[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 10:42

hermes schreef:
zo.. ik heb een poging tot bijlezen en reageren gedaan. Ik hoop niet dat ik iemand ben vergeten want dat is natuurlijk niet mijn bedoeling, zoals ik al eerder zei... ik zie door de bomen het bos niet meer :D

Het is hier trouwens verschrikkelijk weer.. regen en behoorlijk harde wind. Zometeen onze twee Berners maar eens even in de auto gooien om naar het bos te gaan. Een van onze Berners zit in een identiteitscrisis; denkt dat ze een jachthond is....

Zo, had ik toch nog over jou bericht heengelezen Y;(
Probeer ook mijn best te doen om niemand te vergeten.... lukt soms gewoon niet :n

Geinig die Berner: midlifecrisis??? :D

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:43

nikkelvis, hopelijk komt je autootje door de keuring! hier wordt geduimd! En ja tinkers en wit zijn.. mm dat gaat meestal niet samen.. mijne is bruin met zwart op dit moment, heerlijk moddermonstertje!

Dakota, wel veel foto's showen hier hoor!!! en succes 19 februari!

Sita, mooie sneeuwfoto's! heerlijk altijd om dat te zien zo crossen door de sneeuw!

Tomtom, ik hoop met je mee dat de zomer snel komt! Ik heb morgen les.. als het weer beter is.. en ik hoop ook te gaan rijden, maar vrees dat dat er dan niet in zit..

James_bont, ja zo krijg ik ook wel zin in het voorjaar!

Ik ga mijzelf eens klaarmaken om zo te vertrekken. GA met een vriendin naar haflinger hengstenkeuring.
Vader van een hafje wat ik verzorgd heb, komt ook! En natuurlijk(daar gaan we voor) de vader van het hafje van mn vriendin en de vader van haar aankomend veulentje.
Ook allemaal trekpaardjes, dus kan mn ogen uitkijken!

Katten liggen hier naast mij, maar die willen weer niet dat ik wegga, dus zal zo wel weer bleren worden hihi, al waren ze net het vlees van mn brood aan het eten.. is altijd lekkerder dan je brokjes natuurlijk!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:43

hermes berner met identiteitscrisis :=

en Gooya zorgt straks weer voor sneeuw in de gang :D

en sandra gezellig naar Haflinger- en trekpaardenkeuring 8-)

idd op alles reageren is bijna onmogelijk...

:wave:
Laatst bijgewerkt door grid op 02-02-10 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandra1984

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:45

gooya, op alles reageren is ook wel veel ey ;)

beter een jachthond dan een schoothondje hihi.. de riesenschnauzer van mn ouders denkt dat ie een mini-hondje is en ligt dus graag op schoot.. maar hij denkt ook dat ie een kat is soms..

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:53

james_bont: wat een super gave foto is dat.
En sterkte met je hoofdpijn.
Voorjaar is zeker ook hier erg welkom.. :D

hermes: Veel plezier in het bos.
Ik zou een regenpak aantrekken hier in Leiden komt het met bakken de hemel uit.
Ook met zo'n lekker windje erbij..

grid: bedankt ga het zo horen dan laat ik het jullie wel weten... O:)

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:54

Zo dat gaat hard.
Ik was op pagina 24 toen ik een verhaal ging tikken.

Nu zijn we al op 25 pagina's.
:D

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:57

Sandra1984 daar heb je gelijk in.
Onze bernersenner dacht dat ie een tekkel was.
En probeerde zo ongemerkt mogelijk op je schoot te klimmen.
Best schattig maar niet te doen natuurlijk... ;)
En veel plezier op de hengstenkeuring.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:06

(ego-berichtje)
Heb helaas geen hond meer! Mijn lieve Cruso (bouvier) is helaas in november overleden, is 13 jaar en 3 maanden bij me geweest. Het afscheid nemen van dieren die je zo lief zijn is me te pijnlijk geworden. Misschien als ik later met pensioen ben ga ik er weer eetje nemen, voorlopig niet. Op de foto is cruso overigens ruim 12 jaar! Het was echt een berensterke hond!
Fototje van Cruso:
Afbeelding
Hier is Cruso beledigd. Ik had mijn accordeonkoffer op zijn matje gezet en daar was ie het niet mee eens. Hij bleef me maar irriteren, op en neer dribbelen, aandacht vragen, "kreunen" (soort aandachtvragend gegrom), en ik dacht echt je bekijkt het maar... _-:( je hebt tenslotte nog een mand. Uiteindelijk had ie zelf zijn oplossing gevonden.... hij vouwde zich met zijn oude botten (al 12 jaar hier) helemaal op, en kroop in de koffer :D Kan ik niet meer boos zijn als ik dat zie :=
Afbeelding

Heb net mijn baas aan de tel. gehad. Ik zou eigenlijk weer beginnen met werken morgen, na mijn longontsteking. Maar ik ben er nog best erg moe van. Hij vond het verstandiger dat ik eerst maar eens helemaal fit moet zijn voordat ik begin. (heeft ook met de zwaarte van mijn werk te maken, daar moet je fit voor zijn, anders is het risico te groot). Nu hoef ik maandag pas te beginnen. Voel me wel een beetje schuldig, dat het allemaal zo lang duurt, maar vond het van mijn baas wel erg aardig!

Lees dat het bij sommige regent. Ik wil ook heeeeel veel regen (voor 1 dagje :D ) zodat alle sneeuw verdwijnt zodat ik weer lekker kan rijden met Janus. Heb ik zo'n zin in!!!!!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:10

Mooie hond zeg! Toen ik thuis woonden hebben wij ook een aantal bouviers gehad. Helaas had de 1 HD(overleden aan hartstilstand door medicatie) en epilepsie(beestje had veel pijn en kon niets meer)
13 jaar is echt een mooie leeftijd! de Bouf van mn oom en tante is nu 8, maar die ziet er lang niet zo jong uit als jou bouf met 12!!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:16

Dank je!
Cruso kwam uit een hele sterke foklijn. Las op een bouvier-forum dat er broers/zussen van hem met 11 jarige leeftijd nog in het werk stonden.
De foklijn bestond voor 75% uit werkhonden, en dat was wel te merken! Hij had ook echt een karakter van een werkhond, dus was niet altijd even makkelijk. Heb nog een jaar reddingshondentraining met hem gedaan, en dat vond ie geweldig. Kon ie zijn ei in kwijt. Daarna begon ik aan een opleiding, dus had ik er geen tijd meer voor.
Jammer van de twee bouviers die je thuis had. HD en epilepsie, daar doe je niet veel aan.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:20

Gooya wat een gave foto in die koffer.. :(:)
Je moet ook altijd goed uitzieken.
Ik doe het ook niet maar je wordt er niet gezonder van.
En een longontsteking is niet niks. :n

Dus doe nog maar lekker rustig aan.. :j

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:22

Dat is een mooie leeftijd voor een bouvier zeg, en die foto in die koffer haha.... gek best.

Ik lees hier over honden met een identiteitsprobleem, zulke lopen er hier ook rond hoor. We hebben twee engelse staffords de oudste is 12 en hij is de vader de tweede, zijn dochter dus van 8 jaar. Zij is doof geboren en maakt daardoor ook bijzondere geluiden haha. Maar ze kreunt en snurkt behoorlijk en aangezien ze ook wel stevig is (ik noem haar vaak spekkie) is het ook niet een varken soms. Maar in ieder geval denken ze zelf ook dat ze schoothondjes zijn want ze kruipen het liefst in je. ;)

Ow enne... foto's spammen straks van Kailey? Gaat helemaal goed komen :).

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:32

Een dove hond, ben benieuwd wat voor geluidjes daar uitkomen. Want zij hoort natuurlijk niet wat voor geluiden ze maakt.
Spekkie :Y) Leuke naam!
En die gekke honden: ze weten ons mensen net zo te bespelen dat ze uiteindelijk (bijna) alles voor elkaar. :D Knuffels, op schoot zitten, extra koekjes, zich van de domme houden, maar ondertussen: ze zijn oerslim
Eh,... klinkt eigenlijk ook wel tinker... alleen het op schoot zitten niet _O-

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:42

Oehhh ben net gebeld door mijn garage mannetje.
Het gaat mij ongeveer 200 euro kosten.
Nou dat valt nog mee.
Aangezien ik dacht dat het me meer ging kosten.
Het is natuurlijk niet weinig maar het valt alles mee.

Hij moet alleen nog gekeurd worden.
Dat gaat ie straks doen.

Pfff nog even duimen hoor... :D

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:57

Haha daar moet ik niet aan denken hoor een tinker op schoot, vind die 23 kilo hond al wat te veel! ;) Enne... ze heet natuurlijk niet echt spekkie hè, ze heet Demi, haar vader heet Spike (niet echt origineel haha). Dit zijn ze trouwens:

Afbeelding

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 12:01

O, wat een lieverds!! :)

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:21

dakota_75 wat een leukerds.
Die met dat ook is echt super grappig. :j

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:09

Hallo iedereen...oh sorry jongens ik moet echt nodig bijlezen nog maar mijn man en ik hebben gisteren na een hele nacht over gegeven te hebben de hele dag op bed gelegen. pffff ben nog zo zwaar en moe in mijn hoofd. Wel lastig om samen zo ziek te zijn. Gelukkig heeft mijn vader ons dochtertje Caitlyn op gehaald en die is net weer terug. Nu ligt mijn moeder plat :P Het heerst zo de buikgriep.
Het regent hier behoorlijk en het is echt vies buiten met die sneeuw die er nog ligt.
Vanmiddag dus maar even bijlezen. Ik zag een boel nieuwe gezichten.
Mooie honden ook die er voorbij komen :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:24

Hihi een berner met ID crisis := Ik heb ook een berner, maar die is nog maar een ukkie.
hij is nu.... 4 maand. Op de foto een paar weekjes jonger.
Afbeelding

Hier was hij net bij ons
Afbeelding

En ik heb een kruising Bouvier :j
Afbeelding
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:25

Die hond met dat zwarte oog doet me denken aan die hond van die oude tvserie, met al die jochies... Goh hoe heet dat nou, was zo'n jochie met zo'n pluk haar in de lucht, alfalfa....

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:26

Yvonne, zoals ik ook al zei; best lastig om op iedereen te reageren, geen probleem hoor ;)
hahahaha.. die foto van je hond in die koffer, geweldig :D ;(
13 jaar is een hoge leeftijd voor een grotere rashond toch? Afscheid nemen van een dier is vreselijk, heb ook tranen met tuiten gehuild bij onze overleden dieren (twee keer een hond uit ouderdom overleden), maar aan de andere kant weegt het verdriet niet op tegen het ongelofelijke plezier wat een dier kan geven vind ik.

Wij hebben ook een bijna dove hond (en een oostindisch dove, de zogenaamde jachthond :D ) en dat is behoorlijk behelpen, binnen gaat het redelijk goed en hoort hij het allemaal wel aardig maar buiten is het snel gedaan met het horen (en dat is bij hem niet omdat hij niet wil horen, hij hoort het gewoon echt niet. Maar ik doe dus veel met gebarentaal, alleen moet jij dan natuurlijk wel mijn kant opkijken en daar heeft hij niet altijd zin in (dus misschien ook wel een beetje oostindisch ;) ) Zal vanavond wel even wat foto's plaatsen. (ik heb ook nog een foto van een veel te grote hond in een veel te kleine mand :D )

En onze jacht-berner wil ook graag een schoothondje zijn hoor, die probeert ook op allerlei manieren op schoot te komen en kan ook hele leuke kunstjes :P

Leuke foto's van je honden Dakota, ze zien er heel tevreden uit. :)

Yvonne, lijkt me ook verstandig om echt nog even uit te zieken en je baas heeft er natuurlijk ook niks aan dat je straks halfjes bent omdat je niet genoeg bent uitgeziekt, zou ik me niet schuldig over voelen hoor.

Marlon, gelukkig valt de rekening van de reparatie van je auto mee... vind ik altijd zo zonde van het geld, autoreparaties. je ziet er zo weinig van; maar helaas wel noodzakelijk om veilig van A naar B te komen.

Grid, ben je al weer lekker aan het werk? Netwerkprobleem opgelost?

Sita, het zijn vast mooie foto's geworden, zal vanavond je topic eens bekijken (als ik wat meer tijd heb).

Ga nu weer aan de slag.

ow ik zie nog dat Claudia en man ziek zijn, getsie, overgeven vind ik altijd zo vreselijk, beterschap!

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:27

oooo.... en ik zie nog een ubercute bernerpuppie, smelt, smelt..
Vanavond ook een paar van die van ons uploaden..

RozenhofAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:29

Heeej allemaal,
Wat een berg berichten, allemaal weer effe doorgelezen...

Dianne veel sterkte, Is even rot maar rontgen zou inderdaad te schadelijk voor een vruchtje kunnen zijn, neem geen risico.

@hermes, ja black is weer terug bij mij. Nu mag hij hier weer voor mooie kindertjes zorgen. Ben altijd nieuwschierig naar black nakomelingen ivm met zijn preferentschap.

WAT IS SVEN EEN HUMMELTJE!

Sita, Amy te koop? zal moeilijk zijn, ze is echt een mooie merrie, haar zoon komt naar kennisen van ons.

Wat het verharen betreft, daar heb ik gelukkig niet zo heel veel last van, paarden staan allemaal onder dekens, ik rijd vrij intensief met ze en dan kunnen ze zo´n dikke vacht niet gebruiken, maar ook korte haartjes komen er eens uit!

verde leuke verhaaltjes en mooie pics van mooie paarden

RozenhofAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:30

en wat een poepige honden, zucht....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:34

:wave:

Jeetje wat gaan jullie hard! :oo

Wel een ontzéttend schattige pup gezien :+: Ik blijf het schitterende honden vinden, Berner Senners. Jammer alleen dat er net zoals bij Golden Retrievers zo ontzettend veel ziekte in zit :\

Mijn ouders hebben nou ook weer een pup, van nou bijna zes maanden. Een Kooikerdame, Gitta. Hebben we in september gekregen, nadat onze 15-jarige Papillon in mei is overleden.

Jeetje Sita, toch de knoop doorgehakt? Moeilijke beslissing hoor, maar ik denk wel de meest eerlijke.. :(:)

Wat een snertweer :x Harde ijsregen, spekgladde wegen met een waterlaag erop en nog eens koud ook. Ging net even de stad in, en ben doorweekt weer terug gekomen. Dan heb ik toch echt liever vorst :=