[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 05:36

Jeetje ik schrik toch wel heel erg van het filmpje van jayney!!!
1 jaar oud en nu al zadel op en bit in!!!!!!!

ze pakt het leuk op hoor maar laat haar gewoon veulen wezen ze is nog maar net 1 jaar |(

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:04

goedemorgen!

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:16

Mooie filmpje gezien van Vd en van jaron...

Leuk zulke kunstjes en je broertje geniet!

Jaron begint het al een beetje te snappen,je bent goed bezig!
Hij is nog zoekende en weet het allemaal nog niet altijd even goed maar tja dat is logisch.
Moet leren op eigen benen te lopen en balans te krijgen maar gaat helemaal lukken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:22

Ja precies. We gaan de goeie kant op. En bij hun als combi gaat het nog niet zo makkelijk omdat het nog aftasten is. Maar ze komen er wel. Stap voor stap en alles op zijn tijd. Thanks!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:27

Goedemorgen,

Andrea kan het zijn dat ik Jaron zag vanuit de trein ik zag een tinker met ongeveer gelijke aftekening voor in hoeverre dat te zien is vanuit de trein in de wei met een bruin paard verder ging het te snel om te zien wat er nog meer in de wei stond?

Marian, meningen verschillen, en Erynn heeft het allemaal erg makkelijk en lui ze staat 24/7 op de wei ik probeer dagelijks langs gaan om haar ook nog een 1 kilo muesli te geven en ongeveer 3 x in de week neem ik haar mee naar de boerderij aan de hand (is 10 minuten lopen) waar ik haar poets en dan eten geef en eens in de zoveel keer laat ik haar of aan de hand naast Cesair een stukje meelopen buiten dat duurt ook max 10 minuten en dan weer terug waar ze weer eten krijgt. En afgelopen woensdag was het gewoon een test dagje gebeurt echt niet dagelijks hoor en het zadel is ook niet aangesingeld ja de singel zit vast in een boogje maar dat is niet te zien in het filmpje. Ik kan een paard wel tot 3 of 4 jaar laten staan en helemaal nergens aan laten wennen en dan in een keer overdonderen met 3 of 4 jaar maar waarom zou ik dat nou doen als ik haar nu al gewoon op spelende wijs aan bepaalde kleine dingen kan laten wennen als een zadel opkrijgen, zo een boomlooszadel weegt nog niet eens 2 kilo, bit nam ze geheel vrijwillig aan op het filmpje ziet het er sowieso anders uit dan als je ernaast had gestaan.
Dus nee sorry ik zie het probleem niet dit was dus afgelopen woensdag en alle dagen daarna heeft ze weer gewoon niets hoeven doen en kon ze weer lekker jaarling zijn en heeft ze wel gewoon haar kilo voer gekregen. Ze staat met 3 andere merries en nog 4 ruinen die ruinen zijn allemaal heel speels dus ze vermaakt zich prima. Ik heb verder echt geen enkele intentie om dit wekelijks te gaan doen hoor maar ik weet nu tenminste dat ik geen problemen ga krijgen met dingen als dekens, vliegenmaskers, en zadels, mijn plan is sowieso bitloos dus daar zou ik me ook niet al te druk om maken.
Het is heus niet dat ik er ook al op ga zitten hoor, dit was gewoon puur basis oefeningen, ik vind het gewoon belangrijk dat jonge paarden wel gewoon goed in de hand zijn. Want als ze volgens jou dus gewoon jong moeten kunnen zijn moet ik haar in de opfok zetten en er niets mee doen, want poetsen en voetjes geven zijn uiteindelijk net zo ingrijpend als een zadel, het zijn allemaal dingen die ze moeten leren maar alleen omdat voetje geven bij het poetsen hoort zien we dat maar als minder ingrijpend maar voor zo een dier is het beide ingrijpend.

Maar ieder zijn mening, maar je mag mijn verhaal er wel achter weten voor er veel te snel geoordeeld wordt aan de hand van dit filmpje. ;)
Als je na mijn uitleg nog steeds vind dat het niet kan prima, ik vind dit soort dingen okee zolang er maar niet gereden wordt met jaarlingen en dit soort dingen niet dagelijks gebeuren. dan zie ik het probleem niet?!
Laatst bijgewerkt door Jayney op 18-06-12 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:42

Jayney dat kan zeker kloppen. Als je naar amfoort toe gaat aan de linkerkant

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:46

Ja dan heb ik hem gezien! Ik was uitgestapt op Amersfoort voor de dierentuin :P volgende keer kom ik wel langs!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:49

Helemaal leuk.ben een verhoogd. Heb je nooit meer wat terug gestuurd.

Dat natuurgebied is 16km

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:59

Is te doen maar toch nog best een eind, ik ga binnenkort mijn ruiterbewijs opnieuw aanvragen en dan die boskaarten gelden die ook voor dat gebied waar jij rijdt?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:03

Wij hebben penningen van de gemeente soest. Weet niet of dat dezelfde zijn

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:06

Van die gele kaarten waar 12/13 opstaat of iets in die richting?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:09

Dit jaar is hij oranje. Met 3 cijfers. Die jij bedoeld zijn van blaricum en laren omgeving volgens mij

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:09

Ahh okee jammer dus ik heb toch verschillende kaarten nodig

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:14

Ja of lenen.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:14

Ik moet toegeven dat ik het helemaal met Jayney eens ben. Spelenderwijs kan je een paardje al veel bij brengen. En wat is er mis met een paar min. een los zadel op je rug?
ik vind het veel erger als ik hoor dat ze in engeland op jaarlingen gaan rijden!
dat is nu absoluut niet aan de orde met Erynn.
Zowel Denzel als Silvester (+) hadden met anderhalf jarige leeftijd een bitje in gekregen, als wij eens een keer gingen wandelen. Puur een stukje gewenning en een stukje veiligheid.

ik denk dat Jayney heel goed op weg is om van Erynn een makkelijk paardje te maken en dat kan ik alleen maar aansporen.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:51

Lepel schreef:
Deze is net weer een beetje te groot en de rest weer te klein , hihihi

Ik ga van de week bij eentje kijken , heb gelukkig de tijd !

hihi ben benieuwd, ik kam hem tegen ik dacht aggg wat een liefje is dat... en ik vind Cremmelo helemaal leuk dusjaa... vandaar
Ben benieuwd wat voor moois je nu weer hebt gevonden!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 11:56

De leaser gaat niet door..
als iemand iets weet voor me? ik heb even niet de energie mijn lijst langs te gaan :(

Er was iemand die stond met haar tinker in een paddock paradise richting rotterdam? en kon eventueel helpen verzorgen? ik weet niet meer wie..

ik jank snachts, heb migraine overdag.. sorry dat ik hier zo kom jammeren en klagen, maar ik voel me fijn en begrepen in dit topic.. bedankt meiden en gast..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:58

Jemig, zomaar opeens dat het niet doorgaat?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:59

ooghh dat is rot karlijn,
volgens mij was dat Eva (Mallow) van Clover die je wilde helpen, als ik me niet vergis!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:35

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:25

poetsen en voetje geven vindt ik lang zo belastend niet als zadel op en bit in ook al doe je dit niet dagelijks.
maar ieder mag zelf weten hoe je je paardje opvoed.maar is gewoon mijn menig en meerdere die het niet hier neer willen zetten waar ik dus pb van kreeg.
bit en zadel kan je zeer zeker nog wel 2 jaar mee wachten dan zal je ook nog braaf paardje hebben.

ze is net 1 jaar en vindt dat wat je dan gelukkig de andere dagen van de week doet heerlijk laten eten, spelen met andere paardjes en af en toe heerlijke poetsbeurt.

hier laat ik het bij anders wordt het topic er niet leuker van.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:37

Oh Karlijn , wat onverwachts ..... waarom dan zo ineens van niet ?

Het is dat ik hier geen ruimte over heb , anders had ze hier zo bij de groep ingekund , maar zit in juli al op 4 paarden ( denk ik .... Kyan , karlijn , Kaydee en een nieuwe pony voor de meiden )....

Dit is het kleintje waar we zondag gaan kijken ( woensdag kwam voor ons beiden toch niet uit , hihihihi )
Afbeelding

Meiden hebben al flink wat geld in hun spaarpot zitten , dus kunnen ze daar een mooi zadeltje voor kopen ... roze natuurlijk ..... gelukkig is het een merrietje ! :D
Laatst bijgewerkt door VandeMol op 18-06-12 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:40

Oh Karlijn, wat rot zeg! Dacht je alles rond te hebben, krijg je weer een klap.. Y;(

Jayney, wat fijn dat je al zo veel met Erynn kan doen. Bit zou ik persoonlijk wat langer mee gewacht hebben, maar zo te zien gaat het spelenderwijs en vind Erynn t allemaal prima.
Gijs staat wel in de opfok op de wei met nog iets van 17 andere hengstjes, dus kan helaas niet lekker met m gaan wandelen of m lekker wassen.. maar ja hij heeft t prima naar z'n zin.

Gisteren bij m langs geweest en hij hoorde zag of rook me al dus kwam naar het hek *\o/*
Helaas ben ik zelf nu weeer ziek.. voelde me al een week niet goed, maar t wordt steeds erger ipv beter :(

Afbeelding

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:41

Gijs is leuk aan t worden !