Ons shetveulen Andreas is reeds gereserveerd, onze stagaire van dit jaar kon het niet laten natuurlijk superleuk voor haar aangezien ze hier wekelijks komt
straks mijn eigen shetmerrie naar huis halen.. Ze is helaas weer net als vorig jaar deze periode in een dipje.. DA weet ook niet hoe het komt, ze vermagerd en komt niet goed uit haar vacht maar voor de rest is ze compleet in orde.. (geen wormen, bloedtest etc. alles in orde). Nu ga ik haar naar huis halen zodat ik haar individueel kan bijvoeren (de rest staat rond en gezond, denk dat ze haar wat laat doen in de groep). Als ze dan goed aankomt kan ik haar ook scheren.
Indien er iemand nog tips heeft graag, het is een driejarige maar geloof nooit dat dit door de groei komt, onze andere driejaar staat rond en gezond.
Slobber bijvoeren onze qh valt iedere winter in, ook zonder reden! Enige wat we kunnen doen verder is blijven voeren.
jorretje
Geplaatst: 08-04-15 10:54
Zoooo ze ontploft bijna! Wanneer was ze uitgerekend? Loopt er al dik over toch Sheryn? Leuk dat er zo snel al iemand geïnteresseerd is in Andreas, Claudia Gekke Zac
_Clocloken_
Geplaatst: 08-04-15 10:58
chimello schreef:
Slobber bijvoeren onze qh valt iedere winter in, ook zonder reden! Enige wat we kunnen doen verder is blijven voeren.
Goed idee, slobber eet ze enorm graag, ga ik zeker doen!
Hier is Saar ook wat ingevallen.. Ik denk doordat ze zonder deken staat en dat de wintervacht toch vrij veel energie krijgt.
Ze had hele winter onbeperkt ruwvoer en verder wat muesli en metazoa. maar dat was meer omdat er s ochtends op stal wordt gevoerd en ik vind dat zij dan ook wat hoort te krijgen...
Nu krijgt ze er ook wat senioren priores bij omdat ze zo is ingevallen. (halve kilo totaal per dag) en iets meer muesli s ochtends.
Hopelijk snel zomer kan ze weer aansterken.
Mira283
Geplaatst: 08-04-15 11:43
@clocloken onbeperkt hooi of meer hooi. Hier op stal is ook een vierjarige merrie wat ingevallen maar die komt goed aan door extra hooi. En eventueel olie bijvoeren door het voer
Claudia@ Je hebt dan nog 't geluk als ze slobber eet en dergelijke moest Cup ooit invallen zou dat niet lukken, die vindt alles van nat voer vies .
Mira283
Geplaatst: 08-04-15 13:07
Lori schreef:
Claudia@ Je hebt dan nog 't geluk als ze slobber eet en dergelijke moest Cup ooit invallen zou dat niet lukken, die vindt alles van nat voer vies .
Pip vind slobber ook niet te eten dacht dat ie de enigste was
Lori
Geplaatst: 08-04-15 13:19
Nou niet dus altijd gewend geweest dat die pony's echt alles eten maar pulp en slobber en weet ik veel wat van nat voer wil die niet hoor. Hier was de truc altijd met ontwormen, 't mengen met nat afgekoeld nat voer en dan geven... nou bij Cup geef ik 't beter rechtstreeks want anders gaat het met de grootste moeite binnen want die vindt het zo vreselijk vies dat nat spul
slobber lusten ze hier gelukkig ook allemaal morgen ga ik dus om een zak voor haar. Begin nu ook steeds meer te twijfelen of het niet aan haar tanden zou liggen, als de DA eens langskomt voor de veulens hem hier toch maar eens naar vragen voor de zekerheid!
chimello
Geplaatst: 08-04-15 16:28
Zou indd eens laten kijken zo best kunnen, en wanneer is ze het laatst ontwormd?
wel ik ga er morgen meteen om ben al blij dat ze nu aan huis op stal staat, kan ik haar eetgedrag goed in de gaten houden.
Dott
Geplaatst: 08-04-15 17:44
Zou idd kunnen. Slobber is hier ook erg geliefd kan er bij Zac zelfs medicatie in gooien. Handig!
Pff. Dingen in mn priveleven beginnen invloed te hebben op mn rijden. Kan even niet meer oplossingsgericht denken en hang in een negatieve spiraal. Heb morgen les dus wilde vandaag nog even wat dressuren, maar bleef maar focussen op wat er allemaal NIET ging. Toen t zadel er maar af gegooid en zonder zadel wat gaan tuffen door de bak. Zelfs een klein kruisje gesprongen. Als ik dan niets "moet" is het prima..
Hoop dat dit snel weer over gaat, voelt echt rot. We gingen net zo goed..
Even wat anders doen dan? Buitenritje of gewoon wandelen?
Dott
Geplaatst: 08-04-15 18:11
Ja, precies daarom heb ik vandaag even zonder zadel gereden. Dat doe ik niet zo heel vaak bij buitenritje ben ik ook geobsedeerd door t feit of mn zadel scheef zakt (zac zn bespiering is momenteel wat scheef, waardoor ie mij scheef laat zitten.. heb nu een pad die ik kan opvullen aan die kant). zadel past verder wel gewoon goed, pas nog nagekeken.
Als dit aanhoud zet ik rijden denk ik even op een laag pitje.