[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:26

Mensen met wie we vandaag reden kwamen uit Enschede :+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:54

Hahaha das grappig. Wie weet ken ik ze wel :')

Maar t blijft een "takke eind", denk dat ik er een keer een weekendje van maak dan ofzo.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:22

Heerlijk Leonoor! Marlien woont in Neuenhaus toch? Dat dacht ik :o

En Feike braaf voor de kar! Ben wel benieuwd naar het paarse hoofdstel dan.

Hoe is het met Fancy Lady???

Had je nog gereden Dot? Ik heb hier dezelfde twijfel, even niksen zo einde van mn weekend en morgen rijden of nu nog even met mn neus in de zon aan de slag. Lastig...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:38

Nee :o heb vandaag even "vrij" genomen :o

Maar nog wel even fijn in de wei gekroeld

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:41

Ik heb Cup maar losgelaten in de tuin vandaag. Maar ik moet beginnen opletten met het gras want het blijft een pony he... Zit niet te wachten op bevangenheid. Die is deze maand trouwens een jaarling :D .

Hoofdstellen overal :wow: .

Hier nog eens aan het nazien van studiekeuze. Jammere is bachelor reclame interesseert mij ook maar dat zit in Limburg |( . Grafische blijft op de lijst enkel zit daar een groot deel tekenen in en mag ik dat nou net echt niet kunnen... Dan foto maar die herhaling telkens opnieuw die ik ook zou hebben terug steekt zodanig tegen omdat ik niks bijleer dat ik er ook mijn best niet voor doe.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:56

Dott schreef:
Hahaha das grappig. Wie weet ken ik ze wel :')

Maar t blijft een "takke eind", denk dat ik er een keer een weekendje van maak dan ofzo.

Hebben wij dus ook gedaan hoor, dit weekend ;)
Het was voor Marlien (Flettie) dan ook 5 uur rijden met de trailer, inderdaad van/naar Georgsdorf :j

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:01

Oohh heerlijk rijden op het strand!!
Dat wil ik ook ooit eens doen <3

Een vrijde dag is ook wel eens lekker Dott :D

Haha Cup in de tuin :P

Dit is dat paarse hoofdstel:
Afbeelding
Hij zit hier niet zo flatteus maar hij is aangepast en er zit ook een andere frontriem op, nu zit hij wel mooi en goed :D Maar even voor de kleur dat ik deze foto plaats :j
Hij is nog wel wat dieper van kleur in het echt, maar dat is lastig om op de foto te krijgen :P

Ik heb net een heerlijke buitenrit van, ruim, 2 uur gemaakt :D
Wat een genot met dit weer!
We gingen eens een rondje proberen die we nog nooit gereden hadden, dus die hebben we gereden naar de aanwijzingen van de staleigenaresse :P
Eerst een stuk over de weg, dat was nog wel spannend, was weer smoordruk met auto's en motoren :oo
Daarna een smal pad, ook met fietsers en een auto.
Daarna sloegen we een lang zandpad in, naar de het bos, waar we op een gegeven moment 3 shetlanders met karretjes achter ons hadden :+
Ook een stukje gedraafd op dat zandpad :j
En in de verte zagen we een pony, ik zag het al direct dat het een Ijslandertje was hihi.
Feike moest natuurlijk steeds roepen, waardoor die Ijslandermerrie niet meer wou lopen, de eigenaresse van die Ijsco is daarom afgestapt, waarschijnlijk werd ze goed hengstig van Feike :P
Nog even met ze gekletst, aardige mensen :j
Op een gegeven moment moesten we over een bruggetje waar vlakbij een oudere man stond.
Toen we de man voorbijkwamen was het meteen: "Is hij te koop??" dus ik: "Nee meneer, zal ook nooit gebeuren!" :P En meerdere vragen gehad of hij een Tinker is, omdat hij zo groot is := "Voor de helft, er zit ook Fries in! :D " wat werd opgevolgd met een "Aaahh dat dachten we al!!" hihi.
Ook was er een man die vroeg of Feike van de manege was, euhh nee :P En toen we die man (en een oude vrouw) voorbij waren, hoorde ik die man nog tegen die vrouw zeggen dat Feike een stamboekpaard is :') Euuhh okee, leuk dat ik het weet... maar welk stamboek dan? :')
En heel vaak te horen gekregen hoe mooi Feike wel niet is (egostrelend hihi) en een man met zijn kleine kindjes: "Kijk dat paard heeft sokken aan!" Ja meneer, mooie UGGS heh :D hihi
Uiteindelijk uit het bos en weer op een drukke weg en daarna op een fietspad langs en nog drukkere weg.
Dat leek mij enorm spannend, maar Feike vond het wel best. Dus huppa even een drafje!! Zo hebben we heeeerlijk gedraafd en we gooiden ook hoge ogen bij het restaurant waar we langs reden, en dat hele terras zat vol := Heerlijk vind ik dat, mijn mooie paardje showen O:)
Na dat restaurant gingen we weer het bos in, opweg naar stal.
Was echt een heerlijk rondje en ga die zeker vaker rijden!!
Ben nu wel kapot, maar wat was het gaaf en wat was Feike braaf <3
Afbeelding

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:20

Dat hoofdstel staat feike goed, en wat leuk dat onderweg allemaal mensen vroeger of ze te koop stond weet je in iedergeval dat ze erg mooi is :j

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:21

Dankjee :D

Eenneeuhh....

Hij O:)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:26

Kroelen is ook heerlijk, daar ontkom ik ook nooit aan :+:

Misschien kan je toch kijken naar reclame Lor, daar zit denk ik ook wel wat grafisch bij?

Georgsdorf, ah, pokke-eind naar zeeland. Maar wel echt de moeite waard! Helemaal met dit weer :D

Klinkt heerlijk Han! Dat hoofdstel is me wat te paars, hihi. Ik heb n paars onderlegde voor Caily
Afbeelding

Ik ga werken, uit met de pret. Maar komend weekend vrij, en lekker naar Brabant, veulentje knuffelen, op stap met de Lola haar paps, zin in!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:40

Kom naar de MAD Lor ;) Alleen jammer dat ik dan hopelijk afgestudeerd ben en net klaar ben op school. Je hoeft niet eens alleen reclame te doen, het programma is nu aangepast dat je iedere paar weken een opdracht kunt kiezen die reclame, grafisch, interactief of illustratief getint is. Je kunt dus altijd doen wat je wilt. Je rondt dan een echte grafische opleiding af ipv wat ik dus nu doe met minimaal grafisch werk en alleen maar reclame opdrachten. Kan je altijd wat van m'n vorige briefings laten zien en dan kun je kijken of je dat wat lijkt.
Een opdracht was bv maak een letterproef voor een lettertype. Dus je moet dan een boekje ontwerpen dat helemaal bestaat uit een lettertype en daarvan alle karakteristieken laat zien. Een opdracht daarvoor was zoek een quote en maak op A3 een poster van. Geen beeld, alleen tekst. Dit waren opdrachten die naar reclame toe werkten. Een andere opdracht was bv ontwerp voor een bier merk een nieuwe huisstijl met label, logo, reclame campagne etc. Het kan dus heel divers zijn.
Bij illustratieve moesten we bv een keer een sprookje weergeven met 2 tekeningen en een strip maken over ons eigen leven vanaf het opstaan tot aan school.
Voor reclame zelf doe ik als afstudeerproject (master) een reclame campagne voor Brooke Hospital. Ik ben nu bezig met een hoax en mijn scriptie gaat dan ook over hoaxes, waarom deze wel of niet werken.
Vorig jaar had ik als afstudeer project (bachelor) grasmaaiers promoten gekozen. Dit had ik gelinkt aan aliens en graancirkels. Het fijne van de MAD is dat je binnen 3 jaar een bachelor hebt en als je nog een jaar extra doet je dan ook meteen je master hebt. Er lopen kunstenaars, tekenaars, reclame mensen etc rond dus je kunt overal terecht. Ik doe nu bv een fotografie project waar ik 3x zou tentoonstellen, als minor in het master pakket, terwijl ik geen fotograaf ben. Je kunt echt zoveel kanten op in deze opleiding. Alleen is het wel jammer dat de open dagen volgens mij al allemaal net gepasseerd zijn. En je moet toelating doen en een portfolio hebben. Maar ik had alleen digitaal werk, en een Japanse taal opleiding ervoor en werd toch nog aangenomen dus :') op zich is het niet zo moeilijk, je krijgt een examen over algemene kunstgerelateerde kennis (een vraag was Waar komt het lettertype Helvetica vandaan? Wat is het Louvre?) En dan krijg je een beeld herkenning test, een logo uit het hoofd tekenen test en een teken test om te kijken of je inzicht hebt. Daarna is er de portfolio ronde en je moet 2 opdrachten thuis maken die ze dan ook bekijken. Beetje gelijk de kunst academie. Maar aangezien je ook fotografie graag doet, waarom niet de C-Mine in Genk? Die fotografie school is echt goed, ik heb nu dus die projecten met een docent van daar. Volgens mij als ik haar vroeg of je eens mee langs mocht komen dat ze daar niets op tegen zou hebben ;)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:55

Oohh dat hoofdstel is stoer!! <3
Werkse!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:37

Zit je op de fb paardenspullen pagina van oost groningen? Moet je even zoeken op maaike houtstra of horse solutions, zij heeft hem gemaakt.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:10

Ik zal eens kijken :D
Maar ga voorlopig niks kopen haha heb er wel genoeg :=

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:19

1ntje erbij kan toch nog wel nientsje?
feike heeft een zwart hoofd,dan kan je makkelijker met kleur werken.eros ook,zo fijn.

morgen naar de divoza,benieuwd of ik een ei kan vinden.speuren is niet mijn sterkste punt

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:40

Haha en nog een en nog een en nog.... :')

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:57

Sheryn die opleiding klinkt echt leuk!
En waar komt helvetica dan vandaan? Bedoelen ze gewoon uit Zwitserland of is het meer iets van de geschiedenis zoals 'in 1910 was er behoefte aan een modern/industrieel lettertype blabla de uitvinder was fan van Zwitserland'??

Mooie hoofdstellen hoor!

Het zal wel superdruk zijn bij Divoza...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:13

Gewoon multiple choice :D gelukkig want anders wist ik dat ook niet toen.
Weer geen veulen, Cheyenne houdt het spannend...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:29

Nou die hoofdstellen van Horse Solutions zijn wel verslavend, want zij heeft zulke leuke kleurtjes en je kan kiezen met of zonder lak en met of zonder steentje etc. Heel gaaf. Is voor iedereen wel een aanrader, ik vind de prijs meevallen en ze verzend ook gewoon: http://www.horse-solutions.nl/

Kennen jullie dat gevoel? Dat je iets vervelends moet doen, maar nu al blij bent als je er straks vanaf bent? Pfff, niet leuk, helemaal omdat ik de hele dag nog moet wachten. Maar het is voor een goed doel, hoop ik :')

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:45

Ja, is wel herkenbaar, dat je er zo tegenaan hikt. Meestal doe ik het dan gewoon meteen, maar ik begrijp dat je moet wachten. Succes!

Cheyenne houdt haar kleintje nog even warm binnen...

Hier 1 hoofdstel, ben er heel tevreden over (de Cedar van Barefoot)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:53

Herkenbaar. Ik doe t meestal ook zsm zodat het maar klaar is.

Ik heb 2 hoofdstellen, allebei wit onderlegd zonder bling. ben met allebei wel Happy, Zac heeft beetje een rot maat. Qua neusriem en frontriem zou die full moeten hebben (breed hoofd) maar hij komt daar qua lengte niet helemaal mee weg.
Niaffs hoofdstel paste Zac niet :(

Cheyenne houd t idd spannend :o

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:05

Caily heeft voor bakstukken maat cob en neusriem maat full. En Bo heeft dezelfde verhoudingen maar den full - X-full. Echter kies ik bewust voor aansnoerneusriem (zolang je hem niet aansnoert geen punt). En dan haal ik bij de kinriem het smalle riempje eruit en doe de sperriem erin, die is wat langer, dus dan past het wel dicht. Dan even extra sperriempje weer voor de neus en klaar. Bij Horse Solutions kan je gewoon aangeven welke maten je nodig hebt en dan zorgt zij wel dat het past meestal :) Ik heb voor Caily het paarse hoofdstel en Bo heeft een witte (onderlegd) en dan heb ik nog een oude blauwe (onderlegd) van Bo, maar daarvan doen de bakstukken nu even dienst bij de bosal van Caily. Ik heb inmiddels ook voor elk halster een paard :Y) :+

Ik kan het niet naar voren halen, dus ik heb nu nergens zin in :o

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:08

Gelukkig. Niet de enige met dat probleem dus.
Ik heb ook langere riempjes in mn aansnoer neusriem (en ook ik snoer niet strak aan ;) ).
Zal die site eens bekijken :)

Moet je nog iets doen dan? Of kun je gewoon de rest vd dag niksen?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:16

Nou ik moet nog uitmesten en heb nog wel wat paarden staan die ik mee op stap kan nemen maar t moet allemaal niet dus tjah, ik dit nog steeds binnen. Vanavond gaan er ook sowieso al 2 mee, dus er blijven er nog maar 2 over; die ene heeft mij pas geschopt (niet gericht, gewoon domme samenloop) en de andere had eigenlijk nog vrij deze week dus de motivatie is niet echt hoog.

Jij veel plezier met jouw ritje vandaag!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:20

Dank je wel. Jij veel sterkte met wat je moet doen.

Vaak als je even bezig gaat gaat de tijd wel sneller en ben je even afgeleid. Maar moet je idd maar net de motivatie voor op kunnen brengen.