[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:58

desillies schreef:

hhhmmmm fjordkootje,da's minder van dat bitje en leertje,ik heb net gisterenavond terwijl de verf in mijn haar aan het trekken was ook een bestelling geplaatst bij justwestern!
daar kan niet veel mis mee zijn (sweet iron snaffle en cowbymagic en elastiekjes) maar toch hoop ik dat de bestelling in orde zal zijn.

Deborah,mennen gaat vandaag niet lukken,ik kwam gisteravond een papier tegen van een cursus die ik vanmiddag heb getsie daar heb ik dus echt geen zin in,maarja het moet......
gelukkig is het prutweer,dat scheelt.
zoals je hierboven ziet heb ik al aan je wens voldaan,bitje was er alleen in 12,5,dat vind ik altijd zo maf met westernbitten alsof ieder paard een 12,5 mondje heeft.....
past ie niet dan gaat ie weer in de verkoop en heb ik het geprobeerd

iedereen een fijne dag en tot later.

hopelijk past het bit! heb eigenlijk geen iedee welke maat ik voor rydar had ?? Wel erg he... pas 2 weken een verzorgster en je word nu al in de kosten gejaagd hahahahahaaa

Jammer dat je niet langs komt vandaag... mischien dat ik zaterdag midag even langs glip om wat foto's te nemen.. moet smorgens in Kamperland zijn dus dat ligt op de route

oja hier de foto van Tommie die ik vorige week in t pikkie donker gemaakt heb

Afbeelding

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:07

Maya : wat voer jij Dewi?

flettie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:14

Morguh dames,

@ TM: wij zaten dus gisteren waarschijnlijk tegelijkertijd bij de DA? Nog sterkte met je hond maar als het goedaardig is komt het vast wel allemaal goed.

Voor de nieuwkomers nog een hartelijk welkom van mij. Meer info over mij zelf is in mijn profiel te vinden

@ Shayla: persoonlijk zou ik niet met Shay gaan fokken. De kans dat het erfelijk is en/of dat je Shay er teveel mee belast vind ik te groot. Als je dan zo graag een veulen/opvolger voor Shay erbij wilt kun je m.i. beter een veulen kopen dan er een bij Shay fokken.

@ Pellie: voor 200 euro meer zou ik ook voor de nieuwe uitvoering gaan!

@ Yarka: lekker gereden dus Mijn eerste voorkeur gaat ook uit naar een paard wat redelijk voorwaarts van zich zelf is alhoewel ik in mijn manegetijd ook een jaar lang heerlijk en super heb gereden met een D-pony die er om bekend stond erg zwaar voor het been te zijn. Maar ik speelde ietsje vals... ik was de enige die haar met wielsporen mocht rijden en door het niveau van de les (dressuurmatig vrij hoog waardoor we veel tempowisselingen moesten rijden) werd zij zo vlot voor het been dat ik uiteindelijk alleen nog maar mijn billen hoefde samen te knijpen om tempoversnelling te krijgen Heerlijk beest was dat maar wat heb ik op haar gezweet en gezwoegd in het begin

@ Maya: ik heb altijd geleerd dat je een paard met natte vacht best wel buiten kan zetten zolang ze maar goed zijn afgekoeld (en dus weer op temperatuur zijn) en weer een regelmatige ademhaling hebben. Maar anders is scheren idd wel een optie? Ik heb voor Fayette een regendeken van Divoza (Pagony Tiger) die 200% waterdicht is. Wat dat betreft ben ik zeer tevreden over de deken, enig minpuntje is de borstsluiting (is geen gespsluiting).

Verder niet zo veel te melden. Dankzij de wintertijd is het nu veels te vroeg donker om nog wat met Fayette te kunnen doen. Ik ga deze week vriendlief achter de broek aan zitten want hij heeft de hele zomer de tijd gehad om de bakverlichting voor elkaar te maken en rara wat nog steeds niet voor elkaar is?

Gisterenavond wel bij de DA geweest met onze (ex)kater Vladimir. Die zat al een dag of 3 te hoesten en te kuchen. Net alsof hij een haarbal had of dat er iets in zijn keeltje in de weg zat. Eerst dacht ik aan een haarbal maar hij bleef het maar doen dus gisteren maar meegenomen naar de DA. Na onderzoek blijkt nu dat hij een luchtweginfectie heeft opgelopen Het schijnt wel rond te waren want de afgelopen 2 weken had de DA al meerdere katten over de vloer gehad met hetzelfde probleem. Goed diagnose was gesteld toen moesten de injecties nog komen De DA en haar assistente probeerden het eerst met zijn 2en maar Vladje was veels te slim en te sterk voor de assistente. Die kon hem niet houden met die giga-handschoenen aan dus op een gegeven moment heb ik hem maar goed in zijn nekvel gegrepen, een paar keer een uithaal van zijn voorpoten ontweken en uiteindelijk met een handdoek over zijn koppie heen kregen de assistente en ik hem in bedwang DA snel die injecties erin gespoten en weer aan de kant gesprongen Die heeft volgens mij nog steeds een trauma van vorig jaar toen alle 3 mijn katten bij hun waren voor hun sterilisatie/castratie. Dat schijnt ook al zo'n gevecht geweest te zijn destijds Dat doen ze anders nooit hoor..... normaal gesproken zijn ze alledrie verschrikkelijke vrijdozen
Nu moet ik hem alleen nog 4 dagen lang 2 maal daags een halve tabletje geven Godzijdank vreet Vlad dus echt alles en had ik nog wat smeerleverworst in mijn koelkast liggen. Halve tabletje nog wat kleiner gemaakt in 3 bolletjes smeerlever geplakt en *hap, slik, weg* zei Vladje

Goed, ga maar weer eens wat doen voor de baas.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:12

Nou, voor degene die meer over mij wil weten. Heb eindelijk mijn profile ingevuld. Neem er de tijd voor om het te lezen, want het is een heel verhaal geworden. Wil je het niet lezen? Dan lees je het niet. Geen probleem.....

Flettie, je hebt een mooie merrie en je bent een bofferd dat ze drachtig is. Ik probeer het nu al 3 jaar met Lucy en het is nog steeds niet gelukt. Ligt overigens aan de merrie zelf, maar ik had het zo leuk gevonden...... Geniet ervan!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:23

Shayla, sinds vannacht heb ik ook erg veel pijn en kan moeilijk lopen, fysio zei vanmorgen dat hij gelijk kon merken aan mijn knieen dat het weer was veranderd. dus ja komt echt door het weer

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:24

Leuk dat je een Fell hebt Indezz, ik heb er ook 1 staan. Een lekkere dondersteen.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:28

Ik heb hem gehad. Hij is nu verkocht en ik hem nu alleen nog tinkers.... Die vind ik toch makkelijker in omgang.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:30

Indezz: heb je profiel even gelezen maar bedoel je deze merrie die je verkocht hebt aan de Tukker Tinkers?
Afbeelding

beantsje hier op op bokt is sinds begin september de nieuwe eigenaresse van deze merrie. Die ik overigens vanaf het eerste moment dat ik haar op internet zag bij Rudy ontzettend vond.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:34

Ja, ik geloof het wel. Is ze dat echt? Hoe heet ze nu???

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:35

Hoe doen jullie dat een foto erbij zetten? Dan kan ik nog een foto laten zien van toen ze bij stond....

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:42

Flettie ben je ernog ?

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:43

Welkom Indezz, leuk verhaaltje in je profiel. Heb het net even zitten lezen. In mijn profiel staan foto's van mijn twee tinkertjes.
Foto plaatsen : eerst uploaden (bijv. bij www.mijnalbum.nl), dan de URL hierneer zetten met [img]hier URL invullen[/img]. Als het niet lukt, wil ik het ook wel voor je doen hoor, dan moet je ze maar even sturen. Ben wel benieuwd naar jouw Lucy !

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:46

Da's inderdaad een mooie merrie!

Foto's kun je van je computer uploaden bij bijvoorbeeld mijnalbum.nl Na uploaden rechtermuisklik op de betreffende foto. Eigenschappen / URL kopieren. Dan plakken in een bericht van bokt. Kopieer wederom de URL en dan bovenaan je bericht het knopje Img aanklikken.

Arme Vladmir, gelukkig ben je ermee naar de DA gegaan. Leverworst en kaas zijn meestal goede hulpjes bij het ingeven van pillen idd!

Mooie sfeerfoto van Tommie!

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:47

Bijna tegelijk Chub ! . Maar jij hebt het duidelijker uitgelegd .

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:49

Hmmm... Ben weer te langzaam vandaag geloof ik...

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:53

Indezz schreef:
Flettie ben je ernog ?

Eventjes weg geweest

Als je hier op klikt kom je bij het profiel van beantsje uit. Die heeft dus begin september de merrie van de foto gekocht van de Tukker Tinkers. Volgens mij heet de merrie nu Jody.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:55

Cheveyo schreef:
FK, Stoer hoofdstelletje! Maar ehhe dat bitje is niet fijn inderdaad .....

Nou, ik kan kiezen, of 12,50 euro korting op het bit (geen optie, ik hoef geen beschadigingen in mijn paard haar mond) of een nieuw bit.

Mier d'r Barefoot Trailzadeltje is ook net binnen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:56

Hey Chev... Mooie foto's!!

Nu ik Snow en Chub naast elkaar zie, zie ik pas dat ze toch niet zo heel veel van elkaar schelen qua boeg inderdaad. En Chub heeft helemaal niet zo'n uit- proportie- hoofd als ik dacht.

Check dat strakke velletje en dameshoofdje (zonder baard!) van Chub trouwens...

Staan wel hele coole foto's tussen

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:01

haha no way korting! Lekker een nieuwe die wel goed is....moet er niet aan denken dat je lekker die mond steeds een stukje verder open aan het halen bent....arm dier wat een optie zeg!

Oh ik wil ook zo graag een barefoot, de westernuitvoering. Heb er alleen geen geld voor en heb al een Wintecje liggen voor mijn bolle druif, lekker ding overigens Ooit als ik er uit ben of ik hem Western laat inrijden gaat er toch echt een komen.

Zo naar vriendin toe en nog wat dingetjes in het dorp regelen.

Nog even geduld voor de foto's dus Chub [edit] je hebt ze gezien. Fijn dat je ze toch leuk vindt en idd het verschil valt reuze mee, de rest van het lichaam is wel weer iets anders.

Leuke foto van Tommie gezien, merrie is niet echt mijn smaak, zal aan de kleur liggen, solly.

Dierenartsstories te over hier...allemaal sterkte!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:06

Jellie schreef:
Fk, balend dat de kwaliteit van het hoofdstel tegen viel….

De lange leadropes worden nageleverd, en ze doet er een paar extra leertjes bij, dus 't wordt prima opgelost.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:12

Indezz schreef:
Maya : wat voer jij Dewi?

Vanwaar die vraag? Just curious

Op het moment krijgt ze per voerbeurt (2 x brok, daarbij hooi) Ongeveer een kwart schep maïsvlokken, (heb het nog steeds niet gewogen) dit ga ik voeren tot het op is, dan ga ik een zak muesli halen. Daarbij 125 gram Pavo Conditon X (ben ik ook aan opvoeren) en 300 gram Pavo Basisbrok. ’s Avonds nog een twee eetlepels zonnebloemolie (’s ochtends geen olie). Gewichten zijn plusminus. Indien ze gewerkt heeft, krijgt ze ’s avonds nog ong. een halve maatschep zeg maar zemelen. Dat maak ik nat, gooi er paar snoepjes bij en soms een appel.

Verder krijgen de dames samen per voerbeurt (ochtend + avond) 3 dikke plakken hooi, komt op ong. 6 kg per keer. Dan rond de middag (rond 1 uur) krijgen ze ook zo’n portie hooi maar geen brok. Als ze op de wei kunnen, staan ze daar vaak de hele middag op als ik op stage ben.

Ik ben nog beetje aan proberen, ze is nu weer wat dikker, dus wil de hoeveelheid krachtvoer minderen, maar moet juiste balans voor haar nog vinden.

Amanda krijgt trouwens 100 gram Subli basisbrok ’s ochtends en ’s avonds. Dit omdat die te dik is, maar ze wel wat brokjes moet hebben. Subli basisbrok is de lichtste en eiwitarmste brok die er is. Zelfs armer dan Subli ponybrok (over logica gesproken).

Voor de rest, wel bijgelezen, maar zit op stage en ga nu eten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 12:16

Jean schreef:
Shayla, sinds vannacht heb ik ook erg veel pijn en kan moeilijk lopen, fysio zei vanmorgen dat hij gelijk kon merken aan mijn knieen dat het weer was veranderd. dus ja komt echt door het weer

we'll put you in a chair! Let me do the work this weekend! And don't dare to iron the sheets!

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:57

Oja even snel tussen door.
Zondag halen we de fjord mits ze gezond is. Dus niet stokkreupel of een besmetelijke ziekte heeft. Ik heb afgesproken met de eigenaar dat hij haar nog ontworm vandaag of morgen. Dat betaal ik gewoon. Ook als ze ziek is en we haar dus niet nemen betaal ik de wormspuit.
Ik ga haar proberen zelf te gebruiken. Ze moet heel lief zijn alleen veels te dik. Dus ze gaat gelijk op een voorzichtig dieet en gelijk in training. Nu maar hopen dat ze het goed gaat doen en anders rustig opknappen en voor een goed huis verkopen.

Edit: Weet niet eens als ze al een naam heeft en als die wel leuk is. Weet iemand een leuke naam voor het geval dat? Als het kan komt ze ook in span met Bram onze eigen fjordenruin dus een naam die bij hem past vind ik wel leuk.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:04

Mamauba, dan noem je haar Mazzel, omdat ze zo veel geluk heeft dat ze door jullie opgevangen wordt!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:07

jellie, veel plezier met springen vandaag!

jean, beterschap voor kristel, en jij en kelly ook niet lekker, niet ziek worden!
sterkte met de pijn aan je benen... ik merk het ook hoor, die verandering
ikke rebels, hoe kom je drbij

nikitagogo, mooi veulen op de foto

pellie, mooi dat de verbeterde versie van dat zadel maar 200 euro goedkoper is, als het zoveel meer voordelen heeft zou ik daar ook voor gaan hoor

FK, bestelde spulletjes binnen maar zijn dus niet helemaal ok, idd klacht indienen hoor..
mooi hoofdstel en bit maar als die koperen dingen los gaan en ze eten het op... lijkt me niet heel gezond

cheveyo, maple ranch, daar zit ik al een hele tijd op, heb het terug gevonden tot 1834 nu geloof ik
gaaf dat kit de toeter snapt!
over dat maple webranch, jij kent ook wel de 'grote namen' denk ik
kom erachter dat sky dus afstamt van go man go, three bars, wimpy, chicaro... echt gaaf
mooie foto's van etten leur hoor, echt super, zo wil ik er ook wat

shayla sterkte meid,
kl*te dat het zo slecht gaat met shay...
arthrose is erfelijk bepaald toch, dus dan weet ik niet of je moet gaan fokken
wilde met sky ook gaan fokken, maar hoefkatrolontseking is ook erfelijk...

maya, het is wat met dat gezweet van dewi, ik zou in dit geval ook niet weten wat wijsheid is, fig is ook wel eens zeiknat, maar ook met een half uur droog dan...

jacky, veel plezier op kraamvisite!

annick, getoileteerde tink op stal dus, doe mij maar gewoon zo'n lekkere baardaap hoor hihi
daar voelen ze trouwens ook mee dusja
hoop dat dio een beetje lief is voor je oudste dochter hihi
tala is nu aan het wisselen, soms echt heel veel bloed in dr mond, zo zielig

yarka, lekker gereden dus!

chubby, jouw pc ook al irritant, die van mij dus ook, zooooooooooo sloom hihi

mamauba, jammer dat je t niet meer redt, wel te begrijpen hoor, maar zelf gewoon blijfen posten zou ik zeggen hoor!
ow wow wat geweldig van de fjord, ik hoop dat het helemaal gaat lukken, als we een keer die kant op moeten kom ik graag bij je langs om dr te zien
een naam... mazzel is idd wel leuk haha
applausje voor jou, hihi super dat je dit doet!

debo, gafe foto zeg!

flettie, leuke nieuwe avater!
beterschapjes voor vladimir, balen zeg
wel fijn dat ie zn medicijntjes lekker opsnoept in wat lekkers, die van ons eten gewoon het lekkers eraf en spugen de pilletjes uit

zo, beetje bijgelezen hihi

hier is het ook weer pokkeweer, maarja morge wordt het lekker
en we krijgen bezoek, fig en ik
jawel van cheveyo, dus wordt hopelijk een lekker warm daggie nog, 17 graden geloof, ik bestel het zonnetje vast, voor mooie foto's haha

net fysio gehad, meer gepraat dan wat gedaan, of ik enthousiast ben om mn volgende been te laten opereren, ney dus...
vrijdag naar ziekenhuis, alles maar even goed vragen, zit niet echt veel verbetering in tot nu toe
stand is wel beter en heel stabiel nu, maargoed wel pijn, en dat is raar..