[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:09

jij ook julia?ik moet er ook om 6 uur uit.en om 8 uur aan de bak!

slaap ze! :Z :Z :Z

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:25

@ellie als je longeert hoe vaak struikelt Ruana dan? en heb je wel het idee dat het wel wat minder word?

Ik ben nu ong 7 maanden met Nino aan het inrijden (hij is net 5 geworden) en hij struikelt ook nog heel veel.
Met de buitenritje, maar ook als ik les heb in de bak, of tijdens het longeren.
Hij is in het begin zelfs al eens gevallen met mij erop, gelukkig viel ik er net niet af en kwam hij zelf weer omhoog.
In het begin dacht ik dat het misschien ook door mijn gewicht kwam, maar hij doet het bij mijn dochter net zo.
Ik hoor van verschillende mensen dat het ook gewoon bij een jong paard hoort, en de ene het meer heeft dan een ander.
Kan wel merken dat het b.v in de berm erger is dan op straat, en in de longeerbak erger dan in de gewone bak (longeercirkel is contuniue op de volte)
En als hij vermoeid begint te worden word het ook erger, dus duidelijk een teken dat ik dan moet stoppen.
Maar merk dus nu wel dat het heel langzaam aan minder word, en heb nu het gevoel dat het wel helemaal over zal gaan.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:52

marjootje: Ik heb me paard net 3,5 maand.. en ik ben nu 2,5 maand bezig met inrijden...
maar roos die struikelt helemaal niet..:) roos is 6

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:53

elliecuijk: guess what...! ik had me vannochtend een uur verslapen:P

hihi :z :x

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:07

De mijne word ook 6 en struikelt ook niet. anders zelden

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:15

die van mij is 16 en struikelt nog regelmatig hahaha. 1 keer zat ie zelfs op zn knieën

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:30

Heeft spock ook een hele tijd gedaan, struikelen. Nu in de bak nauwelijks meer, tot hij echt moe wordt. Buiten nog wel, fluister hem regelmatig aan dat hij toch echt moet opletten! En Spock is toch ook al 13

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:31

ja pcies, buiten doet ie het vaker dan in de bak.
Als ie in de bak struikelt is het vaak op een stuk waar een kuil zit of een hobbel, meneer let niet op en daar ligt ie!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:42

Jaa klopt, Spock heeft al meerdere keren zn knietjes in t zand gehad! Maar hoe langer ik hem reed hoe minder dat in de bak gebeurde, van de zomer weer lekker vaak naar buiten, kijken of het dan ook beter gaat daar! maar in de bak is het al zo erg verbeterd!

ik ben vanmorgen naar de kapper geweest, ben er helemaal blij, het is best anders geworden :) *voor mijn doen* haha

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:56

Volgens mij is het per paard ook heel verschillend dat struikelen.
Bij mijn belgje die nog 3 moet worden zie ik het struikelen ook als we gaan wandelen, alleen hij struikeld niet zo ver door als Nino doet.
En het is bij hem ook erger als hij aan de hoefsmid toe is.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:12

Ik wil ook gewoon weten of het iets is wat medisch is of gewoon niet opletten/onvoorzichtig zijn.Daarom geef ik nu alles door aan de d.a.hij vindt het ook een interesant geval,maar is net als wij van menig dat ruana sterker moet worden eer we haar belasten.Ik hoop met een week of 4 het zadel er op te kunnen leggen en er gewicht op te doen.hoe dat weet ik nog niet,maar dat moet wel lukken.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 14:14

Blingh schreef:
Karlijn, ik heb ervaring met het paard verleasen. Doe je dat op basis van een contract? ik heb evt. wel een voorbeeld die ik je kan doorsturen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en als je vragen hebt ofzo mag je me altijd een berichtje sturen, ik weet precies hoe je je voelt namelijk!

Bedankt!
Ik heb een contract gemaakt inderdaad, maar je voorbeeld is erg welkom! Ik heb hem nog niet af namelijk.

Ik heb de potensiele leaser nu aan de tel gesproken, klinkt heel fijn allemaal! We spreken morgen of vrijdag af waarschijnlijk, ze kijkt eind van de middag met haar vriend betreft vervoer wanneer ze kan.
Zou zo fijn zijn! ik heb veel reacties gehad. maar dit is ook zo lekker in de buurt, en volledige lease, wat het erg ontspannen maakt voor mij.
Ze gaat Diaz ook inrijden, Diaz is gewoon toe aan lekker werken nu! Dus ik ben dubbel blij.

Het is voor onbepaalde tijd, 6 maanden, anderhalf jaar, het maakt haar niet uit, en ik heb er ook nog geen zicht op.
Ik ga zo met de huidige staleigenaresse praten en stal opzeggen. Erg spannend allemaal.
En dan Diaz wassen voor de shoot van vrijdag!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:45

Ik ga vanavond weer ff bijlezen en reageren.

Maar ik vroeg mij ff kort af of er hier mensen zijn die Subli Dieetmix aan hun tinker voeren.
Zo ja, wat zijn de ervaringen?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:58

Karlijn, fijn dat je toch zo positief bent, hoop dat het doorgaat voor je!

Ellie, ik ben ook benieuwd wat er uitkomt bij Ruana!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:43

joh ik zat net de filmpjes te bekijken die gemaakt zijn met de fotoshoot 3 weken terug.verschrikkelijk dat verschil met nu.toen zag je haar heupbotten nog flink en nu is dat al veel ronder.

ik denk dat ik vanavond maar lekker ga wandelen.de longeerbak zal te nat zijn na die buien van vanmorgen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:13

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:26

Zo gereageerd daar.

Heb vanmiddag met m'n zus foto's gaan nemen op de weide, ga denk ik bijna genoeg goede stuf hebben voor BJ z'n eerste topic in itp ofzo te openen :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:54

ik heb net even een wandeling gemaakt,want zoals verwacht was de longeercirkel te nat.de rijbak werdt ook gebruikt vanavond.tenmiste de eerste lesklant van de avond kwam er al aan.en ik vindt het dan gewoon vervelend om de bak te gebruiken.
na terugkomst ben ik haar lekker gaan verzorgen(poetsen).komt een lesklant naar me toe met de mededeling dat stalhouder me wilde spreken.Ik er naar toe,en toen kreeg ik de opdracht de kale plekjes in te smeren.dat heb ik gedaan.
dan wil ik haar de wei inzetten,vraagt de stalhouder of ik ook de benen gedaan heb.nee want daat zitten geen kale plekjes.
vervolgens kom ik weer terug op de stal,krijg ik de vraag wat ik nou allemaal van plan ben met ruana.Ik zeg,ja ik longeer voorlopig nog verder zoveel als kan,maar dat de regen het allemaal verziekt.maar ik probeer morgen wel te doen eventueel in de rijbak.ja maar zo schiet t niet op(ze doelt op het probleem met struikelen e.d dat daar nog geen vooruitgang in zit).ik heb gezegd dat ik nog steeds alles doorgeef aan de dierenarts en dat we samen verder kijken wat de beste stappen zijn.
Ik kreeg echt t gevoel vandaag alsof ik te weinig doe,maar voor mijn gevoel doe ik alles wat in mijn macht ligt.en soms duurt dat gewoon lang.
ik heb zoiets van ik doe wat ik kan en daar heeft ze niks mee van doen.ruana is mijn paard.
ach ja ik hou t er maar op dat ze in een slechte hum was.....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:26

Jemig waar bemoeit je stalhoudster zich eigenlijk mee, ok vragen en wat helpen is tot daar aan toe maar je bevelen dingen te doen of te laten met je eigen paard. Ik zou daar al heel erg klaar mee zijn. :n Connor struikelde in het begin ook heel erg. Zijn model was zo da hij zich gewoon geen raad wist met zijn lange slungelige benen. Hij kreeg het zelfs voor elkaar te struikelen over zijn eigen sokken. Ook in de wei lag hij regelmatig op zijn neus. Nu 9 jaar later er volledig uitgegroeid is hij juist extra stabiel op zijn benen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:46

dat behandelen van de plekjes is juist om te voorkomen dat het erger word.een aantal van haar paarden hebben plekjes die erger zijn en t moet natuurlijk wel beteren.gelukkig heb ik t idee dat bij ruana de plekken minderen en er weer haartjes groeien.
voor de rest probeer ik gewoon te doen wat ik denk dat ik moet doen.In overleg natuurlijk met de dierenarts(en de verzekering die wil dat ik eerst met de dierenarts er probeer tot een diagnose te komen).en tja dat kan lang duren,pech voor haar.ik betaal netjes en dat is dat.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:28

Die stalhoudster is wel heel erg bazig. Dat zou niets voor mij zijn.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:52

en ik ben een type die hoe zeg je dat,dingen doet die afgesproken zijn.zo heb ik nu in overleg afgesproken dat ik contact houdt met de da en dat doe ik ook.ik wijk niet gauw af.
af en toe een vervelende eigenschap maar ik denk nu juist wel goed dat ik die eigenschap bezit.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:55

Haaai allemaal,
Ben ik ook weer eventjes.
Hier gaat alles wel goed. Heb even een dip gehad zondag en maandag en gisteren even wat bijkomen nog en nu gaat het gelukkig wel weer. Mona gaat ook super nog. Ben alleen wel rond aan het kijken naar ander voer. Ik denk dat ik op Subli Dieetmix over ga, maar omdat ik altijd te weinig er van voer ben ik ook aan het kijken naar een supplement en ook hier zie ik door de bomen het bos niet meer.
Verder ben ik momenteel 15,7 kilo afgevallen in 9 weken, dus gaat ook wel lekker. Hoop op de 25 te zitten over 8 weken. Zou moeten lukken toch, hahaha, dan ga ik op vakantie.

Ellie, als ik eerlijk ben word ik helemaal al naar van je stalhoudster. Jeetje he, ze doet net alsof het haar paard is.
Maar is er niets te doen aan de longeer cirkel? Ectra laagje zand ofzo, want zoals t nu gaat lijkt me ook beetje vervelend. En een andere stal geen optie waar je wel meer mogelijkheden hebt mbt de bak etc.
En struikelen doet Mona ook hoor, en zo te lezen alle tinkertjes hahaha...

Hetlevenwint: ben benieuwd naar je topic.
Ha ha dat filmpje...

Karlijn wat fijn dat je iets hebt gevonden wat helemaal in je plaatje/straatje past. Ik hoop dat het word wat je er van verwacht.

Miese, foto's van je nieuwe coop??

Juul en een nieuw zadel en een leuke jongen. Jou week kan niet meer stuk denk, hahaha.

Andrea, mooi filmphe met dubbele lijnen. Enige wat mij altijd tegen houd is die lijnen achter de billen langs. Die lijnen lopen van achter de billen bijna rechtstreeks naar het bit en de billen zitten niet stil tijdens het lopen wat dus betekend dat de aanleuding in de mond ook niet stil zou kunnen zijn. Ik ga het wel proberen, maar dan met de lijn over de rug.

blingh, fijn dat je paardje kan blijven!

Zo hoop dat ik weer voldoende ben bijgelezen :-)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:00

oeh, deze actie zou ik ook niet op prijs stellen.
eerlijk, heb je het daar naar je zin meis?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:01

nee helaas is er heel weinig hier kwa stalling en over de stal heb ik eerlijk gezegd ook niks te klagen!wat dat betreft kan ik goed met haar overleggen,want na overleg staat ze nu 24 uur per dag op de weide.
ach ja volgensmij begint de stress bij haar toe te slaan;binnen nu en een week of 2/3 komt er weer een veulentje bij.daar heeft ze lang op gewacht.
de bedoeling is idd dat er een laagje zand op komt,maar tot op heden nog niet gebeurd.de rijbak moet ook nog worden aagevuld dus er staat nog vanalles op stapel.
maar volgensmij duurt t haar gewoon allemaal te lang.boeit niet,ik weet dat er aan gewerkt wordt.
@andrea:ja ik heb t wel naar mijn zin hier hoor.