Leon, ik heb in elk geval al tegen Huub gezegt dat ik wel ff wat laat weten als we langskomen, dus dat moeten we dan maar een keer afspreken
Ligt het aan mij of gaan jullie steeds sneller?
Alweer 30 pagina's verder
*gaat heel snel haar leven beteren en pogingen doen om het topic bij te houden*
Berdien, ik vind je tattoo erg leuk, past goed bij je! Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als je huid gekalmeerd is en alles
Wel schrikken van Flynn zeg
Gelukkig is alles weer in orde!
Blackstar, eerste rijles zou idd wel leuk zijn denk ik
Of een t-shirt met een foto van Black?
Grrr, beterschap
Ziek zijn sucks.
Ehm, hiero... Ik heb gisteren mijn eerste BE-rijles gehad *glunder* Ik vond het echt onwijs leuk, maar dat was mn omdat ik het best pittig vond. Mijn fouten en slordigheidjes met autorijden kwamen pijnlijk duidelijk boven water
Mijn papa had geloof ik ook wel door dat ik het pittig vond, ik heb echt 'ja, ahuh, hmmm, okay, is goed' in de auto gezeten terwijl we normaal erg goed zijn in discussiëren
Hij vond wel dat het recht achteruit rijden goed ging, alleen wil ik bv in de bocht achteruit te snel en teveel sturen.
En ik ga verhuizen... Of eigenlijk Ellie. Een goede kennis van Rob heeft zijn Haflinger vlakbij de Loonse en Drunense Duinen bij een boer staan, die 9 paarden kwijt kan en die er momenteel 5 (6 als je de Shetlander die geloof ik van de boer zelf is mee telt) staan. Echt op maar een kleine kilometer van de duinen...
Maya en ik zijn er woensdagavond gaan kijken. Ik heb al een paar keer eerder gezegt dat ik een weiland mis bij Ad. Verder sta ik daar over het algemeen prima (het ontbreken van electriciteit is een nadeel, maar geen onoplosbaar; ware het niet dat een aggregaat weer een hoop kost). Ik heb Ad dan ook gezegt dat ik gewoon 's weekends blijf voeren en dat we volgende zomer, als ie weer richting de camping gaat in de weekenden, even contact hebben om te zien hoe ik in mijn tijd zit. Wellicht ga ik dan gewoon volgende zomer weer voeren etc
Ik denk dat ik 'm morgen nog wel irl tref ipv telefonisch, dus we zullen wel zien wat er gaat gebeuren.
Ellie mag in de wei bij de Haflinger of bij een Shet. Ik heb het weiland van de Shet al gereserveerd, dat staat gewoon vol gras
De Haf staat op een stuk zand met kort gras. Zomers staan ze 24/7 buiten, 's winters zet hij ze 's ochtends buiten en 's avonds weer binnen. Volledig omheind met stroomband. Hij voert zelf en mest de stallen uit. Stallen zijn best een nette maat, volgens Maya een goeie 3x3 (4x4 haalt 't denk ik niet). Grote deur met traliewerk en uitzicht op de stal aan de andere kant van het pad (Ellie komt in een blok van 2x2 stallen tegenover elkaar te staan, in het stuk ernaast liggen 5 stallen naast elkaar en met steense tussenmuren, dus weinig 'zicht' op andere paarden). In de stallen hebben ze automatische drinkbakken, in alle weilanden staan pompen naar zijn zeggen (niet gezien overigens, wel een badkuip
). En er zit een heuse kast met zadelsteun bij
Maya was helemaal lyrisch over het stro dat ie heeft liggen, hij voert verder basisbrok (eigen brok kan ook) en voordroog (niet gezien, maar dat zal ook wel goede kwaliteit zijn
). Rijbak is verlicht
Poetsplaats idem dito, ook verankerde punten in de muur met buiten een extra zadelsteun etc. Zag er allemaal netjes uit. En even lang rijden als naar Ad, alleen dan wel aan de 'goede' kant van Tilburg. Als ik op dinsdagavond van Rotterdam af kom, of op donderdagavond van Utrecht, dan kom ik daar langs, terwijl ik voor Ad eerst naar de andere kant van Tilburg moet.
Ik moet nog even zien of ik morgenochtend de trailer van Hans even mag lenen voor de verhuizing. Is al snel, dat klopt, maar met reden. Volgend weekend vertrekken we vrijdagochtend vroeg naar Rome en we komen maandagavond laat pas terug. Ads dochter voert dan, maar die kan maar eens per dag (en dat is dus wel heel veel in 1 keer
) en ik kan geen voer klaarzetten. De zondag na Rome vertrekken we voor een dag of 8 naar Malta. Komende week zou het alleen 's avonds kunnen en dat wil ik niet, ik wil haar gewoon overdag in de wei erbij kunnen zetten. Dus dan blijft eigenlijk alleen morgen over...