[TI] [HK] haar, sokken en meestal vlekken maar wij houden ervan !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK] haar, sokken en meestal vlekken maar wij houden ervan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:32

truffel is toch een soort paddestoel, die in de grond groeit. Die worden toch gezocht dmv getrainde varkens, die ze kunnen ruiken.
Je hebt ook inderdaad chocolade truffels.

Mijn moeder heeft alleen een kerstpakket ontvangen. Ze mag zelf iets uitkiezen uit een boekje, wel leuk. Kan helemaal iets naar je smaak uitkiezen.

joyce leuk een tijdschrift maken!

Hoi marleen! OOk lekker druk!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:08

Stilte hier!
Maar mijn voorkant er van is af!
Heb hem levensweg genoemt Ja

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:22

Ik ga slapie doen
Doei!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:45

Idd leon turbo diesel (en ook nog met compressor, dat schiet wel op Cool )

en idd Noortje zou ook zeggen VROEG veulen Nagelbijten / Gniffelen is dat de merrie die je zou gaan rijden ?!

en net als Maya idd fijn als ze voor het echte slechte weer enzo al groot/ oud genoeg zijn om af te spenen enzo Ja

Sayla is ook een laat veulen aan de schattig van leeftijd Ja

Truffels zijn idd paddestoelen maar toch ook van die speciale chocolaatjes/ bonbons Haha!

Hier john leuk traditioneel kerstpakket gekregen dit keer veel lekkers Vingers aflikken Ik weer zo'n uitzoekboekje maar kon niet echt iets voor me vinden Bloos heb dus voor John een bosch schroefmachientje (met ook dopsleutels enzo) besteld Knipoog

Ook nog van Sint heeft john kaartjes voor winterefteling gekregen erg leuk (en onverwacht, eerder nooit iets met sint)

Moet nu weer aan het werk Whoosh! kon ff niks doen dus maar ff snel dit topic doorlezen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:11

Sjeee... stil hier? Clown

Leuk van winterefteling kaartjes Grid, veel plezier vast! Wel een wafel met warme chocoladesaus nemen he? Haha!

Maya = Zij zijn groot en ik is klein! --> 3 kwartier en 6 verdovingen later : Maya not amused. Best of all? Mag over een maand terug voor een zenuwbehandeling van een uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:30

Het is hier trouwens wel strálend weer.. Heerlijk zonnetje, mist is redelijk opgetrokken (1 km zicht). Na de middag dus lekker Aman zadelen en naar de manege rijden met Dewi aan 't touwtje Lachen Hopelijk blijft het vanmiddag zo! Ja

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:42

Maya schreef:
Clown Euh... dat wordt lastig vrees ik... Maar ik zal m'n best doen Lachen We zijn namelijk allemaal met ruiters, en dan is het best lastig om te fotograferen Clown Op Aman kan ik het goed, maar Dewi is wat beweeglijker... Clown Haha! En zondag hebben we meer mensen erbij (met onervaren paard), en ik geloof dat Sita wel de compacte camera van Hotze ging meenemen.

We hebben iig geen fotograaf op de grond ofzo... Clown Geloof ik.

Hotze komt foto's maken.. Lachen Dus er is wel een fotograaf op de grond, weet alleen niet of tie dr wat van bakt! Knipoog

Ik kom even langs!
Heb verder niet bijgelezen ofzo.. Sorry!

Gister erg drukke dag gehad.. Mijn schoonzus was gister Promovenda, dat betekend dat ze promotie krijgt op de Uni. Dus haar diploma heeft. Ze moest een onderzoek doen, maar over wat.. Blond Ik snapte dr niks van. Iets met gedragswetenschappen iig, was verder een gezellig feestje.. Ja

Nog wel onwijs geschrokken.. Onderweg glijd er zo een vrachtwagen de sloot in voor onze neus.. Scheve mond
Dus ik op mijn hakjes door de bagger, chauffeur redden. Gelukkig had ie niks.. Wel een beetje geschrokken, kwamen al gauw anderen bij dus wij mochten verder van hem. We waren iig heel erg bedankt dat we gestopt waren. Ik schrok me wild, wat moet die jongen dan wel niet gehad hebben!

Vanochtend wat pinken op de wagen geladen.. Nog een kalfje doodgeboren Verdrietig
En nu zijn we weer klaar. Zometeen ff naar Leek, daarna boodschappen doen.. Vanavond komt er verjaardagsvisite..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:42

Maya schreef:
Het is hier trouwens wel strálend weer.. Heerlijk zonnetje, mist is redelijk opgetrokken (1 km zicht). Na de middag dus lekker Aman zadelen en naar de manege rijden met Dewi aan 't touwtje Lachen Hopelijk blijft het vanmiddag zo! Ja

Zij zijn groot en ik is klein! Leuk. Hier is het hardstikke bewolkt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:44

Dagen vol emoties dus Siet... Ach gut Goed dat je even bij die chauffeur was... gewoon op zo'n moment niet alleen zijn doet heel erg veel Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:49

Nou, ik dacht dus dat er een bijrijder in zat.. Anders moest ik die dr zeker ook nog uitvissen (reddingsbrigade Cool ) maar gelukkig kon hij op eigen kracht dr uit komen.

Twas trouwens wel een knappe.. Bloos Leek op die ene van Nick en Simon.. Ik geloof dat dat Simon is..

Maar jeetje, wat snel ging dat.. Even in de berm en dan lig je ineens in de sloot.. Nagelbijten / Gniffelen Zo'n ding is echt niet te houden.

Ben zelf ook nog op mijn muil gegaan gister, twas overal spekglad.. En ik liep met Bembem en die was wat fel en ik er schaatsend achteraan, en toen lag ik daar.. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:53

Klopt, gaat onwijs snel... Hadden wij gister op de snelweg ook. Auto voor ons raakte van de baan met twee linkse wielen in de berm. Wij afstand houden en hopen dat het goed ging (was druk, dus konden niet opzij). Na wat geslinger raakte hij toch weer op de weg... Dan zie je maar hoe snel het fout kan gaan... En hoeveel geluk je soms kan hadden... Clown

Niet veel zeer gedaan? Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:58

Nee geen pijn gedaan, ik moest zo hard lachen.. Die pony stond me ook echt zo aan te gapen.. Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:06

Ik ga dr weer vandoor, nog even wat aan de kerstboom versieren..
Hij is nog niet af, moet ook alsmaar tussen de koeien door..

Doei!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:20

Morgen Doei!
Vervelend Maya!
Zo Sita, idd heftig! Gelukkig had die niks! Goed van je dat je bent gestopt Ja
En gevallen door BemBem ahaha!
Veel plezier Doei!

Ben niet naar school geweest, de helft viel uit, dus het kwam erop neer dat ik nog 3kwartier sport en spel had. En ik er rij er een half uur op. Dus ik dacht ik blijf thuis. Ja
En nu kom ik pas me bed uitgerolt Nagelbijten / Gniffelen

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:33

goedenmiddag allemaal! even een beetje bijgelezen..

Natje is een mei veulen (17 mei) dus mooi op tijd..

Winterefteling! gaaf! steven (vriendje) en ik hebben morgen een bedrijfsuitje naar de efteling (niet van de KL hoor!haha)
Met de bus heen.. bahbah.. half 7 in appelscha verzamelen.
aangekomen in de efteling eerst het sprookje assepoester in het efteling theater
daarna lunch
daarna vrije toegang tot het park tot 18.00 geloof ik en dan een sprookjes diner..

Ik heb er zin in! Go jij! Go jij!

Ben maandag nog naar de dieetiste geweest.. ik moet aankomen.. vooral veel en vaak eten!! veel pasta en aardappelen. Ach gut

Dinsdag paardje van mn zusje bekapt.. half zusje van Nat.. dat is ook de enige overeenkomst volgens mij.. pfff wat was ze vervelend zeg! Boos!

Sita.. vervelend.. ijsskien achter de pony! Clown

Prada,.. lekker dagje vrij! Haha!

Ongeluk... brrrrrrr. wij kwamen ook een keer een auto op de kop in de sloot tegen.. oranje koek zat tegen het voorruit geplakt (eigenlijk door de hele auto heen) mensen hadden niks gelukkig! wel even advies gegeven voor controle bij de huisarts.. 1 had last van dr nek.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:54

maya: auw, zenuwbehandeling klinkt zo eng. Nog nooit gehad gelukkig
sita: dat is even schrikken. En wat is dat toch in friesland, elke keer als je er bent val je wel of ga je door je enkel.
Krista: aankomen? meestal zeggen ze dat je moet afvallen. Mag ik vragen waarom je aan moet komen?

Zo ben al weer thuis. Mochten eerder weg, echt lekker anders was ik pas om 5 uur thuis.

Hier is het ook stralend weer, lekker zonnetje.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:01

Goedemiddag,
nou hier geen zonnetje hoor, hartstikke bewolkt Clown
Grid: kaartjes voor de efteling, super leuk denk ik Lachen
Binnenkort actie foto's van maya en siet Clown Als hotze er iets van bakt tenminste.
Natural moet veel eten. Succes! Moet toch wel lukken met de feestdagen in het vooruitzicht Knipoog

Even over de paarden hier,
Janeeba van juni Clown
Kyana: 31 juni 2002
Timo: 5 mei 2004
Balou: februari 2005
Nienke: maart 2005

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:04

De zon gaat hier alweer onder.

Ziggy staat heerlijk dromerige op het hoekje van het land, naar de ondergaande zon te kijken.
Wat heerlijk genieten toch, dat je de paardjes vanuit huis kan zien.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:05

Klinkt super janet, zo'n sprookje Lachen
Lekker is dat he, zo genieten Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:10

ik zal even kijken of het lukt om een foto van hem te maken

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:25

Ben benieuwd Knipoog

Net rantsoen check gedaan op de pavo site. Kyana zou het moeten doen met 1 kg hooi Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:26

foto's zijn niet echt van goede kwaliteit want het werd al wat schermerig

Ziggy op zijn favo hoekje
Afbeelding

meneer was not amused dat ik hem uit zijn rust momentje haalde
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:31

Toch leuk om ze te zien hoor Janet Ja Lachen

TK, dat geloof ik niet.. dat ze bij Pavo zulk belabberd advies geven... 1 kg per dag is voor elk paard te weinig, ok, mss dat een minishet van 80 cm er mee toekomt? En zelfs dat waag ik te betwijfelen.

Nou jongens, ik heb héérlijk gereden Haha! Remember dat zonnetje van vanochtend? Die trok rond de middag even weg ( Nagelbijten / Gniffelen Nors opkijken ) maar na de middag kwam ie weer volop terug Lovers Dus Aman gezadeld, Dewi vluchtig een borstel overheen gehaald, en besloten dat ik het niet zag zitten om die schoon te rossen Clown Kopstuk om, en off we go! Haha! En echt... Ik heb zoooo fijn gereden Lachen Gewoon continu zonnetje, helemaal niet koud gehad ook, in het begin wel even m'n handen een beetje, maar dat ging vlot over. Tenen (dankzij dubbel paar sokken Vork hielden zich ook goed. Paarden waren zooo braaf. Haha! Op een kwart waren ze nog aan het jagen, dus daar schrokken ze de eerste keer behoorlijk van, stuiterdestuiter Clown Maar daarna gaven ze er niet meer om Clown

Rotonde en Nieuwvliet was nog versierd met kerstbomen met gestrikte lintjes ROFL Dus dat was ook even Wow! maar daarna geen kick. Vlak voor de manege nog een stuk gevonden wat én breed genoeg én goed genoeg was voor een galopje, dus dat voor 50 m ofzo gedaan. Dewi bokte nog even ala Julius ( Bloos! Wow! Ik zie die haast nooit bokken Clown ). Werd ook nog door m'n vader ingehaald die even lekker op het strand ging kijken want het was toch zulk mooi weer Haha! En daarna naar de manege doorgestapt. Daar het erf opgereden, nog langs een héle enge heftruck ( Ach gut ) en vastgebonden, en op zoek naar welke stallen ik moest hebben.

Werd al begroet door de stalmanager, even lekker gepraat, paarden op stal gedumpt. Zijn alleen wel de stallen zonder voorluik en dichte zijwanden, dus ze staan een beetje zielig alleen... Ach gut Clown Maar lekker fris met een bérg stro, werkelijk, zoveel krijgen ze bij mij thuis niet eens ROFL Voerschema nog uitgelegd gekregen en gezegd wat ze moeten krijgen. Dus dat komt ook goed Lachen Daarna de boel in de auto gelegd en even wezen betalen Lachen

Als we morgen en overmorgen ook zulk weer krijgen, dan is dat helemaal perfect Haha! Ik ben in een tophumeur (en dat ondanks mijn beurse mond... Bloos )

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:31

Leuke foto's haha!
Net even naar de AH geweest, in Sliedrecht. Wist echt niet waar alles stond, integendeel als ik in Waalwijk of Kaatsheuvel kom Nagelbijten / Gniffelen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:35

Maya waarom zou ik er om liegen ?
Ik kreeg bij de ratsoencheck serieus het advies 1-2 kg krachtvoer en 1 kg ruwvoer. Ik neem aan dat mijn beeldscherm niet liegt Clown
je mag hem voor me invullen.

bij deze:

0 - 1 kg hooi als ruwvoer
1 - 2 kg krachtvoer

De berekende krachtvoergift is minimaal nodig om je paard van voldoende vitaminen & mineralen te voorzien.
Wanneer je minder dan de aanbevolen krachtvoergift geeft aan je paard, dan is het advies om de speciale vitaminen & mineralen koek dagelijks bij te geven.

Dit advies is gebaseerd op de volgende gegevens over jouw paard
600 kilo
24 uur weidegang
3 keer per week 30 minuten training
met een intensiteit die overeenkomt met recreatief / lichte sport.

Tot slot
De Pavo Rantsoen Check gaat uit van gemiddelden en richtlijnen. Blijf zelf goed naar je paard of pony kijken en houd in de gaten of de gezondheid en het welzijn inderdaad verbeteren als je deze richtlijn opvolgt. (Lees ook onze disclaimer).
Welk voer past bij jouw paard?
Wil je weten welk soort voer goed past bij jou paard? Kijk dan op het overzicht van paardenvoer en supplementen
Voedingsadvies op maat
Wil je de uitkomst van de Rantsoen Check verfijnen naar een advies op maat:
met advies over het soort voer dat past bij jouw paard,
rekening houdend met bijzonder omstandigheden als herstel na ziekte of gevoeligheden van jouw paard of pony?
Of heb je ander vragen over het voeren van je paard?

Aarzel dan niet en neem dan contact op met het Pavo Grooming Team. Je kan ons bellen op 0900-PAARDEN (0900-7227336, lokaal tarief) of een bericht sturen.

Druk dit advies af Pavo RantsoencheckWe hebben voor jou de Pavo RantsoenCheck uitgevoerd. Deze check geeft aan wat een paard of pony nodig heeft gebaseerd op de voerrichlijnen. Voor jouw paard of pony is de uitkomst in kilo´s per dag:

0 - 1 kg hooi als ruwvoer
1 - 2 kg krachtvoer

De berekende krachtvoergift is minimaal nodig om je paard van voldoende vitaminen & mineralen te voorzien.
Wanneer je minder dan de aanbevolen krachtvoergift geeft aan je paard, dan is het advies om de speciale vitaminen & mineralen koek dagelijks bij te geven.

Dit advies is gebaseerd op de volgende gegevens over jouw paard
600 kilo
24 uur weidegang
3 keer per week 30 minuten training
met een intensiteit die overeenkomt met recreatief / lichte sport.

Tot slot
De Pavo Rantsoen Check gaat uit van gemiddelden en richtlijnen. Blijf zelf goed naar je paard of pony kijken en houd in de gaten of de gezondheid en het welzijn inderdaad verbeteren als je deze richtlijn opvolgt. (Lees ook onze disclaimer).
Welk voer past bij jouw paard?
Wil je weten welk soort voer goed past bij jou paard? Kijk dan op het overzicht van paardenvoer en supplementen
Voedingsadvies op maat
Wil je de uitkomst van de Rantsoen Check verfijnen naar een advies op maat:
met advies over het soort voer dat past bij jouw paard,
rekening houdend met bijzonder omstandigheden als herstel na ziekte of gevoeligheden van jouw paard of pony?
Of heb je ander vragen over het voeren van je paard?

Aarzel dan niet en neem dan contact op met het Pavo Grooming Team. Je kan ons bellen op 0900-PAARDEN (0900-7227336, lokaal tarief) of een bericht sturen.

Druk dit advies af