[TI] Springtinks :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:07

Mooie tinkies hhaha

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:15

Snackie schreef:
Dat is het debieltjes syndroom dees. Zit er bij jari ook zeker in haha

Haha, alleen het debieltjes syndroom?
geen stekkertjes-verkeerd-syndroom?
ik weet zeker dat Gil naast het debieltjes-syndroom ook ADHD heeft en Autistisch is...

Pfff, ik heb zoveel dekens dat je je afvraagt of ik echt maar 1 paard heb...
maar, oke... ik heb ook 5 zadels gehad (nu nog 3 :+) en heb nog steeds een stuk of 5 hoofdstellen...
heb geloof ik wel 8 bitten, 6 paar bandages (had er 12 :+) 4,5 paar peesbeschermers (de andere helft van het 5 de paar is van mijn bijrijdster en het 6de paar wordt bestel :D)
3 paar vliegenoortjes en nog extreem veelverzorgingsproducten (van alles 2, want het zou toch maar op zijn vlak voor concours terwijl ik dan geen tijd heb om bij te kopen :+)
oh, en ik heb 12 bussen witte verf op waterbasis...
ik hoef denk ik niet uit te leggen waar voor die zijn :') _O-

M_D_H

Re: Springtinks :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:15

oke...
ik ga mijn kast op ruimen en de helft verkopen denk ik...
heb nog niet de helft op geschreven wat nog meer in mijn kast ligt :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:18

Als je nog een springzadel 18"medium boom over hebt O:) ik heb 2 stalkasten , een zolder en een schuur, met spul waarvan ik t meeste niet gebruik, maar ook niet weg doe,.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:21

Oooh ik val nog mee.
Ik heb een zadel per pony, 1 hoofdstel voor Niaff en 2 voor zac.
Flink wat dekjes. Voor elk 1 paar peesjes. En voor elk een poetskist met inhoud. Wat verzorgigsdingetjes.
Mja ik doe geen concoursen. Dat helpt vast xD haha

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:26

ik pas sinds dit jaar, de zooi had ik al 6 dekens, 3 zweetdekens, 10 dekjes, 1 zadel, 2 .5 hoofdstel, nog wat onderdelen, vanallerlei zooi.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:31

Helaas, heb alleen nog 2 dressuurzadels en 1 springzadel...
En van die laatste hoef ik je vast niet uit te leggen dat die nooit weg gaat (a)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:33

haha, dat geloof ik ook niet :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:43

Hahaha. Oh ja. Zac staat sinds dit jaar in de dekens. Heb er maar 3. Maar zoek nog wat bij hahaha.
Heb zweet, 100gr en 300gr deken. En ook een zweetdeken voor niaff.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:44

Jeetje wat een spullen haha :P

Ik had vroeger wel veel meer, maarja, af en toe geld nodig dus dan verkocht ik weer wat :')

Ik heb voor Bart nu 1 zadel, 4 hoofdstellen (1 voor longeren, 1 voor wedstrijden, 1 voor t rijden en 1 bitloos), 3 sets peeskappen, 3 oornetjes, stuk of 12 dekjes, 4 halsters, 3 dekens, 1 borsttuig. Oke, als ik t zo opschrijf is t ook nog aardig wat :')

Nou, vandaag weer mee gedaan met een onderlinge springwedstrijd. Op de heen weg zag hij af en toe wat spoken, mr heeft af en toe last van aanstelleritis geloof ik :')

Losrijden en inspringen ging eigenlijk heel lekker, hij was heerlijk actief (meestal is hij bij wedstrijden binnen eerder te traag) en sprong lekker soepel, ging veel beter dan de vorige keer. En toen was het onze beurt, de eerste hindernis ging prima, en toen weigerde hij ineens bij 2 := kon nog blijven zitten gelukkig :') daarna sprong hij verder alles, maar was de controle een beetje weg en ging hij vooral hard ipv ook zn benen op te tillen := met als gevolg een balk eraf bij 4a en b en bij 5 :') beetje jammer.

Maar hij was wel heerlijk voorwaarts (maar wel iets té dus :') ) en we hebben lol gehad :D

Was ook de eerste keer bitloos op een wedstrijd. Had al eerder met t oefenparcours bitloos mee gedaan en dat ging super, thuis reageert hij ook beter op bitloos dan op bit (gebit is onlangs nagekeken, daar is niks mis mee). En heb thuis ook veel geoefend met galopperen hem goed bij elkaar rijden, wat gelukkig ook echt super ging :D maarja, in n parcours kan ik niet zo goed meer nadenken geloof ik :') als na de weigering dacht ik helemaal daar niet meer over na :')

Is dus weer een oefening voor de volgende keer, om ook al gebeurt er wat, toch rustig te blijven en hem bij elkaar te houden zodat hij niet over de hindernissen heen duikt maar netjes springt :')

Hier een filmpje :D
https://www.facebook.com/photo.php?v=22 ... 0492533471

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:52

Ik zag t filmpje, hij ging idd hard! 2e jeugd hihi

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:06

op wedstrijd heb je toch ook altijd een beetje stress mee he, dat telt ook wel mee...
ben ook eigenlijk nooit zo'n voorstander van bitloos :o

Oh, dekjes...
ik heb 4 springdekjes, 4 dressuurdekjes en 4 veelzijdigheidsdekjes (niet dat ik daar nog een zadel voor heb, maar dat past ook wel onder mijn springzadel)
dan 3 dressuurdekjes voor op concours (1 witte met een zwart randje, die gebruik ik eigenlijk nooit meer, 1 witte met de bedrijfskleuren van mijn ouders en hun logo + naam van Gil, en 1 wit dekje met rood en blauwe bies van lamicel) en 3 springdekjes voor op concours (zwart met grijs, navy blauw met air-blauw en zwart met wit randje (die wordt nooit meer gebruikt) )

Dekens, tjah, ik ben echt een enorme muggenzifter, maar als Gil geschoren is moet alles een hals hebben...
dus dan heb ik 0, 100, 200, 300, 400 en 500 met hals (en alles 2 keer voor het geval hij wat sloopt)
en als hij niet geschoren is (komt zelden voor, maar zoals nu als ik een blessure heb is hij dus niet geschoren) dan heeft hij dus geen hals...
en dan heb ik 0, 100, 200, 300, 400 en 500 :+
dus ik heb 18 winterdekens voor 1 paard :') _O-
en dan nog 2 uitrijdekens, 1 fleece en 1 waterdichte met fleece gevoerd, als ik in de buitenbak rijd heb ik met in en uitrijden beide op en dan tijdens de training de waterdichte (alleen als het echt koud is) en binnen maar 1 deken met in en uitrijden.
en dan heb ik nog 3 zweetdekens :+
met hals en zonder hals :') _O-

hmm...
mijn paard is verwend :+

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:10

Ja ik blijf ook altijd zenuwachtig :') vooral dat gekriebel in je buik vlak voordat je moet :') maar meestal wordt hij daar juist trager van als ik zenuwachtig ben, vandaag was hij eerder t tegenovergestelde :') achja, weer wat geleerd :D

18 winterdekens? :oo mijn god :')

Ik heb er eentje voor Bart, maar is nog ongebruikt :') is een 200 grams, dacht die kan hij mooi op als hij geschoren is. Maar zn 0 grams regendekentje was al warm genoeg :') hij zal vast nog wel een keer geschoren moeten worden (groeit echt weer gigantisch hard) en dan zal t wel wat kouder zijn, kan hopelijk zn mooie dekentje op :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:15

die kriebels heb ik ook nog steeds hoor...
vooral de eerste keer dat ik weer op concours ga na een valpartij (al heb ik het juist heel vaaktijdens het inspringen al en gaat het als ik groet wel weg)

euhm ja 18 winterdekens :+
Gil is echt een hele erge koukleum, die staat natuurlijk de hele dag buiten met die gure wind...
die haal ik gerust rillend het land af hoor...
(hij staat ook heel vaak te rillen als zijn dekens af zijn om opgezadeld te worden...
zijn zweetdekentje heeft hij altijd op met zadelen hoor.
hij staat nu ook al onder 200 gram terwijl hij niet geschoren is :o...
en vanmiddag haalde ik de dekens er af voor het wandelen...
en toen stond hij ook weer te rillen (oke, ik heb een aansteller van een paard en het werkt altijd bij mij :+)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:17

Ik moet nog een 200 aan de collectie toevoegen.. haha.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:32

Jeezus dees, das pas erg! met hals? schuren die zn manen er niet af?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:32

ik moet een nieuwe 200 grams zonder hals :+
deze is oud en begint ernstige tekenen van slijtage te vertonen (gil zijn allereerste deken)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:33

Wat voor merken hebben jullie dan?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:34

Snackie schreef:
Jeezus dees, das pas erg! met hals? schuren die zn manen er niet af?

nee hoor :D
tenminste... normaal niet...
maar ik pluis normaal 1 keer per week zijn manen uit en vlecht ze dan opnieuw...
zo voorkom je heel veel...
vorig jaar werd ik toen zo ziek en kon ik dat niet meer en tjah, toen is er wel heel veel verloren gegaan :(
maar eerlijk is eerlijk, ik had toen zo verstandig moeten zijn om hem niet te scheren...
gevalletje eigen schuld dikke bult zeg maar

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:35

toch sund! ik duik er in, was erggg vroeg vanmorgen _O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:38

Dott schreef:
Wat voor merken hebben jullie dan?

Gils oudste deken is een imerpial riding...
zeer deugelijke en sterke deken, overleeft toch maar mooi al 9 jaar de winter op Gil zijn rug :+
dan heb ik nog een eskadron, hele fijne mooie deken, ligt ook mooi en is sterk, alleen eskadron werkt met klittenband aan de staartflap, dus die staartflap heb ik zelf laten vastmaken :+
dan heb ik voor de rest eigenlijk pagony's als dekens :P
die gaan nu al 2 jaar mee en doen het tot nu toe erg goed...
beter als de eigen merk van epplejeck...
die was binnen een maand stuk... (oke, gil sprong over de staldeur heen met oud en nieuw en de deken bleef hangen en overleefde dat niet, misschien dat geen enkele deken dat overleefd had, maar hij was bruin met oranje dus lelijk en een krijgertje dus kon ik het gil niet kwalijk nemen... :') _O- :+)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:04

Ligt t eigen merk van EJ vergelijkbaar qua model als pagony?
Zac heeft ook 2 pagony's nu. We hebben geen EJ in de buurt maar die heeft 200gr in de aanbieding. Dus als die cergelijkbaar liggen...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:45

Euhm, geen idee hoe de gewone dekens liggen, maar de halsdekens vond ik niet vergelijkbaar liggen.
De hals sloot niet mooi aan en liet bepaalde delen van de hals zelfs helemaal open (zakte af etc)
Vond hem ook bij de borst aardig krap zitten...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:05

Oke. Dan ga ik die gok niet nemen en blijf ik gewoon bij wat ik weet dat goed ligt :)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:57

:+ Echt gaaf ik heb vandaag voor het eerst met Keltic springles gehad :-) We zijn allebei niet zo'n helden, hihi. Maar het begin is gemaakt hopelijk snel weer de volgende!

Ik heb wel een filmpje op mn Facebook maar ik weet niet hoe ik die hier moet linken -O- ..............Kan iemand me daarbij helpen?