[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pradaatje

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:01

Zo Sita Ach gut Denk echt aan jezelf he.. Ga zo lekker naar bed toe Ach gut

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:02

Tsja.. Ik weet t ook allemaal niet hoor..
Hoop dat deze en volgende week gauw voorbij zijn, daarna heb ik een week vakantie..

Ik wil inderdaad mijn baan niet kwijt, maar ik werd me toch giftig.
Ik heb vorige week ook al zat overuren gedraaid, mezelf aangeboden voor die zaterdagavond. Gisterochtend zelfs nog een aantal uur geweest.. Vandaag weer om half 8 paraat..

Ik zit ook nog met 2 paarden, een huishouden en een hoop andere dieren.. Dat word ook vergeten. Zelfde als mijn collega, alleenstaande moeder. Heeft haar kindje al sinds zondag niet meer normala gezien..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:03

Ja, kga zo naar bed.. Wacht eigenlijk op mijn schoonzus, die zou nog was komen halen..

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:03

Sita.. Zal je dan toch niet op zoek gaan naar een andere baan Ach gut

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:05

Nee.. Ik ga geen andere baan zoeken.. Waar moet ik heen?
Ik kan niet elke keer blijven weglopen als het te heet onder mijn voeten word. Heb het er super naar mijn zin, alleen in deze verbouwingsperiode loopt t gewoon niet zo lekker.. Is over anderhalve week, hoop ik, ook weer voorbij..

En dan..

Dan komt die commerciele vent weer om het hoekje kijken..
Sinterklaas.. Misselijk

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:06

Als je overuren in geld werden omgezet, was het nog wat anders. Maar het worden vrije uren. Als je zoveel moet overwerken heb je niet eens tijd om ze op te maken.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:08

Ook dat.. Plus dat vrij zijn nog meer geld kost..
Je gaat immers geld uitgeven.. Tenminste ik heb dat wel, als ik veel vrij ben gaat mijn geld ook veel harder..

Ze is nog steeds in bespreking voor die tijdelijke contractvehoging.. Alleen het hoofdkantoor wil niet echt.. Ik zou zowiezo na week 40 tot eind dit jaar dan maar 1.5 dag per week moeten werken plus de hele maand Januari vrij.. Dan heb ik wel veel tijd voor foto's en paarden.. Plus doorbetaald worden..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:11

Nou.. Kga dr vandoor.. Lekker naar bedje.. Schoonzus vind de weg wel als ze nog komt.. Lachen

Weltrusten!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:12

Slaapse Sita Ach gut
Doei!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:13

welterusten Sita!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:14

Siet. Je hoeft niet te stoppen, maar je moet verdomme wel om jezelf denken. Denk aan je gezondheid! Boos! Waarom denk je dat er regels zijn in een CAO is voor zoveel uur en zoveel dagen achter elkaar? Zeg gewoon dat je twee dagen achter elkaar vrij wilt, of redelijkere werktijden. En als zij dat niet aankunnen qua bezetting, dan is dat toch echt hun probleem. Dan bellen ze het uitzendbureau (zitten er twee op loopafstand) en hebben ze ala minute mensen erbij.

Je bent stapelgek dat je je dit laat aanleunen ook. Betrokken zijn, eens wat afzien ook, extra uren werken, allemaal goed. Maar het mag niet ten koste gaan van jezelf. Je zit hele dagen van 9 tot 8/9 in die winkel ofzo. Je bent 21 jaar. Je bent nu nog jong. Kijk uit dat je jezelf niet overwerkt en jezelf nog meer verslijt mbt je longen / benauwdheid etc.

Slaap lekker Ach gut maar kom op meid... probeer het.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:15

ben het helemaal met maya eens.

Maar best lastig om zelf in zon situatie te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:20

Het is heel lastig om in zo'n situatie te zitten, gevoelsmatig, en ook omdat je mensen niet teleur wilt stellen. Omdat je niet wilt dat anderen het dan weer op hun bord krijgen etc. Heel menselijk en begrijpelijk. Echt Ja

Maar die organisatie van de winkel waar Siet werkt, dat is echt niet Siet's verantwoordelijkheid, maar die van haar meerderen. En Siet heeft er niks aan als ze er over een paar maand thuis doodziek, met een burn out of weet ik het wat thuis zit omdat ze te lang is doorgegaan. En daar zit ik wel mee. En zolang mensen wel gewoon doorgaan, zal er ook niks structureel veranderen...

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:26

Maar toch heb je gelijk Maya, ik zat ook in zoiets met me vakantie werk.. Er vielen er 3 uit.. We waren dus nog met ze 3e, en 1tje heeft een kindje, die kon die dus amper zien.. Dat vond ik zo banketstaaf Ach gut Heb ik ook 3 weken lang elke dag van 9 tot 6 gewerkt.. Alleen zondags vrij.. Soms ook bij koopavonden van 9 tot 9 .. Maar je voelt je rot.. Maar je hebt ook zo'n gevoel van laat mij het maar doen..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:27

en 21 is veel te jong voor een burn out. Ik ben het helemaal met je eens hoor maya. Dat is misschien wel het nadeel dat je bij een grote organistatie werkt. Minder persoonlijk contact, en na mijn idee minder inlevings vermogen

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:28

Is ook zo Janet.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:32

Maar ik ga naar bedje toe.
Truste iedereen!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:32

Weltruste Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:41

Pradaatje schreef:
Maar toch heb je gelijk Maya, ik zat ook in zoiets met me vakantie werk.. Er vielen er 3 uit.. We waren dus nog met ze 3e, en 1tje heeft een kindje, die kon die dus amper zien.. Dat vond ik zo banketstaaf Ach gut Heb ik ook 3 weken lang elke dag van 9 tot 6 gewerkt.. Alleen zondags vrij.. Soms ook bij koopavonden van 9 tot 9 .. Maar je voelt je rot.. Maar je hebt ook zo'n gevoel van laat mij het maar doen..

Klopt, dat gevoel heb ik ook in dergelijke situaties. En dat mag ook best, dat je eens een periode die te overzien valt boven je macht werkt. Is heel lovenswaardig Lachen Maar het moet echt tijdelijk zijn imo dan. Maar Siet werkt nu al vanaf dat ze daar is veel te lang, veel te veel, veels te weinig vrije dagen tussendoor en krijgt er ook niet eens voor betaald (ja in vrije uren, wanneer mag ze die dan opnemen?) En daar kan ik me boos om maken, want ik maak me er zorgen om.

En ik weet ook dat ik vanaf hier heel makkelijk praten heb. Als je in zo'n situatie zit is het veel moeilijker... Scheve mond Maar je moet ook nee kunnen zeggen, en dan erbij blijven Nagelbijten / Gniffelen

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:43

Zometeen gebeurt er iets.. Oververmoeit of wat dan ook.. Ach gut

Ik ben moe.. Maar ik blijf lang op. Haha! Morgen half 2 pas beginnen dus lekker uitslapen Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:21

life gem kan ook met vacht / haar Knipoog

leon is idd wel duur voor zoiets zou ik wel willen sparen ik zal dan mijn vader vragen of die een hanger wil maken (soort iets van een kooitje) waar ik meerdere steentjes in kan doen
dan heeft het voor mij meer waarde
maar eh idd geen vlecht Haha! Tong uitsteken
en eh nieuwe aanwinst !!!!

siet ik ben het met maya overeens overwerk jezelf niet

maya ik ben niet gouw een die naar een kerkhof gaat om een graf te gaan bezoekken oid
en ik ben van mening dat je dierbaren niet moet vergeten dit vind ik een erg mooie oplossing Knipoog
maar ik snap jou kant ook wel hoor

thanx mensen voor die lieve woorden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:32

Zoveel mensen, zoveel meningen idd Lachen

Ik vind het beeld van een graf, een permanente rustplek erg geruststellend. Mijn grootvader is in '76 overleden. Ik heb hem nooit gekend, mijn oma gaat elke maand naar zijn graf, dat verzorgen. Dat is haar rustpunt in de maand, dat doet ze even helemaal alleen en komt daarna bij ons op bezoek om weer bij te komen Lachen Ik vind dat mooi. Kan het niet goed uitleggen, maar ik vind het mooi... Hij ligt op het dorp vlakbij ons, moet er altijd even aan denken als ik langs het kerkhof rijd. Had graag mijn grootvader gekend, hij was blijkbaar een enorme dierenman.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 00:05

Even bij moeten lezen, dus even snel want het is al laat Knipoog
Leon maakt ons erg nieuwsgierig naar zijn nieuwe aanwinst. In ieder geval een schitterende naam, dus dat belooft wat. Wanneer word het grote geheim onthuld? Bloos
Sita: werkt zich het apezuur. Ook van mij het advies goed op jezelf te passen meid, je bent idd te jong voor een burnout en ik weet wat het is helaas.
Het leven bestaat uit meer dan alleen maar werken, ziet jouw baas dat niet in. Is het haar probleem, niet de jouwe.Opkomen voor jezelf meid!

Verder is TK crea bea geweest, aanschouw hihihi Haha! :
Afbeelding

weltrusten.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:39

Goedemorgen..

Bedankt allemaal voor jullie zorgen om mij.. En inderdaad, Maya heeft gelijk. Tzal dan niet de eerste keer zijn dat ik helemaal overwerkt en ziek thuis kom te zitten..

Ik ga het er straks nog wel over hebben... Ik ben echt hardstikke moe en krijg griep oid. Voel me iig niet zo goed.. Dus ik ga vragen of er een mogelijkheid is om vrij te krijgen ofzo..

Maar elke keer als ik er over begin dat krijg ik dus van die verwijten van 'dan donder je maar op' enzo.. Nee daar word je vrolijk van.. Nagelbijten / Gniffelen Ik wil mijn baantje ook niet kwijt..

Afijn.. Ik ga het maar weer proberen vandaag..

Lekker crea bezig geweest TK.. Alleen de voorhand van het paardje had iets groter mogen zijn. Nu lijkt t als of er een veels te grote en zware cowboy opzit.. Bloos

Tot vanavond.. Doei!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:47

Heb je een jaar contract Sita? Het is misschien hele erg moeilijk, maar als je baas tegen je zegt dat je wel op kan donderen dan zeg je gewoon terug dat ze je dan maar moeten ontslaan als ze van je af willen. Dat kunnen ze namelijk niet omdat jij hele normale dingen eist. Misschien eventjes nietleuk voor de werksfeer, maar dit is ook niet leuk voor de sfeer.
Verder zou je even heel duidelijk uit moeten rekenen hoeveel uur je gemiddeld hebt gewerkt de laatste 3 maanden. Als je rayonmanager moeilijk blijft doen, roep je er gewoon de rechtsbijstand bij. Je baas is je namelijk verplicht je dat gemiddeld aantal uren in je contract te verwerken. Laat je niet gek maken door hun, je staat namelijk volledig in je recht en laat hun dat maar duidelijk merken.

Leon, ik ben ook nieuwsgierig!

Ik heb spierpijn... Iets te fanatiek geweest in de sportschool. Wel lekker maar jammer van die spierpijn.