Casanova ligt ook rond die stokmaat en is ook een tweejaar. We zien hem nu steeds meer in de hoogte schieten ik ben echt helemaal weg van grote tinks
jorretje
Geplaatst: 08-07-13 21:22
Oh leuk, dan gaan ze een beetje gelijk op . Is Cassanova geruind? Gijs zijn mama is maar ca 1,45 (maar die is klein gebleven, haar moeder is weer ca 1,53), paps iets van 1,60.. Had verwacht dat Gijs daar tussen zou gaan zitten, maar zo als ie nu groeit komt ie wel aan de maat van paps. Moet nog steeds een keer echt opmeten, maar mijn meetstok ligt helaas nog steeds bij mn (ex)verzorgpaarden dat is helaas niet te fietsen .
_Clocloken_
Geplaatst: 08-07-13 22:38
Jep, Casanova is een tijdje geleden geruind. Maar zou hem ook eens echt moeten meten om het juist te weten. Maar aangezien hij al groter is dan mams die ong 1m54 is zal hij wel daarrond ong zitten
Aranka is 1.50m en Quint gaat daar wel overheen. Kleiner vind ik persoonlijk ook wel wat hebben, wat makkelijker te hanteren. Ik ben zelf ook niet zo groot natuurlijk, dat scheelt.
Jack 1m42 ongeveer, ben 'm boom training aan het geven. Wat inhoud dat als ik 'm ergens vastbind op buitenrit voor een pauze die niet direct moet beginnen draaien maar ook gewoon rustig kan blijven dat ik niet opeens van de aardbol verdwijn . Thuis gaat het al goed volgende stap is 'm tijdens een wandeling ergens vast binden .
Mijn longeersingel die ik nog maar nipt toe kreeg deze winter gaat terug vlotjes dicht moet zelfs niet meer prutsen om die lus door die gesp te steken het komt super toe terug. Ben blij betekend dat er al heel wat kilo's af zijn.
Hier is mijn dametje ook zo'n 150m. Vind ik perfect! Ik hoef niet groter noch kleiner. Overigens plaats ik hier ook niet veel meer, maar ik heb een aparte fb pagina aangemaakt over Tinky. Daar plaats ik wel geregelt wat foto's etc. Ik lees hier wel nog lekker mee en zal her en der er eens tussenkomen (zoals nu dus ) De link naar de pagina: https://www.facebook.com/TinkyDeTinker?ref=hl
Net gaan droog mennen met Jack terug, even verbetering rond die singel. Zou voor het goede moeten gaten bij prikken dat die kleiner kan. Op het kleinste zit die nu nog vrij los maar nu blijft liggen dus, desnoods prik ik er een gaatje bij als het toch echt te los blijkt te zijn. Die was wel reuze braaf terug.
Zaterdag word mijn andere shetmerrietje opgehaald. En gaat een andere bevanger gezelschap houden. Maar krijg het niet over mijn hart mijn gezonde ruintje weg te doen...
_Clocloken_
Geplaatst: 09-07-13 19:11
Snackie schreef:
serieus? was hij niet goed genoeg voor evt de keuring en dekdienst? zo';n leukerd
hij zal zeker een knapperd worden. Maar we wouden zijn goede relatie met paps niet op het spel zetten, die twee zijn echt zo leuk samen. Maar meneertje zijn hormonen zouden daar iets aan kunnen veranderen. Hij zal gewoon voor altijd bij ons blijven en hopelijk binnen een jaar of zo een goed rijpaard worden
Hier morgen ochtend misschien een bak gaan regelen waar mijn zusje met Jack zou kunnen rijden, een vriendin die er paarden verzorgt heeft het al gevraagd en ik zelf moest eens langs komen een horen of het zou mogen en anders moet ze maar in de wei hobbelen als die gehooid is.
Zadel voor Jack is toegekomen eens zien of ik een singel kan regelen ergens er voor. Heb het nu wel al eens opgelegd zonder aansingelen hopelijk snel eens met aansingelen.
Heb het zadel al een op Jack gelegd net, kan zijn dat huidig zadel verkocht gaat zijn dan weet ik ook eindelijk hoe het zit met die singel en kan ik mij gaan voorzien in een singel of converter.
En hoe zit het nieuwe zadel hetlevenwint? Ik moet mijn HH zadel nog verkopen ik ben aan het sparen voor een zadel voor mijn lage rug maar rond geribde paard.