[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 05:28

Een verrassingsnestje dus! Hopelijk blijft het goed gaan! Ik had begrepen dat dit best wel vaak voorkomt, omdat een konijn geen vruchtbare periode heeft zoals veel andere (zoog)dieren en een konijn heeft een dubbele baarmoeder welke elk afzonderlijk embryo's kunnen bevatten.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 06:13

wow das apart. Nog nooit van gehoord :o
gefeliciteerd met je 2e nestje Lor. Wel naar dat die ene ehet niet heeft gehaald..

Goeiemorgen allemaal! Het is echt idioot vroeg!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:49

Komt idd vaker voor bij konijnen. Maar veel succes met de kleintjes.

Iedereen lekker aan het rijden. Zo fijn om met dit weer een ritje te maken.
Wij hadden vorig weekend opening en jubileum van ons bedrijf. Heb het daar zo druk mee gehad dat Storm een weekje vrij heeft gekregen. Afgelopen woensdag had ik weer les en meneer was zoooo fris hahaa. Ik laat hem altijd eerst enkele rondjes ronddraven, links en rechtsom. om te kijken hoe hij aanvoelt. Nou dat was snel duidelijk, opstappen was geen optie. Dus zadel eraf en in de roundpen. Daar heb ik hem uitlaten razen, wel onder controle, maar hij bokte en racete als een gek. Toen er weer op en nog steeds zat ik op een bommetje. Dan maar even grondwerk. Na 2rondjes bak begon hij te briesen en te kauwen en ja hoor...we hadden de rust weer terug. Opstappen en heerlijk aan de traver gewerkt. Ben nu alleen wel naar huis gelopen, erlangs hahaaaa.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:01

Lori schreef:
Ik heb braaf bijgelezen over het rijden top van allen!

En over de 2stalkers het is erg dat ze er inderdaad niks tegen doen zo lang er niks gebeurd, het zelfde met mijn kaketoe die is genoteerd maar dat is ook alles... ;(

Oke en wat ik vandaag, nu ja gisteren heb meegemaakt is echt wel bijzonder en kan gebeuren maar gebeurt zelden wel te verstaan. Mijn konijn die kleintjes heeft van 29dagen (vandaag 30 dus) heeft een nieuw nest geworpen (10-4)... je zou zeggen nou ze is vast na haar vorig nest terug gedekt, nou néé want de remelaar heb ik 2/3 dagen voor de worp van haar eerste nest weggehaald bij haar en sinds dien zitten ze volledig apart zonder contact met elkaar... . Nou natuurlijk dat was een complete verrassing maar een hoop opgezocht en gedaan en 't is dus wel degelijk mogelijk dat ze dubbel dragen of een bevrucht eitje vrij komt om te dragen zodra er plek is... waren er 4, 1'tje gestorven jammer genoeg (was uit het nest geraakt, leefde toen nog.. teruggelegd maar toch nog gestorven). Dus erg dubbel dit, ben al blij dat ik nog extra 'snoep" voer was gaan halen voor moeder lief omdat ik der wat mager vond boven op :') . Kans dat ze sterven is er natuurlijk maar 't is een goede moeder.

Edit@ En de andere voedster is wel degelijk een voedster nog eens dubbel gecontroleerd vandaag, alle geluk pakte zei al een deel de zorg over van haar eerste nest dus heb er best wel hoop op dat het goed blijft gaan maar 't is nu zeker de eerste dagen enorm afwachten :j .

een konijn heeft twee baarmoeders... Ze is dus wel 2x gedekt terwijl ze al zwangervwas van haar vorige nest..

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:04

Ik hoop voor je dat het goed komt want twee nesten is vaak te zwaar voor een voedster dat ze moerziekte krijgt.. :(:)

volgende keren je voedster maar even bij de ram zetten en wanneer ze gedekt is meteen terug in haar eigen hok.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:15

Als je in het vervolg bovenstaande doet, dus de voedster maar even bij de ram en als je ziet dat ze gedekt is terug weg. Moet je ook echt altijd de voedster bij de ram stoppen, nooit omgekeerd. Anders gebeuren er ongelukken.

Maar voor nu zou ik echt de kleintjes in de gaten houden. Vanaf dat de oudste uit het nest zullen gaan gaan zij helaas met al de melk lopen omdat ze er zelf onder gaan hangen. De voedster is hier niet op voorzien omdat ze in het wild slecht twee maal de jongeren voeden en dat is 's morgens en 's avonds telkens wanneer het gaat schemeren dus. Dus hou in de gaten dat alle buikjes dik blijven, en hou vooral je voedster in de gaten dat ze geen moerziekte krijgt.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:41

Eros verwend met een nieuw deken.
Balen dat alles opengebroken is bij jou Ellie.

Whoa Lor, verrassing! :o
Hopelijk komt alles goed met de nijntjes.

Haha hij liep Storm Jane :=

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:46

Ja en dat met lekker weer hahaaa. Het is en blijft een draakje. Maar gisteren heerlijke douche gegeven en ook toen was hij erg schrikkerig. Ben ik niet van hem gewend. Zal wel het voorjaar zijn. Als het vanmiddag droog is dan gaat hij weer eens in de kar. Heb wel gezegd dat ik een stukje meeloop, zeker op de weg.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:47

Consumating like bunny's :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:59

Storm is geniaal.

Feike gaat straks ook weer voor de kar, even een rondje maken :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:21

Dacht dat Cheyenne ging bevallen... Nope.
Zou vandaag gaan rijden en eerste dag regen in een week ;(

Lor mijn Finse vriendin fokt ook konijntjes en haar mannetje heeft door de trailies vd kooi gedekt want die had nog nooit bij de vrouwtjes gezeten en toch was eentje in de kooi ernaast dragend. Echt bizar.
Wist je dat een konijntje daar 100euro kost minimaal trouwens? En ze er stambomen enzo hebben? Echt bizar! Vriendin zei ook wat konijntjes zijn zo goedkoop waar jij woont??

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:25

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:36

Mijne hebben ook een stamboom :D . Hier ja 30 euries per konijn ongeveer.. groot verschil inderdaad :oo .

Claudia ik heb het inderdaad in de gaten ze zagen er allemaal goed uit en de kleintjes van het eerste nest tankten eigenlijk vooral bij mijn andere voedster sinds ze een dood jong had geworpen. De kleintjes van gisteren waren mooi levendig en gevoed . Maar ik hou haar natuurlijk in de gaten het was ook de bedoeling niet dat ze 2nesten zo kort op elkaar ging hebben, ging der normaal minimaal tot juni/juli of langer rust hebben gegeven tja natuur had een andere mening.

Nou voor een volgende dek gaat ze inderdaad enkel bij de ram voor de dek en dat is alles maar nou het is nu haar 2de nest al en ging normaal maar 2nesten/jaar doen per voedster dus eigenlijk zit ze al aan der maximum nu :) . Enkel de andere voedster gaat nog is bij de ramelaar gaan over enkele weken/maanden (hangt er van af hoe 't gaat met de jonkies nu eerst) voor een poging 2 maar correct me if i'm wrong maar 2 nesten lijkt mij genoeg voor een voedster per jaar ? :)

Voedster is zelf ook in orde trouwens, gedraagt haar niet anders dan anders maar hou der in de gaten moest ze anders gaan doen ga ik met der naar een DA :). Scheelt dat ik ze allemaal stuk voor stuk goed ken en hun karakters.

Edit@ Jep inderdaad altijd voedster bij de ram en niet omgekeerd of neutraal terrein :j .

Chimello@ <3
Laatst bijgewerkt door Lori op 11-04-15 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:38

Maar hoe werkt zoiets dan? Ze is dus twee keer dragend dan omdat ze twee baarmoeders heeft??? Oke raar :') Nooit geweten.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:39

Ja zo iets inderdaad ze was dus net dragende van nest 2 toen der ander nest klaar zat om 't licht te zien zo iets :') .

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:41

Nouja ik weet iig welk huisdier ik volgende keer wil!

Een blauwtongskink! <3

Iedereen houdt van fluffy schattige konijntjes en ik vind reptielen hartstikke aaibaar uitzien haha

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:49

Ik vindt reptielen ook leuk, durf enkel niet meer door dat ze in 't verleden vroeger doodgingen dan dat ze eigenlijk hadden aan gemiddelde levenjaren |( .

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:50

Ja dat zei je... Chameleons zijn wel moeilijk te houden heb ik gehoord ;( neem een baardje! Die zijn zo taai.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:52

Wat goed dat je met Dana weer het bos in bent gegaan! En zo braaf ook, super! Enorme manen <3 Wat is Nola trouwens leuk geworden zeg.

Ja, ik had dat inderdaad eens gelezen van de konijnen, het is haast bij de konijnen af... Hopelijk doen de kleintjes en moeders t goed!

En nieuwe dekens, altijd lastig om iets goed passends te vinden hè. Mooi dat t gelukt is, Eros weer blij.

Nou, reptielen mogen jullie houden hoor! Bleegh... Blij met mn paarden en honden. Laatst hebben ze me verlost van een enorme spin *\o/*

Die stalkers, lijkt me zo'n lastige situatie. Erg rot dat de politie daar niet meer aan doet.

Nou, ik heb t gedaan hoor! Het samenspelen viel reuze mee, gelukkig niet erg ingewikkeld en leuk om eens doen. Het voorspelen, daarbij speelde iemand met me mee die toevallig net hetzelfde stuk gehad had met les. Scheelde weer!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:56

Super!! Zie je dat het toch goed gegaan is :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:00

Oohh Chimello <3

Super Joanne!!

Ik baal als een stekker... Ik zou te mennen met Feik en mijn "zwager" zou de bandjes oppompen en BANG kapoet... alle banden stuk.. dus dat wordt voorlopig niet mennen voor mij want heb nu geen budget voor nieuwe banden -O-

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:02

Alle banden??? Hoe kan dat ineens?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:07

Lang stil gestaan en dan wordt het fragiel :(

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:08

Jammer, is het duur die banden te vervangen? Ik heb er geen idee van. Maar je kunt iig nog lekker met Feike rijden :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:32

Ik heb net Bosgra uit Hurdegaryp gebeld.. en dan ben ik toch al 400 euro kwijt, en dat heb ik voorlopig niet -O-
Eerst Feike zijn enting en zadelmaker maar... En dan hopen dat het schip met geld binnen komt varen :\

We gaan nog wel rondkijken en -vragen of er iets goedkopers in de buurt is, maar voor nu zit het er voorlopig niet in.