[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:20

Ja, veilig en wel :D Gister zelf (met mn ma achterop voor nood, ga nooooit alleen weg) voor het eerst alleen een rondje gedaan. Ging goed ! :) morgen weer, vandaag had ze vrij.

Zag dat Jaron weer peper in zn reet had :P Op het filmpje. Fijn dat jij je verzorgster zo kan helpen.

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:28

Gaaf is dat dan he? Geniet er van! Ja jaron blijft een turbotinker he hihi

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:32

helaas Juul, iets te ver rijden voor mij.
top simone lijkt me heerlijk om nu de vrijheid te hebben om met je meissie weg te kunnen!! hoop begin volgend jaar ook een start met denz te kunnen gaan maken!! lijkt me geweldig!!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:42

Laatste wbt erynn ; het is zeker zo dat ieder zijn manier heeft van dingen doen met zijn haar paard, maar ik ben.gewoon heel benieuwd waarom het zo belangrijk is dat ze met net 1 al die dingen al moet kennen. Wat is het belang daarbij? waarom niet nog een jaar wachten? als je het toch pas wil gebruiken als ze rond de 3 is? opbouwen er naar toe snap ik, maar paarden hebben maar 2/3 jaar waarin ze echt niets hoeven vaak, bewaar dat dan voor ze denk ik dan :o maar goed dat is mijn mening :P zal jayney er ook echt niet anders door bekijken maar ben serieus benieuwd naar haar beweegredenen :j

fijn dat het zo goed gaat simone!! Het staat dr ook echt heel goed :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:47

Jammer Juul ik krijg mijn paard niet op trailer. Hoop dat het ooit in de toekomst wel lukt.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:58

Gisteren heb ik Jack voor het eerst in zijn stal zien liggen. Ik dacht dat is leuk!!!
Toen ik aankwam ging hij meteen weer staan. Daarna heb ik hem even gelongeerd. Hij was lekker rustig...
Na het longeren heb ik hem lekker afgespoten en toen op stal gezet. Toen ging hij weer meteen liggen.
Dat was dus niet goed. Daarna ging hij elke keer liggen en staan en af en toe een keer rollen en hij heeft toen nog wel gemest.
Ik de staleigenaar gebeld en die heeft even mee gekeken. Besloten om de dierenarts maar te laten komen want het leek erg op koliek. De dierenarts was nog bij een klant en zou rond 11.00 uur kunnen komen (het was half 10)
Na een half uurtje bleef hij weer gewoon staan en zag hij er weer een stuk fitter uit. Toen besloten om de dierenarts maar af te bellen. Ik ben om 10.15 naar huis gegaan. Ik heb vannacht niets gehoord dus alles is rustig en normaal gebleven.
Gelukkig maar!! Ik hoef Jack niet meer te zien liggen hoor.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:11

Oh dat is ook wel leuk, maar niet als hij buikkrampies heeft. gelukkig is het mee gevallen!
Liep hij met longeren niet met opgetrokken buik? gelukkig is het rustig gebleven.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:43

ff een ego postje, ik zal vanmiddag uitgebreid reageren. Maar gisteren voor het eerst met Mona gegaloppeerd naast de fiets. Zo trots op dr. Ging echt super.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:43

Ik heb met longeren niets aan hem gezien. Hij liep lekker ontspannen met zijn neusje naar de grond.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:34

toppie Mara!! toevallig was ik gister ook met Denzel voor het eerst gaan fietsen.. en die gallopeerde per ongeluk aan, dus heel klein stukje laten doen *was lang gras stuk in de polder* en toen weer terug genomen.. haha hij leek het heel leuk en ontspannen te vinden.. Vind Mona het ook zo leuk?? of is ze niet vooruit te branden *dat had ik met mn merrie* ;)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:35

Mallow schreef:
Laatste wbt erynn ; het is zeker zo dat ieder zijn manier heeft van dingen doen met zijn haar paard, maar ik ben.gewoon heel benieuwd waarom het zo belangrijk is dat ze met net 1 al die dingen al moet kennen. Wat is het belang daarbij? waarom niet nog een jaar wachten? als je het toch pas wil gebruiken als ze rond de 3 is? opbouwen er naar toe snap ik, maar paarden hebben maar 2/3 jaar waarin ze echt niets hoeven vaak, bewaar dat dan voor ze denk ik dan :o maar goed dat is mijn mening :P zal jayney er ook echt niet anders door bekijken maar ben serieus benieuwd naar haar beweegredenen :j

fijn dat het zo goed gaat simone!! Het staat dr ook echt heel goed :D

ben ik met je eens ;)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:09

heee dames! ik kom ook weer onder mn steen vandaan om mee te kletsen, tijd niet gereageerd, wel bijgelezen! Ben vaak ook te moe om te reageren..

Helaas bij Spock de dierenarts erbij moeten halen, blijkt hij astma te hebben :n. da zou vrijdag medicijnen op stal achterlaten, waren er gister nog niet, dus de staleigenaresse zou er vandaag achteraan bellen. maar het is echt sneu, gister wel geprobeerd om te rijden, maar hij was te benauwd! voorlopig maar even bij longeren laten, want beweging is wel goed voor hem. echt sneu om hem zo te zien pompen enzo! eigenaren zijn op vakantie, dus dat is ook niet handig. heb ze vandaag gesmst, zij waren ook geschrokken! hoop toch dat het met medicijnen weer een heel stuk opknapt, anders kunnen we gedag zeggen tegen het (intensief) rijden en de buitenritten.. |o

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:11

Ik ben eigenlijk blij dat alles spelenderwijs wordt gedaan met Erynn, wordt veel te vaak een zadel opgekwakt uit het niet. Ieder z'n techniek, zou zelf al nooit voor een veulen gaan heb er de ervaring niet voor.

Examens gaan goed

Heb besloten aan een wandelproject te beginnen vanaf vrijdag met BJ, 'm volledig leren netjes aan de hand stappen en draven zonder dat ik 'm uit gras moet trekken of moet inhouden of.. (heeft ie echt moeite mee nu) dus even m'n tijd er in steken komt in orde :). Verder was even boel toen ze 2merries in de weide hadden bijgestoken met veulen (andere ruin jaagde op Jack) ze hebben toen er nog 2bijgestoken (weet niet of het merrie of ruinen zijn) en toen was het helemaal gezellig. Nu de gene met wie ik in contact ben heeft het opgemerkt en de ruin die er iedere keer achteraanzat uitgehaald (zat oorspronkelijk in de weide) nu is alles terug oke, is die terug toegelaten in de kudde. Ga foto's maken vrijdag ofzo.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:15

Heb al even niets meer van me laten horen, maar wel zo af en toe meegelezen.

ben erg benieuwt hoe het nu met Ruana is. Wil je ook veel sterkte wensen. En niet vergeten he, wat jij vind is ook belangrijk! Jij kent je paardje het beste, al kunnen andere misschien eerder een taktfoutje ontdekken.

Denzel en Mona braaf naast de fiets, knap hoor! Dat is echt iets wat ik zelf niet durf. (ik ken mezelf, ik laat uit reactie niet los, en stel ze gaan een keer aan de kletter is dat niet zo'n handige combinatie)

Jeetje Karlijn wat een rotbeslissing heb je moeten maken... En wat balen dat je leaser af heeft moeten zeggen.
Mijn zus heeft een paard jaar bijna niets kunnen doen door haar vermoeidheidsziekte (kon geen trap op komen) Maar het enige wat ze naast eten en slapen wel deed was naar onze pony toe. Ze werd dan gebracht, daar op een stoel gezet en deed alleen het gene waar ze echt zin in had, dus ook 5 minuten erop zitten (ik zadelde dan enz.) of eventjes borstelen, of alleen knuffelen.
Denk dat dat wel 1 van de dingen is geweest die haar er doorheen getrokken hebben, die kleine momentjes.
Jij hebt natuurlijk ook je zoontje waar je iets leuks mee wil doen. Maar is Diaz niet echt jou dingetje waar je van opknapt en misschien wel een beetje engerie (al is het alleen in je hoofd en niet lichamelijk) van terug krijgt?
Misschien valt er op stal te regelen dat ze nog meer uit handen nemen (bijv. neus in smeren) zodat je er echt alleen heen kan om te genieten.
Ze is jong zat om nog lekker een jaar extra uit te groeien.

Balen van jack zeg, goed dat jullie het zagen.

Och, arme Spock. Zou je niet lekker met hem gaan wandelen ipv. longeren? (ook ivm stof) Longeren is behoorlijk intesief voor een paard.
Denk dat hij ventipulmin krijgt?

Ieder zn keuze wat ie met zn jonge paard doet. Ik denk dat er heel veel andere dingen zijn om met een jonkie te doen waar ze ook veel van leren.
Ze hebben nog maar zo'n korte concentratie boog. Dingen dus vooral heel kort houden, en niet lastig.
Een keertje lekker wandelen lijkt me leuker als een hoofdstel of zadel ophebben.
Of lekker uitgebreid poetsen. Ben het wel met je eens dat het ook weer krom is een paard 3 of 4 jaar niet aan te raken en dan uit de wei te plukken en ze ineens veel moeten.
valt ze eigenlijk snel in dat ze zo veel brok krijgt?

Hier gaat het allemaal zn gangetje, echt genieten van mn twee knappe tinks!
Met Avelyn haar voet gaat het stukje bij beetje steeds beter! (foto's staan in haar topic)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:19

Jaa wandelen wil ik ook gaan doen inderdaad! Heb sinds vorige week het longeren weer opgepakt, en meneer weet eindelijk wat hij wel en niet mag, dus dat wil ik ook wel bijhouden nu :) want t was een draak met longeren! maar wandelen vinden we ook altijd leuk (:geen idee wat hij krijgt, staleigenaar wist de naam niet meer haha.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:27

Longeren doe ik er niet mee, weet niet eens of die dat geleerd is en hoe.

Maar wandelen wil ik wel echt aanpakken, doe dat zelf er graag en zou graag ook kunnen lopen met hem kleine stukjes zonder dat ik 'm in een cirkel moet zetten omdat ie voor me loopt. Alle tips zijn er rond welkom van de onozelste basis tot weet ik wat veel...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:41

Met Avelyn wandel ik nu ook heel veel. Is best lastig he, ze achter je laten lopen als ze dat niet gewend zijn te moeten.
Heeel concequent blijven. Schouder hoort achter jou te blijven, komt deze voor jou, dan stilzetten, stukje achteruit laten lopen en verder lopen.
Wat ik zelf doe is wandelen met een lang touw, en als ze met haar neus voorbij komt (ik wil dat ze echt achter me loopt) zwaai ik het touw voor haar neus langs. Ik gebruik ook een stemhulp.
Sommige mensen gebruiken een zweepje, en geven daarmee een klein tikje op de borst.

Vooral elke keer hetzelfde doen, en ze voor zijn. Dan valt het kwartje vanzelf een keer.
Zelfde geld voor het grazen, als je ze voor bent kun je er nog wat aan doen, als 600 kilo naar net dan ene lekkere grasprietje duikt ben je eigenlijk al te laat, want terugtrekken heeft dan geen zin.
Dus voordat ze naar het gras toe duiken als even je stem verheffen/ophouding maken.
Je zou hem dan eventueel ook achteruit kunnen laten lopen.

Iedereen heeft zn eigen manier, denk dat het sleutelwoord echt consequent blijven, en op tijd zijn is.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:16

hoe gaat het met avelyn btw?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:16

en wat sneu van spock!!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:43

Lor, ik zou ook de aanpak van Maartje gaan.
gewoon zorgen dat je schouder aan schouder loopt, ik persoonlijk wil niet het paard achter me hebben, ivm dat ze nog wel eens vooruit of zijwaards springen hier.. dan heb ik liever dat hij naast me loopt.
Zo kan ik eventueel ook met mijn eigen schouder een porretje/druk geven om zijwaards te gaan wanneer op stemhulpen niet wordt gereageerd.
en de aanhouder wint he.. indd gewoon op zijn achteruit wanneer hij voor eigen baas gaat spelen en je mag best wel eens boos worden.

en vergeet niet, jij bent de baas :D

Jeetje arme spock.. tiss zonde.... hopelijk voelt hij zich snel beter!
dat wordt stof vrij houden denk ik..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:17

Dankje Maartje,
Goede tips, aan achteruitzetten had ik al niet gedacht.

Eventueel mogen tips ook doorgepb't worden, lees die dan door. Ga het echt uigebreid aanpakken over een langere perioden niet even snel in een week.. gewoon ruim m'n tijd nemen. :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:09

Goed idee. Is ook gewoon iets wat bij de dagelijkse omgang hoort. Gewoon zelf rustig blijven, en niet gefrustreerd raken als het een keer niet meteen lukt, gewoon blijven doorgaan.

Met Avelyn gaat het heel goed. Laatste foto van haar hoef:
Afbeelding
Afbeelding

En een foto van mn net 3 jarige pup:
Afbeelding
Afbeelding
wandelen met obstakels
Afbeelding
even de weg proeven
Afbeelding
nee, niet lekker.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:17

ziet er heel goed uit!! al mooi droog!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:18

wow wat een verschil! wat gaaf!

Maar de vooruitzichten zijn nu anders dan 2 maand geleden denk? nu is inslapen toch niet meer van toepassing? zoals het nu gaat kan ze in princiepe oud worden?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:18

hahah die foto van Avelyn!
Sneu van Spock hoor! hoop dat de medicijnen aanslaan!
Ff schrikken met Jack, gelukkig toch niets aan de hand.
Mona naast de fiets, gaaf hoor!
en Juul, super idee, doe je dat over een jaar of 2-3 nog een keer, dan ga ik mee met Gijs!