Ik vind lage neusriemen wel mooi En daar ben ik dus ook zeer uniek in... Gezien ze nauwelijks te krijgen zijn...
Ik heb een Engels zadel, dusja, dan hoort daar imo voor mij ook een Engels hoofdstel bij En om nou de neusriem weg te laten en enkel een kinriempje te gebruiken vind ik geen porum bij een Engels zadel
En eigenlijk ben ik erg blij met Amanda's hoofdstel, dus om nou nog een one-ear erbij te kopen terwijl ik hem niet eens echt nodig heb, vind ik ook maf...
Dewi heb ik wel een neusriem voor nodig. Heb die wel eens op het WN-kopstuk gereden als ze haar hoofdstel weer kapot getrokken had of gemold ofzo. Maar dan loopt ze totaal niet lekker. Gewoon neusriem eraan, hoeft nog niet eens strak ofzo, en ze is een stuk beter te pruimen.
//
Eevj : Door de lijnen van de Mexicaanse neusriem breng je druk op een veel groter gedeelte van het hoofd, en werk je ook sterker achter de oren in als het paard zijn mond opendoet, omdat hij dan door het opensperren de afstand van die riempjes vergroot : dus zo de druk verhoogt.
One-ear hoofdstellen zijn levensgevaarlijk bij Jessie Die schudt nog wel eens fanatiek met haar hoofd, met als gevolgd dat het hoofdstel afvliegt. Galoppeer je daar net in volle galop door de bak, whoeps! Toen ik in een uur meer dan 10 keer af moest stappen om het hoofdstel weer op te hangen heb ik de bosal eraf gesloopt en aan een ander hoofdstel gehangen rijdt een stuk beter. De hack hangt ook aan een gewoon, twee-oortjes westernhoofdstel Die moet me helemaal niet afvallen.
Bij sommige paarden vind ik een lage neusriem wel mooi maar bij paarden met een erg recht of ramshoofd accentueert het net de verkeerde punten
Aman krijgt het hoofdstel eraf schudden ook met dr gewone hoofdstel voor elkaar... Heb het tot nu twee keer gehad.
1 keer was ik in volle galop over het strand tijdens m'n Endurance in de Panne. Zij schudt eens, woeps... Dat was met de one-ear trouwens. Tweede keer was deze zomer, vriendin reed erop, ook op het strand. Zij schud eens al het water van dr kop af, en whoppa, weer los Gelukkig luistert ze meestal aardig naar de HO.
Two-ears vind ik zelden mooi eigenlijk... sommige paarden krijgen daar zo'n bromvlieg-uiterlijk van...
Als je langs daar waar Bertou was rijd, en dan kom je door een bocht en dan staan dr daar 2 huisjes bij elkaar.. En dan die boerderij met die rode deuren en een molentje in de tuin. Daar moet je naar links..
Gister was het er redelijk druk, maar het is er echt groot dat het niet opvalt.. Al die watertjes liggen op elkaar zeg maar.. Het leek helemaal niet zo druk als dat er auto's stonden..