diana(was het geloof ik) de ruiters op je stal hebben voor een deel gelijk, alleen is het dus anders als dat zij denken 
paarden verleren niets,ik heb een merrie van 13 gereden, die op haar derde was beleerd, en daarna nooit meer een zadel op had gehad. ik kon er zo mee weg rijden.
dat geld ook voor koudbloeden, ze verleren het echt niet als je hem nu stil zet... het is mischien juist wel beter voor in zijn koppie... hij heeft veel geleerd de afgelopen maanden, veel meegemaakt. het is naar mijn idee voor nu juist goed hem ff stil te zetten... zodat hij tijd krijgt om alles te verwerken...
als je hem na een maandje oppakt, dan heeft hij waarschijnlijk weer veel meer plezier in het werk
en is het ook makkelijker voor hem
(dat neemt niet weg dat je wel grond werk kunt doen hoor)
alleen het verschil met warmbloeden en koudbloeden, en daar verwarren de ruiters van jou stal zich mee,
is dat je een warmbloed een week lang kunt trainen op stelling en buiging, en je zet hem een dagje stil, hij niet meteen de volgende dag stijf is... en koudbloed dus wel... bij een koudbloed moet je constant de spieren losmaken voor het geen je er mee wil bereiken...
rij je een week lang elke dag, dan zal je op dag 7 merken dat het niet meer nodig is... maar zet je hem er 1 dag tussendoor stil?
dan moet je weer opnieuw beginnen met de spieren soepel te maken...
ik weet niet hoe het kan, maar ik heb dat verschil nu bij elke koudbloed gemerkt die ik heb gereden, en nog bij geen 1 warmbloed...
dus je kunt hem gerust stil zetten hoor 
_daf_ schreef:Desire wat een bijzondere kerels heb je om je heen
Wel knap trouwens zo goed met je ex omgaan..!
ja... nou, weet niet of ik zo blij moet zijn met die bijzondere kerels om me heen

heb donderdag nacht een bijzonder gesprek gehad met het beste dinnetje van D...
en het heeft veel dingen opgehelderd, en duidelijk gemaakt...
door dat gesprek heb ik zelf ook meer rust gekregen.
er zijn weinig exen waarmee ik dat kan hoor daf 
maar deze is bijzonder 
ik heb hem leren kennen als de vriend van mijn toen nog beste vriendin.
we werden goede vrienden, en toen het uit ging tussen ons bleven wij contact houden.
na een traumatische gebeurtenis kreeg ik problemen met mijn toenmalige vriend, die er niet voor mij was terwijl ik hem juist wel nodig had...
mijn ex was er wel voor me...
en dat was dus het begin van een hele hevige met heel veel pieken en dalen relatie 
ik heb ik weet niet hoeveel wooorden naar zijn hoofd toe geslingerd...
en die kwamen vaak nog harder aan als de borden en glazen die ik hem toe gooide

maar we kende ook hele hoge pieken 
en dat was vaak de reden voor ons om er niet mee te stoppen...
omdat de goede momenten, ook heel heel heel goed waren...
uiteindelijk is hij er tijdens mijn vakantie mede dankzij de leugens van een van mijn beste vriendinnen,
er vandoor gegaan met haar... is uiteindelijk met hangende pootjes terug gekomen,
en er weer vandoor gegaan, en weer terug gekomen, maar toen was het te laat voor mij, en heb ik hem de deur gewezen...
die vriendin bleek uiteindelijk zwanger, en zo heeft hij het nogmaals geprobeerd met haar...
maar dat werkte niet... nu is het kindje bijna 2,5 jaar... zijn zij al bijna net zolang uit elkaar...
ik heb hem een jaar lang niet kunnen zien...
ik was kapot, gebroken... maar tijd heelt de wonden zeggen ze...
en dat bleek ook zo te zijn...
ik heb hem vergeven, maar ik zal het niet vergeten...
hij heeft super veel spijt...
en zo zijn we, na verscheidenen voorzichte gesprekken en excuses van beide kanten(want waar 2 vechten hebben 2 schuld) weer vrienden geworden 
hij staat altijd voor me klaar, en ik voor hem, we kunnen alles aan elkaar kwijt...
die vriendin kan ik nog steeds niet zien...
ik haat haar niet meer... boos ben ik ook niet meer... maar wel teleurgesteld... en dat is nog veel erger...
beetje lang verhaal 
wilde eigenlijk alleen maar zeggen waarom ik zo goed met hem kan omgaan

ik heb nog 1 ex waarmee ik zo goed kan omgaan 
de toenmalige vriend die niet voor mij klaar stond... this de beste vriend van mijn neefje 
de rest van mijn exen zie ik nooit meer