[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:54

schilfertjes als in roos, of als in mok? want hoogopgelopen kan misschien rasp zijn.
Dat had mijn oude bijrijdmerrie

Afbeelding
Mocht iemand dr kennen :+: ik zou wel eens willen weten waar ze is.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:20

Zat ook aan rasp te denken. Jammer dat ik geen e rijbewijs heb ander hadden we samen een ritje kunnen doen. Ik ben afhankelijk van iemand van stal. Die kan ik ook geen uren in de auto laten hihi, maar t kriebelt wel!

De tinkerbosrit bij de tinkerboederij was trouwens errug geslaagd! Zat op een mooie tinkerdame, Lilly.
Trouwens de jarige (voor wie ik deze rit geregeld had) had een extra bday cadeautje!
Je gelooft het nooit!
Haar tinker Chance heeft gewoon daar gestaan toen hij kleiner was. Daar waren ze al met therapuen bezig omdat ze hem niet konden aanraken. Ze vroeg zich daar altijd af of hij goed terecht was gekomen en was ook in het verleden van plan om hem op te sporen. En zo staat de eigenaresse ineens op de stoep. Hij heeft voor en na hun geen makkelijke tijd gehad. Zij was er juist veel mee bezig met gedragstherapieen etc. Ze vond het zo leuk om te hore dat hij nu al een jaar in mijn vriendins bezit is en hij het zo goed doet!

Wat is de wereld dan soms opmerkelijk klein. Wat toevallig. Mijn vriendin heeft nu via de mail allemaal fotos gekregen van Chance als 3 jarige..zo leuk! Gaf een extra tintje aan haar bday cadeau, weliswaar inbedoeld, maar zeer welkom. Wist ik veel dat hij in Uden had gestaan haha.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:20

Zie weer spelfouten...grrrr samsung tab...grrr

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:21

Ohh wat leuk! klein wereldje!

Jess, e rijbewijs valt te halen hoor, tinkerplein haar wederhelft doet dat voor een mooi prijsje.
Ik ga eerst even oefenen, want ik wil geen flater slaan

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:33

Goedemorgen!
Ik heb zo goed nieuws!!!
en ook slecht nieuws..!

het goede nieuws is!!
Dat mijn rijbewijs wordt vergoed omdat ik een medisch probleem had..
dat roos op me voet had gestaan.!

het slechte nieuws is!
Mijn zadel is er nog steeds niet ik wacht nu al 5 weken
en ze zeiden dat het 2 tot 3 weken zou duren.!

pff wordt er zo gek van!
ik wil gewoon op roos rijden maar dat kan gewoon nog niet..! ;(

dat was mijn update voor vandaag.!

tot later! :wave:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:41

gewoon bellen waar het blijft en wat ze voor je kunnen betekenen

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:04

ik ben al 2x langsgeweest. en heb al een keer gebeld..

tsjaa

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:00

balen van je zadel zeg! Hopen op snel meer duidelijkheid...

mm ja kan wel mijn E-halen, maar mijn schattige Aygo trekt het niet hahaha

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:24

En ik gaf mijn manlief voor zijn verjaardag een E achter B , gelukkig haalde hij het in 1 x .....

Nu wil ik het zelf ook nog halen , liefst dit jaar , zodat ik niet van mijn mannejte afhankelijk ben ...

Alhoewel , ik rij toch wel met de trailer rond ... combinatie klopt gelukkig erg goed , dus wordt niet zosnel aangehouden !

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:22

ja het halen is geen probleem haha, maar heb de auto er niet voor helaas,..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:48

elliecuijk schreef:
hier even een uitgebreid verslag van vanmiddag.

we zijn begonnen met op het harde te stappen,draven en daarna de buigproef.eigenlijk niet veel speciaals om op te merken.In alle gevallen bleef ze vrijwel netjes lopen(niet onregelmatig).
Omdat hij wilde zien hoe ze in de ronde liep,en de longeercirkel goed droog was daar haar beide kanten op laten draven.Da zag wel een lichte afwijking maar zelfs al was het een warmbloed geweest dan was het nog niks om ongerust over te zijn.Omdat wij (stalgenoot was er bij)het toch wel vreemd vinden dat het verschil met andere dagen zo groot was wilde hij haar ook in de rijbak zien lopen.hier hetzelfde verhaal.ze loopt wel iets onregelmatig maar niks ernstigs.
weer terug naar de longeercirkel.nu moest ik enkel rechtsom longeren (daar zit volgens hem wel iets,maar ze loopt te weinig onregelmatig om het ernstig te doen vinden).
En dan kom je op het punt hoe nu verder?stalgenootje vroeg wat er nu het beste gedaan kan worden.tja,moeilijk punt.
uitverdoven is momenteel geen optie;omdat het onregelmatige lopen te weinig is,zou uitverdoven waarschijnlijk te weinig resultaat opleveren.Bovendien leveren de sokken een probleem op.hij zou moeilijk een ader kunnen vinden.sokken zouden er dus af moeten,en daarvoor moet ze weer verdoofd worden.
foto's maken kan,maar waarschijnlijk is het geen bottenprobleem en zou er niks te zien zijn.
Omdat ik toch wel enige zekerheid wil,heb ik gevraagd toch foto's te maken.Geen probleem,werd geregeld.gangpad vrijgemaakt en hij heeft alles in gereedheid gebracht.loodschort aan,ruana een roesje en beginnen maar.foto's zijn gemaakt,maar daar is niets op te zien.aan de ene kant fijn want nu weet ik dat er geen botproblemen zijn.Maar wat nu.Da geeft aan dat we het beste kunnen starten met de pijnstiller/ontstekingremmer die ik al had.Ws zit probleem in de spieren,gewrichten of pezen.met medicatie zou ze beter moeten lopen.longeren moet ik mee door gaan,maar rijden niet.Hij vindt de rug van ruana wel zorgwekkend.Hij gelooft niet dat het ooit dat er goed op gereden kan worden met die holle rug.(wervels zouden teveel tegen elkaar komen met druk erop en dan zou ze ook door haar benen kunnen gaan)
Na afloop nog even naar stalhouder gegaan en alles besproken.Zij vindt het geen goed idee om met de medicatie te starten.De kans is groot dat door de pijnverlichting ruana nog meer gaat vervelen/jagen op de weide.en omdat er een paar jonge merries van de stalhouder staan en nog een paar oudere zou dat nog wel eens goed fout kunnen gaan.
Zij denkt dat het beter is ruana nog harder t laten werken door pesoa strakker te zetten en de spieren meer te laten gebruiken.kans is groot dat t probleem dan ook naar voren komt.

kortom we zitten wel in de goede richting maar ik moet nu gaan beslissen wat er verder gebeurd.Moeilijk hoor.

persoonlijk vind ik dat medicijnen niet moet afhangen van de andere paarden die er ook bij staan. Als ze daardoor andere paarden gaat vervelen, haar dan apart zetten. als het zou werken waarom dan niet uitvoeren omdat ze dan wat 'levendiger' word..

Heb je stuifduinen in de buurt? Ik ken mensen die hun tinker daarop hebben getraind voor meer bespiering en sterkere achterhand. Gewoon longeren op het stuifzand. langzaamaan beginnen natuurlijk. Maar heeft wel gewerkt.

Kailonne schreef:
Hier op stal staan verschillende tinkers en een shire en die struikelen ook allemaal regelmatig. Ik denk dat sommige tinkers ook gewoon een beetje lui zijn en daarom hun poten niet goed optillen.

Ik heb goede ervaringen met een osteopaat. Is dat misschien iets. Die bekijkt het hele lichaam, dus spieren, organen etc.
Jack is er enorm van opgeknapt. Die had een wervel vastzitten in zijn rug. En verder had hij last van zijn litteken van zijn castratie (die was al 2,5 jaar geleden gedaan)

Ja doet Dana soms aan de hand :')
Met rijden niet, daar rijd ik haar echt actief voor. (momenteel zwangerschapsverlof)
met bosrit heeft ze nog zo veel prikkels dat ze wel es vergeet haar voeten op te tillen, maar ze is snel genoeg om zich te corrigeren..

Jackytje schreef:
TINKY IS EEN AAPJE :') _/-\o_ _O- (Sorry, is eigenlijk totaal onserieus terwijl hier een serieuze discussie aan de gang is, maar kon het niet laten)
http://theuglydance.com/?v=djqaeffvkr

haha :')

Snackie schreef:
schilfertjes als in roos, of als in mok? want hoogopgelopen kan misschien rasp zijn.
Dat had mijn oude bijrijdmerrie

[ Afbeelding ]
Mocht iemand dr kennen :+: ik zou wel eens willen weten waar ze is.

oeh leukerdje! hier staat er een in de buurt met zo'n stipje. heb je 'n betere hoofdfoto? dan check ik 't even als ik langs fiets :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:31

pff goeie, dan zou ik eens moeten zoeken

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:36

Zo zeg, Andrea knap bijrijdpaardje had je! Heb haar wel nog nergens gezien :n

Ik en Tinky zijn nu 10 maandjes en 1 weekje saampjes :+: Binnenkort dus een jaartje! = Nieuwe fotoshoot, met slingers, kleedje enal!

Tinky heeft trouwens der hoofdstel gemold |o Is wel mijn fout, ik met men oelewapperhoofd.. Wou het hoofdstel dus in de wei uitdoen, maar moest snel handelen want anders ontsnapte de shet. Dus ff tink losgelaten, HEEL snel draad dichtgedaan en naar Tink geracet.. Nou, mevrouw had haar hoofdstel al half om haar hoofd hangen ( 8)7 ) en toen zag ik dat het bit er half uithing.. Hoofdstel meteen uitgedaan en dan ff bekeken; een van de bakstukken was dus gescheurd. We gingen vragen of het evt. gemaakt kan worden, anders bye bye knap hoofdstel.. We hebben het hoofdstel wel gratis gekregen, dus dat scheelt wel, en ik kan de neusriem en het frontriempje er gewoon afhalen als ik wil.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:41

Heel handig Jackytje...

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:50

vaak kan je gewoon of zelf een nieuw bakstuk er op zetten of dit laten doen hoor Kaat. ;) dus dont worry

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:12

Mira283 schreef:
Heel handig Jackytje...

Ik weet het, erg stom van me.. Maar had niet gedacht dat mevrouw binnen 1 seconde der hoofdstel uitpleurde.. En mijn weideingang is echt alles behalve breed. Tink kan er nét door. Trouwens, met 2 irritante shetlanders voor de draad die elk moment buiten kunnen crossen en de voertonnen leegeten is ook niet erg handig. Achja, gebeurt is gebeurt en iedereen maakt fouten. Begrijp wel goed genoeg dat ze zich ernstig had kunnen verwonden :(:) In't vervolg toch mams roepen om die 2 kleine monsters opzij te houden zodat ik Tinky rustig de wei in kan doen, of het hoofdstel al buiten de wei uitdoen kan ook..

Fijn om te weten dat het hersteld kan worden :j Hopen dat mijn lokale ruiterwinkel dit ook doet.. ze zijn momenteel wel dicht, maar kan toch niet rijden met de examens.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:13

Jackytje schreef:
Mira283 schreef:
Heel handig Jackytje...

Ik weet het, erg stom van me.. Maar had niet gedacht dat mevrouw binnen 1 seconde der hoofdstel uitpleurde.. En mijn weideingang is echt alles behalve breed. Tink kan er nét door. Trouwens, met 2 irritante shetlanders voor de draad die elk moment buiten kunnen crossen en de voertonnen leegeten is ook niet erg handig. Achja, gebeurt is gebeurt en iedereen maakt fouten. Begrijp wel goed genoeg dat ze zich ernstig had kunnen verwonden :(:) In't vervolg toch mams roepen om die 2 kleine monsters opzij te houden zodat ik Tinky rustig de wei in kan doen, of het hoofdstel al buiten de wei uitdoen kan ook..

Fijn om te weten dat het hersteld kan worden :j Hopen dat mijn lokale ruiterwinkel dit ook doet.. ze zijn momenteel wel dicht, maar kan toch niet rijden met de examens.

Ik was gister mijn zadel bijna kwijt. Amigo ging rollen gelukkig had de singel al los gedaan anders was het zonder zadel hobbelen :=

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:15

Woops, ook niet handig! :') Mijn shetje durfde vroeger gewoon spontaan te beginnen rollen als je erop zat _/-\o_

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:17

Zo bijgelezen, mijn eerste week examens zijn gedaan. Nu nog een te gaan. Deze week zijn er 2merries met veulen bij Jack en die andere ruin in de weide bijgezet, Jack werd weggejaagd (en gebeten) door die andere natuurlijk "z'n merries". Hij kwam eerst wel goed met die overeen maar goed blijft instinct. Nu hebben ze er nog 2 andere bijgezet (weet niet of het ruinen of merries) zijn en die ruin dat Jack opjaagde er uit gehaald (zie wel of ze 'm er terug inzetten). Jack stond terug bij de kudde (stond afgelopen dagen telkens in een hoekje bij de poort). Zijn trouwens erg mooie veulens qua kleur die wil ik wel eens voor m'n lens.

Dan ga morgen naar Brussel voor een shooting day (is een dag dat je met een aantal foto(graven) gaat gaan fotograferen) ga nu voor de 2de x mee en het is deze keer naar brussel in de marollen.

Ga zondag even stukje wandelen met Jack aan de hand en eventueel ook stukje lopen als het wandelen goed gaat. Verder m'n foto's uitsorteren en nu de lasagne uithalen.

Kaat@ als je nog leer genoeg over hebt of het is uitgescheurd bij de naadjes zou het te doen moeten zijn om te maken. Succes alvast ze heeft een mooi hoofdstel.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:22

Kijk, Lor, heb het even voor je aangeduid. Het bit is er letterlijk 'uitgescheurd' (rode streepje)
Afbeelding

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:39

Kaat: Je hebt gewoon een zwart hoofdstel toch????
dat zo het makkelijkste zijn, dan koop je gewoon een losse zwarte bakstuk en wallaaaahh hoofdstel is weer gemaakt!! ;) bij bruin is het vaak lastiger om de juiste kleur te vinden vandaar, "makkelijkste".

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:05

Eventueel kun je doen zoals Fayem zei. Je ander bakstuk meenemen naar de winkel en wat vergelijken met de breedte etc... en dan die meenemen als die geen sier dingetjes heeft teminste. Om dat te maken weet ik niet of het te doen is je kan het altijd vragen bij de "schoenmaker" of zadelmaker als je die hebt. ..

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:06

Idd, dat ga ik zeker doen :) Wel fijn dat het gemaakt kan worden.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:14

binkie <3

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:52

Kayleigh komt morgen weer naar huis !! *\o/* Ze is 6 weken weg geweest. Het heeft mij ontzettend veel energie gekost, omdat ik elke dag 2 uur reistijd had.

Vanaf nu zal ik weer wat vaker reageren. Al die tijd heb ik wel netjes bijgelezen.

Ellie: ik krijg een beetje een naar gevoel van je situatie. Ik hoop voor je dat je een oplossing kunt vinden die bij jou, maar ook bij je paard past.
Karlijn: wanneer gaat Diaz verleasd worden ?