[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:14

Ik baal... Kom er net achter dat we jonge katten hebben, 3 stuks. Moeders is nog geen jaar oud, ging er van uit dat ze een kater was (want veel helemaal rooien poesjes zie je niet), ze is schuw, en het is waarschijnlijk inteeld. Want al onze katers zijn familie van elkaar. Onze grote kater is ook de vader van het poesje...

ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar hoop dat ze dood gaan. Ze zijn abnormaal klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:19

Janet, mss een handje helpen? Klinkt bot en lomp, maar wat hebben die diertjes eraan?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:21

je doelt op mijn laatste zin?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:25

Goedemorgen,

Timo kreupel.. Balen zeg! Goed koelen inderdaad en niet op stal houden hoor.. Maken ze zich alleen maar kreupeler door als ze gek gaan doen. Bij mij gaan ze ook altijd naar buiten, kreupel of niet..
Dan maar een op kleiner stukje wei.. Lachen

Stoere Flynn.. Vind het echt geweldig om al die enthousiaste babyverhalen te lezen! Haha!

Marleen is aangenomen! Gefeliciteerd! Go jij! Go jij! Lekker dichtbij zeg! Heerlijk!
Fijn dat de castratie van Max goed is verlopen.. Arme Shettie, zijn mannelijkheid kwijt! Ach gut

Jonge poesjes bij Janet..
Ja, klinkt inderdaad erg hard wat Maya zegt.. Ik weet niet of ik het zou doen, maar het is misschien beter voor ze.. Scheve mond

Gave foto's van Prada! Alleen vind ik dat ze wel wat laat afzet, vlak voor de balken..
Dus ik zou in het vervolg springen met een grondbalk ervoor zodat ze verder leert afzetten en beter uitkomt.. En Joyce.. Kijk voor je! Knipoog Lachen

Zo.. De zomer is voorbij.. Donkere donderwolken zijn gearriveerd.. No Cheer

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:11

Zo ook hier op mijn eerste vakantie dag! Boos!

Het waait en het ziet eruit of het straks gaat regenen. Dus ga ik mooi nog even snel m'n grasveldje maaien...

Bijrijdster mailde of ik zaterdag thuis was, ze wil me spreken. Nu zie ik haar best vaak, en we mailen meestal, dus ik denk dat ze er mee wil stoppen. We hebben pas een beetje onenigheid gehad, zij rijdt Mirthe heel strak enzo, en ik heb haar vriendelijk gevraagd daar op te letten. Dit was ze helemaal niet met me eens, maar ik zie wat ik zie... Wel uitgepraat, maar ik denk dat het einde van deze bijrijdster is. We zien wel, voorlopig vakantie dus heb ik wel tijd om lekker zelf alles te doen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:21

Het klinkt inderdaad heel hard. Maar ik heb het al gedaan, ik heb net een einde aan hun leventje gemaakt Verdrietig

Dit is geen goede eerste vakantie dag grr. Maar zou dit weekend iets mooier weer worden dan vandaag.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:03

Dapper Janet, en in mijn ogen ook heel goed! Soms moet je nuchter zijn, ik heb ook wel eens een vogeltje wat half dood was dood gemaakt. Da's dan gewoon beter, al is het erg naar om te doen.

Ga zo nog effe naar school, het een en ander opruimen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:12

He Janet wat een naar bericht zeg Scheve mond Ik vind het helemaal niet hard of lomp, maar gewoon goed Lachen Als de kwaliteit van leven dermate slecht is, zijn ze er alleen maar bij gebaad. Neemt niet weg dat het heel naar is om te doen Ach gut

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:22

Nog even de beloofde foto van gisteravond voor ik naar stal ga:
Afbeelding
Lovers

Hij wordt inderdaad al een stevig ventje *LOL* Tenminste, z'n beentjes dan. De rest van z'n lichaampje is nog zoooo klein Lovers
Hij heeft al een heel krullerig staartje, net als z'n maantjes. En hij heeft al echte sokhaartjes. Zo eens zien of ik Jes nog een keer zo gek krijg om mee naar stal te komen Clown

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:11

weer geweldige foto's van berdien Haha!

paardje kruepel Verdrietig
en janet is erg dapper geweest Ach gut respect hoor ik had het niet gekunt (ik was mischien naar de da gegaan Bloos

grrr mischien is het wel beter als de bijrijder het opgeeft anders krijg je steeds meer en meer onenigheid en dat doet de sfeer niet ten goedde
de juiste persoon komt wel weer

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:13

Wat een stevig ventje is het inderdaad. Lekkere stevige pootjes.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:42

gaat even onbijten Tong uitsteken

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:02

nou voer is binnen gaat er weer even vandoor Haha!
bye bye

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:11

doei rom!

Heb ne het kleine moeder poesje kunnen aaien. Heb gelijk de da gebeld. Maar kan niet eerder gesteriliseert worden dan maandag middag. Want hij heeft vandaag 2 praktijken die hij moet waarnemen. Ga het katje maandag proberen te vangen, en dan wordt ze gelijk geholpen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:44

hallo allemaal, hier regent het flink.
Prada: Knap hoor, zo goed springen.Waarom doe je niet eens aan een wedstrijdje mee?
Janet: Erg moedig van je, wel een moeilijke beslissing lijkt me.
Ik ga even mijn hoefsmid bellen, oh ja nog een vraagje.
Voor twee boxen,hoeveel stro reken je gemiddeld per maand?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:47

ligt er aan hou groot ze zijn. Bij mijn schoonzusje hebben ze boxen van 3 bij 3 en 1 nog iets grotere box. Daar gooien ze 1 pak 1. Halen elke dag de drollen eruit, en strooien er dan weer wat stro bij op. Ze halen 1 keer in de 2 maanden dan de hele box leeg. Ik gebruik zelf heel weinig stro, heb een inloop stal.

Mijn moeder zit nu op de hooizolder bij het kleine poesje. Ze kan hem al voeren uit de hand, en kan hem ook goed aaien. Ze wordt nog wel mak.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:53

janet, hier thuis heb ik dus ook een inloop stal en gebruik daar ook niet veel. Boxen zijn erg groot, groter als 3x3 maar paarden gaan wel veel buiten staan en s nachts in stal met uitloop naar paddock. Ik heb werkelijk geen idee, denk dat ik maar gewoon een lading bestel Lachen dan zien we het vanzelf.

Die heerlijke flynn toch. berdien, je blijft toch wel foto's spammen he als Flynn later naar je tante gaat Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:09

bestel gewoon wat, en dan zie je wel hoeveel je gebruikt. Het verschilt soms ook per pakken stro. Hoe strak het geperst is en hoe groot enz.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 14:15

Ik vind ook dat je er goed aan gedaan hebt met de poesjes, Janet Ja Succes met moeders!

Krijgen we ook kleurenfoto's te zien van die stoere Flynn? Ik vind zijn kleurtje juist zo gaaf ook! Haha!

Lieve foto's van je hondjes, tk!

Marleen, gefeliciteerd met je nieuwe baan!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:19

Tuurlijk doe ik dat! Haha!
Qua stro heb ik geen idee, wij hebben geen stro in de boxen liggen, paarden staan er toch alleen maar in om gepoetst te worden/gevoerd. Verder staat er geen één 's nachts op stal.

Vanochtend naar stal geweest, en Jes&Flynn weer meegenomen. Ging echt goed! Ze liepen beiden braaf mee. Toen moesten ze de stal in Nagelbijten / Gniffelen Was alleen, dus dat was even een gepuzzel, maar na wat duwwerk (Flynn is echt zwaar en sterk! Bloos! ) stonden ze toch in de stal ROFL
Flynn het halstertje om gedaan, dat zat zo, hij deed er eigenlijk niks op. Hij lijkt wel meer te drinken dan Jes aan kan Scheve mond Haar uiers zijn echt.. kleiner dan voor Flynn, en rimpeliger. Maar hij drinkt ook zovaak en veel Scheve mond Ga dus zo maar even merriebrok halen. Op zich zou ze het op gras moeten redden, maar wil wel dat ze gewoon voldoende melk kan blijven geven. Grote slurperd, die Flynn!
Weer een hele zooi foto's gemaakt, ook een heel cute filmpje. Maak vanavond wel een KS-ITP topic aan Ja
Nou boodschappen doen en dan richting veevoederhandel voor de merriebrok.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:19

gelukkig vinden jullie mij niet 1 of andere dierenbeul Bloos
Ik ben op gegroeid op een boerderij en daar leer je gewoon hard zijn, en dat je soms moelijke beslissingen leert maken. Ben wel blij dat ik deze opvoeding heb mee gekregen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:05

Zie witte Amy voorbijkomen Cool
Sita last van vanalles Ach gut en nog 3 dagen vol aan de bak Scheve mond sterkte ...

En Flynn Party!! denk dat het kleurtje niet zoveel anders wordt misschien nog iets roder Knipoog haha al genoeg groupies zo te horen, maar hij is ook LEUKKKK Rock-on, dudes!

TK --> idd wel benieuwd naar hoe janeeba er nu uitziet Wow! en idd waarom mag men niet gewoon het ras kiezen wat men leuk vindt Rolleyes en idd lekker buiten enzo Dromen jammer dat timo kreupel is Ach gut hopelijk snel weer over ...
en hier nog 1 jaloers op je stal *LOL* wat een strakke buitenbak Wow! en bedrijfje uhh pension (evt met lessen)? fok? ruiterzaakje? evt extra toegespitst op NH? --> weet niet precies waar je interesses liggen?
en stro wordt niet slecht dus idd gewoon wat bestellen en tijdje aankijken wat er ongeveer verbruikt wordt Knipoog

Bloos! Maya is het alweer zo ver ... kleine meisjes worden alweer snel groot ...

GRR andere baan OK dan!

pff Leon Ach gut nog ff een paar lesjes volhouden ... ik duim vast voor je Knipoog OK dan!

Ach gut Janet --> idd mij is ook verteld dat een rooie altijd een kater is Ja net als een 3kleur lapjes altijd een vrouwtje is ...

Rock-on, dudes! springende Prada in énorm blauw setje Haha!

Hier op stal weten ze ook wel wat tinkies kunnen *LOL* Gelukkig ooit nooit negatieve reacties of zo gehoord OK dan! maar bij 2 maneges hier in het dorp en dorp verder wel Lips are sealed daar zijn zelfs mensen vertrokken door al het gezeur/ geklier/ gepest enz enz kan dat echt niet snappen --> laat ieder toch lekker zijn eigen lievelingsdier uitkiezen en als zij er gelukkig mee zijn dan laat ze toch Nors opkijken
Soms lijkt het wel of ze jaloers zijn of zo Verward ...tsss ...

Gister weer heerlijk gereden Dromen was lekker afgekoeld en niet meer benauwd, dus goede temperatuur voor een lesje Haha! Het ging echt goed en volgens instructrice zijn we nu L klaar Nagelbijten / Gniffelen Cool wijken pikt ze ook echt makkelijk op Dromen --> nu nog de winstpunten binnenslepen in de B Haha! Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:13

grid: fijn dat het zo goed ging in de les. L klaar, goed zo! Nu nog de winst puntjes!

Ik wist wel dat er ook rooie poesjes konden zijn, maar dat het meestal katertjes waren. Ik weet ook niet hoe ik er bij kom dat het een kater was. Heb haar als jong kittentje van 6 weken houd een keer in handen gekregen, en nog gekeken naar het geslacht.
schildpadjes zijn altijd poesjes. Is iets met de genen ofzo.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:19

Haha! ja was weer erg blij gister mijn meisie doet zo goed haar best Lovers wel mogen we nog meer conditie kweken, maar dat komt nog wel ...

Ja was iets met 3 kleuren kan alleen een poes zijn hebben we op school gehad, maar hoe het nu ookalweer precies zat Verward

FF balen dat over het hoofd hebt gezien maar kan gebeuren Ach gut

Hier vandaag trouwens de hele tijd onweer/ gerommel en af en toe een bui ... dus blijf lekker binnen Bloos

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:20

schilpad of lapjes (schildpad met wit) kunnen wel mannelijk zijn, maar a]komt dit zelden voor en b]zijn ze dan onvruchtbaar... is idd een genetisch verhaaltje erachter.... over het rode en zwarte gen bij elkaar.