[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:14

Is dat iets dat zij uitkiezen of kan je daar ook op stemmen ?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:22

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:50

hoop gelezen.. zit onder een steen hoor.. :D maar ik heb niet zoveel te melden haha
leuke fototjes weer gezien,
jack een nieuw zadel.. Jess een nieuw zadel.. leuk hoor!
Andrea, gefeli! leuk hoor.. toch wel fijn, iemand die je kan helpen. hoe is het met Jaron's gezondheid?
Goed hoor Karlijn, is dit hoofdstel soms wat voor jou ;)

http://www.bokt.nl/markt/ad/168057/mooi-roze-hoofdstel-cob

Hmm Jorine, lastig hoor.. je kan ook kiezen 1 kado van vriend lief en van de centjes die je misschien wel krijgt het andere kado.. ;)
Ik zou zelf eerst bedenken wat je wil gaan doen,
Ga je voorlopig nog niet rijden (ook volgend jaar niet) zou ik voor de kaptoom gaan, zodat je wat kan gaan longeren enzo.

Ben je van plan om met Gijs te gaan fietsen en volgend jaar te gaan rijden dan zou ik persoonlijk voor het hoofdstel gaan.
Ik zou dan een hoofdstel kiezen naar de kleur van je overige tuig.. dan hoef je volgend jaar niet alles meer aan te schaffen (mits je dat mooi vind natuurlijk). :')

ik heb zelf ook voor dit hoofdstel gekeken en nog voor een andere van hun (gelijkend op de Hooks) uiteindelijk heb ik er eentje op de kop getikt bij een manege in de buurt :P anders was het een van die hoofdstellen geworden voor Denz.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:47

Vandaag heerlijk met Amory (m'n jongere zusje) en Skippy aan het werk geweest.
Skippy is het gewoon van in de koets te lopen en gewoon eens zonder het zadel op de wei rond te hobbelen met iemand op z'n rug.
Maar aangezien mijn zusje haar andere pony zwanger is en ze het rijden erg mist wou ik iets voor haar doen.

Daarom ben ik begonnen met Skippy eerst rustig aan het zadel te laten wennen tijdens het longeren.
Ik had toch tijd genoeg na m'n examens en ben danook meteen daarna begonnen.
Vandaag 4 weken later vond ik dan toch dat ze er beiden klaar voor waren.
Dus eerst zoals gewoonlijk meneer gelongeerd en daarna gevraagd of Amory zonder de longe wou.
En meneer gedroeg zich perfect! Van een wilde hengst is tijdens het rijden helemaal geen sprake.
Ik heb ze vandaag wel enkel nog laten stappen en aan Skippy aan het sturen laten wennen.

Maar ben echt al zo trots op die twee, had echt kuren van Skippy zijn kant verwacht :')
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:17

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:36

Wow echt Full bij Diaz ? Had der echt pony/cob geschat. Jack heet pony/cob en als je geluk hebt full op het kleinste. :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:35

whoeee die roze!! gaaf!

Jaron gaat aardig! gister meer dan een half uur gelopen zonder hoesten!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:35

ahh die twee kleintjes <3

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:11

Mijn tuttie vandaag.. ze was wel erg gespannen..
had al een tijdje niet meer met haar gewandeld :')
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:51

Ja Diaz heeft een groot hoofd! Western hoofdstellen (dus zonder kinriem, frontriem en neusriem) kan ik wel cob doen. Neusriem maat Full zit op het laatste gaatje, en ze is nu al uit 2 halsters maat full gegroeit!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:32

Groter hoofd dan verwacht, hier kan juist de frontriem krap zijn maar voor de rest prima maat cob :D .

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:36

hihi.. dan heeft ze wel een vreselijk groot hoofd hoor.. want ik ken een aantal hengsten met een grote kop maar zelfs die passen een normale full.. of jou halsters vallen kleiner uit.. dat kan natuurlijk ook nog.
het zou namelijk betekenen dat diaz op een maat trekpaard zit kwa hoofd... :+
dat roze hoofdstel was ook maar als grapje bedoelt.. puur omdat ik weet dat je roze fan bent ;)

Fijn andrea!! ben benieuwd hoe ze het samen gaan doen!

leuk die shet.. en roos.. lief koppie heeft ze toch..

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 00:52

Denk dan eerder inderdaad een breed hoofd als je lengte wel kan zoals bijv een westernhoofstel.
Grace heeft cobmaat, maar dan ook de neusriem op een van de laatste gaatjes.

Nou ik ga mijn een-na-laatste nachtje in...

Roos lekker alert bij het wandelen :-)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:20

Hmm had Diaz' hoofd niet zo groot geschat.. vind Gijs al zo'n groot hoofd hebben (vooral toen de rest van zijn lijf nog niet bijgegroeid was haha, nu is ie wel in verhouding). Die heeft halster maar Full en dan op t 1 na strakste gaatje, dus neem aan dat ie daar niet meer uitgroeit...

Lief Claudia!
Oh dat roze hoofstel!!! Ik zag m al langskomen op de boktmarkt... Als Gijs nou gewoon een zwartbonte merrie was geworden net als mama, dan had ik lekker penny alles roze gekocht haha.

Roos lekker wakker.
Jess de laatste nachtdienst weer achter de rug.
Fijn genieten van de zon van t weekend!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:35

Aaah was een lieve shetlander, knap ding!

Oeeeh dat roze hoofdstel! Ik mag alleen niks roze meer kopen. ;(

Juul is lekker aan de wandel geweest.

Ik heb Lilly gister zonder zadel gereden;
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:58

Bij Full hoofdstellen zitten de bakstukken e.d. op de kortste gaatjes, dus daar zou ze misschien net cob van kunnen hebben. maar neusriem, frontriem e.d. is dus echt dik full.. ik vind het ook maar een gek gezicht een pony met zo'n grote knar hahaha

Van de halsters snap ik gewoon geen drol.. misschien waren het inderdaad kleine maatjes full.
De Full van eskadron zit wel goed:

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:37

Ik heb voor mijn KWPN merrie ook full. Die heeft een Friezen hoofd dus lekker groot en grof.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:39

Jack heeft echt een klein hoofdje zo te horen :') .

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:54

Wat aan het rekenen geweest net (moet kijken voor er aan te kopen) en zou naar mijn berekening 80/90 pakken hooi nodig hebben en 40 voor droog (meer hooi kunnen we niet droog bewaren in 1x) en zou daar dan van oktober/november tot juni/jullie mee moeten toekomen kan dit kloppen ?

Kleine baaltjes van hooi doe ik 1,5/2 dagen per pak (te zien van de inhoud) en voor droog 2,5 a 3 dagen per pak. Naar mijn berekening zijn dat ongeveer 180 dagen aan hooi en 120 aan voor droog.

Vanaf April gaat die enkele uren (iedere maand iets meer) de weide op kunnen en met wat geluk vanaf juni/jullie 24/7 tot oktober/december.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 00:36

ik reageer ook weer even.ik heb t van de week veel te druk gehad met vanalles en nogwat...

oa heb ik een testritje in een auto gemaakt.hij beviel eigenlijk best goed,maar t gaat m niet worden i.v.m ontbreken stuurbekrachtiging.maar weet nu wel dat ik zo'n auto ga willen.doorzoeken dus!
natuurlijk weer les gehad,deze week had ik duidelijk een goede week.draven wordt steeds gewoner,maar dat concentreren vindt ik best pittig.na een kwartier merk ik dat t wel op is,dus voorlopig nog maar 2 keer een kwartier ipv 1 keer een half uur.
nieuwe wasmachine geregeld,oude is kapoeto.helaas wordt deze pas volgende week zaterdag geleverd,handwassen dus en een was naar mijn broer brengen...
bezig met een vakantie te regelen...nog niet gelukt,maar zondag moeten we gewoon van onzelf beslissen.
het trainen met eros gaat ook gewoon door.een nieuwe tactiek doet het steeds beter gaan.je ziet dat hij sommige dingen lastig vindt,maar voor hem is alles nieuw en voor de bijrijder ook.maar ik ben dik tevreden over de vooruitgang,en de bijrijder ook.de wedstrijd gaat de 27e zeker door,we zien wel wat t brengt.een goede ervaring in ieder geval

@diaz:jou eskadron halster lijkt op die van mij.t zou best dezelfde kunnen zijn,maar kan t helaas niet helemaal goed zien op de foto.

verjaardagcadeau's,tja over ruim drie weken ben ik ook aan de beurt.als ik al cadeau's krijg(meestal doen wij niks aan cadeaus ,je blijft aan het uitwisselen),dan vragen ze al wat ik wil hebben.dit jaar zou ik een mooi antwoord hebben:geef maar iets wat ik kan gebruiken bij de paarden,of modelpaardjes als ze die kunnen vinden.

hoop zo snel mogenlijk weer mee te kunnen kletsen,want ik heb t wel gemist.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 00:37

nee was niet de laatste nacht. Nu heb ik mijn laatste nacht.
Maar morgen even snel een uurtje of 2 op de bank dutten en dan op pad weer.

Ach en erna nog wat daagjes vrij. Woensdag weer de nacht in. Alweer 5 stuks

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:46

Ik zelf gisteren nog gaan droog mennen (lange lijnen) met Jack, was actief rondje veel draf (snel stappen voor mij). Vandaag misschien nog een rondje gaan doen een grotere ronde dan wel. En eens kijken of ik op de ranch raak ook :) . Wel veel dazen maar Jack reageert daar over het algemeen niet op, gisteren ook niet toen ze met stuk of 10 op 'm zaten :') .

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 11:01

@ ellie, het is het NICI halster ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:45

Zo Ravenya is naar een nieuw huisje gegaan. Ging netjes de trailer op en was rustig. Die heeft het goed bij haar nieuwe eigenaren. Stalgenootje wou een probeersel met black foto's doen dus de haf die ik zo nu en dan rij uit de wei geplukt. En zijn erg mooie foto's geworden woensdag is de rest aan de beurt haha. Rijden gaat goed zit rust in het koppie maar ze is nog erg heet na het galopperen. Weer wat om aan te werken. Kan ook zijn omdat ze hengstig is en alles leuk vind om aan de staart te snuffelen. Drukke week voor mij van vanavond naar mensen die nog ene weilandje voor de zomer voor mijn mini hadden. Ik kan hem maar niet weg doen. Zal wel zo zijn dat ie bij me blijft voor altijd.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:10

Fijn dat Ravenya makkelijk was!