[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:34

:o dankje, maarre dat hoor je zoveel over dat dekken :D gebeurd vaak niet :D maar dromen mag

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:47

Dromen mag. Is toch stiekem een hele grote wens van mij een veulen uit je eigen merrie fokken :o

Sandra1984

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:04

daarom wilde ik geen merrie.. dat veulen zou ik dan ook niet weg kunnen doen en zie al een hele grote kudde ontstaan en een rode bankrekening hahahaha

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:29

Ik ben meer een merriemens een ruin ligt mij of niet. Tsja en ooit komt er wel een veulen haha

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:12

Ik ben ook meer een merrie mens. Ik heb eigenlijk ook alleen maar merries gehad en waaro als het bevalt zal ik veranderen haha.

Ja Faye, nog effies!
Vandaag uit mijn nachtdienst meteen door naar een fotomeeting. Sliep pad 16.30: AUWWW. Nu zit ik weer gesettled voor mijn laatste nacht: Ik zeg espresso!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:18

Nu ja tot nu toe vooral ruinen gehad, heb wel een zwak voor een merrie hier op bokt naast Jack.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:38

Oeeh ik zou ook nog wel veulentje uit Lilly willen. :=

Ik heb toestraks ook ff Lilly gereden, ze had enorm last van de vliegen en dazen. Maar ze bleef lief, zijn zelfs naar buiten geweest. Ze vond alles wel spannend, maar de wapperende vlaggetjes aan de brug, stapte ze heeeel braaf langs. :D Eenmaal in de wei gezet, bleef ze staan knuffelen. <3

De kleuren worden wel heeeel anders op Picasa
Afbeelding

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:48

Als ik foto's upload zijn ze ook minder van kwaliteit dan het origineel.

Ik wil nog een keer een veulen fokken met Whis en Ted, misschien dat ze volgend jaar geinsemineerd gaat worden.
Lijkt me ook heel gaaf om nog een keer van Ted en een andere merrie een veulen te fokken.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:50

Hier ook veel last van dazen hoor, snap vaak niet waarom die vervelende beesten eigenlijk bestaan _-:(
Nog een veulen van Whis en Ted zou wel super zijn, zonder twijfel wordt dat weer een prachtdier zoals Aslan <3
Voor de geïntereseerden onder jullie staat onze kleine man Figaro trouwens te koop.
Net zoals onze kleinste van de bende, James Brown.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Clocloken_ op 01-07-13 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:52

Hoeft niet hoor, ken een combinatie zelfde vader en zelfde moeder totaal een ander gebouwd veulen.
Persoonlijk was Ted een van de mooist gelukte van die combi kwa bouw vind ik persoonlijk.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:53

Kwaliteit wist ik, maar de kleuren zijn heeeeel anders.

Ted is sowieso al mooi. <3

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:13

jorretje schreef:
hetlevenwint schreef:
Gijs is in opleiding om tank te worden. "Gijs en wat vind je daar van, altijd al van gedroomd of was dit een van nature uit talent ?" :D

[ Afbeelding ]

:')

wauw, hij word echt gaaf!

aaanouk schreef:
Ik was een foto vergeten bij te voegen dus bij deze, meet Connor! :D

[ Afbeelding ]

leuk koppie! :D

elliecuijk schreef:
welkom anouk!

wat voor mij de klik is vindt ik lastig te omschrijven.het diertje moet bij je passen.zo denk ik er maar over.ik denk met eros wel dat diertje te hebben gevonden.kan ook niet beschrijven waarom.misschien het uiterlijk,maar misschien ook wel alleen maar zijn innerlijk.vanaf de eerste foto was t ja

Toen ik voor 't eerst stage ging lopen had ik niets met dana. een lelijke tinker. van die stomme lange manen en sokken. onbespierd en uit proportie. wel was ik toen al helemaal weg van mary.
Ik ben toen iedere week dana gaan vlechten. maar had er nog niets mee. Toen ik een lichte trauma van Zina had en wilde stoppen met paardrijden kwam de eigenaresse aan met de vraag of ik dana wilde rijden. ze was beleerd maar had een jaar stil gestaan. ze moest even met een gehandicapte een wedstrijd lopen.. tja ik op een jonge pony, niet door gereden en dán moest er ook nog een beperkte jongen op... tja ik kon het proberen. was het niets stopte ik helemaal met de paarden. maar met opstappen was ze braaf. rijden ook. eerste paar stappen was met bokjes, maar ze was meteen bekaf. langzaam aan opgebouwd en op een bok met aanspringen na was dat het. uiteindelijk groeide het vertrouwen weer. ze werd bespierder en ik heb het toen niet willen zien of gewoon niet gezien, maar vind haar nu wel mooi. en die manen hoe vaak ik ze ook vervloek blijf ik gaaf vinden. en haar karakter is gewoon van puur goud. ook met dat wedstrijdje heb ik ernaast gelopen. Dana vertrouwde mij toen. was onwijs leuk. Toen heb ik gevraagd of ik haar mocht blijven rijden/verzorgen. die jongen is daarna weer op het andere paard gaan rijden (die kon de trailer niet op en flipt op vreemd terrein, daar zet je geen cliënt op dus vandaar dana) en ik mocht blijven. veel ups en downs gehad maar nooit het vertrouwen verloren. Dana is echt mijn maatje. Afentoe hinnikt ze vort op stal. laatste tijd merkte ik gewoon dat ze niet fit was. en dat klopte ook met haar longen. dus m'n gevoel was juist. maar zo heeft Dana in het begin ook niet echt willen werken. toen het uit ging met mijn ex en ik volle 100% dana ging is ze helemaal opgebloeid. eindelijk stond ze niet op de 2e plek. Nu een gedeelde 1e plek met m'n huidige lover. maar ik zeg niet meer iets af voor m'n vriendje. Dat heb ik Dana beloofd! en volgens mij houd ze mij daar ook aan. Anders negeert ze me als ik te lang niet geweest ben :) maar ik zelf zie het nu als iets wat heeft moeten groeien. geen liefde op het eerste gezicht, maar nu een grote liefde en iets wat ik nog met geen ander paard gehad heb. (op een shetlander na)

Lailaa schreef:
Oeeh ik zou ook nog wel veulentje uit Lilly willen. :=

Ik heb toestraks ook ff Lilly gereden, ze had enorm last van de vliegen en dazen. Maar ze bleef lief, zijn zelfs naar buiten geweest. Ze vond alles wel spannend, maar de wapperende vlaggetjes aan de brug, stapte ze heeeel braaf langs. :D Eenmaal in de wei gezet, bleef ze staan knuffelen. <3

De kleuren worden wel heeeel anders op Picasa
[ Afbeelding ]

ik de altijd uploaden via imageshack.us dan blijft de kwaliteit goed. zou wel een accountje aanmaken, dan kan je ook altijd je foto's verwijderen.

Lilly gaat steeds beter lopen :D

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:42

Wat een schattig veulentje!

Ik heb trouwens nog een zgan boomloos zadel te koop, 2e keer gebruikt.. ik wil er graag vanaf dus als jullie nog iemand weten dan hoor ik het graag!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:55

Hier het zelfde als iemand een geïnteresseerde weet voor mijn boomloosje. :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:45

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:02

_Patrick_ schreef:

Ik wil nog een keer een veulen fokken met Whis en Ted, misschien dat ze volgend jaar geinsemineerd gaat worden.
Lijkt me ook heel gaaf om nog een keer van Ted en een andere merrie een veulen te fokken.

Bied mijn merrie wel aan :o

@Clocloken ik doe mijn shetmerrie net weg dus ik neem er niets meer bij :j

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:24

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:31

Ja die verdient een ander huisje. Was ook meer een projectje die weer weg ging.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:32

Daar vindt je vast snel een nieuw thuisje voor :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:39

Mira283 schreef:
_Patrick_ schreef:

Bied mijn merrie wel aan :o

@Clocloken ik doe mijn shetmerrie net weg dus ik neem er niets meer bij :j

:') Ik heb al mogelijkheden gehad om met Ted en een andere merrie een veulen te fokken, of tenminste de merrie eigenaren wilde met Ted en hun merrie een veulen fokken.
Maar ten eerste is er alleen diepvries KI, ten 2e waren het geen Tinkers en ik persoonlijk heb graag een volle Tinkermerrie die dan eventueel geinsemineerd gaat worden...de eigenaren moet echt voor Ted kiezen.....moet bij de merrie passen voor karakter of dat soort dingen.
Het moet echt een overwogen keus zijn.
Er is maar beperkt sperma van hem en daar zijn we zuinig op, is eigenlijk voor eigen gebruik.......maar mocht iemand helemaal weg zijn van ted om hoe ted is dan valt er misschien wat te bespreken

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:41

Ik zit er ook sterk aan te denken om ooit Emira met een tinkerhengst te kruizen. Maar dan moet ie wel mij aanspreken en bloedmooi zijn. En ik hou van aparte kleurtjes. En niet teveel wit dat heeft mijn merrie genoeg. En wil verbeteren en niet gewoon lukraak fokken. Mijn lijste wat KWPN en NRPS hengsten is al beperkt :o

_Clocloken_ schreef:
Daar vindt je vast snel een nieuw thuisje voor :)

Er is al belangstelling in haar dus ja heb er alle vertrouwen in dat ze een goed huisje krijgt :D
Laatst bijgewerkt door Mira283 op 01-07-13 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:42

Mijn Krallissi wil ook wel een kindje van Ted hoor!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:44

Voor hoeveel inseminaties heb je dan zaad van hem? en hoe lang is dat houdbaar?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:58

Het is heeeeel lang houdbaar, hoelang geen idee eerlijk gezegd.

Whahahahahaha ineens geinteresseerde voor Ted :') grappig

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:03

Vind ik nog niet zo vreemd voor zo'n knap dier ;)