[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:23

Ze staat nu nog steeds op de hoogste dosering prednisolon en dan zie je eigenlijk altijd resultaat. Eigenlijk mag ik er nu dus nog niets over zeggen en moeten we kijken hoe het gaat als we stoppen.
Ik ga door tot na mijn vakantie en dan duimen dat het zonder prednisolon ook zo goed blijft gaan.
Ik maak nog elke dag de hoef helemaal schoon.

Als het straks goed blijft gaan kan ze er zeker oud mee worden. De stand van de hoef moet nog langzaam steeds beter worden, en het duurt nog wel een jaar of 2 jaar voordat de hoef weer helemaal de oude is.
Ben enorm blij met hoe het nu gaat, wie had dat durven denken een tijd geleden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:29

niemand denk ik, toitoi, en we blijven duimen

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 03:42

Avelyn dr voetje ziet er al leker rustiger uit. Vind jullie zo leuk samen!

Sterkte Karlijn, moeilijke beslissing om haar te verleasen en dan bij de knoop doorhakken de leaser ook afgezegd?
Toch, zoals het hier eerder genoemd is, waarom verleasen al ze nog een lekker jaartje kan uitgroeien/zwaren/genieten van haar jong-zijn?

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:15

Karlijn , mijn paardjes lopen nu ook alleen maar in de weide , .... ik denk dat ik er 1 x per week kom .....
Veel te druk met alle werkzaamheden ( lees geboortegolf van 14 kalfjes in 1 week ) op de boerderij.
Ik voel me er niet schuldig om , ze zijn lekker paard ... hihih

Misschien dat je ook maar zo moet denken ?
Is er niet een meisje dat haar leuk kan verzorgen en wanneer je er dan bij bent er op kan riden , bij jou in de buurt of op de stal waar je staat ?

Vind dit een uiterst lastige situatie waarin je je bevind ( komt me allemaal zo bekend voor ).

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:21

Maar jou paardjes mankeren niks? Diaz heeft een roze snoet (moet gesmeerd worden in de zomer) en heeft zomer exceem. Kan me voorstellen dat ze dat gewoon niet red.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:03

Ff een egp postje, zal snel weer bijlezen, maar heb het zo druk momenteel ivm nieuwe kozijnen die we gaan nemen. Maar ik zit nu op de 11 weken en ik ben 18,4 kilo kwijt. Best trots op mezelf.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 09:13

Fijn Tamadine!! Das veel zeg! Zeker om trots op te zijn!

Ik heb een ideale situatie gevonden..
Diaz komt op 1 hektare!! wei te staan met 4 andere paardjes.
Ze staan ongeveer aan huis van degene die het land pacht en de andere paarden heeft. Ze heeft een dochter die vriendinnen heeft en veel met de pony's doet, en Diaz krijgt een vaste verzorgster daar!
Ze gaat haar neus smeren, manen en staart en poetsen.
Als het leuk en goed gaat gaat ze ook een beetje rijden enzo. Maar het is allemaal vooral lol-met-de-knol.

En het belangrijkste..
Het is 10 minuten van mijn huis!!
Ik kan dus gewoon er naar toe als ik wil, zonder verplichtingen. Ik hoef niet, ik heb geen taken/lichamelijk werk te doen. En kan alsnog genieten van haar!!

Ik betaal inplaats van €275,- dan ook maar €80,-.. maar ik gebruik de faceliteiten van de huidige stal toch niet.

Ik ben er erg blij mee! Blijft ze toch lekker in de buurt ... ik kon haar inderdaad niet missen.. :o

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:23

Wat ee ngeweldig nieuws ben blij voor je Diaz!
en Tamadine, wat super zeg, echt knap!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:42

Diaz, wat een super nieuws voor je!!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:53

Was wel leuk geweest als je het mij ook had laten weten Karlijn. Had ik niet van alles hoeven proberen te regelen voor je :wave:

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:01

Karlijn , wat een geweldig nieuws !

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:20

Ego post:

Melk spuit uit de uiers van Dana! *\o/*

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:00

OOOOOEEEEH , Spannend !

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:02

Spannend van Dana. Wanneer is ze uitgerekend?
Karlijn: fijn dat je wat hebt kunnen vinden.
Maartje: ik houd je topic altijd goed in de gaten. Ben elke keer zo blij voor je als ik de nieuwe update lees.
Mara: Jeetje wat goed van je meid!! Schouderklopje voor jou is wel op zn plaats.
Eva: hoe gaat het met Clover ? :)

Hier vooral drukte met school zo de laatste 3 weken.
Echter geniet ik lekker van de paarden. Dit is een foto van 2 maanden geleden. Het rijden met Gizmo gaat zoveel beter nu we weer een paar keer verder zijn (rij maar 1x in de 2 weken in de bak)!! Nu laat hij na een kwartier zn kaak los (vindt hij zooo moeilijk) en volgt mijn hand naar beneden. Echt een geweldig gevoel wanneer hij mijn hand naar beneden volgt, nageeflijk blijft en er meer ruimte ontstaat aan de voorkant :D Ik moet snel weer nieuwe foto's laten maken.
Afbeelding

Over een geweldig gevoel gesproken. Deze foto zegt genoeg toch <3
Afbeelding

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:19

wauw diaz geweldig!!
Dat is lekker!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:38

Leuk simone. Ziet er al een heel stuk.fijne uit! Knappe serie ook

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:17

Karlijn, dat is geweldig nieuws.
Jolandaa_: ik ben benieuwd...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:39

hoi allemaal,

ik meld me heel eventjes,maar ook maar voor kort.best een moeilijke tijd voor me nu.

vandaag zijn de sokken bij ruana er af gegaan.da heeft een extra flinke dosis verdoving moeten gebruiken,want een enkele was niet genoeg.ze begon nog te maaien met haar voorbenen.om zeker te weten dat ze rustig bleef en niet ook met de achterbenen zou slaan maar een extra dosis gespoten.we willen geen gewonden.uiteindelijk valt de schade van de mijten mee.maar ik kan haar nu wel veel beter inwassen.dat dus meteen gedaan.omdat ze nog een beetje groggy was heb ik maar niet gekeken in de kootholtes of daar plekjes zaten of droogtescheurtjes ,dat doe ik vanavond even.
(trouwens ook nog bij de dubbele verdoving de praam moeten gebruiken,ze is echt een pittige tante)

deze arts heeft ook gekeken hoe ruana liep.het viel allemaal best mee volgens hem,en we zouden best kunnen proberen te belasten.

Ik heb deze week voornamelijk veel nagedacht.daar zal ik vanavond of morgen meer over vertellen,maar moet even tot mezelf komen.

@karlijn:super dat je een goed tijdelijk onderkomen hebt gevonden voor diaz!zo kan je toch naar haar toe,maar in je eigen rust ook herstellen.

@jolanda:bij jou wordt het ook spannend!veel suc6 met de naderende bevalling.

hier is overigens nog steeds geen beeb geboren al is t veulen al volledig ingedaald.stalhouder begint t een beetje moe te worden er constant uit te moeten als t alarm af gaat.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:51

wow.. voor het eerst, jaron de turbotinker ... zonder turbo

Ben ik zooo blij mee :D

Andere kant , meer over de schouder weg, maar ook meer zakken.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:11

Karlijn, goed geregeld! Fijn dat ze in de buurt blijft :j

Brave Jaron! Mooi dier is het aan het worden!

Hier heel erg druk! Heb op dit moment naast Myrthe nog 3 paarden staan om te beleren. Dus is 's ochtends voor werk 1 of 2 doen en 's avonds na werk ook nog 1 of 2. Doe ze in principe om de dag, het jonge spul. Vanochtend dus lekker op buitenritje geweest met Myrthe (die nogal heet was) en vanavond Grace gedaan,die was weer super braaf!
En daarna Elke, het jongere zusje van Myrthe. Ze is nu 3 en kwam compleet groen. Vorige week 1x longe, zadel etc en uiteindelijk opgestapt en paar kleine rondjes door de bak gestapt. En zo sloten we vanavond af:
http://www.youtube.com/watch?v=y6dfQRaB ... e=youtu.be

Hoe braaf wil je het hebben?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:21

thanks leonoor :D

En idd wat braaf!!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:28

Haaaai allemaal,
Zo ffies de tijd om bij te lezen en te reageren. Zijn bezig met kunstof kozijnen, dus veel afspraken en veel dingen uitzoeken.

Vandaag voor het eerst Mona een dekje op dr rug gedaan. Mona vind alles op en rond dr lichaam erg spannend en eng, maar het leek alsof ze het vaker heeft gedaan:
http://www.youtube.com/watch?v=07mOlJEx ... e=youtu.be
Super trots dus. Waren de eerste stappen en drafje, maar aangezien ik het belangrijk vind goed met haar bezig te zijn en met mijn eigen houding en plaats kan ik niet te lang filmen. Mona reageert op elk dingetje en als ik dus niet goed oplet dan sta ik bijv zo voor dr schouder of verlies ik de 'drijvende positie' en staat ze zo voor mn neus haha (zie je ook gebeuren op het einde van het filmpje).
Verder gaat het met mij ook wel gewoon goed eigenlijk.

Karlijn, fijn dat je een oplossing hebt gevonden. Wanneer gaat Diaz verhuizen?

Mallow, wat vervelend dat je acties hebt ondernomen inzake Diaz, niet zo heel netjes, maar Karlijn zal dat vast niet zo bedoeld hebben.

Ellie, hebben al ffies contact gehad via pb. Succes met het vinden van je pad met Ruana.

Siem, wat gaat het goed met je paardje voor de kar. Rijd je trouwens met of zonder oogkleppen? En lekker aan het rijden.
Hoe oud is ze nu eigenlijk?

Jolanda al een veulen???

Draaakje, ik volg trouw je topic van Avelyn. Ik blijf echt voor je duimen!!! Dit had je een paar maanden geleden toch niet durven hopen.
Hoeveel prednisolon geef je? Paardje op stal krijgt het ook ivm ontstoken luchtwegen en die moeten we nu nog 3 capsules per dag geven. Vraag me af hoe hoog dat is.

Hetlevenwint. Wandelprobleempje haha. Nou ik denk dat als je idd een week lang met je paardje gaat lopen en corrigeren waar nodig dat je dan al weer aardig ver bent. Moet zeggen dat ik Mona ook niet achter me wil hebben, maar schouder aan schouder. Ook met de fiets, dan blok ik haar als ze bijv eens schrikt in de bermkant. Maar dan moet je paardje niet zo lomp zijn dat die echt je letterlijk omver loopt. Mona stopt bij het ringste geringste aanraking al met opzij gaan. En mijn mening: het maakt niet uit waar het paardje loopt of staat, als jij de leiderschap hebt dan heb je die gewoon waar ze ook staat. Maar zo doet iedereen het anders en geen enkele weg is fout is mijn mening, als je er maar achter staat wat je doet.

Miese, wat vervelend van Spock zeg. Ik hoop echt voor je dat die medicijnen gaan helpen!!

Fayem, fietsen is leuk he met je paardje. Je moet het wel ff durven, maar is ook kwestie van opbouwen.

Kailonne, dat is even schrikken zeg van Jack. Altijd een vervelend iets Koliek.

Mira, mbt trailerladen, vaak wel verstandig prof hulp daarvoor in te schakelen. Mona durft niet meer achteruit en ga binnenkort ook trailerlaad cursus doen.

verder weet ik t ff niet meer.... hahaha

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:47

als je een vreetgraag paard heb, kun je zelf een schrikparcours uitzetten waar ook de trailer in voorkomt.
Dat heeft jaron geholpen, om pionnen, smalle doorgang, parasols, en een trailer. dat moet namelijk niet hoofd doel zijn. spelenderwijs, en uiteindelijk liep hij los, te ruzien met zijn maat wie er eerst op mocht

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:58

Wat leuk al die filmpjes :D Iedereen lekker bezig op zijn eigen manier.
Jaron die een tempotje lager loopt :)
Braaf zeg Leonoor! ziet er goed uit.
Mona die haar best doet. Kayleigh wordt trouwens over 3 maanden 3 jaar.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:17

Dana heeft een hengstje, 3 kleur! Morgen foto! *\o/*