Leonoor schreef:Maya, klinkt al een prima rit met Dewi! Ze zweet idd behoorlijk he. als ze intensief in training zou staan zou je bijna scheren overwegen. Overigens ging ze bij mij wel afgekoeld, maar nog vochtig op de paddock hoor.
Ten eerste, fijn om te horen dat het zo lekker met Jo gaat! 
Ten tweede... ik overweeg het, net heel verhaal over getypt, plak ik hier even, terwijl ik 4 pages ga bijlezen... 
Daarnet weer naar stal geweest...
Ik ben vanmiddag met Dewi gaan rijden om 3 uur stapte ik erf op, en afgezadeld en op stal gedumpt met deken. Ik heb daarna de ene zweetdeken eraf gehaald, en er een andere op gelegd. Beiden zware wol met hals. Tweede deken heb ik rond 7 uur afgehaald. Maar ze bleef nat, omdat ze binnen stond, toen dus toch deken afgelaten, andere was ook nog nat (hing te drogen) wat drooggewreven en met eten achter gelaten. Ben daarnet (22.45) gaan kijken, ze was een stuk droger, maar nog vrij koel, bij haar schouder, hals en lies had ze nog steeds natte plekken (koud trouwens). Heb dus maar de gevoerde zomerdeken opgelegd, is dunne. Mijn canvasdeken leek me toch iets te dik voor op stal. Had wel het idee dat ze dat waardeerde... was erg lief voor haar doen.
En nu... wat is wijsheid? Ik heb trouwens vanmiddag klein uurtje gereden, in totaal 15 minuten draf, en 5 minuten galop op zijn hoogst, verder enkel stap, veel afgewisseld en maar voor korte stukken gedraafd. Ze is echter vanaf de eerste draf gewoon zeiknat.
Ik heb het niet zo op met dekens, ze staan permanent op paddock en kunnen naar beide stallen, 1 is volledig uit de wind, de ander deels. Ik vind het niet erg om mijn arbeid aan te passen. Maar Dewi zweet gewoon vreselijk veel.. Amanda wordt alleen maar wat klammig soms, maar die is na maximaal 2 uur gewoon helemaal droog. Ik zou haar kunnen scheren (dekenmodel) en dan met goede winterdeken buiten kunnen zetten, maarja. Dat ding is volgens mij niet waterdicht, en met regen blijven ze buiten staan, sowieso.. zijn er wel dekens waterdicht? En Dewi rolt graag.. is ook niet fijn met dekens. Ik wil haar iig niet op stal gaan opsluiten, ze moeten zelf kiezen wat ze doen.
Maar om dr helemaal stil te zetten is ook wat... ik rijd wel graag. Ik ga er maar een paar nachtjes overnadenken...
Indezz, dan heb je echt eentje met een aparte kleur! Wel mooi hoor
Sodeju! wat een verschil als ze draaft of stapt... als ze draaft is ze erg mooi! Ha, nog een Zeeuw
Gezellig! Wow! Maar die dame van jezelf is helemaal een beauty!
Chubby
goed van jou dat je gesprongen hebt, en derde gaatje klinkt hoog zat hoor, niet jezelf naar benee halen 
Jean, nee.. maar ik speel graag struisvogeltje
Heb idd erg lekker gereden 
Pellie, normaal zou ik dat wel doen, met deken naar buiten, maar het stormde nogal, dus vrij koude wind, en dat vond ik toch wat te riskant...
Shayla.. heel veel sterkte.. kan niet bevatten hoe dat is.. 
Bijgelezen
Excuus voor lange post