[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:23

Ik ga wel uitmesten, hebben we dat in ieder geval gehad. Waar rij jij eigenlijk als je naar buiten gaat?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:27

Goed bezig :)

Zac staat in Twekkelo :) daar is een klein bos vlak bij stal waar je je wel een uurtje kunt vermaken :)
Dus vaak ga ik daarheen.
Soms maken we een uitstapje naar de marssteden, (industrieterrein met een flinke vijver waar je leuk omheen kunt rijden, maar het industrieterrein gedeelte is wat saai) maar alleen op Zondag.
En als ik zin heb in wat meer uur buiten ga ik naar buurserzand of haaksbergerveen, das een kwartiertje met de trailer.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:42

Ik ken dat gevoel wel Caily.
Ik kijk vanavond even op de laptop naar die site :D
Feike heeft een lastige maat qua neusriem. Full past wel, maar dan wel alleen op het allereerste gaatje :+

Veel plezier met je ritje Dott!

Ik ga nu eerst paasbrunchen en vanmiddag even trainen met Feike :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:56

Chimello@ Het klinkt goed inderdaad enkel het geen mij dan terug tegen houd is Limburg. Niet omdat ik daar niet graag ben, in tegendeel maar die afstand met de paarden en andere dieren en nog andere dingen. Op en neer reizen is geen optie dus zou al vast zitten aan een kot maar wat dan :\ . Beste voor mij zou zijn als ik iets vindt of in Kortrijk of in Gent, mijn moeder sprak ook van A'pen en dergelijke maar ik wil niet meer dagelijks zo een grote afstand afleggen. Die dagelijks 2u40 min in totaal met de trein werden mij echt te veel met het gevolg dat ik er op een gegeven moment geen klop meer voor deed en mijn toetsen letterlijk in de trein leerde maar verder niet |o . Terwijl Gent aangenaam zit van afstand op dat vlak 25min met de trein en eventjes met de bus en ben er al :) .

En foto zie ik niet meer zitten behalve als ik vrijstellingen kan krijgen want de al 2x alles opnieuw geleerd en zou dan nog is alles opnieuw leren :roll: . En uiteindelijk eindig ik met klopt het zelfde papier als dat ik nu het geen waarmee ik bezig ben afmaak "Prof fotograaf". :')

Besluiten nemen is zo leuk toch muuh :+ .

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:31

Vannacht weer een veulentje geboren net na middernacht :)
Fancy Lady wou toch liever geen paasveulen :D maar het is er wel een hele mooie geworden, een lief merrie'tje met 1 blauw maanoog genaamd Katinka :)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:38

Wauw, gefeliciteerd

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:08

Wat leuk Claudia, benieuwd naar foto's! En gefeliciteerd :)

Dot, have fun! Ik ben te lui om te rijden nu. Straks weer 10 boxen mesten, miet mn krachten sparen :')

Lor en Brussel dan? Zit ook een reclame opleiding :) drie klasgenoten die de master hier doen op de MAD komen van daar.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:49

Gefeliciteerd ! :)

Nou heb net een interessante gevonden aan Howest Kortrijk zelf die mij ook aanspreekt Digital Design and Development . Er zit een stuk foto, typografie, video etc in. Nu in mei is het infomoment dan eens gaan kijken. Ik ga ook eens de boeken van mijn broer van semester 1 van grafische en digitale media bekijken nog, die optie blijft openstaan ook nog :j .

Als het kan blijf ik dicht bij, als je al eens dagelijks hebt moeten ver reizen voor studie en dan terug naar dichtbij komt dan vermijd je voor terug verder te gaan... enige optie om verder te gaan is op kot maar zou dan eigenlijk al willen een aantal dieren meenemen en Jack dicht bij mij houden maarja dan moet je al geluk hebben en daar ga ik het niet van laten afhangen :') .

Maar die richting in howest klinkt op zich goed en ook 200% jobkans waarbij je vaak al via je stage plaats je job hebt direct full time :j . Ook zowel binnen als buitenlandse stage's en een studie uitstap naar San Francisko om bedrijven zoals google, adobe, facebook, ... te bezoeken (we gaan maar even niet denken aan het kostenplaatje van die reis :') ). Maar van die stage met wat geluk kan ik die stage afstemmen op regio en kan ik dan tijdelijk verder reizen maar stel dat ik dan aangenomen wordt voor full- time .... dan zit ik direct in de regio dat ik wil wonen eventueel... maar bon eerst informeren en met wat geluk :D .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:51

Gefeliciteerd met de veulie

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:58

Duim voor je Lor!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:35

Claudia gefeliciteerd! /3 *\o/*

Lor die opleiding klinkt mooi, wat heb je veel uitgezocht. Succes met beslissen :)

Lotte sterkte misschien is het nu al geweest?

Ik ga ook eens op die site snuffelen... Tnx voor de tip.

Nientsje wat een superleuk verhaal weer van je buitenrit, met alle bewonderaars :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:19

Gefeliciteerd met je veulentje!!
Snel een foto plaatsen hoor!!

Succes met het maken van een besluit Lor!

Ik heb vandaag weer in de bak gereden, en geoefend met de galop, aanspringen gaat steeds gemakkelijker en door galoperen in de juiste galop gaat ook steeds beter :D
En vandaag voor het eerst even op Feike gereden met bbp, even uitgestapt.
En wat was hij weer braaf!!!
Afbeelding
Ja mijn benen, maar dat had ik alleen onder het maken van de foto :') Lette niet op mijn benen :=

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:37

gefelciteerd met t veulentje!!!

vandaag naar divoza geweest....was er ook zo weer weg.wachtrij naar de kassa stond tot bovenaan de trap!zeker een 100 mensen die stonden te wachten om af te rekenen.en dan nog een boel mensen die spullen aan t uitzoeken /passen waren.het idee van een paasei vinden was al vervlogen,maar dit werdt me een beetje te gek.
we zijn naar katwijk gereden,dat ligt tegen mijn woonplaats aan.daar ligt een klein lokaal ruitersportwinkeltje in een boerderij.daar is het nooit druk,en vaak nog goedkoper omdat het niet zo luxe is ingericht in een normale winkel.
daar ben ik wel geslaagd voor wat ik nodig had.en nog 2 halstertouwtjes cadeau gekregen.toch een paasverrassing dus!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:42

Ja ik hoor "overal" dat het enorm druk was vandaag in de Divoza's :oo

Wat leuk zeg dat je 2 halstertouwen cadeau gekregen hebt :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:51

nou ja,ik 1 en mijn ouders 1.mijn vader heeft voor zichzelf nieuwe chaps gekocht:hij gebruikt voor de post bezorgen chaps tegen de koude wind in de winter.hij vindt dat echt superfijn.
dus vandaar dat het 2 touwtjes waren.
ik kon ook kiezen voor sokken of voor een borstel,maar kousen draag ik alleen tenniskousen en borstels heb ik nog voldoende in voorraad.van touwtjes heb ik nooit genoeg

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:14

Bedankt voor de Divoza-update Ellie en Nientsje. Ik ben namelijk niet gegaan maar zat vanmiddag te dubben of ik snel van stal weg moest gaan om nog gauw te kunnen gaan. Toch maar lekker rustig op stal gebleven, dan ben ik nu blij!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:23

ik had verwacht dat het druk was,maar zo druk :n dat ook weer niet

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:28

Update... Net online nog wat gekocht... O:) Kon het niet laten! Ik wou zo graag de blauw-bruine harrys Horse cap :D
En laatst bij de Agradi 30% actie (had ik op gewacht!) was die kleur er gewoon helemaal niet meer bij.

Bij Divoza is hij met 25% nog twee euri goedkoper dan 30% bij Agradi. Door de Divoza- verzendkosten weer drie euri duurder. Maar voor €3 rijd ik niet naar Zoetermeer :)

*goedpraat, goedpraat*

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 00:23

*\o/* +:)+

Goed bezig :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 00:40

Nice, koopjes zijn altijd zo fijn <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 06:50

Hihi beter! :D

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 09:46

Nice koopjes allemaal!!! *D
Hier zondag op meeting geweest met knappe Saar

Hier een fototje
Afbeelding
Afbeelding

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:03

Gefeliciteerd met de veulentjes en de aankopen!

Saar is leuk!!! Mooie foto's. Wist niet dat ze al onder t zadel was.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:06

Leuk al die aankopen :j

Oh Saar ziet er echt zo schattig uit <3

Oké, het zijn niet de beste foto's omdat moeders steeds om Katinka heen draait, want ze wil haar prachtige veulen natuurlijk goed beschermen :) Maar dat versta ik wel, veulen is er dan ook nog maar net uit. Dat betert allemaal wel als ze zich beter voelt :j

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag komt er ook een klein communicantje naar hier om foto's te laten maken met 1 van onze paarden, en we gingen als verrassing misschien ook proberen om met 1 van onze veulentjes op de foto te gaan, dat zal ze vast leuk vinden :D

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 10:08

Ja nog niet zo lang hoor *D
Hier 3e keer en 1e keer draf & 1e keer echt buiten met andere paarden en een menkarretje om dr heen
maar ze gedroeg zich voorbeeldig!

We doen rustig aan met dr hoor. Hebben geen haast en ze is nog wat schraal, de wintervacht heeft haar veel energie gekost. Ze krijgt onbeperkt ruwvoer hele winter al wel maar toch nog wat schraal dus hopelijk snel zomervacht en dan zal ze vast een flinke meid gaan worden!

We pakken wat beginselen op en dan mag ze in de zomer lekker 3 maandjes bijkomen/vakantie en dan weer in het najaar oppakken en dan in de winter weer even vakantie.
Althans zo denken we het te gaan doen *D
Maar uiteraard afhankelijk van hoe ze het gaat doen en hoe ze in dr vel zit!