[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:07

Owja en wij controleren alle 3 draden ook regelmaltig met een spanningsmeter (ik voel ook wel eens gewoon, maar ik kan erg goed tegen stroom. Dus denk altijd dat er dan te weinig op staat)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 11:09

Zo Bloos
Ik heb een keer met Prada onder stroom gestaan, op de binnenbak staat stroom voor de hengsten. Die was ik vergeten uit te zetten met rijden, dus Prada liep tegen de bakrand aan te duwen, dus ik met me me been, en zij heleaal, we gilden het allebij uit volgens mij Nagelbijten / Gniffelen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:10

haha stroom doet toch geen zeer?
Zie jullie beide gillend door de bak racen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:12

Kom je ons stroom eens voelen janet, daar tintlet je vinger echt even van, haha, tenminste bij mij

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:12

bij mij niet denk ik... ik ben stroom proof haha

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 11:13

Ja nou ik vind van wel, en Prada ook Nagelbijten / Gniffelen Die rende keihard weg, waardoor ik bijna achter het zadel belandde Nagelbijten / Gniffelen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:41

Ik vind stroom echt wel pijnlijk, word er vaak zelfs misselijk van?
Bah ik heb echt een hekel aan stroom.
Hier hebben we op accu, maar dat ding mankeert altijd wel wat of er is weer eens iets anders niet pluis, grmbl. Konden wij ook maar met netstroom werken.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:42

Ik irriteer me mateloos aan dat stomme gedoe van Horse Event Bloos
*gaat bokt ff afsluiten*

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:43

waarom?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 11:44

Idd, hoezo Lachen

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:44

wij hebben geloof ik netstroom maar durf dat niet met zekerheid te zeggen! Weet wel zeker dat er génoeg stroom op staat, de staleigenaresse heeft gevoeld haha

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:45

Staat lelijk Clown En vind het een arrogante actie.

*gaat nu echt op kruisje klikken*

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 11:52

Ben naar die bolle!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:54

Daag Leon, ik heb dat gevoel ook wel hoor. Ik heb me er toe laten verleiden er tóch op te klikken.
Hier op stal hebben we netstroom, en zelfs al groeit er van alles tegenaan, het is nog sterk genoeg om een flinke schok en een zere elleboog na te laten. Nigel laat t ook wel uit zn hoofd om er tegen aan te staan.

Vandaag heb ik m gelongeerd en ik liep tegen een raar probleem aan. Bij mijn weten klopt het niet:

Rechtsom: Hier laat hij zit minder makkelijk wegsturen. Stap gaat beter, minder telgangneiging . Draf gaat krachtiger, meer afdruk met zijn achterbenen. Galop gaat daarentegen uit evenwicht, gaat snel, plat door de bocht in het begin, later kan hij het minder goed volhouden en heeft hij weinig evenwicht. Wel mooi van achter naar voren.

Linksom: Nigels makkelijke kant, hij gaat vrij makkelijk linksom bij me weg. Stap is niet goed, neigt naar telgangstap. Draf is wat uit elkaar en slapper, kijkt dan ook veel met zijn hoofd naar buiten. Is ook minder krachtig dan rechtsom. Galop is meer in evenwicht, rustiger, maar valt wel uit elkaar en veel op de voorhand.

Ik snap het niet! Als je het zo ziet zou links zijn sterke kant zijn, want die draait hij makkelijker naar me toe dan zijn rechterzijde. Maar als links sterker zou zijn, dan zou dus de linkerdraf krachtiger moeten zijn. Galop klopt dan wel weer in het plaatje. Bovendien kijkt hij linksom naar buiten. Dat zou er op wijzen dat de rechterzijde dus sterker is, en korter. Waarom vindt hij het makkelijker om zijn dan zwakke kant te tonen aan mij?

Snap er echt geen drol van Clown
Kunnen jullie me helpen?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:29

Wisconsin heeft ook een duidelijke moeilijke en makkelijke kant, maar dat betekend niet dat ie op zijn moeilijke kant slechter stap en draaft. integendeel juist, wel is de buiging in het lichaam moeilijker.

Ik kan zo direct niet een andwoord geven maar heb je wel alles uitgesloten, past het zadel goed. geen pijn in de rug enz, als je vermoed dat er wat vast zit of zo zou ik er eerste een fisio bijhalen, als er niets is, heb je les? zo ja overleggen met instructie, veel rijden en recht maken en soepel aan 2 kanten, is niet iets wat in een paar keer is opgelost maar iets wat best lang kan duren.

naja is mijn idee en mening, maar is moeilijk te beoordelen zo via een verhaaltje.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:35

Ja, dat klopt dobbel Lachen
Ik heb 1x in de maand les, met héél veel huiswerk.
Het zadel past nu niet lekker, hij is iets te dik, dus rij nu -als ik rij- zonder zadel. Fysio komt 22 september om naar zijn rug te kijken.
Ik ga komende week flink vanaf de grond met hem werken, veel rechtrichten aan de longe en dmv grondwerk, kijken of het daarna verbetert Lachen
In ieder geval bedankt!! Haha!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:06

Hé Leon Gilbert is 1.48 m staat op zijn site Knipoog http://www.mispelhoeve.eu/ had tijdje terug toevallig nog hier op tinkerklets gezet ivm oude foto's en nieuwe Knipoog

Leuk hoe je nu zo aan het strepen en denken bent, ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze Cool
maar jou kennende is dat wel iets waar ik me ook goed in kan vinden Haha!

en schattige foto's van puppycursus Lovers

Cool Sita mooie foto van jou op shania en zware les gehad met Amy

Puchje Ach gut nigel niet helemaal fijn lopen zou idd fysio bijhalen, kan vanalles zijn maar idd zoals leon zegt heb ik dat ook vaker gezien en ligt het vaak aan de spieren Ja
Verder als ik jou uitleg lees dan is zijn rechterkant de holle kant en links de bolle. Op de holle kant (rechts) willen ze zelf al stelling nemen, maar daarbij hangen ze dan op de buitenschouder vandaar dat rechts moeilijker stuurt.
Links doet ie zijn hoofd naar buiten en valt zijn schouder dus naar binnen vandaar dat dat vaak dan toch makkelijker voelt Knipoog
SUCCES!!

Bloos! heftige foto's van Ravien in sloot met brandweer en leuk/ goed dat jullie ze snelcursus geven Haha!

Nagelbijten / Gniffelen stroom hier geen last van Say heeft zoveel respect voor draadje daar hoeft nieteens stroom op Knipoog
Verder doet netstroom soms toch echt wel pijn *LOL* vooral op schouderblad Bloos accustroom kan ik ook zo aanpakken (mits het niet regent Schijnheilig ) da's gewoon ff een tikje Clown

Pff ben zo lui vandaag Bloos! Nagelbijten / Gniffelen en john ligt ook nog op bed dus die helpt ook niet mee Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:12

grid en john een luie dag

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:46

ja John is nog niet wakker Nagelbijten / Gniffelen Slapen

Ga zo maar vast ff naar de winkel eten kopen Vork en moet ook nog cadeautje kopen maar da's altijd zo lastig voor een vent (mijn zwager) Zij zijn groot en ik is klein!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:50

Bier???

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:52

da's idd ook het enige wat ik meestal kan verzinnen, maar hij is nogal netjes en drinkt eigenlijk zowat neit dus weet helemaal niet of ik hem er een plezier mee doe en vorig jaar dus ook al gekocht Nagelbijten / Gniffelen

Denk dat ik bij de Jamin maar een blik of zo laat vullen Clown Vork snoep/ ddrop lust iedereen toch wel ?! of anders zijn kids Haha!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:58

Doei! Stoom uit je oren Voel me even behoorlijk overstuur, ik heb weleens vaker verteld over die ene kerel die naast ons een kalverschuur heeft, en erg moeilijk is.

Nou, wij hebben in onze wei een grote tent neergezet, voor een barbecue vanavond. Daardoor ging hij helemaal door het lint, de meest grove beledigingen, wij deden het expres om hem te treiteren enz. (ik kan er gewoon niet bij hoe wantrouwend mensen kunnen zijn, ben er eigenlijk ook een beetje gedesillusioneerd door) Toen ging Mees naar hem toe om te vragen wat er nu precies aan de hand is, ik hoorde een heel geschreeuw, dus was bang en ging kijken, istie ijzeren hekken naar Mees aan het gooien, schreeuwde allerlei bedreigingen.........?????? Normaal praten ging niet, hij ging iedereen bellen, huurbaas enz.
Hebben we zelf gedaan, want we willen echt dat hier wat aan gedaan wordt, zometeen doetie nog eens wat bij m'n paarden ofzo, zie hem er voor aan.

Ik ben echt gewoon verbijsterd dat mensen zo kunnen zijn, zo agressief en niet voor rede vatbaar. En wat hij allemaal zei, echt niet normaal. Nou ben ik wat dat betreft ook niet veel gewend, zoiets heb ik behalve bij hem nog nooit meegemaakt. Nouja, heel verhaal, maar moest het effe kwijt! Ziek

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:01

Wat een rare vent Marleen, waarom doet hij zoiets? Waarom zouden jullie hem willen treiteren met een tent? Nou zeg, ik had de politie gebeld, hij heeft jullie bedreigd.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:03

Waarom zouden wij hem willen treiteren ja, dat vraag ik me ook af? Dat kan alleen een heel paranoïde iemand bedenken. We zitten ook te denken aan aangifte, omdat dit echt de spuigaten uitloopt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:07

Ik zou het doen hoor, niet normaal dat je niet eens veilig bent rond je eigen huis... En dan ook nog dat mees begooid is met ijzeren voorwerpen.