[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:01

Even een ego post ;)
Super trotse paardenmama hier! Gijs heeft gisteren met Wendy mee gedaan aan een dressuurclinic van Ingrid Gerritsen en ze deden het zo goed! Zéker gezien het feit dat het pas de tweede keer op vreemd terrein onder zadel was voor Gijssie!

Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:34

jorretje schreef:
Even een ego post ;)
Super trotse paardenmama hier! Gijs heeft gisteren met Wendy mee gedaan aan een dressuurclinic van Ingrid Gerritsen en ze deden het zo goed! Zéker gezien het feit dat het pas de tweede keer op vreemd terrein onder zadel was voor Gijssie!

[ [url=m/yImrfm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappe Gijs!! Had de foto's stiekem al gezien op Facebook Haha. Ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Hopelijk komen we elkaar dan nog keer tegen op wedstrijd.

Ik krijg zondag les van Wendy ben benieuwd :D

Nientsje

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:40

Knappe Gijs!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:37

Gijs is een lekkere tank zeg! ......verliefd......

Ik zag dat er wat over stalling werd gevraagd. Ceaden staat 24/7 buiten in een paddock paradise. Bevalt prima. Onbeperkt hooi en in een grote groep. We voeren hem eigenlijk niet bij. Hij zuigt het hooi naar binnen als spaghetti :Y) . Na het werk krijgt hij soms een weidekoek. Maar meer krijgt meneer ook nooit eigenlijk.

Sjimmie is 35 en die staat overdag op de wei en s'nachts lekker op stal. Hij krijgt 2 keer daags 1 kg muesli met omega 3. En over de week verdeeld 3 keer een volle emmer met 5 kg pap (mengsel bietenpulp, slobber, kurkuma, zout, olie, pijnstillers en ontstekingsremmers)

2 Tegenpolen dus hahaha

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:40

missanita84 schreef:
leuke foto,s kimley! ze heeft ook wel wat weg van paddy vind ik haha

shelly leuk!! ben benieuwd naar de foto,s

lkkr olejeon ! was is het heerlijk weer voor!

wij hebben vorigeweek ook een shoot gehad, nou hij was heeeeeel wakker tjee haha
dat leverde vast mooie platen op, hebde foto,s nog niet binnen dus ben ook benieuwd!
helaas kon ik gister niet naar de ossenrit in eext mijn rijmaatje waar ik mee zou gaan had vorigeweek een flinke ontsteking in de kaak, en zag het nog niet zitten... wel heb ik gister zelf rondje gereden buiten hij was erg voorwaarts dus waren we er ook zo weer!

Dankje! :D

Ja het weer was heerlijk he !

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:02

Kimley, dat halster is leuk. Heb hem ook al in het echt voorbij zien komen.

Goed van Gijs! Lekker dier is het.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:11

Mandyy schreef:
Kimley, dat halster is leuk. Heb hem ook al in het echt voorbij zien komen.

Goed van Gijs! Lekker dier is het.

Ja heel leuk is die ! <3
Inmiddels ook maar een kap op tegen die nare vliegen!

Afbeelding

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:34

Stoer halster!

Gijs heeft 3 jaar lang 24/7 buiten gestaan in een kudde met 's winters een schuilstal. Het is gebleken dat hij stiekem een stalpaard is.. Ik trof hem 's winters 9 van de 10 keer aan ín de schuilstal. Nu staat hij s' winters 's avonds op stal. Had het niet verwacht, maar hij is gelukkiger als hij lekker op stal kan :'). Hij vind het héérlijk, gaat altijd briesend zijn stal in, zijn eigen veilige plekje. Fijn knabbelen en als t hooi op is gaat ie gewoon verder met het stro :roll: (hij eet (en krijgt) écht veel ruwvoer). Ook op vreemd terrein gaat ie maar al te graag op stal en begint dan standaard meteen tevreden aan zijn vloerbedekking := .
'S winters krijgt hij 2x per dag een halve maatbeker vitalbix, 's zomers als hij op de weide staat krijgt ie af e ntoe een appeltje en brok (vitalbix) alleen na het werk.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:31

lillypon schreef:
<3 <3

Ik denk dat je foto het niet doet??

Vanavond weer even naar mouse, heerlijk dat lang licht blijven! :D

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:52

gijs is een mooi paard, ja is heerlijk dat het langer licht is.heb je nog gereden kimley? :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 06:55

OleJon schreef:
gijs is een mooi paard, ja is heerlijk dat het langer licht is.heb je nog gereden kimley? :)

Nee.. er was niemand om te helpen.. en nu ze zo gek doet ga ik niet alleen :')

Wel lekker aan de longe gehad! :)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:06

Stoere Gijs!!!

Storm krijgt nu iets minder vitalbix en het lijkt dat hij iets normaler aan het worden is hahaa. Nog steeds erg voorwaarts en allert maar bommetje gevoel. Hij doet het trouwens super onder het rijden. Zijn nu langzaam aan de galop aan het werken, wat vooral ik heel moeilijk vind. Hij vertrekt dan echt hahaa en zet zo hard af dat ik helemaal mijn balans kwijt ben. Linksom hebben we nu goed onder de knie, maar rechtsom heeft Storm ook last van zijn balans dus daar moeten we even aan werken. Komt goed.

Woody is de perfecte kinderpony. Mijn nichtje heeft nu haar 1e rijlesjes op hem. Ook rijden mijn zus of ik hem 1x in de week en 1x in de week grondwerk. Woody moet nog veel leren en de meiden zijn nog te klein om dat zelf te doen. Silvy (mijn dochtertje) rijd hem ook maar heeft nu even geen les met hem. Zij is begonnen met het Young Leaders Program op de manege. (even google als je hierover meer info wil) Dus even geen tijd voor extra les met Woody.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:07

Jane2 schreef:
Stoere Gijs!!!

Storm krijgt nu iets minder vitalbix en het lijkt dat hij iets normaler aan het worden is hahaa. Nog steeds erg voorwaarts en allert maar bommetje gevoel. Hij doet het trouwens super onder het rijden. Zijn nu langzaam aan de galop aan het werken, wat vooral ik heel moeilijk vind. Hij vertrekt dan echt hahaa en zet zo hard af dat ik helemaal mijn balans kwijt ben. Linksom hebben we nu goed onder de knie, maar rechtsom heeft Storm ook last van zijn balans dus daar moeten we even aan werken. Komt goed.

Woody is de perfecte kinderpony. Mijn nichtje heeft nu haar 1e rijlesjes op hem. Ook rijden mijn zus of ik hem 1x in de week en 1x in de week grondwerk. Woody moet nog veel leren en de meiden zijn nog te klein om dat zelf te doen. Silvy (mijn dochtertje) rijd hem ook maar heeft nu even geen les met hem. Zij is begonnen met het Young Leaders Program op de manege. (even google als je hierover meer info wil) Dus even geen tijd voor extra les met Woody.

ja, en dan zijn er mensen die dan denken dat tinkers alleen maar sloom zijn. nou die hebben het echt mis. nikki is hartstikke voorwaarts hoef geen been te geven, maar alleen maar aan draf te denken dan zitten we
er al in haha :D

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:08

Kimley schreef:
OleJon schreef:

Wat doet ze dan?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:10

haha hier ook geen slome!
zowel inde bak en buiten heeerlijk te rijden, al moet je er wel tegen kunnen denk ik, een bokje keert hij zijn hoef niet voor om -O- :j

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:19

OleJon schreef:
Kimley schreef:

Wat doet ze dan?

Als ik op wil stappen en been eroverheen gooi is het bit vastpakken.. houding giraffe en kijhard gaan draven |o
Eerste 10 min is er geen land mee te bezeilen.. zo heet en schiet voor elke beenbeweging weg %)
Gewoon puur puberen en uitproberen, maar vind het wel fijn als iemand er even bij staat met opstappen zodat ik in ieder geval 2 voeten in de beugel heb :')

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:57

en als je eerst een poosje met haar rondwandelt? Dan kan ze even tot rust komen. Hier is ook een jonge 5 jarige die nogal vlotjes gaat (balansprobleem) maar met vooraf even rust ingebouwd gaat het beter. Opstappen vindt ze ook nog wat eng, dus dat gaat in slowmotion met een opstapje en een los teugeltje. Ze moet leren gewoon rustig te blijven staan, en dat gaat zo steeds beter.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:39

Hahahaha hier andersom hoor. Ceaden doet vooral zijn best om zo schijndood mogelijk over te komen. Je kan je zweep op hem kapot slaan. Hem keihard trappen. Boos worden. Niks helpt. Hij blijft gewoon door sukkelen in zijn eigen tempo. Enige wat werkt is hem kierewiet maken met overgangen. Na een tijdje gaat hij dan wat meer aan mijn been lopen. Na een tijdje gaat hij een beetje kreunen ook.....want tja hard lopen moe. pffffff verschrikkelijk.......
Mijn andere tinker is het tegenovergestelde. Als ik 1 bil verschuif vliegt hij naar voren. Toch wat prettiger.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:38

Nee dat maakt niet uit Floortz :)
Het is (denk ik) puur uitproberen, want zodra je haar 'erdoorheen' rijdt is ze heel fijn te rijden daarna. Opstappen doe ik altijd al met een krukje, lichamelijk mankeert ze denk ik niks hoor. Ostheopaath is erbij geweest en tandarts en alles ook, dus daar maak ik me geen zorgen om :)
Ik denk dat het gewoon is dat ze onder het werk uit proberen te komen :) opzich niet erg. Bijna elke jonge pony heeft dit wel.. maar met opstappen is het even fijn als iemand haar even ho kan zetten :D
Komt wel goed met de tijd :o

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:54

Oh, vast wel. Soms duurt het even voordat ze zich netjes gedragen. Mijn tinker was verkeerd beleerd en stond nooit stil met opstappen. Dat vertelden ze al gelijk bij de koop, mijnheertje deed gewoon een stap opzij... Met iemand erbij ging het prima, maar alleen was het geen doen. Zonder krukje trekt het zadel scheef, dus na heel veel oefenen staat hij nu keurig stil, en kan ik opstappen en blijft hij ook staan tot het vertreksein. Af en toe probeert hij het nog als hij geen zin heeft. Bad luck... :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 14:14

Gaat welweer over idd. Paddy heeft ook tijdje gebokt, gewoon dom door doen en.toen wast snel klaar .

dochter even uit stappen

Afbeelding

Zelfs zijn staart is blij opt ggras... *\o/*
Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:40

Jahoor, zal de leeftijd wel wezen :')
Ik zou morgen les hebben.. maar ze loopt niet goed. Dus maar even lekker samen gespeeld in de bak <3

Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:32

Leuk halster heb je!

Vandaag lekker de duinen weer in gegaan

Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:10

Dankjewel!

Heerlijk zo die duinen in :D

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:01

Leuke foto's komen er voorbij!
Wat zijn jullie sokken wit zeg! :oo