[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:50

Zou het voor hem juist niet fijn zijn om juist lekker aan het werk wel op een heel laag pitje natuurlijk zodat die ook het vertrouwen van jou krijgt dan voel die zich vast sneller op zijn plek.

Ja Jonas is echt een knappert. :D <3

Mar__

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:53

Dakota, mijn vorige pony kwam ook uit Engeland...
Heb haar in de winter beleerd, daarna een zomer op de wei lekker rust gegeven, had ook een veulen.
Na het weideseizoen pas weer opgepakt en doorgereden. Niks aan de hand hoor. Dat verleren ze echt niet :n

Gewoon doen waar JIJ je goed bij voelt ;) Het is jouw paard... Wat anderen doen hoeft voor jou en je paard nog niet het beste te zijn!

Jonas is leuk :+: Worden we niet zat hoor ;)

Viane 'lekker' gemasseerd! Volgende keer doet het vast minder zeer, meestal knappen ze er goed van op hoor!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:21

Diana,doen waar je je zelf goed bij voelt,als de basis erin zit vergeten ze dat echt niet gelijk hoor.Op zijn leeftijd krijgen ze toch op een gegeven moment een periode dat ze ff gaan klieren,dus is het ook heel belangrijk dat je z'n karakter goed leert kennen,zodat je weet wat je aan hem hebt.Veel grondwerk,dat bevestigt jullie verhouding.
En wat de fenders betreft;ik heb daar veel meer steun aan,als ik veel moeite moet doen om te blijven zitten,bijv in galop,heb ik daar gelijk last van,ik kan me dan veel beter ontspannen.Dat komt dus omdat ze wat breder zijn.
Ik moet daar wel bij zeggen dat ik niet dressuurmatig rij,echt alleen recreatieve bosritjes op een super brave merrie. <3

Nelleke,Jonas doet het super,toch?Hij is leuk!

dianalamboo,het is altijd moeilijk om een keuze te maken,kun je haar ook een tijdje op proef krijgen?

Ier,Viane gemasseerd,hoop dat ze nu lekker ontspant.
Hier hebben we ook een keer een fysiotherapeut bij een van onze paarden gehad,we zagen echt gelijk resultaat.

Daf,doordat de fenders wat breder zijn heb je meer steun,ha,ha,hier ook kids in bed en met lief op de bank,nog ff lekker bijkletsen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 05:42

Dakota_75 schreef:
iti schreef:
Lijkt me wel handig als je doorrijd Dakota.. is wel een fijne gebeurtenis hoor als je steeds een stapje verder komt. Je hoeft niet dagelijks te rijden hoor.. wij doen 2 a 3 keer per week met Madelief! :)

Ja dat is ook wel zo, maar ik denk ook even aan het feit dat hij nog maar 3 is en een dikke maand geleden nog in Engeland stond, in de tussentijd is er best veel met hem gebeurd en ik wil hem dus niet overbelasten zeg maar ;).

Jonas is een mooierd! <3

Je hoeft ook geen uren te rijden, wat ik zeg als je maar wel hem in handen houdt en idd wat Carolien zegt.. miss reageerde ik even te snel hahaha.. komt van de koorts denk ik.. Maddy en ik hebben ook veel grondwerk gedaan hoor..
Trouwens, gefeliciteerd!!!!!! ik ga zo maar weer eens aan die arbeit..

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 07:39

Goeiemorgen

Desiree vind je dat niet een leuk liedje.... :P
Ach vanaf het songfestifal heb ik nog steeds een liedje in mijn hoofd.
Hij komt ook echt pop shalalie shalala hup ineens uit het niets mijn mond uit.
Mijn collega's kijken me vaak vragend aan van moet dit nou.... :o
En tja mannen denken niet zo na over de dingen.
Ze denken veel makkelijker.
Maar moet ik wel zeggen dat heeft ook wel weer zijn voordelen... :D
Maar doe rustig aan en laat je zeker niet gek maken. :#

Mirte hoe is het rijden vergaan.
Ging het goed en hoe is het nu met je?
Natuurlijk wil ik wel een foto zien van je opgepimpte bezem.... :D

Wilgje en en en heb je hem nog gezien gesproken of iemand anders voor jou.
Ben nu toch wel erg nieuwschierig... :P

Carolien was het inderdaad.
Ben al een drama met namen onthouden vind dat ik het tot nog toe redelijk onthoud... :)*

daf lekker saai op de bank...
Ik vind dat altijd wel gezellie met zijn tweetjes op de bank.
En wat het weer betreft.
Jeetje het kwam hier gister ook met bakken uit de hemel echt niet normaal.
Wij hebben een eb en vloed bak en die stond zelfs onder water.
Maar gelukkig zakt dat altijd weer en dan is ie weer prima te rijden.
Naar verbazing van mijn kant was de kleine buitenbak en de longeercirkel nog nagenoeg droog.
Land is iets natter en de sloten staan hoog.
Maar een voordeel mijn paard staat dag en nacht en hij staat nu heel dichtbij... *\o/*
Hoef dus niet heel ver te lopen als het regent.
Nu was dat normaal ook niet het geval.
Maar nu is het 200meter en eerst ongeveer 700 meter...
Als meneer naar me toe komt.

Ier Viane is dus lekker gemasserd.
Hoop dat ze nu een stuk losser is.
Of moet ze nog een paar keer gemasserd worden...

Diana leuk hoor dat je je zadel kan halen.
En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
En wat het doorrijden betreft vind ik dat je dat helemaal moet kijken aan de hand van hoe het gaat.
Maar dat een paard iets vergeet of dat je opnieuw moet beginnen is niet het geval.
Maar je moet hem wel uitproberen natuurlijk.
Je bent helemaal verliefd op meneer en dat snap ik volkomen.
Maar je heb hem 4 weken op proef dan moet je wel kijken hoe het klikt met rijden toch!
Ik zou gewoon je gevoel volgen en wat iti (sorry naam weer kwijt Irene?) zegt 2 3 x in de week is goed.
Hij is inderdaad nog jong en net in Nederland.
Maar dit is alleen maar hoe ik het zie natuurlijk!
Maar geloof wel dat het goed komt tussen Gammon en Diana.... :D

dianalamboo leuk hoor.
Ik ken haar niet maar wel spannend altijd.
Succes met heel hard nadenken... :D

Nelleke natuurlijk worden we het niet zat.
Dit zijn de leuke dingen hoor.
En ik snap heel goed dat je apetrots ben op je paardje.
Hoe gaat het nu met Jonas?

Gister zou ik springles krijgen.
Helaas had half nederland afgezegd en iedereen bij mij op stal.
En in de omtrek ook dus was ik nog de enige persoon waarvoor hij helemaal vanuit noordwijk naar stompwijk moest komen.
Dus helaas geen springles gehad.
Maar dat krijg ik nu volgende week... :D

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:20

Bedankt voor de reacties meiden.... Ach ja, ik wil gewoon zo graag dat het goed gaat deze keer dus misschien maak ik me er ook wel te druk om hoor haha. Ik doe sowieso rustig aan. En grondwerk hou ik er ook zeker in. Daarmee ben ik de vorige keer met Crosby toch ook nog een heel eind gekomen en leer je elkaar goed kennen. En als ik zo naar buiten kijk en ik denk aan afgelopen winter vraag ik me ook heel erg af óf er wel veel gereden kan worden haha. Ik heb geen binnenbak tot mijn beschikking dus moet het met het buitenbakje doen dus ben daar toch van afhankelijk hè ;).

En Iti bedankt :D.....

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:05

weet iemand toevallig nog iemand die opzoek is naar een kei leuk lief gaaf veulen
Zoek toch nog altijd een nieuw huisje voor Ferreiro en hij moet echt langzaam weg want anders blijft er niets van Wilgje over

heb m niet meer gezien |( iedereen heeft m gezien en ik liep m elke keer mis
moest van iedereen te horen krijgen da ie er kei lekker uit zag echt baggers
heb gezegd da ze m maar me nummer moeten geven als ze m weer zien :(

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 17:32

Hallo :wave: Jullie hebben lekker gekletst, ik 5 dagen niet op Bokt, en meteen 5 pagina's bij te lezen :P
Diana GEFELICITEERD met je verjaardag *\o/* *\o/*

Ik ben 5 dagen met Janus op vakantie geweest. Klets jullie binnekort helemaal bij, was echt een hele fijne leerzame gezellige week.
Ga nu Tarzan en James knuffelen.

Laterssss

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:02

Wel foto's van je holiday hoor :)

Dakota, doe lekker rustig aan hoor! Je hebt als het goed is nog zoveeeeeeel jaren te gaan om te rijden! Lekker grondwerken, keertje longeren etc. Mijne was toen pas 5 toen ze beleerd werd...
3 is nog zo jong ;)

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:06

:wave:

Wat fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad Gooya!

Vandaag nog even telefonisch overleg gehad met de veearts en ik hoef aan Jonas niks meer te doen. :oo ik moet zeggen dat is echt heel erg raar. Maar wel ook heel fijn natuurlijk. Het ziet er gelukkig ook erg goed.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:39

dames :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 05:45

Pfff... ik ben der flauw van elke keer zo vroeg uit bed... Heb ALLES geprobeerd om maar niet te hoesten, 2 soorten hoestdrank, op mn zij op mn rug op mn buik, half half, HELPT niks! Zie ik nie toevallig een fles beerenburg staan van een vriendje van me.. drink ik niet, bleghhhhh :P normaliter dan. ik een slok genomen.. et voila.. ik hoestte al een stuk minder en kon meteen slapen met een lekker warm gevoel in mn keel.. echt een aanrader :D gewoon een slokje hahahaha := :+ goed... nu zo maar weer eens aan t werk..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 09:00

:wave: Goedemorgen dames!

Een groot ego-bericht :o

Even wennen hoor, heb een soort cultuurshock :D
De vakantieweek is echt heel leuk geweest.
Maandag: Bij aankomst kreeg Janus een weitje toegewezen. Hij had al meteen gezelschap van andere cursus paarden, en er was veeeel gras :9 dus Janus stond prima. Daarna kennismaking met de overige deelnemers. Leuke club van ruiters met heel verschillende achtergronden. Van een vrouw met een Fries die alleen nog maar stapwerk deed tot een Z2 amazone.
Na de lunch de eerste uitleg over centered-riding (op de grond allerlei oefeningen doen) en toen te paard. We reden in 2 groepen van 4 en het was heel leuk om het verschil te oefenen met de centered riding oefeningen. bv hoe reageert een paard op spanning van de ruiter (bv extreem holle rug, extreem bolle rug en voelen hoe je paard loopt), welke beweging maakt je heup als je goed te paard zit, hoe moet je je voeten in de stijgbeugel zetten om te zorgen dat al je gewrichten blijven bewegen zonder vast te zitten, hoe reageert je paard op je ademhaling, etc. errug leerzaam. Mijn zit was gelukkig al goed en hoefde maar op kleine puntjes bijgesteld te worden (waar ik dan de rest van de week druk mee ben geweest :+ ).

Dinsdag hebben we 2x gereden waarbij we weer nieuwe oefeningen moesten toepassen. Tevens ook op de grond oefeningen gedaan om bewust te worden van je lijf, en te voelen hoe je goed op je paard zit.

Woensdag in de ochtend T-Touch, een soort massage techniek. Dit was voor Janus echt een welness-ochtend. Hij vond het zo lekker, begon heel uitgebreid te gapen en te zuchten om vervolgens nog net niet in slaap te vallen :z . Vond dit zelf een hele leuke leerzame relaxte ochtend. 's-middags T-touch grondwerk, alleen was Janus niet meer vooruit te branden :=

Donderdag morgen eerst veel oefeningen gedaan op de grond. Ik heb leren voelen hoe een paard beweegt tijdens de galop en ook gevoeld hoe je dat als ruiter kan blokkeren of juist kan vergemakkelijken voor het paard. Daarna voor veel mensen zadelpascontrole. 's-middags weer te paard en voelde al dat het kwartje steeds meer begon te vallen bij mij.

Vrijdagmorgen oefening om bewust te worden van je teugelgebruik. Dit was echt shokking. Hoeveel een paard voelt als je je handen gebruikt. Ik weet dat de paardenmond gevoelig is, maar dat je als ruiter zo ontzettend veel fout kan doen was echt even slikken. Ik heb het mogen voelen, en dit was een van de belangrijkste lessen deze week.
Daarna weer te paard en toen was de week alweer voorbij.
(ik zal vast wel dingen vergeten zijn op te schrijven, want het was een volle drukke week)

nou, echt voor herhaling vatbaar!
Janus heeft ook echt vakantie gehad. Hij zag er heel tevreden en ontspannen uit. Ondanks dat ik me best schuldig voelde dat hij in het noodweer buiten stond, had Janus er volgens mij echt geen last van.

Ik heb nog 2 x geprobeerd bitloos te rijden, maar beide hoofdstellen waren te klein voor meneer zijn grote hoofd :D

Overigens is Janus zijn knie helemaal beter, en wordt zijn schouder ook al steeds beter. Dus alleen maar positieve berichten van mij!

Ciao :wave:

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:43

diana(was het geloof ik) de ruiters op je stal hebben voor een deel gelijk, alleen is het dus anders als dat zij denken ;)
paarden verleren niets,ik heb een merrie van 13 gereden, die op haar derde was beleerd, en daarna nooit meer een zadel op had gehad. ik kon er zo mee weg rijden.
dat geld ook voor koudbloeden, ze verleren het echt niet als je hem nu stil zet... het is mischien juist wel beter voor in zijn koppie... hij heeft veel geleerd de afgelopen maanden, veel meegemaakt. het is naar mijn idee voor nu juist goed hem ff stil te zetten... zodat hij tijd krijgt om alles te verwerken...
als je hem na een maandje oppakt, dan heeft hij waarschijnlijk weer veel meer plezier in het werk :D en is het ook makkelijker voor hem
(dat neemt niet weg dat je wel grond werk kunt doen hoor)

alleen het verschil met warmbloeden en koudbloeden, en daar verwarren de ruiters van jou stal zich mee,
is dat je een warmbloed een week lang kunt trainen op stelling en buiging, en je zet hem een dagje stil, hij niet meteen de volgende dag stijf is... en koudbloed dus wel... bij een koudbloed moet je constant de spieren losmaken voor het geen je er mee wil bereiken...
rij je een week lang elke dag, dan zal je op dag 7 merken dat het niet meer nodig is... maar zet je hem er 1 dag tussendoor stil?
dan moet je weer opnieuw beginnen met de spieren soepel te maken...
ik weet niet hoe het kan, maar ik heb dat verschil nu bij elke koudbloed gemerkt die ik heb gereden, en nog bij geen 1 warmbloed...

dus je kunt hem gerust stil zetten hoor ;)

_daf_ schreef:
Desire wat een bijzondere kerels heb je om je heen
Wel knap trouwens zo goed met je ex omgaan..!

ja... nou, weet niet of ik zo blij moet zijn met die bijzondere kerels om me heen :') _O-
heb donderdag nacht een bijzonder gesprek gehad met het beste dinnetje van D...
en het heeft veel dingen opgehelderd, en duidelijk gemaakt...
door dat gesprek heb ik zelf ook meer rust gekregen.

er zijn weinig exen waarmee ik dat kan hoor daf ;)
maar deze is bijzonder <3
ik heb hem leren kennen als de vriend van mijn toen nog beste vriendin.
we werden goede vrienden, en toen het uit ging tussen ons bleven wij contact houden.
na een traumatische gebeurtenis kreeg ik problemen met mijn toenmalige vriend, die er niet voor mij was terwijl ik hem juist wel nodig had...
mijn ex was er wel voor me...
en dat was dus het begin van een hele hevige met heel veel pieken en dalen relatie :')
ik heb ik weet niet hoeveel wooorden naar zijn hoofd toe geslingerd...
en die kwamen vaak nog harder aan als de borden en glazen die ik hem toe gooide :') _O-
maar we kende ook hele hoge pieken <3
en dat was vaak de reden voor ons om er niet mee te stoppen...
omdat de goede momenten, ook heel heel heel goed waren...
uiteindelijk is hij er tijdens mijn vakantie mede dankzij de leugens van een van mijn beste vriendinnen,
er vandoor gegaan met haar... is uiteindelijk met hangende pootjes terug gekomen,
en er weer vandoor gegaan, en weer terug gekomen, maar toen was het te laat voor mij, en heb ik hem de deur gewezen...
die vriendin bleek uiteindelijk zwanger, en zo heeft hij het nogmaals geprobeerd met haar...
maar dat werkte niet... nu is het kindje bijna 2,5 jaar... zijn zij al bijna net zolang uit elkaar...
ik heb hem een jaar lang niet kunnen zien...
ik was kapot, gebroken... maar tijd heelt de wonden zeggen ze...
en dat bleek ook zo te zijn...
ik heb hem vergeven, maar ik zal het niet vergeten...
hij heeft super veel spijt...
en zo zijn we, na verscheidenen voorzichte gesprekken en excuses van beide kanten(want waar 2 vechten hebben 2 schuld) weer vrienden geworden :D
hij staat altijd voor me klaar, en ik voor hem, we kunnen alles aan elkaar kwijt...
die vriendin kan ik nog steeds niet zien...
ik haat haar niet meer... boos ben ik ook niet meer... maar wel teleurgesteld... en dat is nog veel erger...

beetje lang verhaal :P
wilde eigenlijk alleen maar zeggen waarom ik zo goed met hem kan omgaan :') _O-
ik heb nog 1 ex waarmee ik zo goed kan omgaan :P
de toenmalige vriend die niet voor mij klaar stond... this de beste vriend van mijn neefje :P

de rest van mijn exen zie ik nooit meer :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:23

ikke is zo blij <3

het tinkertje wat ik ingereden heb op de manege,
is terug gevonden <3

hij kreeg op een gegeven moment heel erg mok, sokjes afgeschoren, mokzalf, zeebad
maar niets hielp.
uiteindelijk is hij verkocht...
nooit meer wat van gehoord, maar god wat was ik kapot toen ik hoorde dat hij verkocht was,
het was echt mijn maatje...
en nu is hij terug gevonden door een meisje, die hem ook heel veel reed...
en die heeft geen moment getwijfelt, maar heeft haar ouders over gehaald hem te kopen :D
en nou he is back <3
ikke is zo blij <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:02

Vandaag met mn grote vriend naar de keuring geweest en tegen alle verwachting in was hij zo braaf :+:

Hij vond de meetstok maar eng hahaha _O-

Maar hij heeft met wachten :Z zich enorm goed gedragen, ben zoooo trots op 'm!
2e premie, hij is iets lang in de rug en stap was beperkt stond er op het formulier, maar verder nette cijfers +:)+ Vonden zn draf mooi...
Ach hij lijkt in de verste verte niet echt op een rastypische tinker! Maar wilde graag meedoen om ervaring op te doen op ander terrein en vind het vooral leuk!

Ben heeeeeul trots op 'm :+:
Laatst bijgewerkt door Mar__ op 28-08-10 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:03

super marjolein :D

ik wil ook nog eens naar de keuring met little gil ;)

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:04

Ik ben er weer :P
Ik ben een weekje ponykampleiding geweest en het is super gezellig geweest :) Nu ben ik dood :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:05

hallo dode lente...
van jou hebben we nog geen naam lente ;)

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:18

Ja jouwe heeft wat meer sok ;) Dus moet goed te doen zijn dan :D

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:20

M_D_H schreef:
hallo dode lente...
van jou hebben we nog geen naam lente ;)

Ik heb nog niet bijgelezen hoor, wat voor naam moet je hebben?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:41

jou naam?
hoe je heet...
euhm de naam die jekreeg toen je geboren was :P

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:45

Lente. Zo heet ik in het echt. Zonder gein, ik kan er ook niks aan doen... Ik ben begin deze week met voorstellen nog uitgelachen door de kindjes :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:45

het is wel orgineel :D

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:47