[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:36

Ik heb eigenlijk nog nooit met Ziggy gewandeld...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:37

Misschien eens doen dan? Tong uitsteken

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:38

Foto's zien er gaaf uit Annique! Soms wilde ik toch wel dat ik 3 BONTE tinks had, maar ach.... Bloos

Pallieter doet het goed gelukkig, dus hij gaat al een beetje aan het werk? Ik wil van het voorjaar een tuigje kopen en dan Banbay eens voor de wagen gaan zetten. En Kascha ook, als haar veulen weg is.
Ben niet van de dekens, lastig en vaak niet nodig, maar bij Banbay moet ik het dus ook nog zien, staat zo vaak te zweten bij de minste inspanning.
Mirthe heeft dan weer helemaal niet zo'n dikke vacht en is dus ook snel droog.
Vanmiddag nog even lekker gereden, ze was lekker hitsig. Komt door galop aanspringen oefenen, ze hoeft maar te denken dat ze mag en hup daar gaat ze.

Nu ze weer fit is heeft ze ook weer tijd voor 'grapjes' Sigaar in de bak is ze heel braaf, tot er een ander paard bijkomt. Dan gaat ze botsen! Denk ik bijvoorbeeld netjes een volte naar links te doen, gaat ze vlak voor de draad ineens de andere kant op, en dan recht op de ander af. Dit doet ze steeds!!!! Wordt er een beetje gek van, al kan ik er ook wel ietsie om lachen... En ze botst dus ook echt, als ik niet snel genoeg ben... Nagelbijten / Gniffelen Tja, ze is hier de breedste he, en dat wil ze vast weten... Bloos

Beterschap Boncho!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:42

Veel beterschap Boncho.

Leuke foto's LordJ!

Met Falke maak ik af en toe ook korte wandelingetjes, soms met en soms zonder Mieke. Maar ze moet dus duidelijk nog veel leren want van auto's heeft ze bijvoorbeeld nog enorm veel schrik. Een paar weken geleden bijvoorbeeld zijn we nog met haar en Mieke samen gaan wandelen op een hele rustige weg. Komt er ineens een auto aan van de andere kant. Het was op een weg net breed genoeg voor een auto met aan de ene kant velden en aan de andere kant een berm met daarnaast de spoorweg. Dus wij gaan het veld in. Die auto komt er dus aan en Falke verschiet haar dus echt enorm. Die auto gaat van het verschieten in de rem, maar er lagen wat steentjes op de weg, dat dus wat lawaai maakt. Daarvan verschiet Falke nog wat meer waardoor ze nog meer rare bewegingen ging doen. Maar ik kreeg me daar toch een enorm vieze blik van de chauffeur van die auto. En blijkbaar kende mijn vriendin die dan ook nog eens en zij vertelde me dat dat chauffeur zelf een persoon is die met paarden en veulens werkt.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 22:43

Pallieter word in mei 3 , dus word wel een tijd dat hij 'iets' gaat doen. Niet zozeer om de leeftijd maar ook omdat hij aangeeft meer te willen doen dan dat hij nu doet, hij werkt graag voor je.

Hij gaat rustig aan met een tuigje lopen in de bak, eind dit jaar aan de lange lijnen en dan voor de kar. Eens kijken of hij (hoop ik wel) daar ook zo nuchter in is Tong uitsteken Ik verwacht geen problemen, en er komt goede hulp bij dus moet goedkomen Haha!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:45

Hihihi, grappige Mirthe die denkt dat ze een botsautootje is Knipoog.

Die van mij lopen regelmatig ook te zweten, maar scheren doe ik ze niet. Falke is tenslotte nog maar een veulen en Mieke rij ik amper in de winter. Laatste keer is alweer een paar weken geleden.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:45

Leuk Annique! Ik hoop volgend jaar aan het eind ook een tweespannetje te hebben! Hoop zo dat het goed gaat, en dat ze het leuk vinden!

Hoe hoog is Pallieter nu?

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 22:47

1.55 laatste keer dat ik gemeten heb , dus nu wel weer iets groter vermoed ik

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:49

Wordt een reus! Bloos

Banbay is denk ik nu iets van 1,51 en Kascha iets van 1,49. Kascha is wel veel breder dan Banbay...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:49

Pallieter moet aan het werk geloven.

Mirthe het botsautotje.

Leon: we hebben het 1 keer geprobeerd. Ik met Dundee, Wilco met Ziggy. Het gevolg was dat Wilco 2 meter door de berm werd gesleept door Ziggy, sindsdien nooit meer geprobeerd.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:50

OK dan! Werkdag zit er weer op. Weeeeeekend!!!!
Morgenochtend les en verder zien we het wel. Als we vrijkaartjes kunnen ritselen, dan gaan we vast nog even naar Paard&Koets, maar anders slaan we het maar eens over. Is toch veel van hetzelfde.

Vince is al flink afgevallen, volgens het equimax meetlint van ruim 700 kilo naar 625 kilo. Zal niet precies kloppen, maar zo kan ik het een beetje in de gaten houden. Hij is niet op dieet geweest, maar staat niet op de wei en hij moet nu meer rijden. Ik vind hem goed zo, moet wel lekker rond blijven Ja . Dus ik wil niet dat meer afvalt, hij krijgt nu ook wat vaker brok.

Leon en Arjan voor kerst weer bij elkaar, gelukkig maar Go jij! Go jij! !!

Sjintoo; heb Falke ook in het fototopic gezien en vind hem erg leuk *LOL* !! Ben benieuwd hoe hij uit groeit.

Hier geen vervoersproblemen, we hebben een vrachtwagentje met B rijbewijs. Heerlijk, maar rij er niet graag zelf in als er paarden op staan, dus Carlo chauffeurt altijd.

Domino day Misselijk

rook/rookie Nors opkijken ????, zal het tattoo topic eens opzoeken

Boncho; beterschap, klinkt niet goed.

Berdien; ik heb een geweldig beeld van Flynn, een enorme slapende Slapen bult haar in de wei, met als hoogtepunt een wekelijkse likbeurt aan de liksteen.

En verder ben ik het een beetje vergeten.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 22:50

Dat mist pallieter inderdaad ook nog wel dat brede, hoog is hij zeker maar mag ook wel ik ben zelf ook niet de kleinste Tong uitsteken nu moet hij maar de breette in gaan groeien:P

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:53

Grit een rook is een piercing
Dt equimax meetlint vind ik niets. Volgens het meetlint is Ziggy veel lichter dan dat hij eigenlijk is.
Er is ook een rekensom voor, moet je even opzoeken op internet.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:54

Je kent me, ook een dikkertje... dus heb ook brede peerden nodig! Haha! Maar ruinen groeien wat langer door he, en worden vaak wat later pas breder, heb ik altijd geleerd. Ik vind 1,50 ook een prima hoogte, vind Mirthe eigenlijk wat te hoog.

Wandelen doen wij best weleens, en ook weleens fietsen. Banbay vindt dat heel leuk, Kascha is niet mee te sleuren. En met Mirthe doe ik het maar niet... Tong uitsteken
Met wandelen blijven ze gelukkig altijd wel keurig achter ons aan lopen...

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:54

Grit: Falke is een zij Knipoog

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:55

Janet, hoe zwaar schat jij ZIggy, of heb je hem weleens gewogen?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:57

ik durf het niet goed te schatten, maar ik denk dat hij rond de 700 kilo zit. Zal het morgen even uitrekenen.

Leon wat denk jij? Of Angela?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:58

Hij is wel groot he, maar niet vreselijk breed? Zal wel ongeveer kloppen denk ik. Ik schat Mirthe ook op 750 misschien wel bijna 800.... weet het eigenlijk ook niet echt zeker.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:59

_janet_ schreef:
Grit een rook is een piercing
Dt equimax meetlint vind ik niets. Volgens het meetlint is Ziggy veel lichter dan dat hij eigenlijk is.
Er is ook een rekensom voor, moet je even opzoeken op internet.

Bloos Tja, dan kan ik lang zoeken op het tattoo topic!!

Ik vertrouw het lint ook niet op de kilo's. Maar dat maakt voor mij niet, kan wel meten of hij dunner of dikker wordt en op het oog vind ik hem nu goed, dus wordt deze maat wordt de "VinceMaat". Als hij nog dunner gaat worden, moet ik weer even naar het voer kijken, hij is in ieder geval energiek, dus dat zit goed.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:00

Ziggy is ook breed hoor, is alleen nooit te zien op foto's. Hij is op dit moment in behoorlijke overconditie.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:02

Hij is ook zeker niet smal hoor (zeker niet naast een gewoon paard), maar oogt idd niet heel breed. Eerder ietsie slungelig, hoe oud is hij ook alweer? Maar foto's kunnen soms erg vertekenen, da's waar.

'k Ga naar m'n bedje, morgen 2 feestjes, beste vriendin jarig en schoonouders 35 jaar getrouwd. Daar heb ik dus minder zin in, maar verplichting!

Truste!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:02

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 23:13

Die formule ken ik inderdaad ook,
heb ik ok ptt+ school in oenkerk moeten leren Tong uitsteken
En daar moeten uitvoeren op veulens van nmet een week oud, die nog nooit in handen waren geweest, erg leuk Haha! haha

Is wel een goede formule! Je zit er maar een paar kilo naast, we deden eerst uitrekenen met de formule en toen de weegschaal op en klopte echt goed!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 23:13

Ik ga ook slapen, morgen weer werken Haha!

Trusten~!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:13

Daar zal ik dit weekend eens mijn rekenknobbel op loslaten. Ben wel nieuwsgierig naar wat er uit komt.
Maar ik vertrouw toch het meest op "het oog".