[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:41

wat een leuke veulens. Wat is de kruising met die halve tinker dan? :)

Wat balen zeg dat 't zo stressvol is. Ik ben eerder andersom. Ik ben van 't late inleveren. Hier word 't meteen nagegeken. werk er aan hihi

Poosje81

Jolandaa_ schreef:
bij nsvt sorteren ze op type en bij ics op grootte? althans wat ik dan dusver kan zien := ?

Sorteren is een term die misschien niet helemaal correct is, maar NSvT heeft inderdaad 3 types, de cob, grai en Vanner. Het ICS heeft in principe 1 type, namelijk de Cob en die zijn onderverdeeld in secties, namelijk de hoogtes.

Jolandaa_

en wat balen van je stal zeg! hopelijk wen je snel aan je nieuwe stal.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:45

Zo lekker rondje gereden. Dana is vervelender en drukker met andere paarden dan alleen :+
Mary was ook mee, die verwacht in juli haar veulen. Men wat een relaxed diertje.
Maar weet nu het kleine bos uit te kunnen om het grote in te kunnen. :j

Beetje wazig, m'n camera voor onderweg is niet beter dan dit.
Afbeelding

Groepje met knappe Mary links (v. Collin)
Afbeelding

van 't weekend Collin in 't echt mogen aanschouwen. Jezus mary is een exacte kopie. Heeft alleen 't rustige Roos geërfd.

Nu spierpijn en lekker in bad.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:18

Sterkte dames! Schoolwerk; ff doorbikkelen en een nieuwe stal kan ook best heel leuk uitpakken toch?

Mooie foto's. Op de goede weg met Dana, top!

Knappe dames Clocloken!!

Nou, ik heb morgen spierpijn. Mensen, ik ben echt lui met Gi :') Maar het heeft zeker zin, hij struikelde aan het begin van de les precies op t moment dat ik vertelde dat hij daar erg last van heeft en dat heeft hij niet weer gedaan. We hebben wat te werken.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:23

Dana deed 't goed. Merkte na ruim een uur wel dat ze last kreeg van al 't stof. Een half uur intensief lessen is al behoorlijk zwaar voor d'r. Maar ze was wel lief..

Struikelen ken ik hier niet. Onder het zadel of aan de hand?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:10

Jolandaa_ schreef:

Wat balen zeg dat 't zo stressvol is. Ik ben eerder andersom. Ik ben van 't late inleveren. Hier word 't meteen nagegeken. werk er aan hihi

geen idee merrie is drachtig bij ons toegekomen we vermoeden connemara of pinto.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:20

Leonoor schreef:
Jolandaa_ schreef:
bij nsvt sorteren ze op type en bij ics op grootte? althans wat ik dan dusver kan zien := ?

Sorteren is een term die misschien niet helemaal correct is, maar NSvT heeft inderdaad 3 types, de cob, grai en Vanner. Het ICS heeft in principe 1 type, namelijk de Cob en die zijn onderverdeeld in secties, namelijk de hoogtes.

Oh oké, weer wat geleerd. En hoe weet ik nu of Dana een con type is of een vanner of grai. Sorry ben echt een leek hierin maar vind het wel interessant

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:21

_Clocloken_ schreef:
Jolandaa_ schreef:

geen idee merrie is drachtig bij ons toegekomen we vermoeden connemara of pinto.

Mooi fijn ding :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:21

Door voor te brengen op een keuring :) Dan worden ze namelijk ook getypeerd.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:29

Ik ga zo naar bedje, 4 uur weer op om tot 7 op de camera te letten, daarna ff paar uurtjes slapen, 9 uur op bellen naar dekstation en dan hup container halen en naar Antwerpen afleveren. En dan zijn de rietjes klaar voor transport en ben ik daar vanaf *\o/*
Proefdruk zit in de mail *\o/*

Morgen tijd voor stagebrief en portfolio maken, Japans oefenen en dan overmorgen aan eindwerk werken en zo'n domme tussentijdse opdracht afmaken en dan tussendoor HOPELIJK genieten van een nieuw veulen (vuile blik naar Cheyenne).

Zo fijn dat gevoel als dingen klaar zijn (soort van) *\o/*

Woensdag de opknap trailer ophalen en hoooopelijk nog eens op Chihiro klimmen deze week? En dan de hengstenshow bezoeken.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:33

Pfoe zwaar nachtje dus. Hoe is het gegaan vannacht?
Succes met je rietjes ;)

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:15

Heb je al een veulentje Chimello? Fijn om werk klaar te hebben hè... Niet meer aan rietjes denken. Goed bezig met dat artikel!
Leuk dat je ook naar de hengstenshow gaat. Ik moet alleen... Maar ik ga wél, tweede langere autorit sinds die duffe hersenschudding. We zullen zien hoe dat gaat...

Struikelen onder het zadel. Enorm. Hij loopt veel te veel op de voorhand doordat hij een beetje te relaxed is en zijn hoofd dan ook nog laat hangen.

Ik begrijp niet hoe jullie die vlechten zo mooi krijgen. Heb gister flink zitten oefenen, maar het lijkt echt NERGENS op... PFff...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:29

Flink door laten lopen? Helpt dat niet. En niet toe laten dat ie z'n hoofd laat hangen.

Wat voor vlecht wil je dan?

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:53

Dat is idd het idee :)

Nou zo helemaal ingevlochten over de manenkam. Ik weet hoe het moet, maar bij mij wordt ie zo hobbelig zeg maar, niet strak op de manenkam.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:54

Leuk dat je toch komt! Cheyenne weer niet bevallen heb denk ik 4? Uur geslapen dus ik ga fijn redbull halen haha maar vanacht goed nieuws want de permit is binnen en zo wordt de container klaar gemaakt. Dus alles verloopt nu prima gelukkig. Helaas is wel het water afgesloten bij de paarden, lang verhaal maar dat wordt nog ff kijken hoe en wat.
Ff ontbijten...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:10

Grotere plukken manen pakken. Je pakt denk ik te klein en dat past niet waardoor het bol gaat staan

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:42

Kom je hier maar keer oefenen Joanne. Zal ik t ff voordoen :P kwestie van oefening baart kunst :j

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:16

Vannacht mijn lieve shetlandermerrie Naomi moeten afgeven. Ze had een ziekte waarbij ze zelf niet meer at en haar eigen vetten in haar lichaam uitputte. Hierdoor zou ze uiteindelijk toch overleden zijn en dwang voederen zou een zeer pijnlijke zaak geweest zijn. Gelukkig hoeft ze nu niet meer te vechten. Ik mis haar echt enorm... ze was bij mij gekomen om het verdriet van mijn vorige shetlandermerrie weg te nemen en nu is ook deze engel mij weer ontnomen... De reden waarom ze deze ziekte had is waarschijnlijk inteelt, hierdoor was haar stofwisseling niet juist..

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:36

Wat naar Clocloken! Sterkte gewenst.

Is goed Chantal, kom ik meteen je kleine gup bewonderen! :o Zeg t maar als je me kunt gebruiken...

Dit was niet de bedoeling, razendsnel die kleine meid; maar wat lief hè...
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:52

_Clocloken_ schreef:
Vannacht mijn lieve shetlandermerrie Naomi moeten afgeven. Ze had een ziekte waarbij ze zelf niet meer at en haar eigen vetten in haar lichaam uitputte. Hierdoor zou ze uiteindelijk toch overleden zijn en dwang voederen zou een zeer pijnlijke zaak geweest zijn. Gelukkig hoeft ze nu niet meer te vechten. Ik mis haar echt enorm... ze was bij mij gekomen om het verdriet van mijn vorige shetlandermerrie weg te nemen en nu is ook deze engel mij weer ontnomen... De reden waarom ze deze ziekte had is waarschijnlijk inteelt, hierdoor was haar stofwisseling niet juist..

Ahw :( heel veel sterkte!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:14

_Clocloken_ schreef:

Heel veel sterkte meid!

@Joanne Wat lief zeg en ze zijn zo snel die kleine kindjes!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:43

Dankjullie, ik heb het er enorm moeilijk mee.. Ze werd in juni nog maar 3 jaar.. Maar man wat heb ik veel meegemaakt met haar.. Toen mijn vorige shetlandmerrie stierf wou ik niks meer met paarden te maken hebben tot ik naomi zag.. We hadden zo'n leuke band, ik kon haar overal met losse touw meenemen, eigenlijk was die touw zelfs niet nodig.. En altijd die lieve blik.. Zelfs haar laatse avond keek ze me zo liefdevol en gelukkig aan ookal was haar lijfje op..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:00

Wat erg Claudia! :(:)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:42

Och jeetje Claudia.. sterkte meissie :(:)

Heerlijke foto Joanne!
Je mag ook wel op Feike oefenen := Alleen heeft hij geen mega manen (helaas) :P

Heerlijk die rit Jolanda!!
Daar wil ik ook wel eens rijden :o Wat mooi!

Feike struikelde onder de proef, maar dat kwam omdat hij zijn balans verloor tijdens het halsstrekken (ik had hem daar niet actief genoeg aan het lopen :oo )

Fijn van de permit Chimello!

Feike is donderdag zielig, dan wordt hij lek geprikt :Y)
Dan is het weer tijd voor zijn jaarlijkse enting :))