[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:23

@ wisky: Wat een leuke koppel hebben jullie lopen zeg! Ik vind dat jullie goed werk verrichten, ga zo door!
Heel veel beterschap ivm je man.

@tinker_tje: gefeliciteerd met je nieuwe baan, lucky you.

@sita: wat een vervelende situatie op je werk. Misschien is het maar beter ook dat je er weg bent. Niet alles draait om de scapino.

@de rest: veel plezier met andere dingen doen en rijden.
(sorry weetniet meer op wie ik zou reageren, dus voor de mensen die ik vergeten ben) Bloos

Ik ben vandaag maar weer naar school gegaan. Voel me echt flink kl*ten. Heb een aanvaring gehad met mijn buurvrouw, waar ik altijd voor klaar stond. Zij heeft mijn vriend zomaar beschuldigd van het stelen van haar dagboek en het verspreiden daarvan. Ik wil voorlopig niets met haar te maken hebben, hierdoor heeft mijn relatie wel een deuk op gelopen.

Had vandaag ook een toets op school, heb hem nog redelijk goed gemaakt terwijl ik me helemaal niet kon concentreren.

Ga zo maar een naar de paardjes. Even met Ziggy spelen, en bij dundee zijn hoofdstel passen. Heb ik wel weer even zin in. Onverstelbaar hoeveel liefde je kan krijgen van je beestjes!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:32

he vervelend van je aanvaring met je buurvrouw das nooit leuk.
(ik had het met mijn schoonmoeder ik had dr pin pas gejat die ze 3 uur later toch in dr tasje vond)
en al helemaal niet als je relatie er een deuk van oploopt.

maar veel plezier bij je paardjes

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:28

Ziggy-Janet: Wat vervelend zeg, had die buurvrouw dit zomaar verzonnen? Hoe komen mensen erbij zeg! Misschien komt ze nog tot een ander inzicht.

Ik ben in alle staten: M'n ene geitje is aan het bevallen. Te vroeg, dus hopelijk gaat alles goed. Ze is nogal schuw, heb haar gekregen van een oud boertje die er nooit naar omkeek, maar wel wilde dat ze samen met haar zusje bleef. Die twee heb ik dus maar meegenomen. Ze zijn gedekt door een bokje wat naar de slacht moest, maar nu dus ook maar bij ons loopt. Ik wist niet zeker of hij al geslachtsrijp was, maar wel dus.

Ik heb haar in de stal gedaan en laat haar verder maar even met rust. Vind het echt spannend, een eerlijk gezegd ook erg sneu, ze mekkert nu echt heel zielig. Weet iemand hoe lang een bevalling kan duren bij geiten? Ik hou haar in ieder geval goed in de gaten, en wie weet staan er vanavond nog foto's op bokt. Ik kwam erachter toen ik ze net ging voeren, ze lag in een van de twee nachthokken zielig te mekkeren en kwam maar niet eten. Ik kijken, hing er duidelijk wat bloederig slijm uit haar achterste.

Heb ook nog gereden met bijrijdster, ging voor Mirthe's doen behoorlijk goed.
Gelukkig dus maar.

Cool

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:28

hey hey allemaal, weer flink wat afgekletst zo te zien.
Nou hier is het geen wondere witte wereld alleen van de vorst.
raar om te zien zeg, zo is het 10 graden en zo ligt er sneeuw bij een aantal.
@gerda: jeetje zeg, heel veel beterschap voor je mannetje, hoop dat hij snel weer beter word. Gawain blijft een schatje! (met de rest van de beestenboel ook alles ok en met dennis?)

Nou mijn mannetje is 5 dagen geleden gecastreerd en heeft nu al 2 dagen een erg dik zaakje (koker Bloos )
Hoop dat het snel wat minder word, hij heeft er weinig last van zo te zien want meneer sjeest de wei door met zijn vriendin Haha! .
Nou ga zo eten en naar les, spreek jullie later wel weer!

Edit: typo Bloos
Laatst bijgewerkt door timokyana op 07-02-07 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:30

grr mischien een dierenarts bellen voor informatie ???
ik heb ook geiten marr heb hier geen verstand van

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:32

Ik wacht het even af, heb thuis ook altijd geiten gehad, maar dan was m'n vader er als ze moesten bevallen. Ik weet er wel wat vanaf dus, maar het voelt toch wat onzeker. Ze is iets te vroeg, maar ik weet natuurlijk niet precies wanneer Kevin, de bok, haar gedekt heeft. En als het te lang duurt, of er ook maar iets mis gaat bel ik direct hoor!
Ga het zo ook even aan m'n buurvrouw vragen die is heel lang assistente van een veearts geweest, die weet het vast ook wel.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:35

tja informatie inwinnen kost niets en laten komen kan altijd.
maar als ik onzeker zou zijn zou ik niet laten te bellen voor informatie desnoods laten komen
btw als alles goed gaat wel foto's he Haha!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:38

Rommulus, eigenlijk heb je wel gelijk. Ik ga es even bellen hoe lang dit allemaal mag duren en waar ik speciaal op moet letten.
En foto's komen er zeker, maar eerst moet alles nog goed gaan.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:41

ben benieuwd sucses

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:42

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:43

@grr: ik weet niet of er echt iets uit haar dagboek mist, het is verspreid via de email. Maar ze wil niet echt duidelijkheid geven ofzo, maar ik weet 100% zeker dat mijn vriend het niet heeft gedaan.
heel veel sterkte met je geitje hoop dat alles goed gaat.

@rommulus: hoe heb jij dat eigelijk gedaan eerst een profiel in word maken en daarna op bokt zetten? hoe krijg je het dan allemaal in je profiel op bokt?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:49

eh ik heb idd alles eerst ik word gemaakt
ik heb eerst de foto link gekopieërd het img gedeelte en die een stuk of wat neer gezet.
toen eingelijk zoals je het op internet zou doen gemaakt
uiteindelijk gewoon met kopiëren en plakken gedaan.
alles dus selecteren rechter muis knop etc etc Haha!

maar let wel op als je bv foto's neer zet word dat foto???s
en skiën word ski???n
dat zou je dus acheraf moetten veranderen

sucses

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:01

oke dankje wel rommulus, ga zelf ook maar eens een nieuw profiel maken

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:05

goedemiddag,

ik zal me hier ook eens netjes voorstellen
Ik ben Angelique 29 jaar getrouwd met fabian (truecolors hier op bokt) en we hebben samen een zoon van 5 jaar.
Mijn andere trots is de 3,5 jarige goedgekeurde NSvT dekhengst Silas die 24 februari mee zal doen bij de ICS hengstenkeuring!!

ik ben momenteel heel druk met mijn werk ivm een aankomende deadline dus niet altijd even veel tijd om te bokken helaas

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:07

waar is die hengstenkeuring eigenlijk?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:21

oud gastel er loop een topic bij TI erover

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:25

okee,en nu nog uitzoeken waard at ergens ligt,zal wel ver weg van assen zijn vrees ik.
anders was t een mooi uitje geweest,bij me op stal vinden ze dat vast ook heel erg leuk Haha!

ohw hahah ik heb al gezocht,maar laat maar da's echt veel te ver weg Knipoog

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:29

Welkom Angelique gezellig *LOL*
Ik vind Silas toch zo'n lekker dier !

@ Ziggy_janet; Wat een nare situatie zeg, bah, dat is echt heel vervelend. Niet alleen voor jou maar ook voor je relatie inderdaad! Hoop dat het snel weer goed gaat!
@grrr; Oeh wat spannend, ben benieuwd hóe het gaat en wat het allemaal gaat worden Haha! Wel fotootjes plaatsen he?
Leuk dat het rijden lekker ging! Geeft je toch altijd weer een goed gevoel.
@timokyana; Is het bij jullie echt zo wit? Hier schijnt het zonnetje en drupt het vocht van de bomen af!
Haha, dat is in iedergeval goed nieuws dat hij weer lekker aan het bolderen is Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:30

tja ik ga wel proberen er te komen hoe en met wie moet nog uitgevochten worden

helaas zit je voor keuringen ed in het verkeerde deel van het land

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:55

Nou een ding is wel zeker, die geitjes komen er niet levend uit. Ik heb eens even zitten rekenen, maar sowieso zijn ze veel te vroeg, en het geitje is steeds aan het persen, maar het lukt niet echt. Heb net de VA gebeld, die kan pas over ongeveer 3 kwartier komen, heeft een ander spoedgeval. Als het echt niet lukt bel ik gewoon een andere VA. Zo sneu, al die pijn en moeite voor haar, helemaal voor niets.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:56

Ik zie dit topic net pas
Ik zal me even voorstellen en daarna eventjes alles op m'n gemakje doorlezen:
Ik ben Mariska ben 14 jaar.
Ik heb een tinkermerrie van 8 jaartjes oud genaamd Tinka Montana(ik noem haar gewoon Tinka Knipoog)
Ze is 1,64 m hoog en heel erg eigenwijs.
Ik ga nu eventjes bijlezen en hoop dit goed te kunnen volgen aangezien ik het soms wel druk heb!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:31

grrr schreef:
Nou een ding is wel zeker, die geitjes komen er niet levend uit. Ik heb eens even zitten rekenen, maar sowieso zijn ze veel te vroeg, en het geitje is steeds aan het persen, maar het lukt niet echt. Heb net de VA gebeld, die kan pas over ongeveer 3 kwartier komen, heeft een ander spoedgeval. Als het echt niet lukt bel ik gewoon een andere VA. Zo sneu, al die pijn en moeite voor haar, helemaal voor niets.

zo'n vermoedden had ik al Verdrietig

hallo mariska

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:45

ja in oud gastel inderdaad!

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:59

goh Grrr, dat is niet leuk zeg, maar hopen dat de DA snel komt, arm beestje...

@ wisky heldere uitleg, Gawain zal vast wel bij een leuk baasje terecht komen.Ja
@ tinkert_tje, fijn zeg zo'n australian stockzadel! Zit erg lekker. Wij hebben ook ooit eens een stockzadel geprobeerd bij Beccan (gekocht van IndianaJones), super zadel, maar helaas veel te groot voor Beccan, klapperde op z'n rug en kwam tot op z'n kont. Gelukkig konden we het terug brengen.

Even een rondje gereden, was mooi weer, maar wel fris, maar toch even lekker.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:11

@ziggy_janet, wat een nare situatie zeg met je buurvrouw! Ik kan me voorstellen dat je er even niet wilt zien. En inderdaad je kan onvergetelijk veel liefde krijgen van je dieren, zo lief!

@grrr, wat spannend dat ze aan het bevallen is! Succes dan maar met de bevalling. En erg fijn dat het rijden zo goed is gegaan, geeft jou ook weer een goed gevoel!

@timokyana, Pallieter word ook volgend jaar, of over 2 jaar gecastreerd, moet maar even gaan sparen voor meneer, hij hoeft van mij niet de merries op stal te dekken, lijkt me niet zo een goed plan

@silas, ik kom je stoere vent bewonderen op de hengstenkeuring als ik vrij krijg van me werk. Ik hoop het wel ben benieuwd hoe ze er allemaal in het echt uit zien!

@grrr, Wat balen zeg dat ze het waarschijnlijk niet halen. Dit wens je niemand ook niet een geitje balen zeg! Ik hoop dat de va er optijd is, dat je geitje niet teveel schade oploopt!

Ik heb heerlijk gereden net, met ranja. Op het begin even lekker losgereden met hoofdstel met het halster eronder. Daarna me teugels overgeklikt op het halster eens kijken wat hij zou doen was de eerste keer, en ik kon zo wegrijden! Stap en draf geen probleem, spinnen geen probleem! Toen het hoofdstel eraf gehaald, dus lekker zonder bit. Hij was zo braaf! Alleen de galop doe ik niet, daar kan hij wel eens een draakje zijn, galopperen doen we wel met hoofdstel hihi.

En ben bij de dokter geweest, op een wonderbaarlijke wijze bleek alles goed te zijn, snap dan niet waar die ontiegelijke pijn in me keel vandaan komt en die benauwdheid! Maarja heb een slijmoplossend drankje gekregen, en daar moet ik het maar mee doen Dromen