[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:28

Niet erg hoor tinkerplein. Leuk zeg, hopelijk geslaagde dekking.

Van klik bedoel ik ongeveer dat inderdaad!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:59

Super, duimen draaien mee.

Sja en toch over de zadels. Persoonljik koop ik liever meerdere zadels achter elkaar omdat ze n de groei zijn. En als de rug/vorm/lengte lastig is met regelmaat laten controleren. Daarbij is een zadelpasser/maker toch wel onmisbaar. Het gaat wel om de rug van het paard.
Ditis overigens niet specifiek naar jou gericht hoor, maar hoor zo vaak in mijn eigen reallife omgeving ook zulke dingen. Zeker zo jong wil je niet dat er iets met de rug gebeurt of verkeerd belast.
Je kan er ook voor kiezen als een paard lastig is met zadel en nog zo enorm aan het ontwikkelen is om het rijden uit te stellen wanneer het meer stabiel is qua groei.

En de klik, die voel ik meestal ja. Soms kun je dingen beter kwijt bij je paard dan vrienden. Gewoon omdat het aan te voelen is en je niets hoeft te zeggen. Ben zelf nl niet echt een prater over mijn eigen dingen en toch bij een dier raak ik zo veel last ervan kwijt. Daarbij zeg ik niet dat ze mij begrijpen kunnen, maar je gedrag maakt hen wel nieuwsgierig en dat zorgt op zijn beurt weer voor aantrekkingen.

En moet eerlijk zeggen, de afgelopen maanden een hoop sh*t gehad dus bood het bezig zijn op stal en paard echt wel heerlijke afleiding. Dit is iets wat ik niet meer kan missen ipv je thuis verstoppen onder een dekentje en zielig zijn ;-)

Beetje lange post weer..

@Faye: Hoe was CaS? Beetje nat zeker?

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:25

Tjah, voor mij blijft een paard een dier. Met het één kun je wel beter overweg dan met het ander. Dat geldt andersom ook zo merk ik aan Aranka.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:26

Goede morgen :D.

Nu ja zadels heb al 2 jaar mijn stella daar voor lag er een wintec op Jack en nu gaat er een arizona op gaan.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:40

Zadels , nooit problemen gehad ...
Zadelmaker erbij , op mijn paard leggen , goh het past ;) ( of niet ) en klaar alweer , hahahah

Klik .... eigenlijk zijn al mijn paarden mijn vrienden , maar niet eentje had ik een klik mee in het begin ... Liefde wederzijds is gegroeid met weder-respect .... Soms met 2 weken , soms met 8 maanden .....

Heb er eentje verkocht omdat dat na 2 jaar nog niet lekker liep .. is nu bij nieuw basje en dat gaat super !

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:37

Veulentje in de maak voor tinkerplein. zadelgedoe, ja pfff, gelukkig hoef ik daar voorlopig nog niet te veel over na te denken... Gisj heeft gelukkig ook niet zo'n hele korte rug. Laat tegen de tijd dat t nodig is gewoon een zadelmaker komen.
"de klik" tja ik weet niet. Ik denk dat dat ook iets is wat moet groeien. Ik vind in principe ieder dier 'leuk' maar sommige zijn leuker dan anderen. Ik heb een verzorgpaardje gehad waarvan ik zelfs na 2 jaar nog steeds zoiets had van nou, ik vind jou maar een stom paard. (dier liep geweldig en zag er geweldig uit, maar dan is het toch de 'klik').

Gijs is weer aan het groeien. Kan nog maar net over zijn kont heen kijken..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:51

Gijs is LEUK !!!!!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:07

Gijs is in opleiding om tank te worden. "Gijs en wat vind je daar van, altijd al van gedroomd of was dit een van nature uit talent ?" :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:24

@dagmach karakter van mij en Amigo was zo verschillend dat het gewoon niet goed kon gaan. Hij sloeg door in de stress en zette het op een rennen zonder te stoppen. Als hengst kon ik beter met hem overweg maar goed je moet keuze's maken. En op de grond ging het prima en had ik veel plezier maar in het zadel... Een ramp ik kon niets met hem worden we zaten elkaar in de we en hij zo sensibel. En daarom heb ik de knoop doorgehakt om hem naar de handelaar te brengen nadat hij proefrijders er ook af gooide. En bij die handelaar kwam ik Emira tegen. En toen ik ging proefrijden ging het ook niet vlekkeloos maar ze bleef rustig en daar was ik zo blij mee. Heb met knikkende knieen op haar gezeten de eerste keer! Alles kwam terug van Amigo. Hoe een grote etter hij in de bak was zo braaf was ie buiten. Met Emira is dit weer andersom maar goed we gaan vooruit en heb nu wedstrijdambities gekregen door haar. En ja dit had ik niet met Amigo. Hopelijk snap je dit?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:57

hetlevenwint schreef:
Gijs is in opleiding om tank te worden. "Gijs en wat vind je daar van, altijd al van gedroomd of was dit een van nature uit talent ?" :D

Afbeelding

:')

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:14

Hallo! Zou ik mij hier mogen melden? :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:48

Hoi aaanouk!

Jor, hoe groot.ben jij/ hoe groot schat je gijs?
Hij doet het goed he?

Ik heb ooit een echte klik gevoeld. Mijn paard wat overleden is. Die vonk sprong gewoon over. Vanaf het eerste moment was dat gewoon raak.

Jaron heb ik ook wel een goeie klik mee. Maar die moest wel groeien. Maar was ben ik gek op hem :+:

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:32

Welkom aaanouk! Vertel eens wat over jezelf?

Ik ben zelf niet zo groot, iets van 1,67 / 1,68. Als ik t zo moet schatten is Gijs zo'n 1,55 (met zijn net 2 jaar, dus die komt wel boven de 1,60 uit denk ik := )

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:35

Beste buffel word hij dan idd

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:52

Wat word gijs groot! Hij is zo leuk! :D

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:57

Ik ben dus Anouk, 17 jaar (hard op weg naar de 18 :)) ) en woon in Leeuwarden. Na de zomervakantie begin ik aan de MBO opleiding Onderwijsassistent niveau 4 waar ik super veel zin in heb! Ik rij nu 11 jaar paard, heb verschillende verzorgpaarden en pony's gehad en tot vorige zomer had ik deels een eigen pony. Helaas werd zij ziek en werd ik ook door school gedwongen met haar te stoppen.

Ik begon een paar maanden terug het rijden te missen en rij nu sinds een tijdje een ontzettend leuke Tinker van net 5, Connor (eigenlijk O'Connor, zoon van O'Malley)! :D We rijden lekker recreatief, maken buitenritten en sinds kort bouwen we een beetje het springen op wat hij leuk vind. Ook zwemmen vind hij super leuk!

Voor meer vragen staat mijn pb box altijd open :)

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:01

Ik was een foto vergeten bij te voegen dus bij deze, meet Connor! :D

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:01

Ohh die zag ik in t verzamel.topic. hij is gaaaaaaf! Welkom.hier!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:03

Hij is flink? of niet?
Ziet er erg leuk uit! Lekker koppie heeft ie!
Welkom!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:06

Welkom Connor is wel mooie grote tink wauw!

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:37

Ik weet zijn precieze stokmaat niet, maar het is idd een grote/slank gebouwde Tinker :)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:23

OO leuk Carolien, ben benieuwd!!

Een O'Malley kind... er zijn denk ik ook niet heel veel kleine baby's van O'malley.. ;)

Welkom Anouk! Connor is leuk!

"De Klik" ik ben er van overtuigd dat het weldegelijk bestaat maar dat je hier pas achterkomt als je het meemaakt. dit is indd een kwestie van wederzijds respect en vertrouwen.
Heb meerdere paarden in eigendom gehad en meerdere paarden onder mn kont gehad en tot nu toe heb ik echt maar 1 maatje in mn leven gehad welke alle andere "paardenliefdes" de das om deden en die heb ik nog steeds in mijn bezit en zal zoals het er nu uitziet ook echt niet vertrekken of er moeten andere wijzigingen komen in de toekomst.

mijn andere paard vind ik erg aardig en leuk maar meer dan dat hij mijn paard is het niet, al zal ik altijd voor hem door het vuur gaan maar dat doe ik voor al mijn dieren en andermans beesten.
het verkopen of laten afmaken van mijn oude paarden ging me wel aan het hart (de 1 meer dan de ander) maar dat waren mijn eigen keuzes.

Jess, nog 2 dagen :P en Cas was leuk hoor.. vrijdag een hoop regen maar zaterdag maakte alles goed! :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:44

welkom anouk!

wat voor mij de klik is vindt ik lastig te omschrijven.het diertje moet bij je passen.zo denk ik er maar over.ik denk met eros wel dat diertje te hebben gevonden.kan ook niet beschrijven waarom.misschien het uiterlijk,maar misschien ook wel alleen maar zijn innerlijk.vanaf de eerste foto was t ja

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:49

Wat ik met Ted heb krijg ik noooooiittttttt meer met een ander paard, zelfs niet met m'n eigen gefokte veulen Aslan.....Maar ik heb met alle 3 wel een band.
Dat had ik met Hidalgo niet echt....vandaar hij ook verkocht is.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:02

Aslan mag hier wel heen met een strik! Of als ie ouder is mijn merrie dekken :D. Wat is het een knapperd moet ook wel met twee knappe ouders!