[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:33

Snackie schreef:
Positieve gedachtte simone! hou die sneeuw aub daar!

ik zal de sneeuw jou kant op blazen ik hoef dat niet hier hoor vind t vreselijk

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:41

Ja toch :D heb het zonnetje al gezien vandaag !

Gewoon denken aan bikini's, zonnen, paarden wassen met de hogere temperaturen, in een korte broek zonder zadel buiten stappen ect, ect . HEEERLIJK

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:46

Eindelijk ff tijd gehad om bij te lezen :)

Inmiddels al een leuke rit gemaakt Jess? Het was er iig hier prachtig weer voor vandaag!

Carolien gefeliciteerd!! Hopelijk heb je n mooie dag gehad :)
:= Diablo stout met enten... Als je van hem af moet...

Wat een luxe voor je bijrijdster Ellie, leuk Eros op wedstrijd, ben benieuwd!

butengeweun schreef:
tinkers in de dna bank met bekende ouders is voor mijn gevoel niet nodig behalve om dna profiel van oa of pa te herlijden.

Voor mij wel. Gezien er ook Garishlijnen in staan weet ik dat als er een match wordt gevonden met alleen Kyra dat via Lady moet komen, en dat zou ik wel erg leuk vinden uiteraard.

Wel lekker om nu alles een beetje voor jezelf te hebben Hinke. Site heb ik opgeslagen, thnx! Komen ook aan huis dus? Heb nu al best een mooi lijstje voor mensen waarvan ik wel eens een proefles zou willen. Makkelijkste zou zijn iemand die rond Assen woont, kan ik met Caily en Kyra bij een iemand lessen.

Caily's bijnaam is Juweel :D Zal jullie niet in verwarring brengen verder hoor, schrijf wel gewoon Caily.

Verzekeringen... Caily ook niet verzekerd, Kyra ook niet trouwens. Ik weet het niet, enerzijds vind ik me vaak vooral in de argumenten waarom niet, maar als ik dan lees van dingen zoals Patrick en Kee overkomen denk ik, tja, dan scheelt het wel een heleboel.

Als er in mijn ogen geen weg meer is naar pijnvrij is het voor mijn beestjes afgelopen, en dan ook niet inslapen of crematie, mijn voorkeur ligt toch echt bij de slacht, een kogel en klaar, simpel en snel. Uiteraard geen slacht voor consumptie, ook naar slachten kan t lichaam met rendac mee.

Jessica, haren trekken doe ik gewoon door draaien om een balpen en dan rukken :Y)

hinke_1985 schreef:
Vorig jaar ben ik naar Heusden geweest voor de HK. Was inderdaad een ontzettend takkenend. Vond het een erg donkere manege en eigenlijk het eind rijden niet waard :o Inderdaad maar plaatjes kijken dit jaar. Vorig jaar stiekem Maartje wel gezien volgens mij, maar durfde je niet aan te spreken :') En natuurlijk Lotte gechauffeerd.

:D
We hebben wel meer bokkers gezien hoor! Maar volgens mij niet die hier meekletsen, op Rebecca na dan ;)

Hoe ging je wedstrijd Patrick? Misschien tref ik je zondag nog!

Brave Caitlynn!! Ik wil een foto!!!!! *\o/*

Jemig Hinke, heftig :(:)

:( Balen van je zadel Faye...

He bah, wat een pech Jess :(:) Hopelijk snel een passende oplossing!
Wel een leuk ritje met Grace en de hondje gedaan dus?

Tuig... Ik heb nu gewoon simpel, zal ooit wel anders worden, maar ach, zolang dit functioneert, waarom ook eigenlijk?

BBP, ik vind ze echt lelijk :o Ik rij zonder zadel momenteel, vind dat schaap van Jayney echt geweldig! Die zou ik ook wel willen!
Maar denk dat ik voor Kyra toch eerst voor een boomloosje of misschien wintec wil gaan ivm groeien. Op den duur als de ritten langer worden en met meer tempo is zonder zadel niet zo comfortabel meer gok ik :+

Ibo moet je bij grootverbruik of langverbruik ook met maagbeschermers innemen. Ik heb die momenteel als ontstekingsremmers, met maagbeschermers ook trouwens.

WenK schreef:
*valt even binnen*

Voor deelname aan de competitie moet je lid zijn van NSvT of ICS, voor deelname aan de losse wedstrijden niet. Je kunt dus gewoon een B proefje rijden als je dat wilt. 13 april is alleen voor tinkers en 14 april is zowel tinkers als overige koudbloeden. Beide dagen in Amersfoort.

Uiteraard :D
Hij mist in jullie kalender op nsvt.eu? :o

Ik vond de kou wel meevallen vandaag. Heb heerlijk in de bak gereden met Caily, heel parcourtje gebouwd, deed ze nog best aardig, al moeten we ook daar aan het tempo gaan werken. Idee van anker uitgooien bij landen na de hindernis eruit krijgen enzo :') Hier nu ook sneeuw. Laat maar komen! Slee erbij en pret voor tien :)

Korte broek te paard beviel mij nooit zo, zonder zadel buiten stappen doe ik zeker wekelijks :P

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:46

Ohh dat zijn heerlijke dingen.

Nee naat, ik wil liever heel blijven als ik zondag weg moet met paard.

Hadddd ik al verteld dat 3 februari ons debuut is :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:51

Lotte: Korte broek en met 25+ graden gaf mij dat zonder zadel stappen altijd net wat extra's. En gelijk bruine benen :D
Al ben ik wel jaloers hoe jij lekker naar buiten gaat :) Ziet er altijd super ontspannen uit.
Ging jij ook naar de eerst komende tinkerdagen ?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:55

Weet ik nog niet, dat hangt ervan af hoe makkelijk en fanatiek we in het voorjaar het bakwerk, zowel dressuur als springen, op pakken. Ik zou nu niet eens een B-proefje kunnen rijden en een parcourtje ook lang niet foutloos, dus dan ga ik dat hele eind niet rijden, plus t is niet gratis. Staat wel op n to-do lijstje, maar die is langer dan wat ik in een jaar kan proppen :P Beter doe ik een beetje rustig en haal mn rijbewijs ;) Heb in mn profiel n lijstje met wat ik sws wil doen.

Wie weet dat als ik een SR camera heb tegen die tijd ik wel een dagje plaatjes kom schieten :)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:10

HijadelaLuna schreef:
Maar denk dat ik voor Kyra toch eerst voor een boomloosje of misschien wintec wil gaan ivm groeien. Op den duur als de ritten langer worden en met meer tempo is zonder zadel niet zo comfortabel meer gok ik :+

die wintec heb ik ook nog wel voor je liggen hahaha..
ik kan wel een marktkraampje voor jullie opstellen :+

http://www.bokt.nl/markt/ad/108903/wintec-500-veelzijdigheids-zadel

ik moet plek maken voor al mn nieuwe zooi..
binnenkort ook eens al mn dekens uitzoeken.. pfff heb er nog zoveel liggen.. maar allemaal veels te groot voor die mini´s van mij :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:20

Ik ga wel naar de td, leusden. 2 dagen wil ik dressuur starten. Bijrijder heeft dan stage, dus als iemand er is, en mijn proefjes wil lezen :D

En wbt slachten, lotte, mag ik vragen waarom jij kiest om ze niet voor consumptie te doen?
Ik heb er wel voor gekozen, gezien ik er zelf geen problemen mee heb, en zelf geen paardenvlees eet.
Moet er niet aan denken mn eigen paard op mn bord te hebben.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:32

Ik eet geen vrienden :n Wel paardenvlees :o

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:32

Faye, is ie zonder of met cair?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:33

HijadelaLuna schreef:
Ik eet geen vrienden :n Wel paardenvlees :o

Mooi gezegd, ik eet sws geen paardenvlees, ik maak me er vies van,
Maar je heeft je eigen paard ook niet te eten natuurlijk.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:45

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:50

Nee, deze is rondgenaaid, denk dat jaron zn hoofd er te grof voor is

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:56

ooo okeee.. had ik niet gezien... :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:56

Vind sneeuw leuk voor foto's en het is een mooi gezicht maar verder hoeft het voor mij eigenlijk ook niet

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:59

Niet als je op pad moet idd

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:06

Sterkte Mira! Op een nat washandje bijten (als dat lukt) helpt soms ook. Hopelijkis het snel over.

Bij mij bleek ik niet over de verdoving te kunnen, die ze dan achterin bij je kaakkopje prikken. Gevolg was dat ik ruim een week mijn mond niet open kreeg (kreeg er net koekjes tussendoor gelukkig haha). De andere kant van mijn mond is dan ook voor een vakantie gtedaan, zodat ik wel kon werken (sta voor de klas)

Hier pas laat begonnen met rijden. Zo'n 3 jaar terug begonnen bijeen partiiculier, met wat rijden met iemand ernaast op de fiets. Daarna zelf een paard gekocht en daar een jaar priveles mee gehad, en gister heb ik mijn eerste manegeles gedaan. Mijn eigen paard is redelijk vlot, die reageerd goed op stem en rijdt lekker vlot. Manegepony was heeeeeel hard werken, dus heb nu flink spierpijn. Omdat ik nog weinig rijervaring heb hebben we Elsa bewust als veulen gekocht (was 5 maanden toen), zodat we samen kunnen groeien Ik had al wel ervaring met grondwerk, wandelen, verzorging en omgaan met jonge paarden, dus dat risico hebben we maar genomen :P. Wel met wat ondersteuning (lessen) en hulp van onze buren (stoeterij). Nu heb ik nog een jonkie, een merrie van 1,5 jaar en dat gaat best leuk volgens mij. Al denk ik wel dat ik ze laat beleren uiteindelijk, zeker de jongste (zeer extroverte KWPN'er, net als haar moeder :D)

Hier begint het ineens vrij vlot op te drogen buiten! Sneeuw hoeft van mij niet, beetje vriezen mag dan weer wel.

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:07

Iemand toevallig net 'De wilde keuken' gezien. Wouter Klootwijk is echt zo goed. Ging over paardenvlees. Een onderwerp wat ik net in de stukjes hiervoor ook tegenkwam. In Japan blijken ze het rauw te eten, als vervanger voor walvisvlees. Morgen de aflevering maar even op uitzending gemist kijken, heb nu hele stukken gemist.

Las ook nog iets over bevroren erwtjes in gaatjes :brr: :brr: :brr:

Verder iets over een cool schaap (zo iets is helemaal goed inderdaad!) en over dat het al bijna april is *\o/*

:wave: ga weer gauw, moet andere dingen doen..........

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:10

jeeej bijna april is leuk haha

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:54

zag ook nog iets over haflingers en friezen staan...ik vindt ze ook mooier als ze breedgebouwd zijn.maar ik snap wel dat mensen steeds smallere bouw fokken,juist vanwege de dressuur.weet nog dat ik vorig jaar voor het eerst een breed paard zag,wat leek op een haflinger.was echt wel verliefd op dat uiterlijk.dus ik naar buiten,naar degene met wie ik mee was.ik zo;ik heb toch een mooi paard gezien.bedoel je die haflinger?nee die in de bak rijdt.ja die haflinger....wow wat indrukwekkend mooi als ze breedgebouwd zijn!

vandaag eens gekeken hoe getriggerd eros is in het doen van kleine oefeningetjes.zoals bij stilstand hoofd/omlaag doen maar ook hoofd/links rechts doen(eigenlijk dus je vinger volgen).Dat vindt ie prachtig,zeker als er een beloning volgt.helaas wil ie dan ook je zakken induiken voor nog meer...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:55

zo waren ze vroeger,en zo zijn ze het mooiste :j barokke rassen moeten barok blijven

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:56

helemaal mee eens

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:58

Dat is ook zo, ik heb ook een Fries gehad die was niet barok maar ook niet heel luxe er tussenin.
Dat vond ik persoonlijk ook mooi, maar je ziet inderdaad tegenwoordig Friezen met bwv kwpner dunne benen of andere rassen....Maar ook bij de Tinkers heb je hele luxe er tussen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:03

Jaron is ook niet bepaald een barokke type.
Maar voor mijn doel is een zware cob ook niet het handigste.
Hoewel silas ook best springt :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 23:15

Ik sta op de voorpagina van bokt :oo Had dit nooit gedacht.. Super gaaf! *kruipt terug onder steen in meeleesmodus, morgen met tink rijden, dus dan post ik even alles in één keer*