[TI] Western tinkers meld je hier!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

coydog

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:18

Dit was in Oud Gastel ja, als ik mijn zenuwen leer bedwingen en meer vertrouwen durf te hebben in Stan gaan we nog eens ja.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:24

Wat gaaf Cora! Stoere Stan <3

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:26

Ben ook wel trots op het ventje hoor, als ik zie wat we in een jaar bereikt hebben wat vertrouwen betreft.
We zijn er nog niet maar goed, tijd genoeg.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:37

Ja ik zag ze al op hyves voorbij komen! Mooi!!
Wij hadden trainingsmiddag. Lekker met een kudde railworken/pleasuren in de bak.. Volgende week wedstrijd in Pekela, trail, jackpot trail, pleasure en Whs..

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:59

Blijf het jammer vinden dat het zo'n eind weg is, zou wel eens willen komen kijken als jullie aan het werk zijn.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:03

Heel cool Cora!! Stan doet het super!! 8-)

arwen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:07

Stoer hoor, met van die grote blonde megakoes!!

En wie doet er allemaal mee in Pekel? Wie kan ik allemaal tegenkomen?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:45

@arwen3 Mij!! Zin in de wedstrijd!
Ik zal kijken of ik mijn chauffeuse kan vragen om te filmen.. Er staan al wat oudere filmpjes op youtube, helaas niet van mijn 71pnt proef in O`wolde :D Maar wel het NK van vorig jaar.(net uit blessure dus niet naar de stukjes in galop kijken)

Oh.. heb me net ingeschreven voor het NK, alleen trail dit jaar. Spannend!

arwen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:12

dapperdier schreef:
@arwen3 Mij!! Zin in de wedstrijd!
Ik zal kijken of ik mijn chauffeuse kan vragen om te filmen.. Er staan al wat oudere filmpjes op youtube, helaas niet van mijn 71pnt proef in O`wolde :D Maar wel het NK van vorig jaar.(net uit blessure dus niet naar de stukjes in galop kijken)

Oh.. heb me net ingeschreven voor het NK, alleen trail dit jaar. Spannend!

Leuk! Zal kijken of ik vanuit een ooghoekje je verrichtingen kan aanschouwen.
NK kom ik niet. Te ver weg voor een leuk dagje uit. Maar daar ook in ieder geval succes!!!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:00

Jongens.. wat dachten jullie van een gesprekje (discussie) over westerntraining met tinkers. Waar loop je tegen aan, wie heeft daar tips voor. Hoe zie je je ideale westerntink graag lopen en in welke onderdelen. Hoe kom je daar, wat train je..

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:39

eerste trail, vijfde pleasure (enige niet amerikaan volgens mij dus jahoo!) vierde WHS en vierde in de jackpot trail. pittig parcours gehad dus heel tevreden!

arwen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:30

parcoursjes waren bijzonder pittig. vooral bij de trail, horsemanship, western riding heb ik me de vingers blauw gepotlood daar naast de jury. 2 tinkers gezien, beide volgens mij in de prijzen gevallen, dus een goede dag voor de tinky winky fans.

beide tinky's waren wit waar ze wit hoorden te zijn en zwart waar zwart hoorde te zitten ;) weinig paarden last van het onweer, wat even plotseling kwam opzetten.

verder was het gezellig en volgend jaar maar eens kijken of het potloden of meedoen wordt in pekel.

Over je discussievraag: daar kom ik later wel op terug, nu eerst douchen, andere kleren aan en kijken of de 4 stinkertjes nog in hun wei staan.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:19

Oh stond jij naast de jury!! wat ben ik toch een }:0 in gezichten en namen op bokt matchen! Miny Mo had het ook netjes gedaan in de L3 hoorde ik inderdaad! Blizz had wel zwarte sokjes van de bak aan het einde van de dag :(:) maar was blij dat hij weer in zijn weitje stond.
Ja er was veel te pennen met die pittige parcoursjes!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:18

Donderdag ga ik dit zadel
Afbeelding
op deze Tinker passen :D
Hoop zo dat ie goed ligt!!! :j
Hij komt van een andere brede Tinker af.
Afbeelding

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:09

Pittige wedstrijd dus! Maar wel naar je zin gehad.
En blizzje zwarte sokjes op het eind.

Ik heb voor het eerst gisteren weer eens op Isa gereden (nouja gehobbeld).
Door vele omstandigheden, ziekte, veulens, en slechte conditie van Isa heb ik haar niet meer gereden. Toen ik haar net had, heb ik er een keer of 6 opgezeten.
Gisteren na een dik half jaar weer. Ze doet het zo braaf, kent geen hulpen. Alleen versnellen en de rem zit er op. Sturen was gisteren nog ver te zoeken, maar na een half uurtje begon het steeds meer te dagen bij Isa.

Ik was zo happy gisteren :D Ze doet het braaf, en eindelijk komt ze weer wat in conditie.

Even ter vergelijking, zo zag ze er 2 weken geleden uit na afspenen van haar veulen
Afbeelding

En dit is gisteren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:51

dapperdier schreef:
Jongens.. wat dachten jullie van een gesprekje (discussie) over westerntraining met tinkers. Waar loop je tegen aan, wie heeft daar tips voor. Hoe zie je je ideale westerntink graag lopen en in welke onderdelen. Hoe kom je daar, wat train je..

Waar loop ik tegenaan? Mijn tink loopt vooral tegen balkjes aan :+ Het draven over balkjes, een, twee, recht achter elkaar, in een waaier, het maakt niet uit, er worden heel wat punten afgetikt. Het is net of ze het nut er niet van inziet om haar benen op te tillen voor een paar van die balkjes.

Iemand tips?

arwen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:16

Morhwen schreef:
dapperdier schreef:

Waar loop ik tegenaan? Mijn tink loopt vooral tegen balkjes aan :+ Het draven over balkjes, een, twee, recht achter elkaar, in een waaier, het maakt niet uit, er worden heel wat punten afgetikt. Het is net of ze het nut er niet van inziet om haar benen op te tillen voor een paar van die balkjes.

Iemand tips?

Ik zou bijna zeggen: oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen. En het paard veel ondersteuning bieden bij het over de balkjes gaan. Jij weet beter waar ze liggen en wat je wilt dan je peerd.
Die van mij, deed (en doet) bij vlagen niet anders. Elke balk was raak. Totdat we er bij de lessen echt aandacht aan zijn gaan besteden. Begin met 1 balk en bepaal wanneer je paard zijn/haar benen optilt. Niet alleen voor, maar ook achter. Draf is makkelijker dan stap. En blijf ook goed rechtop en zelfs wat achterover zitten. Ga je naar voren, haal je het peerd uut balans.
Wil niet zeggen dat dit bij jouw tinker werkt. Moet je eigenlijk met je lesgever (als je die hebt) samen doen.
Bij mij werkt dit goed. Wel moet ik er de nodige aandacht aan besteden.
In ieder geval is voor mij duidelijk, dat mijn tinker(s) het niet fijn vinden als ze met hun voeten de balken aanraken. Mijn teen doet in ieder geval zeer als ik me stoot :+ .

Mijn probleem is DE galop. Is voor haar moeilijk, voor mij ook. Heeft ook vooral met mij te maken. Ik ben scheef (wordt aan gewerkt), ik werkt te veel mee, door haar in de galop te gooien, zij wil wel graag galopperen ondanks dat ze het moeilijk vindt. We zijn ontzettend aan het zoeken hoe haar in de goede galop te krijgen bij het aanspringen.
Als ze eenmaal gegaloppeerd heeft, dan denkt ze dat elke aansporing bedoelt is om te galopperen. Zodra mijn (onder)benen in de buurt van peerd komt, dan gaan de voorbenen in galop terwijl het voorlichaam wat omhoog komt.
Ontzettend vermoeiend.
Waarschijnlijk is het ook een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen.......
Maar als iemand daar tips voor heeft. Of een soortgelijke ervaring, die opgelost kon worden. Graag.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:27

Ik heb btw een passend zadeltje gevonden! :D
Nu nog een passend pad :P

Afbeelding

En een fijn snaffeltje, want mijn hoofdstel past er perfect bij! :D

Afbeelding

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:30

Da`s geen snaffle, maar een shank.. typfout? Het staat in elk geval wel mooi en je hebt de keus voor hefboom of niet!

Ik zie leuke foto`s voorbij komen zeg!
_Janet_ wat zag ze eruit! Ze kijkt nu wel blijer uit haar ogen.. jou grijns op de laaste foto spreekt boekdelen! Zit lekker he zo een boomloze met een bontje erop!

Fireandice Ik hoop dat ie past... laat je er iemand goed naar kijken? Dat kan je heel veel geld schelen!

@morhwen Klinkt me bekend in mijn oren. Blizz is vooruit gegaan wat betreft aantikken door heel vaak balken te gaan lopen, maar ook verhoogde balkjes. Ook met grondwerk is het fijn om eraan te werken want dan hebben ze de disbalans van de ruiter niet op hun rug. Blizz tikt nog wel veel aan met achterbenen en dan met name als ik te vroeg ga sturen. Toucheren met een zweepje kan ook helpen, maar dan moeten ze eerst dat commando wel kennen anders raken ze misschien in paniek van balken en ze moeten het wel leuk blijven vinden! Op buitenritten pak je zo veel mogelijk stoepranden mee en andere obstakels, daar leren ze ook beter van opletten. Wel voorbereiden! Het is niet de bedoeling een valkuil voor je paard te bedenken. De tip van Arwen3 helpt ook. Voelen welk been eerst over de balk moet in stap, dan kun je ook het toucheren met zweep beter timen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:20

dankje wel signe. het was ook eenerg moeilijk jaar (en moet je na gaan dat ik haar nog maar een jaar heb := )
barefoot is niet van mezelf. heb een crates, maar die had ik niet mee dus mocht deze even gebruiken. en dat zat ook wel erg lekker. terwijl ze niet lekker liep onder de bf cheyenne die ik had.
ik heb nog geen dingen waar ik echt tegen aanloop dan dat ze gewoon niet doorgereden is. maar lees graag mee met de tips die er gegeven worden.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:48

dapperdier schreef:
Da`s geen snaffle, maar een shank.. typfout? Het staat in elk geval wel mooi en je hebt de keus voor hefboom of niet!

i know :j hoort nog bij de zin erboven: 'nog opzoek naar een fijn pad, en een snaffeltje' ;)
Nu is het even op deze crea-bea-manier haha :')

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:04

zijn er mensen hier ook die op snelheid kunnen spinnen met een tink ???

sil heeft het technisch nu redelijk goed onder de knie maar de snelheid er in bouwen was in benieuwd naar ervaringen hier mee op tinker gebied

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:40

En ik kom me hier ook maar eens melden!

Sinds een maandje of 2 ben ik de trotse bijrijdster van Ahearn, een 6,5 jarige tinker, western beleerd door Wendy van Osch (waar we ook af en toe een lesje gaan volgen).

Zelf druk aan het leren met mezelf omscholen van (klassiek) dressuur naar western maar so far so good!

Scheelt dat ik eens wat bij vrienden gezien heb en een lesje heb gehad voor mijn verjaardag vorig jaar. Dus compleet onbekend ben ik er niet mee gelukkig!

Ik wil nooit meer anders (zowel de tinker als het western ;))...

Ik ga even een foto voor jullie zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:42

Meet Eek:

Afbeelding

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:17

Schitterend Tinkie! :9