Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kerry_Tinker schreef:@snackie Jee, dat is niet leuk zeg, maar de kuchjes zijn nu wel bijna weg? Ik weet nog dat Kerry een keer zich verslikte tijdens het eten, ik wist niet wat ik zag en ik was zo bang, hij wilde eigenlijk bijna niet lopen maar in een reactie trok ik hem wat meters mee, zo van, als de dierenarts moet komen dan wil ik je op makkelijk te bereiken stuk hebben.. Gelukkig was het snel over en realiseerde ik me dat er verder niks ernstigs was, maar de gedachte dat hem iets kan overkomen...brrr....ik wil er niet bij stil staan....
@joanneE @Mira283, ik kan dat gedrag van bij Kerry, ik heb het heel snel kunnen oplossen door hem in de roundpen aan het werk te zetten. Lopen op druk achter de schouders, niet willen weggaan dan druk opvoeren met de longeerzweep op de grond slaan, zorgen dat jij bepaald waar hij heen gaat, links, rechts, langzaam draaien, snel draaien, galop, draf zolang hij maar doet wat JIJ zegt, stilstaan op jouw commando en dan ook de aandacht op jouw houden, zo niet wegjagen. Ik vind dat met deze oefeningen de verhoudingen in een aantal dagen al beter waren, en Kerry loopt altijd een meter van me vandaan en komt alleen op mijn uitnodiging dichterbij. Doet hij dat wel dan stamp ik een keer flink op de grond en blijft hij echt wel staan te wachten. Ik heb er wel een filmpje van, even kijken of ik het op youtube kan plaatsen en dan zet ik de link hier...