[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mar__

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:13

Als jullie naar Bussloo rijden dan houd ik me aanbevolen :j

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:14

hmmm Bussloo klinkt leuk hoor! Jammer dat ik na m'n bevalling het rijden nog niet weer heb opgepakt...

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:34

superrizzo schreef:
Ik heb daar een hele mooie steen voor namelijk de Carneool.

Deze werkt aardend, activerend en vitaliserend. De steen werkt opbeurend en motiverend en geeft zelfvertrouwen.
Trek succes aan en lost problemen snel op.

Mmm dat klinkt wel interessant. Maar het klingelt dus als hij loopt he? Ga er even over denken.
_daf_ wanneer ga je het oppakken, bedoel deze maand gaat het niet meer worden en oktober denk ik ook niet!

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:45

Het hoeft niet te ''klingelen'' hoor als jij alleen kralen wil zonder belletjes en poespas is dit ook mogelijk voor een prijs van 12,-

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:52

maar dat klingelen is toch juist voor het effect??

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:32

de edelsteen geeft al een hoop effect de belletjes geven inderdaad een rustgevend geluid voor ruiter en paard.
Ik heb zelf een bead voor mijn Tinker die p de vorige pagina stond hieraan zitten kleine belletje bevestigd dus heb je maar een heel zacht geluid dit vind ik zelf het prettigst.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:34

superrizzo schreef:

Deze werkt aardend, activerend en vitaliserend. De steen werkt opbeurend en motiverend en geeft zelfvertrouwen.

Volgens mij moet ik ook maar met zon ding om gaan lopen ;)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:58

jij zelf?!! hahaa

K zooi komt, heb pas een theedoek van PIP studio gekocht, veel te duur natuurlijk. Maar goed wilde hem hebben dus oke. Maar nu heb ik hem 1 ker gewassen en helemaal verkleurt allemaal strepen erin :( }>
Dus ik net naar de winkel om te klagen, zegt die mevrouw ow zie het al je hebt hem in de droger gehad ( ik nog glashard proberen te ontkennen) heb dus gewoon mijn eigen theedoek verpest ;( en wat hondsirritant dat een theedoek niet in de droger kan!!!

Goed kortom geen PIP studio theekdoeken kopen!! haha

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:21

Nou, het nieuwe paard staat lekker op stal.
De reis ging erg goed. Na even lokken met wat brokjes stond ze op de trailer en heeft zich onderweg prima gedragen. Stond rustig. Op stal aangekomen haar even in de trailer gelaten om te kijken hoe wat ze deed. Bleef rustig staan en vond het prima allemaal
Haar na het uitladen in de paddock gedaan. Heeft niet veel buiten los gelopen dus snapte niet zo goed wat ze moest doen. Na wat aanmoediging ging ze even rennen en rollen. Haar nog niet in de groep gedaan aangezien ze nog gekeurd moet worden. Heeft op stal wat kuil gehad. 's middags de andere 2 paarden naar binnen hehaald en kon de kennismaking beginnen. Stallen zijn helemaal open en kunnen elkaar zelfs kriebelen. Kennismaking ging goed.
Vanavond mag ze weer even naar buiten en als ze is goedgekeurd morgen, dan mag ze in de groep erbij. Komt dan bij een andere tinker van 3 en een haflinger van 6 te staan. Op stal staan ze ook naast elkaar.
Foto's volgen nog

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:08

Ik heb wel interesse in zo´n rythmbead dingetje, maar mag nog niets komen van mijn ventje en heb hem plechtig beloofd te wachten tot het salaris er weer is(hard aan het sparen hihi) dus helaas moet ik nog wachten..

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:46

ik hoor het wel wanneer je er 1 wil ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:10

superrizzo schreef:

zo'n type mag absoluut niet in de buurt van gillian komen hoor :')
straks krijgt hij nog meer energie :') _O-

dat idee van bussloo lijkt me leuk,
en idd we zullen deze maand en oktober toch nog niet gaan...
dus daf :P
snel het rijden op pakken ;)

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:24

Pfffffffffffff...........Heel wat bij gelezen.

M_D_HLeuk om zon rit mee te doen. maar hellaas ik woon altijd te ver weg ;(
dianalambooLeuk nieuw paardje, ben benieuwd naar de foto,s! *-:)
Sandra1984Sparen........wij paarden mensen kunnen vlg mij niet sparen vinden altijd wel weer leuke dingetjes voor de paardjes (en ze kosten al zo veel) bedoel hiermee dat we een dure hobby hebben.

Dan even over hier......
Met Meike (haflinger) gaat het supper ze was vanaf mei HB sinds eind aug loopt ze weer beter. Hoefsmit is vandeweek geweest heeft er voor ijzers onder gelegd. en je ziet echt het verschil hoefjes zien er ook nog goed uit vlg hoef smit niet gekanteld :D
Dan mijn been......deze was erg dik ben bij fleboloog geweest 2 weken ingezwachteld gezeten nu is hij voor zijn doen weer slank en heb ik mooie bllll....steunkousen extra sterk. (heb in t verleden trombose gehad).
Met Hugo gaat het toppie! Zit te denken om ze allemaal een Dek op te gooien (vooral voor het natte weer) Ik heb momenteel ook 1 paardje te veel en 1 stal te weinig. (Had gehoopt op een nieuwe schuur voor de winter maar hebben nog geen vergunning (oude schuur is af regent ook binnen).
Dan heb ik nog Arall xx kwpn 2 jaar jong ze is zon schat en helemaal verliefd op Hugo.

Heb zelf net de nachtdiensten er weer op zitten. Ga lekker in huis aan t rommelen en daarna mijn zadelkast maken (heb een supper kast op de kop getikt) 2.40 hoog,1.20 breed. 60 diep. Nu de inrichting nog!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:08

mm zoekt de post van degene die zij dat ze altijd te ver weg woonde en wilde vragen waar je dan woont maar kan hem niet meer vinden!

Sandra, ik ken die besparings problemen, bij ons i het ook elke keer als er een pakje binnenkomt wat zit daar dan weer in :)

Diana fijn dat je nieuwe aanwinst het zo goed doet!!

Marall, wat wil je precies horen?? Advies welke je weg moet doen of niet?? Succes met je zadel kast!

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:17

Zoefff schreef:
mm zoekt de post van degene die zij dat ze altijd te ver weg woonde en wilde vragen waar je dan woont maar kan hem niet meer vinden!

Sandra, ik ken die besparings problemen, bij ons i het ook elke keer als er een pakje binnenkomt wat zit daar dan weer in :)

Marall, wat wil je precies horen?? Advies welke je weg moet doen of niet?? Succes met je zadel kast!

Nee hoor wil geen advies :D Zijn me alle 3 even lief.... Wacht op de nieuwe schuur..Maar wordt vast pas vlg jaar ;(
En als er een weg gaat is dat de Haflinger...Supper lief paardje kan alles voor de kar,springen,en onder zadel...Alleen wordt ze wat ouder is nu 16 jaar. Maar erg leuke pony om recriatief mee te rijden voor t hele gezin.
Mijn bedoeling was dan ook haar te verkopen al Arall 3 jaar is en rustig kan beginnen met inrijden en voor de kar beleren (mennen is mijn hobby).
Arall is de bedoeling dat ze een e pony wordt leuke maat voor mijn dochter van 13.

Maar goed nu dus nog niet....Zat alleen te denken of ik ze een deken op zal gooien.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:20

Mogge

Ik gooi m nu nog geen deken op, staan er al wel in het land met deken.
Ik laat Jor scheren en doe dan pas deken op...
Ben wel aan het zoeken voor een goed deken, iemand tips?
Een die NIET schuurt aan de voorkant :\

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:20

Marall schreef:
Zoefff schreef:

Nee hoor wil geen advies :D Zijn me alle 3 even lief.... Wacht op de nieuwe schuur..Maar wordt vast pas vlg jaar ;(
En als er een weg gaat is dat de Haflinger...Supper lief paardje kan alles voor de kar,springen,en onder zadel...Alleen wordt ze wat ouder is nu 16 jaar. Maar erg leuke pony om recriatief mee te rijden voor t hele gezin.
Mijn bedoeling was dan ook haar te verkopen al Arall 3 jaar is en rustig kan beginnen met inrijden en voor de kar beleren (mennen is mijn hobby).
Arall is de bedoeling dat ze een e pony wordt leuke maat voor mijn dochter van 13.

Maar goed nu dus nog niet....Zat alleen te denken of ik ze een deken op zal gooien.

ZoeffJe bedoeld met te verweg wonen ook mij.......Ik woon namelijk op Texel!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:24

owww dan komen we ene keer een weekend naar jou :)

Ik heb een hele fijne deken voor de winter maar uiteindelijk schuurt alles wel iets volgens mij. Ik heb de Rhino dekes (ook erg leuk met die ruitjes :) ) en halve hals vind ik erg fijn.

Doe ook geen deken op voordat ik hem geschoren heb.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:35

Is zo'n halve hals ook handig met manen? Of juist meer ruimte daardoor?
Die normale dekens zakken bij Jor zo naar beneden, te wijd aan de voorkant...

Rhino is best prijzig :=

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:00

Mar_ daarom heb ik juist halve hals, die verdelen de druk een beetje over de manen, is niet echt ene hals hoor, gewoon een stukje extra zodat het niet zo op de schoft hangt en daardoor kan de voorkant ook niet onder de borst komen te hangen.

Ik heb mijn beide rhino's 2e hands gekocht, heb nog wel een HH liggen met halve hals die ik zelf niet gebruik omdat hij net te krap is voor Troy.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:29

Welke maat is dat dan??

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:57

Ik zie het topic nu pas :? maar hier ook sinds 1 jaar eigenaar van harvey, 4 jaar oude ruin van 1.45 hoog
Hij heeft gesprongen met mij over 75 cm voor de eerste keer en zaterdag rijden we ons eerste dressuurproefje (clubwedstrijd) dus ik ben in de wolken :D (op school) Binnenkort foto''

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:58

Texel! Gaaaaf lijkt me zo mooi met de paardjes.. Zou met Maddy ook nog wel kunnen. We hebben een plasje in de bak (lees: grote plas, hahaha ) en daar baggert Madelief zo doorheen. Nergens bang voor!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:16

Mar__ schreef:
Welke maat is dat dan??

185, heb voor troy 195 nodig

Troy gaat niet door ene klein plasje maar zwemmen en dergelijke schijnt anders te zijn. ALhoewel hij van de week gewoon door de plassen stampte.

Max en Max welkom!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:17

Heeft iemand nog een reservezadel nodig? :P
Heb hier een wintec koudbloed liggen ;)