[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:36

wat dat betreft is ruana redelijk bomproof,maar nu ze meer energie krijgt,schrikt ze wel iets vaker van iets.
maar t blijft een schat die aandacht belangrijker vindt.momenteel heeft ze alleen teveel energie...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:39

Dana kreeg van mij ook afentoe wat haver erbij om actiever te worden. Met rijden was dat prettig, maar gezien ze van de zorgboerderij is en ze met het naar de wei brengen nogal erg vrolijk was (steigeren en bokken aan het touw) iets wat ze noooooit deed. Dana is eigenlijk echt een sul.

Maar nu mag ze lekker uitbuiken en genieten. ben sowiso al een uur bezig met haar manen en staart fatsoenlijk te houden. Maar straks met meer conditie zal ook veel schelen :)

iemand nog leuke Ierse namen voor 'n veulen?
Het moet sowiso beginnen met Dana's .... (bij voorkeur iets met rozen etc)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:50

misschien googlen op ierse paardenamen?
toen ik voor ruana haar naarm zocht ben ik gewoon gaan googlen op paardenamen en dan kom je verschillende sites tegen.hetzelfde geld voor haar veulen vorig jaar.

ruana is actiever geworden door het longeren.Op dat punt zit ze goed in haar vel.Alleen is het probleem dat er al een tijdje iets is,waar we geen vinger op kunnen leggen.ze struikeld veel,is zelfs een paar keer door beide knieen gegaan (tijdens rijden en op de weide)en bleef zelfs soms stil liggen(heb ik zelf helaas nooit gezien).Gelukkig zou ik bijna willen zeggen is vandaag door 2 mensen gezien dat ze soms wel erg onregelmatig loopt en soms bijna kreupel.hopenlijk komen we nu verder....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:15

Jolandaa_ schreef:
Mijn angst zit in pijn. Als ik zou vallen. Bang voor pijn, bang voor verdere gevolgen als ik verkeerd zou vallen ofzo. Maar dat had ik eerst met alles. Ook fietsen, en alcohol etc. Inmiddels weet ik dat ik vandaag leef en morgen een verrasing is, maar ik leefde al in de toekomst, alles voorkomen. Alleen met paardrijden heb ik stiekem die angst nog.

Ben vam de vorige pony heel hard gevallen.

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar leef met de dag,en leef elke dag alsof het de laatste zou kunnen zijn.
Geniet van je leven, en ja dan donder je van je paard af, wat dan nog? pijn? gaat over hoor.

Ik ook, ik val alleen met springen, ben gek op springen, maar ik schijt 7 kleuren stront, dus ik verleg voor mezelf de grens..

Over grens verleggen gesproken, hoe veel kwaad zou het kunnen als jaron 1x per week voor vast eens balken gaan lopen en gaat springen.
Ik heb sterk het idee dat hij daardoor een stuk mee balans en kracht vanachter gaat krijgen.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:29

Ik heb met het verliezen van mijn man wel geleerd te leven ....( en allerlei dingen in mijn jeugd _-:( waar ik nog boos om kan worden .... _-:( )

Ook ik heb vaak genoeg zand gehapt en er weer opgeklommen.
Nu doe ik alles wel wat voorzichtiger ( met op paarden rijden dan)

Voor de rest, het gezegde is toch in angst leven , in angst doodgaan ?

Ik leef bij de dag ( het is vandaag trouwens precies 2 jaar geleden dat mijn man stierf) en geniet ook elke dag van elk klein momentje.

Straks ben ik oud en heb ik spijt dat ik iets niet gedaan zou hebben ....

Gewoon je grenzen verleggen en jezelf af en toe een schop onder je eigen kont geven ( doe ik wel een paar keer per maand .....)

Dames ( en heren )
Allemaal lekker slapen straks en morgen allemaal met een glimlach weer opstaan !

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:39

mooi gezegd lepel.Opzich geniet ik ook wel erg van de dingen die goed gaan hoor.Ik krijg ook echt een soort van kick als ik toch weer op een paard heb gezeten.maar baal van momenten als nu,dat ruana onregelmatig en zelfs momenten bijna kreupel loopt.Dan heb ik echt t gevoel dat ik een sukkel ben omdat ik dat soort dingen echt niet zie.
ik bedoel,geef me bladmuziek en ik weet hoe ik moet spelen,een paard verzorgen dat kan ik ook,maar dit soort dingen daar heb ik nu nog geen oog voor.en daar schaam ik me best wel voor.
gelukkig heb ik daarvoor weer mensen om me heen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:51

Dat ben ik ook sinds dat m'n ex het uitmaakte ook gaan doen. Ik ben 21 jaar en leefde alsof ik de 50 al was gepasseerd. Ben ook weer gaan genieten, gaan leven, gaan puberen volgens m'n moeder, uitgaan durfde ik niet, wat als ik te wild zou dansen en m'n been brak (ja echt zo dacht ik) en nu geniet ik. Dans de hele zaal rond. Want dan leef ik, en dan heb ik geleefd als het m'n laatste dag was..
Ik ga 't liefst uit tot 4 uur 's nachts, geniet van de kleine momenten, ben bij m'n familie, doe dingen met vriendinnen ipv altijd op de bank willen zitten..

en als ik straks op Dana ga, wil ik dit zo ook voort zetten..

Heb inmiddels een onwijs leuke vriend, die me ook laat leven en juist wil dat ik leef <3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:56

dan ben je idd lekker op weg.

ik hoop dat het bij mij ook een keer zo gaan lopen,ik kan wel wat positieve invloeden gebruiken.die stress rondom ruana breekt me af en toe heel erg.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:00

Ik heb na de breuk in een onwijs dal gezeten. Voor mij was alleen hij belangrijk. Heb 3 weken niets gegeten (6kg kwijt) wilde niks meer. hij was álles.. en m'n vriendninne deden hun best maar 't hielp niet.

Het was voor mij Dana die het in liet zien. net of Dana uitbeelde' eindelijk kom ik niet meer op de 2e plek'
en dat breekt je hart.. Ik heb haar altijd 2e's gezet.. En toen ben ik het gaan inzien en alles positief gaan inzien.. Met moeite kwam ik eroverheen. Ook door vriendinnen, maar vooral Dana..

En nu blijft Dana op de 1e plek! top dier.. Heb mezelf ook gewoon verwaarloosd enzo..

Het was ook net zo'n halleluja moment. en die krijg jij ook vast nog wel!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:00

Afbeelding

Ek baby?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:03

Ek Mama (vind ook echt alles goed en niets eng :')
Afbeelding

Links Roisin (veulen van Dana vorig jaar) en rechts Mary (halfzus Dana, zelfde mama hebben ze )
Afbeelding

Dana's nieuwe vriendin (beestje stond doodsangsten uit en Dana maar kroelen <3 )
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:06

wel een mooie ek baby :j

Ik kan me voorstellen dat je in een dip geraakt na het uitgaan van een relatie.
Niemand kan je opbeuren.

Mijn relatie was 9 jaar. toen hij over ging heb ik met de gladheid (dec 2009, extreme sneeuw)
keihard gereden, onbezonnen, blind van verdriet, en toen de auto ging slippen en ik met de hartkloppingen achter het stuur zat heb ik besloten dat dat het niet waard was.

De tijd die daarna kwam was erg leuk. en een half jaar later deze kerel :+:
Oke, ik dwaal af, ben smoor verliefd, na 2 jaar nog steeds.

Maar als je zo'n dip hebt, koppie op, en denk aan de leuke dingen. Het leven is groter dan 1 kerel.
Ohh! En ik had mijn paard, die ik kon houden door een stalgenoot die bij me kwam wonen.
En een super stal. die hebben mij er doorheen gesleept.

Lepel , dikke knuffel!! 2 jaar, dat moet een hele zware tijd geweest zijn.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:11

Ja dat zie ik nu ook.. heb nu een leuke vriend die me wel accepteerd zoals ik ben en wat ik leuk vind.
Hij hoeft niet mee naar de paarden, maar hij toont wel interesse..

Ik had een relatie van 4,5 jaar maar moet zeggen dat m'n nieuwe vriend al véél meer voor me gedaan heeft als mn ex. Merk nu dat het waardeloos was en ik me gewoon 'gebruikt' voel. Ik deed alles voor hem. alle moeite, alles regelde ik, zelfs de dates áls we die al hadden en dan was het meer dat ie mee ging 'omdat het moest' als dat ie me leuk vond.. Zo heerlijk iemand die me wel mee neemt en dan ook echt uit liefde. Ben zo gek nog nooit op iemand geweest <3 ik houd van muziek waar menig mens me voor zou uitlachen.. nou én zegt ie, vind jij toch leuk :')

het was echt gewoon de perfecte kerel. nooit gedacht dat die bestond :') <3

ja daarom, paard is m'n maatje, ze hielp me er door heen :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:13

pfoe, dat lijkt me nog vele malen erger als wat ik heb gehad. ik voel me op zo'n momenten een zeur..

M'n oom is ook 2,5 jaar dood en als ik zie wat m'n tante heeft door moeten maken. Dat gaf me ook wat 'moed'. maar meer in de zin van dat ik niet zo moest zeuren, en heb ook diep respect voor m'n tante hoe ze zich er door weet te slaan. :(:)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:26

wat dacht je van familie die je niet accepteerd?heerlijk al die verjaardagen die voorbijgaan zonder dat je welkom bent.
Altijd komt er druk op mij wanneer mam weer iets breekt,want ja ellie kan alles.en mijn broer die lijkt dat zo normaal te vinden.die doet er een scheppie bovenop en komt met het vragende handje voor geld(gelukkig nu al een paar maandjes niet meer).
2 paarden verloren die jong waren en ik ben bang voor wat ruana zou kunnen hebben.oooo wat was ik blij dat ik weer een maatje had,waar ik even naar toe kan elke dag.t zal me toch niet afgepakt worden?
maar als ik jullie verhalen zie dan valt dit nog wel mee denk ik.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:46

foto van 12 mei
Afbeelding

foto van 5 juni
Afbeelding
Afbeelding

nou zien jullie verschil??

ikke wel!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:48

ellie jij hebt het ook niet makkelijk.

Jolanda, idem hier, eerste vriendje moest het meeste uit mij komen, nu heb ik ook zo'n toper

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:48

ze is een heel stuk voller en mooier ellie!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:49

dat dacht ik ook andrea!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:50

Karlijn ik heb je een mail gestuurd met dat contract!

dames ik lees morgen bij, was een lange dag vandaag..
Ik ga lekker douchen en te bed!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:52

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:54

ik zwaai ook af.6 uur is het dag!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:09

Hoi Jolanda! welkom terug dan maar ;) hihi
jeetje wat een verhalen allemaal, heftig zeg..

daarom dan ook maar een hele dikke knuf voor Chantal, Ellie en Jolanda!
drie sterke vrouwen die uit eigen kracht er gewoon weer bovenop komen!

Hier is de hoefsmid weer geweest en zoals ik gisteren nog zei *heidy*, dat Denz zo kan uitdagen...
vandaag, ooow zo braaf, een 10 met een griffel en een kus van de juf hahaha... wat een hengst is het ook.

ooja by the way, heb nog wel leuke foto's van meneertje.. (mensen op FB hebben ze vast al gezien..)
zal ze binnenkort proberen upteloaden... :D truste alvast!!!

By the way Jolanda, wat is Dana LEUK!!!!! ben niet altijd gecharmeerd van merries maar deze vind ik leuk!! :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:12

Zal ik jullie even laten lachen dan?

er staat een paard in mijn huis :
Afbeelding

Afbeelding
oeh en hij krijgt steeds meer vlammen, zo gaaf!

Afbeelding

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:23

hahaha leuke fotos andrea!!