[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:29

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:33

rommulus schreef:
grid wat zijn die manen mooi lang geworden zeg !!! Haha!

btw schiet me wat te binnen heb je al contact gehad met de eigenaren van jill ????

Bloos! Vriendjes zijn? heb wel contact gehad met het oud stalgenootje maar die had niks meer van hen gehoord weet nieteens of het veulen er al is Bloos , maar dit weekend op kraamvisite bij andere vriendin die ook regelmatig contact heeft dus wie weet weet ik dan meer Knipoog (leg grote knoop in zakdoek Ja )

Bloos! kom tot de conclusie dat ik Say alweer 4 jr heb Nagelbijten / Gniffelen
Manen zijn dus in 4 jr tijd stuk langer en vooral ook dikker geworden *LOL* alleen haar voorpluk niet zo Bloos
Ach gut Say net in nederland nog erg moe van reis en totaal niet in conditie (waarschijnlijk net van veulen af)
http://members.lycos.nl/sayla/hpbimg/saylaligt2.jpg
http://members.lycos.nl/sayla/hpbimg/saylaligt.jpg

[edit] Haha! rommulus en ik zelfde gedachte Clown

en Muziek! Go jij! Go jij! Sita nieuwe baan!!!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:40

Tong uitsteken

ben benieuwd Haha! maak de knoop maar extra groot Haha!

en de voorpluk ben ik ook gewoon gaan vlechten die is ook stukken langer en dikker geworden (moet nog weer een stukkie afgeknipt worden)

edit:
gaat nu toch zich er toe zetten auto uit te mesten wand die moet weer terug ( Huilen aandrijf as rot gelukkig wel garantie Tong uitsteken) en ik schaam me wel redelijk dood met al die mc donald zakjes, blikjes golden pouwer (vol en leeg), vlesjes mineraal water zelfde verhaal, en verder nog meer zooi Bloos
en de buiten kant moet ook nodig (moet die boom (woonplaats voor 200 op auto scheitende vogeltjes) voor het huis toch eens van kant maken Tong uitsteken )

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:55

Vind Say met gevlochten voorpluk altijd beetje zielig staan Bloos en ze krijgt dan ook snel traanogen als de vliegen er weer zijn Nors opkijken
Spoiler:
en bovendien vallen dan haar oren ook zo op Bloos

maar idd denk dat ik dan wellicht ook meer voorpluk zou kunnen kweken Ja

Haha! Bloos klinkt als mijn werkauto alleen geen mc zakjes maar wel broodzakjes plasticjes van evergreen flesjes drinken vol, halfvol, leeg enz enz moet idd ook nog uitgemest want is nu 6 jr oud en krijg binnenkort een andere *LOL*

Gelukkig heb je garantie OK dan!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:59

hier net zo'n auto, inclusief halve rol schrikdraad, wat draadklemmen en andere Gallaghermeuk, regendeken, half gare cd's, geprinte routebeschrijvingen enzo, shame on me!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:21

Wij hebben net een nieuwe (2de hands) auto. Onze vorige auto was al in geen 3 jaar mee uitgemest... Bloos Maar deze nieuwe is nu nog echt heel netjes. Wij zien een auto thuis echt als een gebruiksvoorwerp, in tegenstelling tot mijn vriend die zijn auto als zijn grote liefde ziet. Verdrietig

Mijn liefie wilco is met zijn broer nu naast mijn huis aan het werk. Go jij! Go jij! Heb ze net even een ijsje gebracht. Ze zijn kippenmest aan het strooien, dat is wat minder dan. Ik ben helemaal blij dat ik hem net even kon zien, want hij is weer flink aan het overwerken de laatste weken.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:01

traan oogjes heb ik geen last van gelukkig Haha!

even wat pic's ter vergelijking (heb helaas geen bevore)
en 3 blauwe plaids missen nog, die gebruik ik voor de pluto die regelmatig in toto zit en erg haart Haha!

http://www.mijnalbum.nl/Album=HCU3JMQO

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:03

Ziet er weer super netje uit! Ik heb een speciaal honden kleed voor op de achterbank.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:04

Ik kom mijn neus ook weer even laten zien.

Ben al een hele tijd te lui geweest om te posten, maar don't worry, ik lees braaf mee Haha!

Heb nogal last van het inlopen van m'n nieuwe leren rijlaarzen hihi, en dan vooral van mijn hiel (weten jullie nog dat ongelukje met een scheermes onder de douche Clown), dat is dus helemaal gaan ontsteken en ziet er niet erg lekker uit Nagelbijten / Gniffelen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:06

jah mijn moeder heeft ook zo'n ding best handig Haha!
maar die is dus van mijn moeder Tong uitsteken

maar de plaid's werken ook goed
die komen ook door de koffer zodat sil zijn haar ook niet verder uitbreid dan de koffer gezien al zijn benodigd heden in de koffer zit Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:07

Haha! mickey1989 dat was te verwachten Tong uitsteken

zal wel veel last van hebben

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:07

Zozo Debora! Die auto ziet er weer tip top uit! Netjes hoor! Haha! Goed gedaan!

Oei Mickey.. Dat is niet zo mooi dat je daar nog zoveel last van hebt.. Beterschap ermee! Ach gut

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:09

micky: owja dat scheermes ongelukje, ai. Misschien moet je even met je voet in de soda. Doe ik ook altijd als ik een ontsteking heb.
Lijkt me heel pijnlijk, heel veel sterkte!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:10

nou ik miste nog een halve bus cokpit spray Bloos
ik spuit nogal graag met dat spul gezien die auto het nog nooit eerder had gezien in die 16 jaar van zijn leven en het dus ook gretig opzuigt (je ziet gewoon spuit strepen weg trekken voor je de kans hebt het uit te smeren)

ik spuit het ook op het stuur (dat mag niet Hamer maar ik doe het wel Haha! ) dat werkt tegen de verkleuringen die in het stuur zitten die is nu weer bijna egaal Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:12

Waarom mag je geen cockpit spray op het stuur spuiten dan? Doe ik ook altijd...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:16

daar word het stuur glad van en word het dus gevaarlijk

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:25

ow nooit iets van gemerkt dat het stuur nou gladder was. Naja dan weet ik dat nu.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:30

Haha!
bokt is en blijft zeer informatief niet Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:45

Aah, dan snap ik 'm Grid Lachen sja.. moet je zelf weten Clown Ik vind het zonde... Bloos Maargoed, ik heb Dewi dr manen ook altijd in vlechten zitten. Ze zijn ongeveer een meter lang (ja ik heb ze gemeten Clown ) dus los is onpraktisch. En vrij dik, dus heb ze ook moeten splitsen, heel haar manenkam trok scheef. Het is wel mooi, losse manen, maar je kan er niet mee rijden, en het is zo'n enorm onderhoud. Sindsdat ik haar heb zijn ze ook flink dikker geworden en gegroeid omdat ik ze dus vlecht, en dan zijn ze dus ook wat minder teer.

Auto.. mijnes houd ik heel netjes schoon en opgeruimd, heb zelfs een plastic zak mee voor het afval gelijk in te steken Clown Maargoed, hij is nog gloednieuw (heb 'm nog geen maand) dus ben er enorm zuinig op... En mijn auto is echt wel mijn kind hoor.. ben er helemaal lijp mee, hij heet de Tsaar, is super betrouwbaar, ik probeer hem net te leren dat ie wat minder moet drinken... maar op zich is ie nog redelijk zuinig voor wat ik ermee rijd Clown

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:59

Cheveyo schreef:
Lien, heb jij Tom ook vierkant op de ijzers staan?

De schokdemping is idd een stuk minder met ijzers...hoefschoenen benaderen de natuurlijke demping een stuk meer maar ik vind het met mijn struikelblokje Kit wat gevaarlijk..

Ja Tommie staat vierkant op de ijzers, zijn achterhoeven slijten met name erg snel bij het mennen, hij zet een achterbeen ook een beetje vreemd neer zodra die staat draait hij hem een beetje waardoor zijn ijzer aan een kant veel harder slijt dan aan de andere kant, vandaar de wideapuntjes.
de betonplaten zien er niet uit rondom de stal die zitten vol krassen van die puntjes Haha!

wat betreft de hoefschoenen, ik vind het grote voordeel dat je ze na het mennen weer af kan doen, in mijn geval megahandig omdat er dan bij te dekken merries geen ijzers in de weg zitten, nu moeten ze er in het dekseizoen vanonder en kan ik dus niet meennen, of niet veel tenminste....
het nadeel vind ik de rompslomp eer je ze er onder hebt (ik heb ze gehad bij Pepper) en volgens mijn smid is het ook een nadeeldat de hoeven na het neerzetten belet word ietsjepietsje door te kunnen glijden, wat normaal gesproken dus gebeurd, zowel blootvoets als met ijzer, de shokabsorbtie door het rubber is inderdaad veel beter dan met een ijzer maar dit abrupte stoppen van de voet is weer een groot nadeel.
volgens hem dan dus, ik twijfel nog altijd of ik hoefschoenen ga nemen, Tommie heeft absoluut geen standaardmaat voet en ik kan dus alleen die van van Rijs nemen, en die vond ik qua gemak niet echt fantastisch.....

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:32

Ziggy zet zijn achterhoeven ook een beetje raar neer, de achter ijzers slijten aan de buitenkant sneller dan aan de binnenkant.
Ik heb gehoord dat hoef schoenen ook geen succes zijn als je paard zijn hoeven iets draait bij het neerzetten (wat Ziggy dus heeft) en Ziggy tikt ook met zijn achterhoeven de voorhoeven aan, hierdoor zouden de hoefschoenen "uitgetrapt" kunnen worden.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:56

Hier ook de Rijs gehad, niks anders past hihi.
Hier ook aantikken...ben er zelf van genezen bij Kit. Bij een ander paardje zou ik ze zo aanschaffen denk ik.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:04

ziggy_janet schreef:
micky: owja dat scheermes ongelukje, ai. Misschien moet je even met je voet in de soda. Doe ik ook altijd als ik een ontsteking heb.
Lijkt me heel pijnlijk, heel veel sterkte!

prikt dat niet heel erg? Nagelbijten / Gniffelen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:07

nee prikt niet, doe het zelf ook vaak als ik een wondje heb dat ontstoken is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:17

Dewi loopt gewoon blootsvoets... moet eerdaags weer een afspraak maken voor de DA, ze mag wel weer bekapt worden, en dan zet ik Aman weer op ijzers voor de zomer Ja Hoefschoenen heb ik nooit gebruikt, heb ze wel een paar keer moeten omdoen bij Connor van Karuna, ik vind het maar rotdingen hoor. Totaal niet gebruiksvriendelijk.

Wond in soda is idd juist heel goed, werkt zelfs wat verkoelend Lachen En zeker als je vermoed dat er kans op ontsteking kan komen bij een splinter bijv., idd in de soda weken en er daarna uitpeuteren Lachen Ik pak alijd lauw water met soda.