Dat had mijn oude bijrijdmerrie

Mocht iemand dr kennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
elliecuijk schreef:hier even een uitgebreid verslag van vanmiddag.
we zijn begonnen met op het harde te stappen,draven en daarna de buigproef.eigenlijk niet veel speciaals om op te merken.In alle gevallen bleef ze vrijwel netjes lopen(niet onregelmatig).
Omdat hij wilde zien hoe ze in de ronde liep,en de longeercirkel goed droog was daar haar beide kanten op laten draven.Da zag wel een lichte afwijking maar zelfs al was het een warmbloed geweest dan was het nog niks om ongerust over te zijn.Omdat wij (stalgenoot was er bij)het toch wel vreemd vinden dat het verschil met andere dagen zo groot was wilde hij haar ook in de rijbak zien lopen.hier hetzelfde verhaal.ze loopt wel iets onregelmatig maar niks ernstigs.
weer terug naar de longeercirkel.nu moest ik enkel rechtsom longeren (daar zit volgens hem wel iets,maar ze loopt te weinig onregelmatig om het ernstig te doen vinden).
En dan kom je op het punt hoe nu verder?stalgenootje vroeg wat er nu het beste gedaan kan worden.tja,moeilijk punt.
uitverdoven is momenteel geen optie;omdat het onregelmatige lopen te weinig is,zou uitverdoven waarschijnlijk te weinig resultaat opleveren.Bovendien leveren de sokken een probleem op.hij zou moeilijk een ader kunnen vinden.sokken zouden er dus af moeten,en daarvoor moet ze weer verdoofd worden.
foto's maken kan,maar waarschijnlijk is het geen bottenprobleem en zou er niks te zien zijn.
Omdat ik toch wel enige zekerheid wil,heb ik gevraagd toch foto's te maken.Geen probleem,werd geregeld.gangpad vrijgemaakt en hij heeft alles in gereedheid gebracht.loodschort aan,ruana een roesje en beginnen maar.foto's zijn gemaakt,maar daar is niets op te zien.aan de ene kant fijn want nu weet ik dat er geen botproblemen zijn.Maar wat nu.Da geeft aan dat we het beste kunnen starten met de pijnstiller/ontstekingremmer die ik al had.Ws zit probleem in de spieren,gewrichten of pezen.met medicatie zou ze beter moeten lopen.longeren moet ik mee door gaan,maar rijden niet.Hij vindt de rug van ruana wel zorgwekkend.Hij gelooft niet dat het ooit dat er goed op gereden kan worden met die holle rug.(wervels zouden teveel tegen elkaar komen met druk erop en dan zou ze ook door haar benen kunnen gaan)
Na afloop nog even naar stalhouder gegaan en alles besproken.Zij vindt het geen goed idee om met de medicatie te starten.De kans is groot dat door de pijnverlichting ruana nog meer gaat vervelen/jagen op de weide.en omdat er een paar jonge merries van de stalhouder staan en nog een paar oudere zou dat nog wel eens goed fout kunnen gaan.
Zij denkt dat het beter is ruana nog harder t laten werken door pesoa strakker te zetten en de spieren meer te laten gebruiken.kans is groot dat t probleem dan ook naar voren komt.
kortom we zitten wel in de goede richting maar ik moet nu gaan beslissen wat er verder gebeurd.Moeilijk hoor.
Kailonne schreef:Hier op stal staan verschillende tinkers en een shire en die struikelen ook allemaal regelmatig. Ik denk dat sommige tinkers ook gewoon een beetje lui zijn en daarom hun poten niet goed optillen.
Ik heb goede ervaringen met een osteopaat. Is dat misschien iets. Die bekijkt het hele lichaam, dus spieren, organen etc.
Jack is er enorm van opgeknapt. Die had een wervel vastzitten in zijn rug. En verder had hij last van zijn litteken van zijn castratie (die was al 2,5 jaar geleden gedaan)
Jackytje schreef:TINKY IS EEN AAPJE![]()
![]()
(Sorry, is eigenlijk totaal onserieus terwijl hier een serieuze discussie aan de gang is, maar kon het niet laten)
http://theuglydance.com/?v=djqaeffvkr
Snackie schreef:schilfertjes als in roos, of als in mok? want hoogopgelopen kan misschien rasp zijn.
Dat had mijn oude bijrijdmerrie
[ Afbeelding ]
Mocht iemand dr kennenik zou wel eens willen weten waar ze is.
Mira283 schreef:Heel handig Jackytje...
Jackytje schreef:Mira283 schreef:Heel handig Jackytje...
Ik weet het, erg stom van me.. Maar had niet gedacht dat mevrouw binnen 1 seconde der hoofdstel uitpleurde.. En mijn weideingang is echt alles behalve breed. Tink kan er nét door. Trouwens, met 2 irritante shetlanders voor de draad die elk moment buiten kunnen crossen en de voertonnen leegeten is ook niet erg handig. Achja, gebeurt is gebeurt en iedereen maakt fouten. Begrijp wel goed genoeg dat ze zich ernstig had kunnen verwondenIn't vervolg toch mams roepen om die 2 kleine monsters opzij te houden zodat ik Tinky rustig de wei in kan doen, of het hoofdstel al buiten de wei uitdoen kan ook..
Fijn om te weten dat het hersteld kan wordenHopen dat mijn lokale ruiterwinkel dit ook doet.. ze zijn momenteel wel dicht, maar kan toch niet rijden met de examens.