[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:47

aangifte doen mis ik iets... sorry

Keeva

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:51

Eerst even een dikke voor Leon en Snowdon. oliebol is dat zeg, dat het zo stroef loopt tussen jullie. Misschien toch een tijd lang wat meer recreatief gaan rijden, lekker naar buiten samen ? Weer leren om van elkaar te genieten in plaats van elkaar dwars te liggen ? Ik heb bij Keeva ook een dip gehad, kreeg toen net introductie freestyle van Corine Vogelaar, en zij heeft me wel de ogen geopend over mijn omgang met Keeva. Misschien is dat wat ? Zij leert je (tenminste, bij mij) meer naar jezélf kijken, je paard is een spiegel en alles wat je ziet komt dus bij jezelf vandaan.
Ik weet het niet hoor, probeer alleen maar te helpen want ik vind het rot voor je.

Mazzel-Meid, zondag zal inderdaad wel een moeilijke dag voor je worden. Maar als je Kaylen aan een Bokker kunt verkopen, weet je toch zeker dat je op de hoogte blijft van hoe het met hem gaat. En je kunt altijd afspreken dat ALS die mensen hem ooit weg zouden doen, jij eerste terugkoopmogelijkheid hebt. Dat geeft misschien toch ook een beetje troost.

Tinkermuts, ja, ben wel 'ns bang dat Tara (de hond) gewond raakt met al dat gedol, maar dan moet ik haar de hele dag opsluiten, dat vind ik ook zielig. Het is ook altijd alleen de eerste 10 minuten, als de paardjes nét in de wei staan. Daarna gaat alles heel gebroederlijk . En ze is een kei in het ontwijken van die hoeven ...

Bonte, aangifte doen ??? Toch niks héél ernstigs hoop ik ?

Ha ha Roos, jij ondertussen dezelfde reactie op Leon als ik

Leonoor, wat heb je toch een prachtige dochter ! Heerlijk smoeltje heeft ze. Dat wordt volgens mij een juffrouw met pit !!!

Verder weet ik het niet meer

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:56

zo net weer terug van stal,moest even een deken wisselen.
na de onverwachtte rit van vanmiddag was een dekentje wel nodig,we hebben zo'n 15 km gereden, 'even' naar een dorp hier verderop waar twee oude mensjes wonen waar ik "werk",het weer leek nu redelijk dus de kans maar waar genomen.
In de polder stormden we zo ongeveer achterstevoren maar we hebben het gered
hij (Peter) is 83 en is behoorlijk aan het dementeren EN heeft Parkinson,zij (Tiny) is 93! jaar mankeert ook vanalles maar is zo helder als een bel,geweldig leuke mensen.
naar Tommie toe gaat niet meer dus dan komt Tommie wel naar hun,Peter vond het geweldig! echt leuk om te doen,je bent uiteindelijk maar 10 minuten daar maar wel ruim 2 uur onderweg hahahhahaha.
Tommie heeft gedraafd alsof ie dagelijks 15 km voor de wagen staat,na afloop nog even langs huis en daar nog een foto gemaakt,uiteraard kan ie niet tippen aan die van Debo (die in hetzelfde dorp woont als P &T) maar ik vind hem toch wel grappig,zien jullie gelijk de oprit bij daglicht.
Afbeelding
ik ondekte wel een klein schuurplekje aan Tommies rechterzijde, we zullen binnenkort toch echt het lamoen uit moeten buigen,hij heeft nog nooit eerder een schuurplekje gehad gelukkig maar we hebben dan ook nog niet eerder zo'n 'grote'rit gemaakt.

Leonoor,ik vermoed dat Tommie morgen zo stijf is als een plank
sorry hahhahhahahhha

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:01

Lastig hoor Leon.. ik zou ook echt niet weten wat het beste is om te doen.. je weet niet waar het probleem ligt en ook niet of het beter is om 'm op rust te zetten óf juist niet.
Hopelijk komen jullie er uit, want inderdaad, jullie zijn een team, en dat zullen jullie altijd blijven! Daar ben ik van overtuigd!

Wat keevagirl zegt, dat merk ik de laatste tijd zelf steeds meer, dat je paard je spiegel is. Niet alleen met rijden, maar kwa gedrag/karakter moet ik toegeven dat we toch wel op elkaar lijken.
Waarschijnlijk heb ik daarom ook de meeste ruzie van allemaal met haar, maar tegelijkertijd zou ik niet meer zonder kunnen.
En uiteindelijk leer je er alleen maar heel veel van. Misschien dat zoiets ook wel wat kan zijn van de ruzie's tussen jou en Snow, Leon?

Bedankt trouwens, Keeva! Terugkoopmogelijkheid is inderdaad wel fijn om te regelen. Ik vind het stiekem ook wel jammer dat ie dan geen hengst meer blijft. Hij zou dan zsm geruind worden.
Maar uiteraard gaat een super plekje voor Kaylen boven die 2 ballen die er wel of niet blijven hangen

Desillies; lekker ritje gemaakt zo te lezen! Wel een flink eind hoor!
Ik vind die reflecterende beenbescherming wel heel stoer trouwens

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:05

Superroos/Keevagirl/Mazzel-meid: Snowdon is altijd al mijn spiegel geweest... weten anderen ook alles van, n.a.v. mijn buien die ik zo vaak heb... Ben al vanaf het begin af aan bezig met NH, werpt wel zn vruchten af, het vormde ons tot het team dat we zijn. Maar zo'n band kan niet altijd alle problemen oplossen...

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:12

misschien gaat het niet om de band, ja wil niet doorzeuren
wat jullie hebben met elkaar is prachtig, maar wat ik de laatste tijd echt heb geleerd is altijd naar jezelf kijken, ook in hoe andere mensen tegen jou doen
zelfs die mensen die je tegen komt, de negatieve, ook de postieve
dat heb jij gecreeerd, om van te leren....
leer je de les niet, dan komt ie terug, en steeds harder

probeer je niet te verdedigen tegenover anderen, zeg stop tegen disrespect, oordel niet etc... het is heel moeilijk maar doe je het al een klein beetje dan merk je dat mensen je niet kunnen raken...
als ik merk dat mensen oordelen over mij, bv iets met mn knieen, en ze vragen dan voor de 100ste keer van hoe of wat, en ik weet dat ze daarna willen gaan discussieren dat ik wel kan werken en etc...
dan zeg ik gewoon, joh, denk wat je wil denken, ik hoef me voor jou niet te verantwoorden... en dat hoef je ook niet
jij staat daar met een big smile en geen leeggezogen gevoel
en de ander staat zich te ergeren, en laat hem dat maar lekker doen...

keevagirl, mooi dat je er ook zo over denkt...
mazzelmeid ook dus, denk wel meer maar het is zo moeilijk uit te leggen
moet zeggen dat ik nu door het boek van hempfling de boel meer woorden kan geven...

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:15

Ik denk dat je het probleem dan ook meer bij jezelf moet zoeken Leon, eerst proberen zélf weer lekker in je vel te komen (voor zover mogelijk, ik weet dat je thuissituatie niet optimaal is), en ik denk dat het daarna met Snowdon ook weer soepeler gaat lopen. Op de één of andere manier lijkt hij toch te voelen dat jij het niet lekker hebt zitten, en (over)reageert daarop. Dus nu niet proberen terug te vallen op de band die jullie samen hebben (want die is er toch wel !), maar zelf proberen de dingen op een rijtje te krijgen. Pfff, ik klink nu wel heel erg als iemand die het allemaal wel weet, is absoluut niet zo hoor, maar ik weet wel dat je in dergelijke situaties ZELF de enige persoon bent die verbetering kan brengen. Nogmaals een dikke

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:16

Leon heb ik al off-bokt, die weet al wat ik vind

Wie gaat er volgend weekend nou naar paard & koets en op welke dag.
Zoals het er nu uit ziet ben ik er op zondag.

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:28

daar is maar 1 oplossign voor leon als dat het is.. oefenen, dat betkekend toch met meerdere rijden.. en dan zodra hij ontspant stoppen en dat elke keer verlengen ... net zolang tot hij bij jou is met zn gedachten.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:30

I know people.... maar dat speelt al jaren.. en zal nog jaren duren.... zullen toch wel manieren zijn om in elk geval t samenwerken wat te verbeteren, voor ikzelf weer helemaal ok ben? (geloof me, de meerderheid hier weet niet eens de helft...)

Laat maar, wist deze antwoorden zelf ook al wel... ben de weg gewoon n beetje kwijt.

@jilleroo: idd, had het er net met coydog over en ik heb al een soort van opbouwschema opgezet... we beginnen met stappen tot ie ontspant en dan stoppen... net zolang tot ie van het begin af aan ontspannen is.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 03-11-05 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:30

Toch is die opmerking van Indezz niet zo gek, je zou iemand met Snowdon kunnen laten "praten".....

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:37

Zelfs dat al eens geprobeerd Niets nieuws onder de zon wat er aan uit kwam...

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:43

Ha Fjordkootje, lukt het een beetje met Mira en Kootje? Heb je gelezen wat SuperRoos schreef?

indezz, prachtig beessie die donkerbruine
mooie ogies zeg, echt heel erg aan de voorkant van zn hoofd, zijn vaak erg zelfbewuste paarden

Laat ze hier nou harstikke gelijk in hebben. Dat gekke beest loopt over van zelfvertrouwen!! Wel leuk om te lezen!

Snowdon : het beste denk ik is dat je of inderdaad het weer rustig opbouwd wat je daarnet schreef of er proffesionele hulp bij zoekt! Sowieso is het prettig als je zelf goed in je vel zit, maar dat heeft soms inderdaad gewoon tijd nodig. Geef dat Snowdon ook. Als je zelf goed zit, volgt het paard wel op een gegeven moment.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:47

Haai piepeltjes...

Leon Gewoon ff rustig aan doen. Als Snow de hele dag lekker buiten staat móet je niet rijden mi.
Ik hoop dat jullie er snel uitkomen!

Roos, succes morgen in het ziekenhuis! Klinkt als een leuke middag, ben benieuwd naar de foto's!

Bonte, ben benieuwd waarom je aangifte moest doen. Hoop dat het niets ergs is...

Chubje (en alle andere paardjes) stonden vandaag binnen ivm de natte weilanden. Het heeft gisteren zo veel geregend hier dat alles een blubberpartij is.

En als paardjes binnen staan de hele dag, moet ik van mezelf echt rijden. Heb Chubje dus lekker ff geborsteld en opgezadeld. Toen zo'n 45 minuten lekker aan een lang teugeltje gestapt. Lekker zitten kletsen met mijn instructeur over van alles en nog wat. Toen ging iemand nog even een proefje oefenen, waarbij ik altijd heel goed oplet of ik niet in de weg rijdt. Daarna lekker ruim een half uur aan de slag.
Het ging nog niet zo lekker als ik graag zou willen, maar mag ook niet klagen. Merk wel dat Chubje als ze binnenstaat energie over heeft. ze probeerde echt weer te gaan rennen ipv gallopperen

Zometeen ff hondje uitlaten en dan lekker douchen en Morgen alweer vrijdag!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 21:47

meldt zich weer! Klaar met tentamens, straks even bijlezen, eerst huis opruimen, morgen met de trein naar Jean voor 5 dagen!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:06

zoooo, daar ben ik weer
Zal even vertellen:
ik kwam vanmiddag thuis en toen zei mijn buurman: "weet je dat je ruit van je boxdeur kapot is??"
Ik:" huh nee" grrrrrrrr
Ik naar mijn box kijken en ja hoor. 2 gaten in het ruit geslagen . Ik mijn woningbouwvereniging gebelt, want dit is al eens eerder gebeurd. iets van 1 1/2 jaar geleden. Toen wilde ik dat ze de deur dicht maakten, want dat ruit vind ik niets. Wilden ze niet doen en nu dus weer. Weer gebeld dus, maar ik moest het schriftelijk aan de opzichter melden. Meteen foto's gemaakt en een kwaaie brief geschreven. Ondertussen is mijn raam gemaakt en ik kwam uit de sportschool en dacht:"ik ga even in mijn box kijken of het nog heel is"
Is er met grafitie op het raam en ernaast gespoten. ook 2 jodenkruizen. Ik melding gemaakt bij de politie en die wilden dat ik langs kwam. Foto's gemaakt en erheen. Er is een procesverbaal gemaakt en ze gaan het in de gaten houden. Er hangen altijd jongeren rond en er stond vanmiddag ook een marokaan/turk te blowen, toen het raam gemaakt werdt.
LANG LEVE AMSTERDAM!!!!!!!
Afbeelding

Afbeelding

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:06

Indezz schreef:
Ha Fjordkootje, lukt het een beetje met Mira en Kootje? Heb je gelezen wat SuperRoos schreef?

Ik weet niet wat je bedoelt, Indezz.....

Met Kootje en Mira gaat het goed, toen ik op de boerderij kwam, stond alles in het land, behalve die 2 van mij ...
Heb Koot in het landje gezet, en ben Mira gaan poetsen, opzadelen en heb een 1/2 uurtje gereden. Kwartiertje in het bakje, kwartiertje op het pad. Ze kan wel heel goed op een dubbeltje omdraaien, en reageerde in het bakje heel erg goed op sturen dmv gewichtshulpen.
Ik baalde erg van de wind, krijg steeds zooi in mijn ogen, en die hebben genoeg aan alleen mijn contactlenzen
't Wordt me wel steeds meer duidelijk dat ze alleen zandgrond gewend is geweest de laatste 3 jaar. Ze reageert erg gevoelig op losse steentjes. Heb ook wat geoefend met "terrrruggg". Als ik naast haar sta reageert ze perfect op mijn stem, zit ik erop dan vertikt ze het, wat ik ook doe, welke hulp ik ook geef. 't Voelt aan alsof ze zich niet goed bewust van haar lichaam en evenwicht is als ik er op zit.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:07

Alles weer bijgelezen.

Leon - sterkte met je snowbuien

Bonte - sterkte met die randdebielen

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:12

Fjordkootje : stond ook in het berichtje alleen niet gemarkeerd.... Ging over een opmerking van SuperRoos op deze of de vorige pagina.....
Ik weet het ook niet meer, het gaat allemaal zo snel....

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:15

Overigens, fijn dat Mira het verder goed doet. Ben benieuwd of er morgen nog iets uitkomt! Als ik het zo hoor is ze niet echt gewend om voor je te werken. Het maakt haar onzeker als je op haar zit, in plaats van dat je naast haar staat (denk ik). Joh, lekker rustig aan oefenen. Komt helemaal goed!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:16

Indezz schreef:
Overigens, fijn dat Mira het verder goed doet. Ben benieuwd of er morgen nog iets uitkomt! Als ik het zo hoor is ze niet echt gewend om voor je te werken. Het maakt haar onzeker als je op haar zit, in plaats van dat je naast haar staat (denk ik). Joh, lekker rustig aan oefenen. Komt helemaal goed!

Bale zeg Bonte! Zo ontzettend vervelend als een ander je boel sloopt!!!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:19

Jeetje Mariel.... das idd niet zo fijn!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:31

mariel jeetje zeg dat is echt vervelend...
kl*te man... sterkte drmee, kan me voorstellen als je geschrokken bent wel...

ga slapen, morgen ziekenhuis, en nu al pijn
hoop eigenlijk dat het morgen nog zo is, kan ik het eens goed laten zien ofzo

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:34

Sterkte Roos

Mariel da's mooi kl*te, maar het is nu iig wel gerepareerd.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:35

Leon, ik denk idd dat Snow zeer gevoelig is voor je buien. Ze zeggen niet voor niks: "het paard als spiegel van je ziel" Volgens mij is de band tussen jullie zo hecht dat je dit soort problemen krijgt als je niet lekker in je vel zit. Toen je beter in je vel zat schreef je de verhalen van de leuke dingen die je gedaan had met Snow. Klonk heel positief, jij was positief. Nu ws ben je niet happy en voelt Snow dat aan. Ik denk als je zulke buien hebt dat je dan niet moet proberen moeilijke dingen te doen. Dan juist de leuke dingen als het spelen doen. Beleven jullie beide toch veel lol aan? En de serieuzere dingen doen als je zelf goed in je vel zit! Eigenlijk is het heel bijzonder wat jij met Snow hebt, vergeet dat niet!!!
Bonte wat een toestand zeg!
Keeva leuke foto.
Ben benieuwd naar de foto's van Figje en Roos die Cheveyo gemaakt heeft.
Net teug van mijn werk. Nu 2 dagen vrij.