[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:03

Zolang jij het naar je zin hebt, en je paard het goed heeft, dan is dat het belangrijk :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:08

ze heeft het in ieder geval goed.naar mijn idee een flinke weide met meerdere paarden erbij,naar mijn idee geen pijn en vreten en aandacht genoeg.slecht?welnee

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:18

zo ziet ze er niet uit iig op de foto

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:26

dan moet je de foto's van gister maar eens zien!zal ze hopenlijk morgen even plaatsen.hier loopt vandaag alles in t 100 dus vandaag lukt t niet meer....
ga hopenlijk een keer optijd naar bed.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:42

Oke voor alle nieuwschierige dames..
Guess wat..
Hij heeft een vriendin..!

hmm altijd jammer.!

verder heb ik vandaag met me tut gelongeerd..
en ze zat me gewoon in de maling te nemen die stinkerd :')
Maar na echt 1 goede tik op der kont deed ze weer normaal..
Echt zoo typisch merrie...

ps ik ben helemaal niet van het slaan met zweep..
maar ik ben te pussy.. en me paard neemt me alleen maar in de zeik..! :j

Nu gaat ik efkes gauw douche, en naar bed..

Toedellss

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:43

ohjaa nog 1 ding..
Ik moet even een oplossing vinden voor het hoeven uitkrabben..
want ze gaat elke x hangen.. tot ik wel los MOET laten..

Iemand tips...???
tis namelijk een erg groot probleem..

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:46

deed king ook, heb hem helemaal verrot gescholden en boos geworden(Maakt bij king heel veel indruk als ik helemaal uit mn stekker ga tegen hem) en toen hield ie op met hangen, nu zeg ik alleen "euu" en meneer gaat netjes op zichzelf staan.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 00:23

Juulxx schreef:
ohjaa nog 1 ding..
Ik moet even een oplossing vinden voor het hoeven uitkrabben..
want ze gaat elke x hangen.. tot ik wel los MOET laten..

Iemand tips...???
tis namelijk een erg groot probleem..

even een por met je elleboog tegen de buik, met een comandoo erbij...

je wilt niet weten hoe stout Denzel kan zijn bij de hoefsmid, lekker uitdagen, bijten in het leren schort van de smid en hangen
( hij is niet gemeen hoor) gewoon kijken hoe ver hij kan gaan bij die man..
alleen heeft Denzel nog niet door dat hij met de verkeerde solt hahaha :+ dus af en toe wordt hij weer ff door hem op zijn plaats gezet en dan is hij weer een kleine pup zo lief. bij ons is hij overgins poeppie braaf. :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:05

Beetje jammer weer julia, hoe oud ben jij zelf dan? heb misschien nog wel een leuke vent in de aanbieding. alleen die is 21 :P

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:24

Julia, zou wel leuk geweest zijn een vriend met een paard. Dat is de ideale situatie. Maar het komt wel goed schatje :D

Hangen bij de hoefsmid. Jack krijgt tegenwoordig altijd even een praam op, want die wil zijn benen niet optillen. Gaat hangen, steigeren etc.

Ik heb even een baalmoment. De vriendin die mee zou verhuizen naar de nieuwe stal heeft besloten om op de " oude " stal te blijven staan. |( Ze denkt dat ze de luxe niet kan missen. Ik baal er echt enorm van. Maar goed. Ik ga ook op de nieuwe stal vast wennen en leuke mensen ontmoeten om mee buiten te rijden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:28

Oh dat is zeker jammer! maar idd, alleen red je het ook op die stal :(:)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:02

Juul, tips mbt hoeven heb je inmiddels wel zo te lezen. Een por of een schreeuw waarvan ze schrikt kan best wel helpen.

Kailonne, dat is balen, maar dat komt echt wel goed hoor, alle mensen hebben dezelfde passie dus leuke mensen ontmoet je vast wel.

Hier leuk nieuws, ik heb een bijrijdpaardje. :-) Ik wilde voordat ik ooit op Mona zou gaan stappen toch wel feeling even terug en stalgenoot heeft het erg druk met opleiding en werk. Daarnaast ken ik dat paardje nu dus ook al een aantal maanden en weet zeker dat dat goed gaat komen. Helemaal hyper, hahaha.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:44

Wat balen kailonne,maar zoals je zelf zegt daar ontmoet je ook wel weer nieuwe mensen!
Maar zou er zelf ook niet zo goed tegen kunnen dat ze eerst mee gaan en dan opeens afhaken!

Mara,een bijrijdpaardje...leuk joh!
Mona oontwikkeld zich prachtig!

Juul(?) , consequent aanpakken dan wordt het heus beter!

Ruana,nog steeds struikelend...deed die van mij ook hoor in het begin!

Karlijn,wat balen dat het allemaal niet lukt!

Mijn Wootje staat voor twee weken op de manege om lekker te mennen en dan kan dochterlief er ook
op rijden... Elke dag ben ik er ook,zaterdag gaat hij weer terug en dan kan die even bijkomen!
Hij is toch flink afgevallen door al het gebruik! :')

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:47

Na een lange tijd bokt op een pitje gezet te hebben en mindere interesse in het paardrijden, mistte ik julllie topic best wel. Het gezellig kletsen over de tinkers, elkaar in waarde laten en mensen die een tinker wel als volwaardig paard zien. (geloof me, via pb vaak genoeg commentaar gehad over een boerwnknol die niet aan bepaalde verwachtingen deed.

Mijn vraag is, ik wil meer over de tinker leren en ervaringen delen. Vooral op fokgebied. Mag ik weer met jullie mee kletsen?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:20

Mag altijd, gezellig! Stel je zelf even voor :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:20

ja natuurlijk jolanda!welkom back.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:26

Tenzij de rest je allemaal nog wel kent, maar ik geloof ik niet!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:29

Ik ben Jolanda,
Ben 21 jaar. Rijd sinds mn 12e paard. Heb verschillende verzorgponys versleten maar door de ena laatste bijzonder angstig geworden voor het rijden. Ik vond mijn rust en het plezier in rijden terug bij dana.
Dana is straks voor de zorgboerderij. Ik rijd haar nu met plezier door tot ze haar taak kan vervullen.
Dana is een 5 jarige merrie met als vader Black shadow. Haar moeder is rose en die word momenteel ingezet voor de zorgboerderij. Dana heeft vorig jaar een merrie veulen gekregen van Colin vd gorterstraat. Dit jaar is se gedekt door yellow fellow. Ze is 1 juli uitgerekend, maar kan niet wachten tot het eruit is om weer met dana aan de slag te kunnen. Ook heeft dana een half zus, zelfde moeder maar Mary heeft Colin vd gorterstraat als vader. Dana is vrijwel nergens bang van. Voor mij een ideale pony om mijn angsten te overwinninnen en straks voor de zorgboerderij!

Fotos in profiel :) vragen zijn welkom :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:03

Klinkt als een leuk dier zeg! maar waar zit jou angst in?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:51

Mijn angst zit in pijn. Als ik zou vallen. Bang voor pijn, bang voor verdere gevolgen als ik verkeerd zou vallen ofzo. Maar dat had ik eerst met alles. Ook fietsen, en alcohol etc. Inmiddels weet ik dat ik vandaag leef en morgen een verrasing is, maar ik leefde al in de toekomst, alles voorkomen. Alleen met paardrijden heb ik stiekem die angst nog.

Ben vam de vorige pony heel hard gevallen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:33

Ik geloof dat ik een beetje diezelfde angst bezit jolanda.niet fijn...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:24

Amai, hier is het nu KEIHARD aan het regenen en onweren... Lekker weertje :P

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:54

elliecuijk schreef:
Ik geloof dat ik een beetje diezelfde angst bezit jolanda.niet fijn...

nee fijn is anders. Ben zo bang voor de 'extreme' gevolgen. Bijvoorbeeld dat ik voor altijd in een rolstoel zal zitten.
Ik weet het, het is beetje te ver voorruit gekeken, maar bezit de angst wel. Gelukkig weet ik met Dana dat ik 99% veilig zit.
Dana is zo nuchter als iets. Maar ze schrikt vaak als ik ergens van schrikt, maar ze staat meteen stil en rent nooit weg :')
als Dana bokt vind ik het ook niet eng. Weet precies wanneer ze het doet en als ze het doet is het maar 1x. daarna is ze uitgeput :p

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:20

vanavond heb ik ruana gelongeerd.in de rijbak wel te verstaan.er werdt wel les gegeven maar ik kon er gelukkig bij.misschien maar goed ook dat er nu iemand bij zat(de stalhouder) die kon kijken.ook eejn stalgenootje kwam er bij zitten.en beide zien hetzelfde.ruana loopt zowel links als rechtsvoor onregelmatig.bij tijden neigt t zelfs naar kreupel.
Ik ga morgen dus contact opnemen,want dit moet worden nagekeken.er zit iets fout,en ik wil weten wat.
als twee mensen hetzelfde zien,zal het toch wel waar zijn(ter info:ik ziie dat onregelmatige lopen zelf niet,ik weet niet wat ik moet zien).

@jolanda:gelukkig ben je dus over je angsten heen aan het zetten als ik het goed begrijp?ik durf zelf nu wat makkelijker op een paard te stappen,maar als een paard maar een stapje onverwachts zet,schiet ik al weer in de stress.momenteel stap ik alleen nog maar,maar een jaar terug beweerde ik nog dat ik niet meer op een paard zou stappen...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:23

Ja steeds meer. Heb een hele fijne instructrice. Bovendien schrikt Dana eigenlijk nergens van. En ik probeer zoveel mogelijk te doen alsof m'n neus bloed. Dan vind Dana het ook goed..

Ik probeer mezelf ook wat harder te maken. Tja als straks er verstandelijk beperkten op moeten (kan qua rust van Dana nu al, maar onervarenheid en ter voorkoming van een sloom paard nog niet) dan moet ik het toch ook kunnen :')

Niet beledigend bedoeld. Maar dana schrikt eigenlijk gewoon nergens van. alleen drempels vind ze wat apart. maar in de bossen ook. 2e buitenrit moest ik met Dana een ervaren pony gaan leiden omdat die niet overal langs wilde := (zegt imo genoeg )