leuke foto's van de honden.

leo en pollo ook gefeliciteerd met de punten, maar goed dat jullie niet hebben afgezegd.

Shayla: geweldige rol foto hahaha die zal wel vies zijn geweest

jacky2: mooi wagentje, jammer dat ie verschijnlijk te klein is.
maar je vind vast wel wat.

Jellie: toch wel een leuke foto hoor van jou en flanna.

fjordkootje: echt een gave foto van dat oog.

mamauba: fijn dat deze fjord bij jullie is, ze zal het wel te gek vinden in de wei, gaat het goed met de andere paarden??

vandaag heb ik niet veel gedaan, we zijn Met Dio naar het strand geweest, hij wist niet wat hem overkwam, en er stond heel veel wind.

Afbeelding
zit wel lekker dat zand onder mn billen

Afbeelding
even de zee lucht opsnuiven

Afbeelding
ben er weer vandoor

doegie
Annick

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:45

Ik surf ook even binnen, heb niet de puf om overal op te reageren of om zelf iets te posten (dat laatste vind ik niet zo gepast ook, daar ik niet op ieder reageer).
Leef en lees nog steeds mee, dat wel!

Moet even kwijt dat ik Dio wel érg leuk vind zo op de foto's! Dat paarse bandje is ook helemaal leuk!
De tekst "hij wist niet wat hem overkwam" lees je zo van dat koppie af op de eerste foto! Hoge knuffelfactor hebben de foto's!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:50

Ben het helemaal met Kiara eens vwb de foto's van Dio

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:55

ik word zo opgehaald door mn zus.. morgen vrachtwagen ophalen , en dan verhuizen... (mn zus dan he...) drukte alom....

ik moet zeggen... oekraine komt ook steeds dichterbij.. krijg lankenkoorts ofzo, tis best wel spannen dallemaal, en ik mag ook nog wel shoppen voor ik heenga.. heb geen muts geen sjaal etc.. en tword daar makkelijk -20 ... eindelijk een temp speciaal voor mij hahahaha.... i luuuuve cold....... heb verder afgelopen week giga veel gedownloaded met een nieuw programma.. limewire... kent iemand dat? ik heb nu echt enorm veel films van disney, allemaal van die oude.. assepoester, doornroosje, kleine zeemeermin .. kan ik zo lekker bij wegzwijmelen...
meisje, prins .. happelly ever after... zucht.....
waarom trouwens altijd op een wit paard??? waarom geen leuke tinker?? misschien moet ik eens een briefje sturen qua originaliteit ofzo hahaha.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:56

Annick, bedankt Wat leuk dat jullie naar het strand geweest zijn. Heerlijke eigenwijze foto's van Dio zeg Echt een lekker bekkie heeft ie!

Jilleroo, succes met t verhuizen van je zus. Zal dan iig wel wat dikke kleren kopen voor je daar heen gaat

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:20

Annick schreef:
sissi 1.63 zoooooooooooo die is ook groot dus, net zo groot als deems, hou oud is ze nou???

Sissi is 5 jaar en ze is voor het laatst gemeten begin dit jaar... ik denk dat ze nog wel 2 cm is gegroeid dit jaar, zal haar nog wel een keertje meten als ze op stal komt. Ze is echt groot als je naast haar staat, een kollosaal paard gewoon.

Annick - wat een lekker drolletje zeg op die prof. foto's.....

Jilleroo - verhuis ze....doe je rustig aan met je rug?