[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:36

Op een gegeven moment legt ze de link wel; als ze aan mijn hals zit loopt ze daarna door en wordt ik gekroeld, de tijd dat je bij haar hals staat kun je op den duur uitbouwen, komt vast wel goed :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 00:44

meid wat een super beslissing en wat geweldig dat jessica nu bij je mag blijven haar heleleven je hebt een paardje erg blij gemaakt als ze het zou weten. Je hebt haar echt gered.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 00:51

Ik vindt je een topper Molenhoek...
En wens jullie heel veel geluk toe!

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:35

cp112 schreef:
BarbaLala schreef:
Mocht het nog niet gezegd zijn in deze pagina's aan commentaren en hulp: Neem eens contact op met het Balingehof :)

Balingehof bestaat al even niet meer ;) ;)

Fijn dat ze blijven mag TS. Denk dat het met heeeel veel tijd en geduld best nog los zal lopen :j

Misschien on topic..maar wat is er met de Balingehof?

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 00:08

Lightielight schreef:
Misschien on topic..maar wat is er met de Balingehof?

Hier ook wat gemist denk ik zelfde vraag eigenlijk.

Ik heb een tijdje mee gelezen de laatste paginas moet ik even bij lezen dus sorry dat ik zo binnen val.
Kom er later op terug :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:27

Wauw, uitleg is inderdaad niet nodig, ziet er goed uit zo, blijf meelezen voor de updates.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:32

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:40

Hoe lang ben je er nu mee bezig TS? ik dacht zelf dat het 3 mnd zou duren voor je haar zou kunnen aanraken enzo.Maar volgens mij is dit eerder dan 3mnd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:52

Nee, 3 maand :)

Ga wel eerlijk zeggen dat ze nog spanning vertoont als je te lang aan haar schoft blijft en haar hoofd lukt nog altijd niet echt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:56

Oke ik denk dat je nu nog 2 mnd nodig hebt voor je er alles mee kan doen.
Maar dat is ze zeker wel waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:02

Alles mee doen denk ik niet :) Halster is nog altijd niet af, dus eerst hier op oefenen, dit is altijd een spannend punt :)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:05

Ik vind het een fijne foto..... ze laat je toe , hoe maakt niet uit , maar je mag al in haar cirkeltje komen !
Dat halster komt ook wel , maar kom eerst maar richting hoofd , dan komt de rest wel , met evenveel geduld !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:07

Had het eerlijk gezegd niet verwacht na gisteren. Heeft hier enorm geregend en toen ik er gisteren was waren ze alle 4 onrustig. Ze is enorm verschoten toen ik aan haar kwam, alhoewel ik haar duidelijk waarschuwde. Ze heeft wel niets gedaan en heb haar toch nog snel eens gestreeld, maar ze toonde enorm veel spanning. Ik had dan ook schrik dat ze dit ging mee dragen in haar lijf vandaag maar integendeel!

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:21

zalige foto!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:26

DeMolenhoek schreef:
Had het eerlijk gezegd niet verwacht na gisteren. Heeft hier enorm geregend en toen ik er gisteren was waren ze alle 4 onrustig. Ze is enorm verschoten toen ik aan haar kwam, alhoewel ik haar duidelijk waarschuwde. Ze heeft wel niets gedaan en heb haar toch nog snel eens gestreeld, maar ze toonde enorm veel spanning. Ik had dan ook schrik dat ze dit ging mee dragen in haar lijf vandaag maar integendeel!

Blijf allert.
Het gedrag kan ineens terug komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:31

Doe ik zeker! Ik ben voor bereid op een terugval :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:32

Maar ik ben wel onder de indruk van de vooruitgang en fijn dat je het met ons blijft delen!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:39

You go girl!
Begrijp ik het goed dat ze gespannen was maar dat ze geen agressie toonde? Dan heeft ze spanning al losgekoppeld van "de mens" en da's een hele stap vooruit. Vorige week stond de deur bij haar op een kier en ik denk dat ze ondertussen al halfopen staat.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:49

DeMolenhoek schreef:
Alles mee doen denk ik niet :) Halster is nog altijd niet af, dus eerst hier op oefenen, dit is altijd een spannend punt :)

Neem (als ze er eenmaal aan toe is) anders eerst een maatje groter en doe die om en af terwijl je deze om laat. Dan hoef je haar pas zonder te laten staan als ze zo ver is dat ze zich makkelijk een halster om laat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:56

Ik dacht eraan eerst te oefenen met een koe band?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:01

Beide combineren kan ook. Halster helpt om aan gepruts rond de neus te wennen en koeband is mooie tussenstap voor wennen aan gepruts rond de oren. Groter halster gaat makkelijker om/af en dan is het bewust lomp/onhandig doen ermee ook makkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:28

Vandaag een redelijke dip, had ook niet anders verwacht. Al mijn paarden moesten vandaag naar de winterwei. En hiervoor moest ze toch echt in de trailer. Maar ik was ziek en moest werken, dus keek er al tegenop om dit s avonds nog te doen. Word ik opeens op mijn werk gebeld door de papa. "Ja ik heb de paarden al verzet hé" *mond valt open* "Samen met pepe en Jessica was braaf, heb ze mooi kunnen nemen alleen was ze op een gegeven moment in paniek"

Nou ja, ondertussen was ik beland in een gigantische niesbui en dacht: Het zal wel. En dan even stilte... "Ja, ik weet wel niet of je er gaat aankunnen vandaag" oliebol, daar gaan we... Wat is er gebeurd? "Niets hoor, ze was zelfs heel kalm, alleen helemaal in de war en wat in paniek"

Heb het me niet al te hard aangetrokken. Bij mij was het waarschijnlijk hetzelfde geweest, ze heeft nog maar 1 keer hiervoor op deze wei gestaan en dat was maar 2 weken. Dan nog eens genomen zijn, in de trailer gestoken, trailer rit etc. Ik was verbaast dat het nog 'vlot' was verlopen. En zoals ik mijn pa hoorde helemaal op de manier zoals ik het ook zou gedaan hebben! Zalig toch, een vader die soms luistert? :D

En hij had helemaal gelijk. Eenmaal 's avonds en terug van het werk kwam ik, al luid snotterend zoals een brulbeer, op de wei. Geen Jessica die afkwam, zelfs geen milimeter. Na een half uur te hebben rondgehangen en nog altijd geen Jessica toch maar eens zelf naar haar gegaan. En ons vermoeden klopte. Ogen stonden volledig wild, weer helemaal in haar eigen gekeerd en klaar om te smijten als ik 1 stap dichter deed. Ben even blijven staan tot ze wat kalmeerde. Toen snel mijn hand op haar kont en weer aaien. Al vrij snel liet ze dit probleemloos doen en kon ik ook onmiddellijk mijn hand op haar schoft erbij leggen.

Ben ook heel snel gestopt en weer weggegaan. Vanzodra ik op het punt kwam dat ik wat ontspanning terug zag stopte ik, voor zij zelf de keuze zou nemen weg te gaan. En dan "wint" zij. Ik was erop voor bereid dat ze terug in een punt zou komen, zeker in stress situaties. Ik ben er wel van overtuigd dat ze nu weer sneller gaat kalmeren. Alles is nu weer spannend en nieuw, maar ze liet me uiteindelijk toch weer toe.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:53

Dat is alleen maar goed lijkt me, het is vervelend dat ze even stress heeft gehad maar als het toch redelijk makkelijk ging en later kun je er toch weer bijkomen, dan zou ik dat niet zien als een terugval.
Zo af en toe moet je er toch wel wat mee en juist dat zijn ook leerpunten voor haar, de trailerrit is niet ergens anders naartoe gegaan maar ze is gewoon weer terug gekomen bij de bekende groep en ze heeft jou daarna ook weer gezien. Dus wellicht flink onder de indruk maar geen negatieve ervaring.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 23:06

Heb je topic doorgelezen en volg nu de vorderingen met Jessica. Wat een geluk dat ze bij jou terecht is gekomen, ik denk dat als ze terug naar de handelaar was gegaan ze binnen een paar maandjes worst zou zijn geworden! Super van je!
Waar ik aan moest denken of de Carolyn Resnick-training iets voor jullie zou zijn, (niet echt nog om te trainen) maar wat zij doet als eerste stap om een connectie met het paard te leggen, is een boek lezen in de wei. Dus geen focus op het paard als je er bent, maar je focus op iets anders (het boek), en misschien duurt het een hele tijd, maar alle paarden komen een keer langs om te snuffelen. Het maakt ze nl erg nieuwsgierig, een mens dat niet de focus op hun heeft. Wie weet kan je er wat mee (hoewel het nu niet echt nog weer is om met een boekje in de wei te gaan zitten ;-)
Nou in ieder geval veel succes verder, ik blijf jullie volgen :-)