[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:13

Bonte schreef:
Cheveyo schreef:
Verder totaal niet bijgelezen

Ga dat dan eens snel doen of je moet de foto's van Etten-leur plaatsen.

Oh maar dat is snel gedaan haha. De foto's zijn alleen niet om over naar huis te schrijven...veel mislukt van de weinige die ik heb gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Album=NIJPXBWF

Fokken met op deze leeftijd al artrose zou ik niet gokken....

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:18

Er zitten een behoorlijk aantal erg mooie foto's bij hoor, Cheveyo! Jij bent gek op details he?

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:20

Cheveyo schreef:
Oh maar dat is snel gedaan haha. De foto's zijn alleen niet om over naar huis te schrijven...veel mislukt van de weinige die ik heb gemaakt.

Ze zijn heel leuk geworden hoor. Een paar niet scherp, maar heel veel leuke Vooral die 2 hoofdjes in de binnenbak

KootMiraDrum

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:20

Shayla schreef:
Shayla gaat aan het eind van deze maand weer uit stalling en komt weer terug naar huis.
Het gaat steeds slechter met d'r i.v.m. de artrose.
De laatste 2 weken begon ze soms met rijden door haar achterhand te zakken, conditie kelderde achteruit en heb ik de veearts erbij gehaald.
Conclusie : Ze zakt door de achterhand om de voorhand te ontlasten.
Dus vanaf nu niet meer belasten dan dat ze aankan. Mennen gaat nog wel goed en buitenritten ook , dus dan maar dat toch ?
Pijnstillers werken niet goed meer bij haar , dus geef ik ze ook niet meer. Niet meer troep in dr lijf dan nodig is.

Juiste beslissing, denk ik, Shayla.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:26

Tinkermuts schreef:
kreeg ook nog echt heel tof nieuws, mag op paard en koets een show met Chuck geven op de vrijdagavond of zaterdag, whiehieee, a dream comes true

Superrrrrr !!!

Sterkte met je husky...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:28

Leonoor schreef:
Maya, klinkt al een prima rit met Dewi! Ze zweet idd behoorlijk he. als ze intensief in training zou staan zou je bijna scheren overwegen. Overigens ging ze bij mij wel afgekoeld, maar nog vochtig op de paddock hoor.

Ten eerste, fijn om te horen dat het zo lekker met Jo gaat!

Ten tweede... ik overweeg het, net heel verhaal over getypt, plak ik hier even, terwijl ik 4 pages ga bijlezen...

Daarnet weer naar stal geweest... Ik ben vanmiddag met Dewi gaan rijden om 3 uur stapte ik erf op, en afgezadeld en op stal gedumpt met deken. Ik heb daarna de ene zweetdeken eraf gehaald, en er een andere op gelegd. Beiden zware wol met hals. Tweede deken heb ik rond 7 uur afgehaald. Maar ze bleef nat, omdat ze binnen stond, toen dus toch deken afgelaten, andere was ook nog nat (hing te drogen) wat drooggewreven en met eten achter gelaten. Ben daarnet (22.45) gaan kijken, ze was een stuk droger, maar nog vrij koel, bij haar schouder, hals en lies had ze nog steeds natte plekken (koud trouwens). Heb dus maar de gevoerde zomerdeken opgelegd, is dunne. Mijn canvasdeken leek me toch iets te dik voor op stal. Had wel het idee dat ze dat waardeerde... was erg lief voor haar doen.

En nu... wat is wijsheid? Ik heb trouwens vanmiddag klein uurtje gereden, in totaal 15 minuten draf, en 5 minuten galop op zijn hoogst, verder enkel stap, veel afgewisseld en maar voor korte stukken gedraafd. Ze is echter vanaf de eerste draf gewoon zeiknat.

Ik heb het niet zo op met dekens, ze staan permanent op paddock en kunnen naar beide stallen, 1 is volledig uit de wind, de ander deels. Ik vind het niet erg om mijn arbeid aan te passen. Maar Dewi zweet gewoon vreselijk veel.. Amanda wordt alleen maar wat klammig soms, maar die is na maximaal 2 uur gewoon helemaal droog. Ik zou haar kunnen scheren (dekenmodel) en dan met goede winterdeken buiten kunnen zetten, maarja. Dat ding is volgens mij niet waterdicht, en met regen blijven ze buiten staan, sowieso.. zijn er wel dekens waterdicht? En Dewi rolt graag.. is ook niet fijn met dekens. Ik wil haar iig niet op stal gaan opsluiten, ze moeten zelf kiezen wat ze doen.

Maar om dr helemaal stil te zetten is ook wat... ik rijd wel graag. Ik ga er maar een paar nachtjes overnadenken...

Indezz, dan heb je echt eentje met een aparte kleur! Wel mooi hoor Sodeju! wat een verschil als ze draaft of stapt... als ze draaft is ze erg mooi! Ha, nog een Zeeuw Gezellig! Wow! Maar die dame van jezelf is helemaal een beauty!

Chubby goed van jou dat je gesprongen hebt, en derde gaatje klinkt hoog zat hoor, niet jezelf naar benee halen

Jean, nee.. maar ik speel graag struisvogeltje Heb idd erg lekker gereden

Pellie, normaal zou ik dat wel doen, met deken naar buiten, maar het stormde nogal, dus vrij koude wind, en dat vond ik toch wat te riskant...

Shayla.. heel veel sterkte.. kan niet bevatten hoe dat is..

Bijgelezen Excuus voor lange post

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:42

Yep ben voor de details gevallen sinds kort hihi.
Een paar gaan nog net qua scherpte..
Lees net dat Tinkermuts een tweetal shows gaat geven op Paard en Koets, stoer man!!

Maya ik heb een 300gr waterdichte winterdeken van S&K, nog nooit doorgeregend en Kit krijgt hem alleen op als het echt met bakken uit de lucht komt en een fikse wind erbij, anders niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:47

Dus verder heeft Kit dan geen deken op, en vormt wel wintervacht? Is het dan niet te warm bij elkaar?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:56

Is inderdaad wel warm dus ben nog steeds aan het kijken naar een goede regendeken zonder vulling voor als deze aan zijn eind is. Volgend jaar wordt Kit waarschijnlijk geschoren in de winter dus dan heeft hij die vulling wel weer nodig.

Aangezien jij Dewi misschien wilt scheren zou ik je deze aanbevelen, bij mij bevalt hij in ieder geval heel erg goed.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 06:18

Goedesmorgens,

tof dat je op P&K foto's wil maken Bonte

Des, kom zeker even naar me toe, ervoor ga ik denk ik dood van de zenuwen, maar erna ben ik vast wel weer goed aanspreekbaar

Shay, wat kl*te dat ze zo snel achteruit gaat.

Jean, beterschap voor je meiden.

allemaal een fijne dag.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 06:42

goedemorgen allemaal,

meld me even en wens iedereen een fijne dag

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 07:03

Goedemorgen,

Hier regent het al lekker,ons mooie weer is denk ik voorbij !

Shayla: Weet gewoon niet wat ik moet zeggen,ik had het al heel moeilijk toen macho een heel jaar geblesseerd was,sterkte ineerder geval !
Of je nog met haar kunt fokken daar heb ik helaas geen verstand van en laat ik aan de experts over.

Vanavond op kraamvisite,altijd leuk,de zoon van de baas heeft een zoon gekregen na 2 meiden.

Nikitagogo: Een heel mooi veulen,krijg ik ooit een zak met geld,dan wil ik ongeveer zo'n getekend veulen.

Allemaal verder een fijne dag en tot vanavond,moet weer naar de vleeswaren mijn collega is nog steeds ziek !

Tinkermuts: Ik hoop ook naar paard en koets te kunnen,en lekker van jouw mooie hengst te kunnen genieten !

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:04

Shayla, heel veel sterkte... Persoonlijk zou ik denk ik de gok niet durven nemen om er een veulentje van te fokken, met name om het risico van artrose bij het veulen...

Verder heb ik niet bij gelezen... Zo weer paardjes voeren en dan weer werken....

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 08:19

Goeiesmorgens!

Het is toch ook altijd weer rennen of stilstaan bij jullie!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:26

goedemorgen....

zo mijn grijze haren zijn weer voor een poosje verstopt onder een laagje verf

wat klinkt het erg met Shayla,beetje misschien maar kan dat niet aan de weersomslag liggen??
mensen met artrose hebben dan ook meer last....
heel veel sterkte in ieder geval...

oké tinkermuts,als ik je kan vinden in de drukte kom ik even met je kleppen,Chuck valt vast wel op in de menigte

hhhmmmm fjordkootje,da's minder van dat bitje en leertje,ik heb net gisterenavond terwijl de verf in mijn haar aan het trekken was ook een bestelling geplaatst bij justwestern!
daar kan niet veel mis mee zijn (sweet iron snaffle en cowbymagic en elastiekjes) maar toch hoop ik dat de bestelling in orde zal zijn.

Deborah,mennen gaat vandaag niet lukken,ik kwam gisteravond een papier tegen van een cursus die ik vanmiddag heb getsie daar heb ik dus echt geen zin in,maarja het moet......
gelukkig is het prutweer,dat scheelt.
zoals je hierboven ziet heb ik al aan je wens voldaan,bitje was er alleen in 12,5,dat vind ik altijd zo maf met westernbitten alsof ieder paard een 12,5 mondje heeft.....
past ie niet dan gaat ie weer in de verkoop en heb ik het geprobeerd

iedereen een fijne dag en tot later.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:41

goede morgen.
welkom aan de nieuwe mensen hier, voor info over mij kan je in mn profiel kijken.

Roos: nog steeds auw

Tm: wat gaaf dat je op pk je show mag doen, wij gaan misschien ook dus wie weet zie ik jullie wel.

Shayla: heel veel sterkte zeg, het weer is nu ook aan het veranderen, denk dat dat ook mee speelt. in ieder geval kan je nog genoeg met haar doen,

dess: cursus ai !! ach voor je het weet is het voorbij

voor de rest ben ik het even kwijt, zoals leonoor zij we hebben er weer een tinker bij op stal, leuk beest, wel getoileteerd, baard eraf sokken rond geknipt, staart bij geknipt, tja je moet het mooi vinden, dit hadden ze trouwens ook bij de shire gedaan.
nou ga vandaag de hele dag werken, Dio is dus alleen met mn oudste dochter.
he werk ze allemaal, en een fijne dag

Annick

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:47

Goedemorgen!

Gisteren heerlijk gereden. Het was een erg voorwaarts paard die telkens teruggereden moest worden, maar hij liep als een trein.
Dat geeft je toch een goed gevoel.

Ik leef met je mee Tinkermuts, komt vast helemaal goed met je oogappeltje.
Gaaf dat je een show mag rijden op P&K zeg! Succes alvast!

Welkom Indezz!

Zeker een gave foto van je collega op Keeva in het bos Keevagirl!
Het bling bling halster is mooi.

Ik geloof niet dat ik reactie gehad heb van je kennis Jellie, of het moet er door geglipt zijn. Maar dat kan ik me niet voorstellen, ik houd mijn mail altijd scherp in de gaten. Dank voor je compliment over het freestyle stukje op mijn site. Ga echt zo snel mogelijk de site opnieuw maken met een ander programma, dan kan ik de foto's ook wat groter gaan maken.

Gaaf Chub, je hebt gesprongen! Top!

Sterkte met Shayla, rot zeg!

Fijne dag allemaal!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:50

NikitaGoGo schreef:
Hier nog even snel een fotootje van een dochter van Maxolo.

Ik vind het een mooi veulen en ze heeft veel sokjes.

Lijkt ook wel een beetje op Kaylan vind ik, niet Elke?

Kwa bouw lijkt ze inderdaad op Kaylen,
alleen is Kaylen niet zo mooi getekend
Is Molly trouwens al verkocht?

Ik heb eventjes geen tijd om bij te lezen verder, sorry!
Heb snel eventjes de paarden gevoerd daarstraks, en moet zo op 't fietsje naar school.. fijne dag allemaal!

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:58

annick, volgens mij hadden ze die paarden met opzet zo getoiletteerd!!
heb gister ook oren en baard van Baggio gedaan

Annick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:09

Leonoor schreef:

Ja met opzet zeker hahaha, maar goed ik weet ook niet wat ze er voor de rest mee doen?? wedstrijden ofzo??
maar ja je weet ik hou van veel haar
Annick

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:12

Had daarstraks een uitgebeide reactie gegeven, maar helaas doet i-net hier niet wat ik wil en vergat ik te copy-en

Alles weg dus

Yarka: lekker gereden! Ik heb ook liever een voorwaarts paard dan een slome...

Shayla, sterkte meid! Hopelijk knapt ze idd wat op als het weer wat beter wordt.

Gaat alles goed met baby Dio?

Maya, misschien kun je een strook haar weghalen aan de onderkant van de hals? Geeft een hoop meer 'lucht', maar ze kan wel gewoon buiten blijven staan...?

Chev... Zoals gezegd, i-net doet het hier niet zo goed. Mijn album pakt 'ie helemaal niet. Hopelijk kan ik straks wel fotootjes kijken!

Zometeen gebak of worstenbrood, hoop ik. Mark mag trakteren, want PSV heeft gewonnen

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:21

Ik hou nu zelfs het bijlezen niet meer bij. Als iemand wat van mij wil weten of bij me wil melden kunnen jullie me beter mailen want ik red het echt niet meer.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:26

I've got mail en

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:26

Goedemorgen!

Pel, tja als je voor € 200,-- meer een veel beter zadel kan kopen is het t overwegen waard

Fk, balend dat de kwaliteit van het hoofdstel tegen viel….

Roos, Sky heeft wel een hele stoer opa zeg

Shayla, wat een klote nieuws zeg Wat gebeurde er dan met het zakken door de achterhand? Ging je dan bijna onderuit? Gelukkig kan je wel lekker mennen, dat vind ze ook super! En miss een beebie Shay

Verder mooie foto's gezien

Voor de rest erg druk op t werk dus fijne dag allemaal!!!!!

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:31

Annick schreef:
Leonoor schreef:

Ja met opzet zeker hahaha, maar goed ik weet ook niet wat ze er voor de rest mee doen?? wedstrijden ofzo??
maar ja je weet ik hou van veel haar
Annick

Schreef het verkeerd. Vanwege het verhuizen dat ze het gedaan hebben. Of misschien omdat die stal waar ze stond beetje anders was

Maya, weet niet waar het stond op bokt, maar ik kwam een topic tegen over een fjord die in een dusdanig model war geschoren dat het zweten aanzienlijk minder was maar wel zonder deken kon rond lopen. (geloof ik)
Zoek en gij zult vinden: viewtopic.php?f=53&t=486921

Goed, ga spullen klaarmaken voor baby voor oppas en dan lekker rijden met mijn hengst!!
Overigens heeft Baggio een deken die zeker waterdicht is.