[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:05

Afbeelding

Hier een foto van mijn jaarling hengst!

Lucy_1

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:07

Neem me niet kwalijk, ik moet wel effe blijven oefenen, anders krijg ik nooit zo'n foto geplaatst.....

Afbeelding

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:13

Goedenavond allemaal,

Even snel een stukje schrijven,de cake en de appelcake staan in de oven en dan zo mijn appeltaart gaan bouwen !

Het was het dagje wel vanochtend hadden we een dief te pakken en die verbouwde mijn hele flesseruimte achter bij mijn servicebalie.
Ze moesten er met 3 man op springen om hem rustig te houden,was echt eng,ik had mijn doorgang deur dicht geschoven en een prullenbak ervoor gezet,ik dacht schiet hij ervandoor dan valt hij over mijn prullenbak !
Gelukkig kwam de politie dit keer snel,drie man sterk.

Vanmiddag was ik onverwacht vrij omdat ik maandag extra had gewerkt,dus de hele middag bij macho geweest,lekker poetsen en kltsen met de meiden !

Ik dacht vanochtend slim te zijn,ik heb een advertentie gezet op marktplaats voor een tweedehands recreatiemarathonwagen !
Had ik net 6 emails,allemaal zonder prijs of foto,alleen o6 nummers,schiet echt op !
IK heb dus iedereen vrolijk een email teruggestuurd voor de prijs en foto ?

Nou nu ga ik gauw weer aan de appeltaart,doei allemaal !

Vergeet ik helemaal,ik heb net cobstukken gehad,wie weet wie mevrouw van Ham is ?
Want de soap contineus !
Laatst bijgewerkt door jacky2 op 03-11-05 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:16

Keevagirl, coole foto! Lekker spelen

Leonoor! Hij is bont! Wat cool! Silas, waar heb je die gevonden? Gelijk al goed indoctrineren dus dat tinkers cool zijn?

Debo: mooie foto. Desillies... *kwijltuig*! En oohja.. leuk koppie!

Chubby schreef:
Had je nog maten voor mij ivm het zadel?

Is me helemaal ontschoten! Zal zien of ik na alles bijlezen nog lust heb om even naar stal te gaan (het is ook zo vér he... )

Grinnik Inezz.. wat een gare suffige blik heeft ie! (maar ziet er wel lief uit hoor

Jee Jacky... Enerverende dag dus Bij wat voor iets werk je dan?

En ik ben ook weer thuis Vandaag zijn ze uien wezen laden, en op ons erf kan je eigenlijk een rondje rijden met in het midden de kleine boomgaard, de schuur en de paddock van de paarden. Heb gehoord dat Dewi de vrachtwagens totaal niet geslaagd vond, had lopen rennen enzo. Dus heeft ma dr wat hooi gegeven op stal, vind ik best wel lief (van ma dan, want die heeft niks met paarden). En Hanneke is nog met Amanda wezen rijden, ben benieuwd hoe dat was Wel apart hoor, ik vertrouw dr compleet, maar toch, iemand op je paard zonder dat je dr zelf bij bent...

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:19

Bij een supermarkt !

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:39

Hallow

Wenk, lekker dat je kunt mennen met je paardje, de meeste tinkies vinden het heerlijk voor de wagen.

Pellie, Therapie gaat me wel helpen denk ik, vind het wel heel moeilijk om mijn houding te veranderen, maar gaat wel lukken.

Spetter uitgespetterd, yeahhh

Peeterlan, sterkte met je zoon.

Superroos, hier is het de hele dag wel aardig weer geweest.

Coydog, ik egenwijs???? haha, moest erg lachen om de opmerking, ik geloof dat je me door hebt

Indezz, ik rijd met een australian stock zadel, zit geweldig, maar ben zelf niet z'on superruiter hoor, ik heb gewoon een geweldig betrouwbaar paard waar je niet af kunt vallen

Vasthi, was zeker een opluchting het nieuws over mijn vriendin, ze was net weer een beetje aan het opkrabbelen na de bestralingen en de chemo's.
Waar kun je stemmen op de veulens?

Keevagirl, gave foto, niet bang dat de hond gewond raakt?

Leonoor, wat un schatteke

Shala, wat een supergoed nieuws zeg

Jacky, jij hebt een erg spannend ochtendje gehad zeg.

Zo, ben druk met de muziek voor p&k, en over de show aan het nadenken.

Ik zet ff een foto van mijn petekind Laura neer, vind het z'on gave foto, twee van mijn oogappeltjes, en ze kunnen het erg goed vinden met elkaar.
Afbeelding

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:44

Chubby; lees net je berichtje op m’n hubkes, moet er nog eentje eten!
Ga ik zo meteen doen
Jammer dat het rijden niet zo heel lekker ging.. wel gaaf van zaterdag!

WenK; lekker gereden zo te lezen! Super hoor!

Wat heb je een stoere Tinker, Spocky!

Bonte; die foto van Leon en Snow is inderdaad schitterend, ik vind alle foto’s in je profiel eigelijk super!

TM; fijn dat het meeviel van je vriendin!
Wat een geweldige foto van je petekind met je hond, echt superlief

Kan me voorstellen dat het zwaar is I_L!
Eventjes doorzetten nog!

Jacky; wat gaaf dat je mencursus gaat volgen! Ik wil dat ooit ook nog eens…
Staat op m’n verlanglijst
Heel veel plezier alvast!
Spannend zeg, op je werk! En jummie, appeltaart

Schrikken zeg, peetorlan!
Sterkte voor je zoon!

Super dat het met de paardjes zo goed gaat nu, Vashti!
En zo te lezen lekker een avondje uit geweest, ik ga heel af en toe welleens naar de Nobelaer, lekker een avondje cabaret ofzo, super!

Mooie foto, Keeva!

Dewi toch scheren, lijkt me wel een stuk makkelijker ivm rijden enzo

Leonoor; haha geweldige foto! Wat een schatje zeg, en inderdaad al gek op bont zo te zien

Wauw, prachtige foto, Debo!

Shayla; Toch nog een beetje een goed bericht voor jou en Shayla! Fijn dat je toch met een gerust hart kunt fokken!

Zo, ben weer bijgelezen!
Vandaag een drukke dag gehad op stage..
En helaas is het te vroeg donker om de paarden te doen 's avonds. Daar baal ik zo van, voel me gewoon schuldig. Ook al komen ze niks te kort.. wil toch iedere dag eventjes kroelen
En ik zie zo op tegen zondag.. ik weet zeker dat we zoveel spijt krijgen als we Kaylen verkopen, maarja, aan de andere kant staan ze niet thuis, en 3 paarden (waarvan een hengst) bij familie, is toch wat moeilijker.. hun zitten er ook maar mee..

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:53

Sorry voor mijn ego-bericht, heb alles gelezen, sommigen een PM gestuurd, maar ik heb nog steeds geen fut om te reageren... sorry.

Mariel, leuk dat je die foto in je profiel heb gezet

Maar vrienden voor het leven zijn we niet hoor, we zijn gewoon allebei prettig gestoord. Vandaag WEER een gevecht aangegaan met hem in de bak, gisteren heb ik maar 5 minuutjes eropgezeten en had het toen al opgegeven. Vandaag heb ik doorgezet.. een uur lang gevochten... Hij rent onder me vandaan en probeerde me er echt af te krijgen dmv allerlei gekke sprongen (bijv een steigersprong in de lucht en dan benen naar achteren slaan) en het stuur was ver te zoeken... (ziet geen muur of ander meer staan) Ik geef het op... Zo kent niemand hem, maar ik krijg het toch elke keer weer zo ver...

En heb hem juist deze winter op stal staan zodat we 's avonds konden rijden in de binnenbak.... Dus geen goed plan En helaas gaat buitenrijden/mennen ook maar zelden dankzij het seizoen.

Ik wil gewoon leuke dingen met hem doen... zo gek als we allebei zijn op spelletjes, kunstjes, springen, buiten sjokken/hobbelen etc... Maar met 5-8 man in 1 bak en dan nog zoveel in de andere bak, wordt je haast gedwongen om serieus te rijden....

Moest ff zeuren hoor... ik weet het nl niet meer

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:58

heeft ie niet ergens last van leon? zn rug ofzo? zoals corrie altijd al zegt, een paard bokt of steigert niet zomaar, dat is ergens van.. kan me niet voorstellen dat snowdon je 'gewoon'van zn rug wil hebben

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:00

ow en ik zou je vooral niet laten dwingen om serieus te rijden omdat anderen dat doen.. jou paard , jouw ideeen en jou plezier

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:01

Leon, ik sta er zo van te kijken dat het (steeds vaker) niet lekker gaat tussen jou en Snow. Van toen we nog samen stonden ging het iha toch altijd best lekker? Soms wel eens een dagje wat minder, maar lang niet zoveel en zo heftig als nu heb ik het idee? Vervelend joh!

Misschien zijn jullie gewoon meer buitenrijders? Maar je hebt gelijk, door het weer en vroeg donker wordt dat ook veel lastiger... Hoe is hij eigenlijk onder het mennen? (benevens het lichte steigeren bij wachten/vertrek) ?

Zelf rij ik ook niet graag in de bak. Zodra er meer dan drie mensen waren ging ik weg. Dan was Amanda haar concentratie kwijt, en ik vind er geen bal meer aan als ik zoveel op anderen let. Ik denk dat het hem daar ook deels in zit, jij voelt je "gedwongen" om serieus te gaan rijden, terwijl je gewoon wilt spelen... Heb je niet meer de mogelijkheid om overdag te gaan? Als het rustig is op stal?

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:02

Oef, jullie maken wel wat mee hoor allemaal : knallen tegen een boom, een dief in de shop, rodeo, etc... Een reality-programma is hier niks bij....
Ik hoop wel dat alle kids en animals opknappen, want het is niks als er iemand ziek is!!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:02

rugproblemen: Zat ik zelf ook al aan te denken, maar (weet niet hoe uit te leggen, moet je meemaken) aan zn moment van reactie te merken is t puur n 'onder-het-werk-uit-komen-poging' ofzo... met n buitenrit deed ie t laatst ook... hij moest en zou voorop. Als we alleen zijn in de bak is er ook totaal geen probleem.

Vandaag dacht ik dus een rustige bak aan te treffen, ik ging eens een keer in de middag ipv in de avond, maar nu waren t dus 5 anderen alsnog en in de avond zijn t dus 8 anderen.. schiet niet veel op... Dan zou ik na 10en of rond 6en moeten gaan rijden en dat is niet echt een mogelijkheid.

Overigens is ie met mennen superbraaf (alleen soms wat ongeduldig)

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:07

Hoe lang speelt dit al met Snowdon?

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:09

Te lang Met periodes.... Deze periode duurt nu zo'n 3 weken ... Vorge week heb ik 3 x gereden (alledrie feest ahum), de week ervoor had ie rust en die weken ervoor reed ik elke dag maar langzaamaan begon t gedonder.

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:11

ja maar kan het niet zijn dat als je met meerdererijd hij meer gefocust is daarop en dus niet ontspannen is en daardoor zn rug wegdrukt ? is een mogenlijkheid denk ik zo...
maar vind het vervelend voor je

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:12

Hoe lang ben je al bij deze stalling, Snowdon? Wat is er de laatste tijd veranderd? In de situatie? In jou?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:14

Hmm.... hij zou nu een jaar of 6-7 moeten zijn he? Dus volgroeid (puberen kan niet)... Ik zou verder nog denken aan het feit dat ie voelt dat ie zich moet bewijzen? (voorop dringen). En dat jouw stal gewoon te druk is... Dat ie teveel indrukken te verwerken krijgt, en gewoon niet weet wat ie moet doen (je weet wel van de psychologie, paard wil twee reacties doen (vluchten of kijken) maar weet niet wat te doen, dus hij kiest voor iets totaal anders... Maar dat zegt deze leek ook maar...

Hij heeft eerst op die stal gestaan waar je nu stond, toen naar Dronten, was relatief rustige stallen vond ik, toen op een wei achteraan, dus ook heel rustig, toen weer naar huidige stal maar op de wei. En nu staat ie op stal. Ik zou het zo houde op teveel mensen, teveel indrukken, en dat ie rust nodig heeft...

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:18

Staat hij ook veel op stal of loopt hij de hele dag buiten?

En Maya : dat veulen heeft geen suffige blik : hij is gewoon gezellig leip!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:20

Grote kans, jilleroo... Want gespannen is ie zeker... Binnen 10 minuten doorweekt van het zweet en normaal stappen is er niet altijd bij.

fjordkootje: sinds begin oktober staan ze dus 's nachts op stal ipv 24 uur per dag buiten.... dat is voor hun de grootste verandering. Daar kwam bij dat Snow dus meer aan het werk gezet werd, maar nu hij weer minder werkt, lijken de problemen nog steeds groter te worden.
En mijn situatie is eigenlijk niets veranderd, maar ik ben een wandelende tijdbom qua buien.... Ik weet dat het een combinatie is van iets bij Snow en grotendeels mijn 'buien'. Maar dat is altijd al zo geweest... en bleef op uitzonderingen na binnen de perken. Nu wordt het van Snowdons kant wel heel extreem, terwijl ik juist minder 'ontplof'.

Maya, wat je schrijft is waar, maar in hoeverre moet ik hem rust gunnen? Gewoon heel de avond op stal laten staan en van 9 tot 5 a 6 op de wei, alleen eten geven en eventueel borstelen en wandelen over het erf....? Ik weet het gewoon niet meer waar ik goed aandoe... Kan gewoon wat Snow betreft niet meer helder nadenken.

PS: Nee, ik denk NIET aan verkopen of wegbrengen naar een ander thuis. We moeten hier doorheen. We zijn een team, toch?

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:30

Oef moeilijk hoor, je zou effe in zijn hoofd moeten kunnen kijken....

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:32

Zou idd heel wat schelen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:32

coydog, hopen op een vrij middagje dus!

vasthi, weer lekker naar het theater geweest
met vasthi alles goed en cesair dus ook steeds beter in de groep, fijn toch!

maya, dewi dus scheren, als ik het zo hoor had ik het denk ik ook wel gedaan, volgens mij dan die dunne streep zeg maar over hals en buik waar het zweten het ergst is ofzo... weet t ook nie hihi

keevagirl, super foto vam kyara, wat is ze mooi!

leonoor, prachtige foto van josephine!

debo, leuk zo'n overwacht bezoekje, super foto geworden
leuk ook van je dochter, klikkerdieklak hihi

chubby, jammer dat ze binnen stond vandaag idd, was zulk lekker weer nog

shayla, fijn dat dr vorm van artrose niet erfelijk is, maar wat ik me afvraag, zijn stijfe kootgewrichten ook niet erfelijk, net als zwakke koten enzo... weet t ook niet hoor
maar dat zou je dan met een goede hengst waarschijnlijk op kunnen lossen, maargoed, ben blij voor je

indezz, prachtig beessie die donkerbruine
mooie ogies zeg, echt heel erg aan de voorkant van zn hoofd, zijn vaak erg zelfbewuste paarden

jacky, succes met je appeltaart
schrikken zeg van die dief bahbah
maar wel lekker middagje vrij, dus lekker bij macho tot rust kunnen komen

tinkermuts, mooie foto, leuk dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden

mazzelmeid, kan me voorstellen dat je tegen zondag opziet, sterkte vast...

leon moeilijk... echt rot voor je hoor
mag ik vragen hoe ver je in het boek van hemphling bent...
daarin staan een boel dingen die betrekking hebben op dit soort dingen
gaat over van dat je paard dus het ergste in jou naar boven kan halen, maar zeg maar als spiegel, dus wat jou irriteert aan hem, irriteert je eigenlijk aan jezelf, is heel moeilijk uit te leggen, en absoluut niet als kritiek,
ik wilde er zelf ook niet aan geloven, maar kleine dingen waar ik me aanirriteer irriteer bij fig, dat zijn problemen met mezelf
vecht ik met hem, dan vecht ik met mezelf
(en nu snap ik t zelf ook nie meer hihi)
denk ook aan de mooie dingen die je met hem kan, hoe vaak jullie wel 1 zijn, want dat vind ik echt... meen ik
maar begrijp heel goed dat de negatievere dingen zwaarder voor jezelf wegen zeg maar (staat ook in het boek meen ik) terwijl misschien 70/80 % misschien nog meer, gewoon geweldig mooi is...

zo nu mijn verslaggie
super dag gehad
cheveyo was dr rond half 2, nadat ze eerst naar de kerk was gereden haha kwam ze toch eindelijk bij ons op stal
fig eerst lekker opgehaald uit de wei, druk foto's makend en kletsend terug naar stal
figje was nog lekker vervelend hihi
en toen lekker aan de slag gegaan, we hadden een heel parcoursje gemaakt, ga het nu niet allemaal uitleggen want er zijn foto's van dus dan leg ik het daarbij wel uit, anders is het te lastig
ff lekker met niks gehobbeld, en later met zadel
cheveyo zelf heeft dr ook nog ff op gezeten, fig wilde eerst niet lopen, t is zo'n malloot met anderen echt waar, hihi maar na consequent zijn ging t lekker, moet maar eens terug komen als ze weer helemaal goed kan rijden
de k3 toeter was mee en er is flink getoeterd, haha we hebben het op film
de foto's zijn echt keigaaf geworden, vind ze echt super mooi, kan niet wachten tot ik ze heb hihi
zeer geslaagde, DOLLE LOL dag, he jellie

nu enorme pijn aan mn benen, kan toch niet van vanmiddag zijn, maarja wel beetje veel gelopen, maar moest kunnen zei fysio... weet t ook nie
weersverandering weer misschien
morgen half 2 in ziekenhuis zijn, *duimduim*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:41

Leon, hebbie gelijk in, ik zou het ook niet goed weten wat te doen hoor... En 's ochtends werk je altijd? Vast wel zeker... Mssn eens wat wandelen langs de weg anders?

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:46

snowdon schreef:
We zijn een team, toch?

Zo is het maar weer
heb even bijgelezen en ga nu naar het politiebureau aangifte doen. Tot zo