[TI] [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

D_Travis

Re: [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:28

oei dat is niet best janet!! gelukkig is het goed gegaan!!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 18:28

Ja Janet.. Zo kan je het wel een beetje vergelijken..
In de bak heb ik nergens last van.. Maar buiten.. En vooral dan met een sloot in de buurt.. Lips are sealed Een stap te ver naar links of rechts en ik word al panisch. Nagelbijten / Gniffelen

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:29

hey sita ga je amy dit jaar bij de hengst doen? dat had ik helemaal gemist! gaaf!!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 18:29

Oei dat is niet slim van Sem..
Ik heb wel eens gelezen dat een hond 5 kilo chocolade in eens moet hebben voordat hij echt wat krijgt of doodgaat..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 18:30

BuBBLeGuM schreef:
hey sita ga je amy dit jaar bij de hengst doen? dat had ik helemaal gemist! gaaf!!

Yep.. Hugo mag zich gelukkig prijzen dat ie Amy mag ontvangen. *LOL*

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:30

nee minder
een labrador teef kan al dood gaan van 200 gram geloof ik

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 18:31

Oh, dan heb ik dat verkeerd gelezen.. Of iets gelezen wat niet waar is.. Lachen

Ik ga eens bij mijn paardjes kijken..

Doei!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:31

Sloten, hou op! Rolleyes Ben er doodsbenauwd voor, maar ben de afgelopen drie jaar dan ook al drie keer met paard en al in de sloot beland, waarvan een keer met de wagen. Wij moeten gelijk bij ons vandaan over zo'n smal landweggetje, met aan beide kanten sloten. En MIrthe draait daar vaak een paar keer om, op het randje.... brrrrrrrrrrrrrr. 'k Ga nog liever het hele eerste stuk ernaast lopen. Bloos

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:32

Sita_ schreef:
Oei dat is niet slim van Sem..
Ik heb wel eens gelezen dat een hond 5 kilo chocolade in eens moet hebben voordat hij echt wat krijgt of doodgaat..

Dat is niet helemaal waar. De ene hond reageert heftiger op chocola dan de andere hond. Het minst ernstigse wat kan gebeuren is maag/ darm klachten, diarree. Het ernstigse is dat de hond hart problemen kan krijgen.
Sem heeft dus geen heftige reactie gehad, ze is nog steeds lekker vrolijk. Het kan zijn dat ze wat diaree heeft, maar dat hebben we nog niet gezien.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:32

Gaaf! Hugo is mooi! spannend joh!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:33

Haha! dit is ook van wat ik lees en hoor hoor Knipoog

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:39

janet heb je trouwens de foto's van angela er ook tussenuit ge pikt ???

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:56

Hallo mensen! Weet niet of jullie je mij nog herinneren....maar ik heb hier een poosje met veel plezier meegekletst....Ik zou het veulen gaan kopen van mijn bijrijdtinker Emily...helaas besloot de full-time leaster van Emily het veulen te kopen en had ik me daarbij neergelegd en ben toen vol voor de shetten gegaan want we hadden er nog 1 bijgekocht......tja....en nu is het veulen er en ik wilde haar toch even aan jullie laten zien, mochten jullie je ooit nog afgevraagd hebben hoe en wat... Lachen

Tja...nu blijkt de leaster van Emily toch liever niet voor het veulen te willen gaan en ook te angstig zijn geworden voor Emily...dus zowel Amore (is ze niet schitterend getekend) als Emily worden zoals het er nu voorstaat over een half jaartje verkocht....nu ik dit weer weet...begint het toch weer erg te kriebelen (of is 1 van jullie niet zoekende? Lijkt me in ieder geval zo fijn om haar te kunnen volgen...en Emily ook trouwens).....Ze is nu een paar dagen oud en kijk eens hoe onbevangen en stoer? Ze kwam heerlijk met onze kinderen knuffelen....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hoop dat jullie het leuk vonden om even de foto's te zien ook al was ik verdwenen uit het topic!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:01

Wat een schattig veulen zeg! Lovers

Sita, heel herkenbaar. Ik ben zo'n.. 6-7 jaar geleden met kar en al tegen een boom aan geknald. Shet die er voor liep raakte in paniek, zette het op een rennen, wilde een bruggetje over schieten maar zag de boom over het hoofd. Pony op de kop in het tuig, meisje half bewusteloos in de sloot en ik en nog een andere werden eraf geslingerd.
Tel daarbij de Bels op die met kar en al door drie prikkeldraad afzettingen is gedenderd en hum Bloos Jessie is stik- en stikbraaf voor de wagen, maar heb laatst toch maar een flinke liverpoolstang gehaald. Better safe than sorry. Wil gewoon ten alle tijden de controle erover, en met een stang heb ik wat meer te zeggen op de wagen dan met haar gebroken trensje Clown
Het angstig onder het zadel is ook herkenbaar. Gewoon rustig aan doen, en doen wat goed voelt. Je moet je nergens verplicht toe voelen, paardrijden doe je nog altijd omdat je het léuk vind toch? Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:38

Nathalie! Ik vroeg me idd al af toen waarom je niet meer kwam, maar dit verklaart wel iets... Vind het nog een schande dat je niet meer mee kwam kletsen hoor Whoosh!
Ik ben niet zoekende, maar ze is wel grappig getekend zeg! Kan me voorstellen dat het toch weer begint te kriebelen.
Hoe is het met de shetten?

Oef sloten, die zijn eng idd!
Honden en chocolade.. geen goeie combi... voor katten en paarden overigens ook niet.

paasei hoog dekgeld voor Hugo zag ik trouwens, is ook weer wat verder reizen voor je Siet!
Sint Oedenrode (de Dorushoeve) schat hem hoog in, in elk geval.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:57

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 21:20

Ja.. Ik moet wat verder gaan reizen inderdaad..
Toen ik afsprak met Lies voor de dekking stond hij nog bij haar.. Het was dus best shocking toen ze me vertelde dat Hugo verkocht was helemaal naar daar.. Heb dr ook over na moeten denken omdat het flink ver reizen is. Maar ik moet even de spoken die ik zie verjagen en er toch maar voor gaan. Ik wil het zo graag..

Bedankt voor de lieve woorden Berdien.. Soms voel ik me wel eens verplicht om te gaan rijden. Bloos Maar inderdaad, dat hoef ik me niet te voelen. Het is inderdaad voor mijn plezier..
Zei ook laatst tegen mijn moeder, als ze zeggen dat je nooit meer mag rijden zou ik daar op dit moment geen moeite mee hebben.. Dan ga ik wel wandelen, parelli-en enzo.. Er is nog zoveel leuks náást het paard.

Welkom terug Nathalie! We hadden je al gemist! Wat een schatje het veulen van Emily! Lovers

Net terug van de paardjes..

Tijdens het poetsen is Amy 2x heel erg geschrokken..
Een keer van Blaze die losgebroken was en nog een keer toen ze stond te meppen tegen dr poetskist en ik toen de hoek omkwam om er wat van te zeggen en mijn hoofdstel de ik vast had om de hoek zwiepte en tegen dr kont kwam.. Paniek dus! Ze schrok zo dat de vonken van dr ijzers vlogen, het stonk gewoon naar vuur.. Ach gut
Helaas was dat ook te merken in het rijden dat ze geschrokken was.. Ze was heel erg alert op alles.. Een rode tulp was heel eng ineens. En ze was echt heel gespannen. Na een kleine 3 kwartier kreeg ik er een lekker jogje uit. Dat was echt heel fijn..
Maar de galop was weer knudde.. Net of ze niet lekker liep, ze wilde ook niet verzamelen. Dus maar een paar rondjes op jan boeren fluitjes gegalopeerd. Maar kweet niet, ging niet zo lekker.
Wel weer afgesloten met een relax drafje, dus ben ergens wel tevreden.. Ja

Daarna met Shania wezen wandelen, tot Zuidzande en terug.
En ik ben zooooo trots op mijn kleine guppie Pling ! Er kwamen 2 vrachtwagens achter elkaar langs ons gesjeesd op de terugweg, dus zij liep aan de weg kant, en ze liep braaf door.. Dat was echt de eerste keer.. Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:23

Ik vind het rijden niet eens meer leuk, heb veel meer plezier naast het paard Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 21:24

Ik denk ook zomaar dat Amy het helemaal niet erg zou vinden dat ze heel weinig bereden zou worden..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:37

Er is zeker heel veel leuks naast het paard te doen. Maar de klik en het genieten wat ik voel als ik met Jessie op stap ben.. dat is niet te beschrijven. Haar rondflapperende oortjes en haar woest schuddende hoofd en in- en in tevreden briesjes in combinatie met een dansende manenbos. Heaven Lachen En ze vind het ook veel te leuk om lekker buiten rond te scheuren.
Miska rijd ik niet. Ze gaat té hard, is té groot (1.65 Bloos ) en té zwaar ( ±700/800 kg). Daarnaast struikelt ze heel veel, en als ze neer gaat, gaat ze ook goed. Voel me gewoon niet veilig op haar. Maar lekker wandelen, longeren, VD-en, zelfs fietsen.. OK dan!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 21:38

Ja, zoals jij Jessie beschrijft zo was Amy buiten ook.. Ja Heerlijk gevoel inderdaad..
Maar ach, van de zomer kachelen we ook weer zo rond hoor.. Ga er iig alles aan doen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:40

Geef het tijd. Ze heeft wat flinke klappen gehad, en onze stugge Tinks herstellen zich niet altijd even snel daarvan. En zolang het niet goed voelt, niet doen. Gewoon van elkaar blijven genieten, of dat nou onder het zadel is, of naast het paard. Jullie moeten er samen weer vertrouwen in krijgen Ja En dat komt alleen met de tijd Lachen

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:41

Huh, ik wist niet dat Lies Hugo verkocht had? Maar je gaat er toch voor SIet! OK dan!

Ik vind rijden ook nog steeds heerlijk! Wandel graag, loop graag gewoon m'n wei in en uit om lekker te kijken, maar vind het heerlijkste door het bos te rijden. Dat kan op mijn tankie ook niet alleen, maar in een groep doet ze het super! Lovers Ik mis dat juist nu heel erg.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 21:41

Dat is waar.. Ja

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:51

Hay people