[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:33

En natuurlijk meteen de 17 bladzijdes bijgelezen. Mooie foto's en leuke topics gezien. Bas (voor intimi Cool Haha! ) alweer een half haar. Shania bomproof, Grid heeft haar camera uitgeprobeerd, maar is nog niet tevreden , hoopje cavia's in een hooinet Kusje , Ziggy in het zonnetje........en nog veel meer. Altijd leuk, foto's!

En ik zag de Wels-Cob weer voorbij komen. Blijf het een geweldig dier vinden. Ik had er afgelopen zomer kijk op toen ik zoekende was, maar voor mij is zomereczeem wel een belemmering. Wat kunnen paarden daar een ellende van hebben Scheve mond .
Mijn oude verzorghaf is destijds naar Axel verhuisd ivm met dampigheid en jeuk. De zeelucht gaf wel minder klachten, maar loste niet alles op.

Enne beterschap voor alle zieken. De feestdagen, kou en flink verwarmde huizen zijn perfect voor het het doorgeven en ontwikkelen van ziektekiemetjes Duivel .

En Janet, ik kan me helemaal voorstellen dat de vader van Wilco je een rotgevoel geeft. De man van een belangrijke vriendin van mij is ook een erg dominant persoon. Volgens hem is er maar een goede manier van leven en handelen en dat is zijn manier Whoosh! . Ik heb altijd kromme tenen en moet het puntje van mijn tong afbijten, omdat ik weet dat ik het anders voor mijn vriendin moeilijk maak. En ik wil haar niet kwijt. En het ergste is dat hij altijd heel aardig en popi doet tegen ons, maar ondertussen..... Ik kan me daar ook echt over opnaaien.

Berdien; fijn dat het steeds beter gaat met Jes OK dan! ! Fitness, vreselijk, maarja, je moet wat! Hier loert ook een crostrainer naar me, maar ik kijk nog de andere kant op.

ringelberg

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:48

nou ik begin t jaar boos en bijterig.Ik zal t uitleggen...
mijn ex en ik hadden samen 2 honden,een zwarte en een bruine labrador.Toen wij uit elkaar gingen hadden wij zo'n soort gedeeltelijke voogdijschap.de ene week zaten ze bij mij en de andere bij hem,dat ging een tijdje goed tot ik een vreselijke allergie kreeg en toen bleven ze bij hem.Ondertussen kreeg hij een nieuwe vriendin en gaf hij mij de indruk dat hij t zo wel goed vond.Als hij op vakantie ging kwamen ze bij mij.op een gegeven moment wilde ik weer een hond,en hij gaf nooit aan dat hij ze niet meer wilde dus kreeg ik van mijn hubbie een hond.Ondertussen hebben we er 3. 2 weken geleden kom ik hem tegen in de supermarkt,en hij vraagt of ik voor de honden wil zorgen,hij ging maandag weg en zou op vrijdag om 12 uur uit t huisje moeten en dus naar huis komen.De honden kon ik wel gewoon bij hem thuis laten,die liggen toch wel heel de dag in de gang(dus ook met oudjaar,vuurwerk ect)Let wel ze zijn bijna 13 en 14.En ik zou ze dan 3 x per dag uitlaten.Dat betekent dus dat ze van maandag tm vrijdag heel de dag alleen in de gang(2 vierkante meter)zouden liggen.Ik heb in eerste instantie ja gezegt.Toen ik er alter over nadacht dacht ik"dit is toch van de gekke,en heb m opgebeld,en nog een keer gebeld,en een smsje gestuurd,of hij mij wilde bellen.Ik had ze onderstussen naar mijn huis gehaald.Maar geen telefoontje terug.helemaal niets.Vandaag heb ik ze om half 12 naar zijn huis gebracht en een smsje gestuurt dat ze bij hem thuis zaten,nog een smsje gestuurt,nog een keertje gebeld,maar niks hoor,hij is nu nog steeds niet thuis,reageert niet op zn telefoon,en zn nieuwe vrouw ook niet.Wat moet ik hier nu mee?ik ben zo laaiend....

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:52

Da's wel erg makkelijk gedacht ja, van je ex Eefje! Zou er ook boos om zijn, en dan vooral om het niet meer reageren... Ach gut

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:14

Jeetje eefje wat banketstaaf zeg! Ik zou nog even afwachten, en ze anders maar weer op gaan halen? Helemaal alleen thuis voor die beesten is ook niks natuurlijk. Het is in ieder geval ontzettend slordig van je ex Boos!
Grit een leuk weekje gehad met de familie Haha!, heel fijn voor je Lachen, even een moeilijk momentje, maar heel fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt dan Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:17

Jeetje eefje, wat belachelijk dat hij niet terug belt zeg.
Ik zou nog even afwachten, en ze dan maar weer ophalen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:28

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:39

Jeetje wat schofterig Eefje! Sneu ook voor die honden om zo in de gang gedumpt te worden.

Grit een leuk maar vermoeiend weekend gehad.

Fitnessen lijkt me eigenlijk wel leuk :o zoveel gemotiveerde mensen daar, hele mooi pand en alles supertje nieuw en hip. Heb er wel een goed gevoel over, daar ga ik wel mijn conditie oppimpen en die 5-10 kilo's verliezen 8-)
En dan hoef ik niet meer met Flynnie te fietsen maar ren ik gewoon met hem mee zonder een drupje zweet :D
*dreams on :z *

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:40

grit leuk weekend gehad dus!! Haha!
en ja ik kan me voorstellen dat het raar voelt zo in 2009 helemaal zonder Bert..

Oie eefje.. das idd iets om kwaad over te worden! hopelijk komen jullie er uit!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:41

"go Berdien, go Berdien" hihihi

goed bezig!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:42

berdien heeft er helemaal zin in zo te horen!

Ik heb vanavond een paar aardappels gegeten, ik voel me gelijk al een stuk beter.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:43

Ik fitniss ook 3 - 5 dagen in de week Haha!, vind het heerlijk!
Jongens wat weten jullie van een mexicaans hoofdstel? Met zo'n neusriem waarvan er zo'n rondje op de neus zit Clown. Ik vraag me af of dat nog bepaalde andere werkingen heeft ofzo Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:44

Ja echt, diëten werkt voor mij niet, dus nou ga ik het op deze manier proberen. Echt veel hoeft er niet af, mijn buik moet alleen wat strakker en er moet ±5 kilo af. Rijd wel paard en doe alles op de fiets, maar daar spreek ik maar beperkte spiergroepen mee aan. En Jessie is nou ook weer niet dusdanig moeilijk te rijden dat dat echt 'sporten' genoemd kan worden :o Het is meer bewegen met je paard dan sporten met je paard _O- _O-
Hum :o

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:44

En of dat een andere werking heeft.. Een Mexicaanse neusriem schijnt stukken scherper in te werken dan een normale neusriem.. Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:46

Jup :j zeker als het paard zijn mond probeert te openen werkt hij heel fel in. Ik ben er niet zo van. Maar goed, ik ben ook anti aansnoerneusriemen en al helemaal anti sperriemen.

Na deze subtiliteit :D ga ik douchen en vroeg naar bed, morgen gaat om 05:00 de wekker -O-

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:47

Ik heb t ook niet zo op neusriemen, die van mij zit ook echt nooit zoals het hoort.. Ik doe hem altijd heel los..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:48

hoezo ben je tegen aansnoerseusriemen en sperriempjes berdien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:49

Maar de tweede lage neusriem maat Full moet ik nog tegenkomen... :+

Mijn bezwaar tegen combi-neusriemen is dat je wel twéé gespjes moet vastmaken... :') En gezien ik lui ben...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:50

Waarschijnlijk omdat je daarmee echt de mond dichtsnoert/kan snoeren?
Ik heb nu ook een aansnoerneusriem, maar ik doe hem altijd een gaatje losser dan normaar. De sperriem zit bij mij ook zo dat hij precies blijft hangen achter het kinnetje en ik het bit niet door dr mond trek.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:50

mexicaanse neusriem vind ik niet mooi, en een te felle inwerking hebben.

Lage neuriem vind ik ook niet mooi.

Ik doe de neusriem altijd te los vast, en het spreriempje ook.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:51

Ik vind het echt ondingen. Zeker aansnoerneusriemen, als ik zie hoe mensen daar mee om gaan.. dat dat vel na een uur nog niet is afgestorven vind ik een wonder. Dingen worden véél te strak aangetrokken. Hoezo twee vingers tussen kaak en neusriem? :n
Sperriemen vind ik te vaak gebruikt worden als symptoombestrijding. Het paard opent zijn mond als protest/aanduiding van een slecht liggend bit/whatever en whoppa, we snoeren hem flink dicht met een sperriem.

Ook toen ik nog met bit dressuur reed had ik er nooit een neusriem om. Bit lag goed en vond het gewoon niet nodig. De enige 'neusriemen' die ik nou nog heb zijn de hack en de bosal.

Maar.. mijn mening he ;) :D

Sita_

Lage neusriem vind ik ook niet mooi..

Mallow

Oke bedankt voor de uitleg Lachen, ik gebruik altijd een gewoon engels hoofdstel, heb me daar nooit zo in verdiept. Maar mal lijkt er geen last van te hebben.
zit dat rondje op het mexicaanse hoofdstel dan precies op dat botje in de neus? Want ik hoorde dat als er een riempje precies daar op zit dit kan afbreken als er te hard wordt getrokken?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:52

Berdien schreef:
Ik vind het echt ondingen. Zeker aansnoerneusriemen, als ik zie hoe mensen daar mee om gaan.. dat dat vel na een uur nog niet is afgestorven vind ik een wonder. Dingen worden véél te strak aangetrokken. Hoezo twee vingers tussen kaak en neusriem?
Sperriemen vind ik te vaak gebruikt worden als symptoombestrijding. Het paard opent zijn mond als protest/aanduiding van een slecht liggend bit/whatever en whoppa, we snoeren hem flink dicht met een sperriem.

Ook toen ik nog met bit dressuur reed had ik er nooit een neusriem om. Bit lag goed en vond het gewoon niet nodig. De enige 'neusriemen' die ik nou nog heb zijn de hack en de bosal.

Maar.. mijn mening he Knipoog Haha!

Ik denk, nu komen weer die centen om t hoekje.. ROFL
Maar, ik ben het helemaal met je eens.. Ja

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:54

Ik ben het wel voor een deel met je eens berdien.
Maar ik vind een neusriem ook vooral mooi bij het hoofd van Ziggy.

Ik gebruik de neusriem en sperriem zoals sita

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:54

Hahahahahahaha "ons bint suunig" dus wij kopen een hoofdstel zonder neusriem -> kost goedkoper _O- _O- _O-
Je hebt me weer hoog zitten Sita :D _O-