[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:17

Gaaf kaatje!!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:36

Zie het ook, ben hier ook super enthousiast! Mijn foto's die ik heb gemaakt van jou pracht merrie op de voorpagina *\%/* !

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:48

Leuk om alle verschillende hoofdstellen van mensen hier te zien :D

Wat balen dat de verzekering niets vergoed zeg..

Sterkte Mira!

He wat rot van je laptom Ellie!
Gelukkig valt het wel mee met je nummerplaat.

Je mag me altijd aanspreken hoor Hinke, beloof niet te bijten ;)
Ben geloof ik altijd wel makkelijk te herkennen :D

Barebackpad, dan zou ik voor zo'n schaap kiezen :D. Maar ik heb iets te vaak de uitslagen van bijvoorbeeld een drukpad gezien bij het intensief rijden zonder zadel of met alleen een barebackpad. (een (goed passend ;) ) zadel verdeeld je gewicht vele malen beter)
Als paard zijnde lijkt het me niet zo prettig, 2 zitbeenknobbels in je rug tijdens de training.
Voor een gewoon stapritje zit ook ooit wel eens zonder zadel op Izzy, lekker warm :)

Super leuk kaat!

Vandaag wat foto's van Arya gemaakt :)
[ITP] Arya in het avond zonnetje
Afbeelding

En pluis:
Afbeelding
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:49

Knapperds! Is het eem bouv?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:53

Een tibetaanse terrier :D
Afbeelding

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:06

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:31

Wat een leuke foto's!

En Kaat super dat je op de voorpagina staat! Lekker beroemd:-)

Grace heeft ook maat cob, maar de neisriem.past nog net op het laatste gaatje. Met mijn westernhoofdstel hier uiteraard geen last van.

Ook ik heb zin in April!

Morgen weer werken, maar vanaf dinsdag weer vier dagen vrij.
Zit nog in de kou. We zouden vandaag een offerte krijgen maar helaas nog niets. Morgen weer even aan de telefoon hangen.

Grace was erg grappig vandaag. Als ik op de grond in de bak ging draven ging zij ook draven naast mij los.
Wanneer ik een soort van galoppeerde deed zij het ook naast mij haha zo grappig. Was wel een leuk speeluurtje zo

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:31

wat een leuke hond draakje!zag al gelijk dat het idd geen bouvier was.veel te lieve uitstraling!

laptop heeft na 2 dagen besloten op te staan uit de slaap.ineens heb ik weer stroom op dat ding.zit lekker te puzzelen,kijk ff naar de lampies...hee hij doet t weer!ikke echt blij.miste m'n touchpad!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 02:07

Ik heb er een spelletjesavond met moeder en zusje op zitten. Het was echt gezellig, zus weer eens thuis :P.
Nu dus maar even via mijn telefoon reageren, gaat alleen niet zo makkelijk als op de flaptop.

Een hoop gelezen over hoofdstellen, ik heb voor Cait een micklem multi bridle. Hij kost wel wat maar ik kan hem op zoveel verschillende manieren gebruiken dat hij dat ook wel weer waard is. Rondgenaaid vind ik meestal niet echt mooi op een breed hoofd, vindt het meer iets voor Arabieren. Lak is ook niet mijn ding, ik vindt het heel snel goedkoop staan, al vind ik die Andrea wil hebben er wel mooi uitzien. Zou alleen altijd bang zijn dat mijn paard schuurt.

Paardenvlees eet ik eigenlijk nooit, alleen in de frikandellen. Ik zou het nooit zelf kopen, maar ik zou het denk ik wel proeven als iemand het aanbood.

Vandaag wilde ik Cait even rijrust geven en dacht dus leuk te gaan wandelen in het zonnetje, Rodny (mijn vriend) ging ook mee en we gingen op ons gebruikelijke wandelingetje naar het water. Cait was behoorlijk "jumpy" maar bleef goed bij me. Toen we bij het water kwamen liet ik haar even grazen, Rodny gooide een stokje in het water en Cait schrok daar van. Ik grijp zo'n mogelijkheid altijd aan als bomproof-leermoment dus vroeg hem om nog iets in het water te gooien zodat ze het kon zien. Rodny pakte daarop in plaats van een stokje een flinke steen en daar was ik even niet op berekent. De plons was behoorlijk harder en hoger en Cait vloog in een paar galopsprongen weg terwijl het touw door mijn hand schuurde. Ik heb nu dus een brandblaar zo groot als mijn handpalm, maar ik had haar gelukkig nog vast. Daarna toch nog wat kleine plonsjes gemaakt zodat het goed is afgesloten, maar wat doet mijn hand zeer zeg. Ik heb hem nu maar in een verbandhandschoen met zalf zitten want mijn huid trok zo erg dat ik mijn vingers niet eens meer recht kon doen. Hopelijk kan ik morgen wel iets doen, want ik ben niet van plan om Cait weer te lang stil te laten staan.

Zo nu maar eens slapen, morgen weer een dag!

Trusten of goedemorgen!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 02:47

Faye, dan staat achterop het zadel in een blauw rondje het woordje cair ;)
Denk er even over, wintec zat prima voor mij, lag min of meer goed op Caily, en ook wel op Kyra gok ik, maar toch is er de afgelopen keer iets goed fout geweest in dat zadel... Maar kan ook gewoon zijn dat er iets was met die kussens wat niet in alle zadels zo is...

Gaaf Kaat! :D

Jemig, wat groeit Pluis snel :wow: En Arya blijft leuk <3

Ben is gaaaaaaaf!!

Sterkte met je handen Rebec, gelukkig was het dus niet voor niks en heeft ze wel wat geleerd uiteindelijk :(:)

Zal nog eens vertellen hoe ik aan de paarden ben geraakt. Naar veel kijken en uitstappen van pony's op de manege die mijn zusjes en ik in de achtertuin hadden in Zwolle mocht ik na een verhuizing naar Hoogeveen dan eindelijk echt op paardrijden.

Mijn eerste les was op een Tinker, Tinker Bruin genaamd. Inmiddels is ze omgedoopt tot Lotus en woont ze bij Leon (snowdon @bokt). Ik zie haar dus nog steeds af en toe en wie weet stap ik er ook nog wel eens op. Heb Lotus lange tijd om de week gereden, ze was niet erg geliefd vanwege haar staken en bokjes die ze geregeld gaf, maar haar lieve karakter won het toch echt daarvan, en hoe beter we elkaar leerden kennen hoe meer ze dr best voor me wou doen :)

Afbeelding
Foto gemaakt door Leon

Die eerste les reed mijn zusje op een andere Tinker, Misty. Aan het einde mochten we even ruilen, en stiekem vond ik Misty veel leuker :o Na een paar keer vragen mocht ik een paar weken later een gehele les op haar en sindsdien was dat mijn lievelingspony, jarenlang hoopte ik elke week dat ik op haar mocht rijden.

Afbeelding
Foto gemaakt door staleigenaresse van waar Misty nu staat

En als jullie denken, goh, die komt me bekend voor, waar lijkt ze toch op?
Hierop misschien?

Afbeelding

Dit is dus Caily met haar veulen van 2011, Finneley. Maf he, ik ben dus voor een paar gevallen van haast het evenbeeld is van mijn eerste lievelingspony. Grappige is, je ziet dus Caily met Finneley, drie jaar eerder heeft Misty ook een veulen gehad van dezelfde hengst, Travis. Travis vind ik dan ook weer verdacht veel op Finneley lijken!

Afbeelding
Foto gemaakt door Dagmar

Overigens is de vader van Travis en Finneley tevens ook de vader van Kyra, Henk en Diaz van Karlijn! De moeder van Diaz is tevens ook de moeder van Misty, snappen jullie het nog? Die moeder heet Tinker Zwart en liep ook op de manege bij Lotus en Misty :)

Afbeelding
Lotus, Tinker Zwart en Misty

Ik ben dus een gevalletje, eens een Tinker, altijd een Tinker :D :D :D
Tussendoor wel wat Haflingers en sportpony's (in)gereden, maar uiteindelijk kwam ik toch weer uit bij t bont en harige.

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:42

Goedemorgen allemaal.

Wat is het een mooie witte wereld hè? Hier schijnt het zonnetje er al lekker bij, maar dat kan er niet voor zorgen dat ik, net als voorgaande dagen, al lekker poep aan het scheppen ben rond dit tijdstip. Ff rustig aan.... Tis immers weekend...

Kaat op de voorpagina met Tinky, leuk hoor. 't Zijn natuurlijk ook prachtige foto's Lor, heb je goed gedaan!
Tinkers waren goed vertegenwoordigd, want ook Isa stond op de voorpagina toch? Nog zo'n prachtige tink.

Maartje, volgende keer zal ik het gewoon doen en inderdaad, je bent niet echt onopvallend nee...
Voor intensief rijden zou ik de BBP ook zeker niet gebruiken. Gebruik hem 1x per 2 weken een klein uurtje voor de les en verder af en toe een half uurtje mee de bak rond hobbelen. Dat zou toch moeten kunnen lijkt me? Voor buitenritjes etc. gebruik ik gewoon m'n boomzadeltje.
Arya lekker aan het zonnestraaltjes absorberen <3 Leuke foto's.

Renate's Ben lekker aan het western wennen. Mag ik vragen hoe het met Flynn is? Vond het zo'n mooi mannetje.

Jess helaas nog geen offerte -O- Leuk als ze dat doen hè? Keira gaat alleen erg spaarzaam om met haar energie, dus in galop op die manier gaat ze echt niet :D Kost te veel moeite. Werkze vandaag!

Ellie haar laptop weer wakker geworden van een kortdurende winterslaap :z

Becs, balen van je hand... Wel een goed leermomentje natuurlijk, helemaal als je het toch zo goed afsluit, maar auw!

Lotte even een hele familielijn uitgeplozen. Zijn we weer op de hoogte van de onderlinge banden :D

Goh, onderhand een half uurtje verder en nog steeds geen zin om naar buiten te gaan. Denk dat ik me lekker binnen blijf verstoppen en dat man-lief vandaag mag mesten enzo...

Fijne dag allemaal!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:44

Is het wit bij jou? Hier niet!
Gelukkig maar, mijn leskindjes komen vandaag, die rijden nu eens in de maand, zou het ze niet aan durven doen het uit te stellen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:46

Misty en Travis staan hier om de hoek en ik rijd vaak in de bak/manege waar zij toendertijd stonden :D

Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:05

Leuke die!

Jack mocht op de weide en wat was die blij, heb foto's gemaakt. Ze gaan denk ik niet super zijn maar toch heb er hé :).

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:57

Straks ga ik even foto's maken van Flicka voor haar nieuwe baasjes
ze willen zien hoeveel ze intussen al gegroeit is :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:58

Afbeelding :') (dit maak ik echt bijna nooit mee met hem _O- )

Afbeelding

Afbeelding

maar natuurlijk was dat ook snel weer voorbij :j

Afbeelding

En ging die na even een rondje gek doen al weer snel gaan vreten :')

Afbeelding

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:03

Hahah hij kreeg het precies even in zijn bol Lor, maar het levert natuurlijk wel leuke foto's op :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:07

Inderdaad, echt maak dit niet vaak mee dus wel leuk :D _O- .

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:23

Daar kun je dan natuurlijk altijd even van profiteren om foto's te maken :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:25

Zeker dat :D.

Dat die er maar lekker van geniet van eens op de weide kunnen, had de vorst vroeger verwacht. Maar nu die er eens is mag die er lekker op :).

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:30

Ik ga nu ook eens vertrekken naar de wei, hopen dat ik ook wat mooie foto's kan maken vandaag :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:33

Succes Claudia en veel plezier :) !

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:37

Dankje Lor :D
ik zal straks laten weten (zien) of het gelukt is :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:40

Owkie! :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:53

Gezellig Becs! Vind thuis spelletjes doen na het eten ook altijd erg leuk.
Cait inmiddels wat meer plons-proof, sneu dat ze de eerste 2 keer zo schrok. Sterkte met je hand!

Leuk overzichtje Lotte!

Ik zou wel eens een druk-uitslag willen zien van een barebackpad met daaronder een goede pad. (zo een van barefoot bijvoorbeeld)

Whiii, kijk hem gaan! leuke foto's hetlevenwint!

Hier geen sneeuw, maar wel enorm koud. Heb hout gehakt en droog weggelegd voor in de openhaard van mn ouders.
Morgen gaan we met Pluis naar het strand, misschien vriezen we wel vast :P